Subaru Forester - kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Tää on ilmoituksen mukaan näköjään 0,4s nopeempi 0-100km/h vedossa tehtaanlapun mukaan kuin Forester. Ja tehoa tähän isoon autoon (audiin) tarvittiin se 500hv ja vääntöä jonkun verran enemmän (n.1000Nm) kuin perusautossa on. Uudessa Audissa Dieseliä kuluu 11,9l/100km verrattuna Forester bensa n.11l/100km. Joten kyllähän se diesel vaan sitä tehoa vaatii myös eikä pelkkää vääntöä ja ei pidä aina unohtaa teho/paino suhdetta näissäkään asioissa sillä tässäkin on painava auto kyseessä.

Vanhempaa Q7 ajoin sillä V8 diesillä ja se kävi jalkaan kyllä ihan kivasti ajettavuuden puolesta, mutta ei sekään enää ihan niin pienellä kulutuksella mene.
 
Tää on ilmoituksen mukaan näköjään 0,4s nopeempi 0-100km/h vedossa tehtaanlapun mukaan kuin Forester. Ja tehoa tähän isoon autoon (audiin) tarvittiin se 500hv ja vääntöä jonkun verran enemmän (n.1000Nm) kuin perusautossa on. Uudessa Audissa Dieseliä kuluu 11,9l/100km verrattuna Forester bensa n.11l/100km. Joten kyllähän se diesel vaan sitä tehoa vaatii myös eikä pelkkää vääntöä ja ei pidä aina unohtaa teho/paino suhdetta näissäkään asioissa sillä tässäkin on painava auto kyseessä.

Vanhempaa Q7 ajoin sillä V8 diesillä ja se kävi jalkaan kyllä ihan kivasti ajettavuuden puolesta, mutta ei sekään enää ihan niin pienellä kulutuksella mene.

Ai se Subaru on niin hätänen?
Sitten toki hinta: Audi 200.000e, Subaru 20.000e. :D
 
Ai se Subaru on niin hätänen?
Sitten toki hinta: Audi 200.000e, Subaru 20.000e. :D

Pitää paikkansa. Suurimmalle osalle tuo turbo manuaalin kiihtyvyys tulee aivan puun takaa.
 
Kerrohan toki kokemuksesi mukaan se tehokas diesel maasturi tehtaalta ulos tullessa?

Mitä mulla noita Landcruisereita on ollut vanhaa ja ainakin melkeen uutta niin voin sanoa että siinä missä esim. bensa hyytyy/vauhti pysyy samana (ellet laita kovalla kädellä vaihdetta pienemmälle ja ai että sitä kulutuksen määrää siinä vaiheessa) niin diisseli kiihtyy samalla vaihteella! Toki pensakin käy maasturissa jos olet öljysheikin poika tai muuta vastaavaa :D

Ja jos meinaat poiketa tieltä metikköön niin pensalla ei riitä alavääntöä. Diisseli myös kestää vettä/likaa paremmin.
 
Ensiesittely nyt viikonloppuna. Itse en valitettavasti ehdi katsomaan mutta pitää käydä viikkoa myöhemmin.

Myös nettisivuilla paljon tietoa autosta:
http://www.subaru.fi/lineup/forester-2013/overview

On kyllä kiinnostava peli, voi olla että menee mitsu vaihtoon ja tulee bensa-tomaatti tilalle. Toi turbokone kiinnostais kovin.
 
Kävin tänään pällistelemässä tuota ja on kyllä tosi kiinnostava auto. Malliauto oli diesel-manuaali, joten ei ollut järkeä edes koitella. Japseista tuttu muovisuus oli poissa, kojelauta oli pehmeää "ainetta" ja muutenkin ihan laadukkaan tuntuinen sisusta, japsiksi. Sähköpenkissä oli suhteellisen monipuoliset säädöt mutta olen sanonut samaa aiemminkin, sähköpenkki ilman muistia on turhuutta.
 
Sähköpenkit ylipäätänsä on maailman turhin keksintö. Kerran veivaat ja se siitä.

Kun autolla ajaa kaksi ja molempien avaimiin on ohjelmoitu penkin, peilien ja ratin säädöt sekä kuunneltava musiikki niin onhan tuo ihan kuningaskeksintö. Vähän taas Bemaria ikävä...
 
Joulukuusta asti ollut -09 Forester pihassa ja pahaa sanottavaa ei oikeastaan ole.
Mittariin tullut hieman yli 10tkm ja ajot pääosin työ/matkaa, kulutus 5,4-6,0L/100km välillä.

2.0Tdi ja manuaaliaskilla, lähes kaikki varusteet: Lasikattoa, nahkasisustaa ym.
Pakko mennä itsekin tuo uusi testaamaan..
 
Nelilovinen automaatti, ÄLÄ JUMALAUTA OSTA! Noi on niin saatanasta, Hondassa oli ja ihan helvetti kun se arpoo niitä vaihteita.

Woot??
Vanhassa foressa oli 4 lovinen joka toimi tosi hyvin ja ei nimenomaan vaihdellut niitä vaihteita koko ajan.. Kun taas vastaavasti kaverin 8vaihteinen mese ei pidä samaa vaihdetta tasakaasullakaan päällä.
Aina kuvitellut että mitä enemmän vaihteita sitä enemmän vaihtoja
 
Onko kokemuksia foresterin umpioiden kestosta? Huollosta kertoivat minulle että umpiossa vettä ja xenonpolttimoa ei saa syttymään. Kyseessä vm 2010 bensavapari eli takuu tietenkin ummessa... Saiskohan tota vielä kinuttua takuusen tai korjattua jotenkin edukkaammin kun ei kiinnostaisi laittaa tuhatta euroa uuteen umpioon :D subaruclubia tutkaillessa ainakin jollain samaa vikaa ollut...
 
Onko kellään pakkislaisella Foresteriä diesel-koneella vm. 2010 ja siitä ylöspäin? Kiinnostaisi tietää Subarumiehien kokemuksia, miten ko. auto kestää kilometrejä. Millaiset on huoltokustannukset verraten valtamerkkeihin? Netistä löytää tietoa kytkimien ja vaihdelaatikoiden huonosta kestosta, mielestäni enemmän kiinni kuskista ja pidosta nämä viat ja nettijutut on aina nettijuttuja..

En ole autoa tällä hetkellä autoa vaihtamassa mutta kun luin tämän ketjun läpi ja katselin netistä parit koeajovideot niin mielenkiinto heräsi tätä subaru foresteria kohtaan. Ajan vuodessa hieman päälle 30tkm vuodessa joten huoltokustannukset/tyyppiviat on se mikä eniten kiinnostaa. Polttoainekustannuksillakin toki hieman on merkitystä, mutta jos alle 6l/100km on mahdollisuus päästä niin se riittää. Takakonttiin pitäisi 2-3 koiraa mahtua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom