suhteellisen suuret painot

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Moro! Oon jonkun verran käynyt saleilla (kolme vuotta, aina kk taukoja välissä) , mutta haluamani tulosta ei ikinä tule. LIhasmassaa meinaan. Olen 180cm ja 70kg, penkistä nousee 100, rasvaprosentti varmaan nolla. en osaa tarkemmin kuvailla itteäni. Sellainen kysymys, et jos mä nyt alan duunaa maksimipainoilla koko ajan, esim 4x4 sarjoilla, kaikkia liikkeitä, niin tapahtuuks mulle mitään ikävää. On semmoinen fiilis että tälläinen harjoittelu nostaisi painoa jonkun verran. Olen nimittäin vittuuntunut ettei tulosta tule, vaikkakin ylitän aina kipukynnyksen reeneissä ja motivoin aina itteäni jatkamaan harjoituksia. Harjoittelen yleensä keskipainoilla 3x10/16. Ihan nopeakin vastaus riittää että kannattaako, kiitos.

No sanoppa mikä on se tulos mitä kaipaat? lihasten koko vai voima?
Ja ainakin mulle tulis mieleen, että et syö tarpeeks koska molempien parantaminen kai vaatii plussakaloreita?
Ja lyhyemmät sarjathan oli kait sitä voimaa varten ja pitemmät (8-12?) lihaksen kokoon enemmän.

Mut kai joku tietävämpi voi kertoo vähä enemmän.. mä lähen suihkuun... :D

Sellainen kysymys, et jos mä nyt alan duunaa maksimipainoilla koko ajan, esim 4x4 sarjoilla, kaikkia liikkeitä, niin tapahtuuks mulle mitään ikävää.

Luultavasti tapahtuu, ainoa mitä saat tuloksena on luultavasti kova ylikunto..:david: eli ei kannata. Katsoppas tuolta alottelijoiden osiosta joku valmis 1- tai 2-jakoinen ohjelma ja alat sillä treenaamaan vaihtelun vuoksi. Varsinkin jos tähän mennessä treeni on ollut "tänään tätä, ja huomenna vähän tuota". Muutenkin sieltä saat hyviä vinkkejä treeneihin, ravintopuolelta taas ruokavalioon.

Pääsemme taas aiheeseen vaihtelua treeniin, lihaksille erilaista ärsykettä. Itse olen treenannut myös oman pään mukaan ja huonolla menestyksellä ja varmaan aika moni muukin. Elikkäs lähdetään siitä, että otat jonkun ohjelman. Niitä pakkiksella riittää varmasti riittävästi (katso TÄRKEÄ threadit). Alussa kyllä kehittyy nopeasti vaikka millaisella ohjelmalla, kun hermosto kehittyy ja tuntuu mukavalta, kun treeni toisensa jälkeen saa kantaa lisää kiekkoja tankoon, mutta sitten kun tulokset jämähtää paikalleen niin pitää alkaa tosissaan treenaamaan niiden kilojen eteen.

Ja siihen lihasmassaan ei ole mitään helppoa tietä. Ruokailu siis kuntoon. Ihan perus kotiruualla saat varmasti sitä painoa nousemaan. 4-5 ateriaa päivässä ja on kumma jos ei ala näkymään missään. Kotiruuan lisäksi voit pistellä näitä luonnon omia dopingaineita poskeen: rahkaa, raejuustoa, lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia jne. (Lue taas TÄRKEÄ threadit)

No en mä varmaan voimaa tarvitse yhtään, ei sitä käytä kuitenkaan mihinkään. Mutta leveyttä ja tiettyä pallomaisuutta kaikkiin lihaksiin, näytän pikemminkin kymppitonnin juoksijalta ku salilla käyneeltä. Ravintopuoli on ehkä ok, tonnikalaa, kebuli, riisi, nuudelit, kanaa, proteinijuomaa aina reenien jälkeen, karkkeja en safkaa. Luulen että syynä on väärä harjottelu ja enemmänkin kevyeet painot/ ja väärät sarjat. Ei oo pakko vastata jos kuullostaa tyhmältä, mutta kehonrakentaminen alkaa vaikuttaa jo tietyltä tieteeltä.

Ylikunto nyt ei yleensä kauhean helposti tule, mutta ekana alkaa varmaan hermosto mennä tukkoon. Tämä johtaa painojen jumittamiseen paikallaan, tai jopa tippumiseen. Riippuen kuinka usein salilla käyt.

ps. Rasvaprosenttisi ei ole nolla ;) eiköhän 5<% ole lähempänä totuutta.

Kannattaa laittaa sun saliohjelma ja ruokailut näytille ni olis helpompi neuvoa. Syy on yleensä kyllä ruokailussa/nukkumisessa jos massaa ei tule.

Kyllä sitä voimaa siinä samalla tulee, kun massakin kasvattaa. "Ikävä" tosiasia. Voisit laittaa vaikka jonkinlaista mallia kuinka syöt päivän mittaan niin näkisi, että onko se sapuska puoli oikeasti kunnossa (epäilen silti vahvasti).

Eikä tuo kehonrakennuskaan nyt mitään rakettitiedettä ole tai muuten pakkiksellakin olisi huomattavasti pienempi kokoista porukkaa. :D

Väärä harjoittelu on varmasti yksi syy tuohon kehittymiseen siksi kannattaakin hommata treeniohjelma asiansa osaavalta kaverilta, eikä uskoa välttämättä kaikkea mitä pakkiksen pojat sanoo. Täällä on varmasti hyvin asiaa, mutta paljon myös sellaista kiistanalaista tavaraa jota he tuskin osaavat itsekään perustella.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Jos yrittää antaa reeneissä kaikkeensa ? Miksei muka?
Rasvaprosentti-nolla oli vaan, vertaus ettei se oo kauhean korkea.
Käyn 5 kertaa viikos salilla, viikonloppu vapaa, en juo.
Tekee vaan mieli alkaa vääntää isoja painoja oikein kunnolla, että jo jotain alkais tapahtumaan.

Olen nimittäin vittuuntunut ettei tulosta tule, vaikkakin ylitän aina kipukynnyksen reeneissä ja motivoin aina itteäni jatkamaan harjoituksia.

Jos kipua esiintyy liikkeissä niin silloin suoritustapasi on väärä ja tuolla ei muuta tehdä kuin rikota itseään. Kannattaa miettiä millä lihaksilla liikkeen teet ja kuinka teet, eikä heilua päättömänä ja toivoa, että se naapurin tyttö katsoisi juuri sillä hetkellä, kun teen kulmasoutua 100kg:lla selkä kaksin kerroin. :lol2:

siksi kannattaakin hommata treeniohjelma asiansa osaavalta kaverilta, eikä uskoa välttämättä kaikkea mitä pakkiksen pojat sanoo. Täällä on varmasti hyvin asiaa, mutta paljon myös sellaista kiistanalaista tavaraa jota he tuskin osaavat itsekään perustella.
Mutta esim. FAQ threadeissa ja kaikissa tärkeiksi merkityissä threadeissa on kyllä ihan asiaa eikä mitään :anssi: Mutta sitten jos lähdetään vaikka selaamaan näitä aloittelijoiden aloittamia threadeja ja lukemaan niiden vastauksia, niin tuo viimeinen lause pitää erittäin paljon paikkaansa.

Jos yrittää antaa reeneissä kaikkeensa ? Miksei muka?
Rasvaprosentti-nolla oli vaan, vertaus ettei se oo kauhean korkea.
Käyn 5 kertaa viikos salilla, viikonloppu vapaa, en juo.
Tekee vaan mieli alkaa vääntää isoja painoja oikein kunnolla, että jo jotain alkais tapahtumaan.

Tuo on ihan hyvä asenne, että antaa kaikkensa treeneissä, mutta loputtomalla kovalla treenaamisella vetää vain kroppansa tukkoon ajan myötä. Siksi kannattaa välillä keventää ja pitää kevyt viikko.

Käyt 5 kertaa viikossa salilla ja viikonloppuna et ollenkaan. Tuo meinaa sitä, että treenaat viisi päivää putkeen ja ei ole kyllä ihmekään, jos tulosta ei tule. Jaottele treenit vaikka Ma, Ke, Pe (tämä jaottelu ei ole kirkossa kuulutettu) ja välipäivinä panostat lihashuoltoon ja aerobiseen.

Kannattaa tehdä hyvät pohjat ja siitä lähteä liikenteeseen. Kyllä ne kilot sieltä ajan kanssa tulee, samoten ne lihaksetkin.

Jos sen ruokavaliosi heittäisit tänne, niin asiahan saattaa olla sillä selvä.
Ja samaa mieltä, kyllä tuolta FAQsta saa hyviä neuvoja ja toimivia valmiita treeniohjelmia. Tämän on mun lisäksi moni muukin todennut. Mutta toivottavasti saat tulevaisuudessa reenit kulkemaan.

Mutta esim. FAQ threadeissa ja kaikissa tärkeiksi merkityissä threadeissa on kyllä ihan asiaa eikä mitään :anssi: Mutta sitten jos lähdetään vaikka selaamaan näitä aloittelijoiden aloittamia threadeja ja lukemaan niiden vastauksia, niin tuo viimeinen lause pitää erittäin paljon paikkaansa.

Totta, kyllähän se postaaja jo kertoo paljon siitä tietotaidosta. FAQ threadit ovat kyllä asiallisia ja hyviä. Meinasin nyt lähinnä sitä, että ei varmaan kannata alkaa kenenkään voimamiehen tai muun menestyneen urheilijan joka on "hiukan" eri tasolla ohjelmaa matkimaan.

reenit: joka toinen päivä :

se perus habaliike 3x 6x15kg
ojentaja 3x 10x30kg
lätkäranneliike 3x 15x30kg

kyykkynostot 3x 12x80kg
takareisiliike 3 x 12x20kg
pohkeet yhdellä jalalla kuin pakkaris neuvottiin, aika onnistuneesti muuten, oli kiva kävellä seuraavana päivänä

ja joka toinen päivä

penkki 3x 6x90kg
soutu 3x 10x70kg
sit se toinen rintaliike, en tiedä nimeä, mutta se on penkin jälkeen suosituin tissiliike varmaan, istumaasennosta, selän puolelta vedetään eteen hevosenkenkämaisesti ne kaks kahvaa, ne pitää kuullemma vetää vielä enemmänki kyynärpäillä. Niin näitä 3x 10x50kg
olkapääliike, en tiedä uskallanks mä alkaa sitä selittämään, mut, seisomaasennosta nostellaan kohti leukaa, jos laittaa vaiks normaalia vähemmän painoa niin voi saada iteltään turpaan. niitä 3x16x40kg
sit viel pari muuta liikettä.
vatsalihakset teen himassa.

Niin, no jos sitten jättää sen ke väliin. Eli ma,ti,to,pe.

Ps. tääl ei oo mitään hyviä muijia, käyn yhes saksalaises erakkosalis mihin välil eksyy vaa jotain eläkeläisjumppaajia pomppimaan niil ihme jumppapalloilla, ihan itteäni varten reenan.

Kuulostaa vaan siltä että et syö tarpeeksi. Se että sanot syöväsi kanaa, riisiä jne. ei kerro juurikaan mitään. Ei vielä riitä että syä oikeita juttuja, niitä pitää myös syödä tarpeeksi.

SamuelSamuel sanoi:
Sellainen kysymys, et jos mä nyt alan duunaa maksimipainoilla koko ajan,
Olen treenannut kanssa vähän yli 3 vuotta ja voin sanoa, että en pystyisi millään treenaamaan maksimi kuormalla koko ajan. Nivelet sanoisivat poks ja raks sekä en pystyisi edes liikuttamaan niin isoja romuja koko ajan. Kannataa laittaa ohjelmassa perus hommat kuntoon ja myös ravinnon sekä levon suhteen hommat kondikseen. Ohjelmassa kannattaa käyttää jo jonkin sortin jaksotusta ja fiksua progressiota. Jos ohjelmassa seurataan edes jotenkin fiksua progressiota, ei maksimi romuilla tehdä kuin äärimmäisen harvoin sarjoja joka on koko homman nimi.

Ricu- sanoi:
eiköhän 5<% ole lähempänä totuutta.
En usko, että jannu alla 5% on. Jos olisi voisi jannu mennä 70kg painoisena vaikka kisaamaan CBB:hen. Ja vielä jos mies olisi alle 5% niin kunto voisi näyttää kireydeltä esim. tältä.

Cassyput sanoi:
Kuulostaa vaan siltä että et syö tarpeeksi. Se että sanot syöväsi kanaa, riisiä jne. ei kerro juurikaan mitään. Ei vielä riitä että syä oikeita juttuja, niitä pitää myös syödä tarpeeksi.
Mimmi puhuu asiaa! Christian Thibaudeau käsittelee t-nationin artikkelissaan aloittelijoille ravinnon äärimmäisen hyvin. Kannataa tsekata, kunhan nytte t-nation toimisi....:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom