- Ikä
- 50
Originally posted by Hannibal
Niin, kyseisen nobelistin nimi on Linus Pauling
Paulinghan oli jopa kaksinkertainen nobelisti...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Hannibal
Niin, kyseisen nobelistin nimi on Linus Pauling
Originally posted by Nitsku
Uusimmassa Kuntosali & Fitness-lehdessä eräs urheiluravitsemukseen erikoistunut herra (muistaakseni Jyväskylän yliopistosta) kirjoittaa...
Jutun mukaan c-vitamiinin tarve on suorassa yhteydessä fyysisen rasituksen määrään. Rankasti treenaavat/liikkuvat saattavat tarvita c:tä jopa useita grammoja/vrk.
Originally posted by turilas
jos joku vetää 2desiä öljyä päivässä niin kai sillä joku klikkaa päässä,muutaman ruokalusikallisen vielä ymmärtää niin kuin itsekin käytän mutta jos menee jo puoleen pulloon päivässä niin eiköhän öljyn terveydelliset vaikutukset käänny negatiivisiksi,mitään etuja sillä ei ainakaan saavuteta nivelien,ihon ja sarveiskalvojen suhteen e-vitamiinista puhumattakaan,kohtuus kaikessa.
Tässä jotain ehdotuksia:Originally posted by PorinKarhu
Laittasko joku viisaampi vielä mineraalien ja hivenaineiden suositusmäärät.
Originally posted by rollerghost
Mutta onko järkeä mennä älyttömyyksiin?
Mihin perustatte tuollaisten määrien järkevyyden?
Originally posted by soulsick
ei ole järkeä mennä älyttömyyksiin, mutta ei lisäravinteiden käyttö ole mielestäni mieletöntä. että semmosta![]()
Originally posted by VahvaJussi
Juujoo, mutta kysymys kuuluukin, mitä jengi luulee hyötyvänsä jostain 1g / vrk -määristä? jos suositus (normaalille, ei treenaavalle) on 60mg (0.06g), joka todennäkösesti perustuu jonkinnäköseen tutkimukseen, niin miksi helvetissä se treenavalle olisi 17 kertainen?
Originally posted by Kraftwerk n
No kerro VahvaJussi , että kun suositeltu vähimäismäärä c-vitamiinia on tuo 60mg , niin miksi ihmeessä apteekin yhdessä c-vitamiinipillerissäkin on jo 500mg. Ja jos purkissakin kerran lukee että suositus on 1-2tbl päivässä , eli 500-1000mg , niin onko se nyt älyttömyyksiin menoa reenaavan yksilön ottaa juuri tuo 1000mg :lol2:
Tuo 60mg on juuri se vähimmäismäärä joka tarvitaan ettei sairastu keripukkiin(c-vitamiinin puutos). Eli tuo 60mg ei todellakaan ole mikään suositus! Ja toistamiseen: Suositus on 500-1000mg!
no kerrohan ite, että miksi treenaava henkilö tarvii 17 kertaa enemmä c-vitamiinia, ettei sairastu keripukkiin? ja oletko sairastanut keripukkia ennen kun aloit kiskomaan ylimääräistä c:tä? Eli toisin sanoen, mitä ETUA on vetää 1000mg c:tä verrattuna vaikka 200-300mg?
Originally posted by Kraftwerk n
C-vitamiinin riittävällä nauttimisella on todettu positiivisia vaikutuksia kovasta treenistä palautumiseen ja onpa sen todettu ehkäisevän sairastumistakin ja lyhentävän sairastamisaikaa. Tietenkään , jos et halua tuollaista hyötyä ottaa.
ps. tuo 60mg riittää toki treenaavallekin ehkäisemään keripukkia...
Originally posted by Andy
Vahvajussi, syötkö maksimissaan sen verran proteiinia, mitä tavallinen kynäniskayleislääkäri suosittelee, (joskus nähnyt suosituksen 0,8 - 1gr per kg)? Epäilen.
Juujoo, mutta kysymys kuuluukin, mitä jengi luulee hyötyvänsä jostain 1g / vrk -määristä?
Huomaan toki. Mutta itse aloit vänkään alunperin jopa 1 gramman turhuudesta. 17 gr on turhaa.
Mä oon aina syönyt monipuolisesti ja silti sairastanut talvet läpi n 5-8 krt/vuosi (huom joka vuosi), paitsi viime vuosi, jolloin otin lisäksi 1 gr C:tä / vrk, en ole ollut kertaakaan kipeänä. Joku yhtäläisyys siinä salettiin on.
Mä luulin että tarkoitit tuota Hannibalin aiemmin threadissa mainitsemaa määrää. Hyödystä sen verran, että juurihan mä hyödystä toimitin. Kyllä varmasti pärjää joo, mutta kannattaa pelata aina varman päälle ;)