- Liittynyt
- 1.6.2004
- Viestejä
- 16 123
- Ikä
- 48
Maasturiin ei mun mielestä kuulu madallussarja, vaan paremminkin korotussarja. Näin käy amatööreille hyvän nelivedon kanssa:
Ja tässä Forester:
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
..jokin outo haju tuosta tuli, semmoinen käry, aivan kuin joku tiiviste palaisi..
Luultavasti poltit siitä sen kytkimen.:D No ei nyt sentään, eiköhän siinä ollut hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto kyseessä, kun erikoista käryä nakkasi. Uudemmissa dieseleissä noita pönttöjä on, ja saattavat haiskahtaa voimakkaastikin. Helposti tulee muuten 1000-3000 euron remontti, kun sellaisen joudut vaihdattamaan. Monella automerkillä on kiinteä vaihtoväli noille, joten "sopivasti" ajetun käytetyn ostajalle huomion arvoisen asia..
Pystysköhän tuohon manuaalilootaan tottumaan? Toi diesel ois moottorina aika hieno vaihtoehto ja vähäruokainen. Kytkin kai tossa prakaa mutta eihän kytkin kai mahdottoman hintainen ole, ainakaan jos vertaa Vagin dsg-remppaan?
No nyt on koiteltu pariakin Foresteria. Ensin ajelin Diesel-automaatilla, jossa kaikki varusteet. Penkit oli kyllä mun mielestä tosi hyvät, jopa Bemarin Comfort-penkkeihin tottuneelle. Manuaalia kohtaan oli suuret ennakkoasenteet mutta loppujen lopuksi tuo manuaalihan sopi tuohon aika hyvin. Ajelin hieman huonossakin "maastossa", semmosella hoitamattomalla varaston piha-alueella, paljon möykkyä ja auraamatonta lunta + traktorin jälkiä. Aika hurjaa toi etenemiskyky ja auto tuntuu kääntyvän lähes paikallaan (revittämättä) kun rattia vaan kääntää, verrattuna siis 5-sarjan Bemariin mitä saa soutaa ja huovata parkkiksella edes takas vaikka miten. Sähköpenkki oli paskana Subarussa, korkeussäätö ei toiminut ja jokin outo haju tuosta tuli, semmoinen käry, aivan kuin joku tiiviste palaisi. Kakkosvaihteesta en ole varma, jurnuttiko tuo. Kilsoja oli 140tkm tuossa mittarissa.
Sitten otin alle bensa-automaatin ja kyllähän siitä jotain jäi uupumaan, päällimmäisenä onnettomat tehot ja surkea automaatti. Semmonen kuminauha ja polkimesta ei tapahtunut yhtään mitään. Jostain syystä heti kun jarrun laski irti, autolla olikin jo hurja vauhti lasissa, vaikkei jalka ollut vielä edes kaasulla. Liekö tuo normaalia? Ei jäänyt kovin kaksinen ajokokemus tuosta.
Loppupeleissä: Manuaali-Diesel oli erittäin, voisiko sanoa hauska ajettava joka tarjosi ehkä maailman parhaimpaan autoon (BMW E61) tottuneelle myös jotain uutta ja jotain kivaa sekä houkutuksen vaihtaa autoa. Eihän tuo matka-ajossa voi mitenkään kilpailla Bemarin kanssa mutta tuollaisen pienehkön kaupungin pyörityksessä ja Prisman parkkiksella ei varmaan parempaa vaihtoehtoa voi ollakaan.
Äkkiseltään suurikokoinen sivupeili rajoitti näkyvyyttä jonkinverran kun ajoi eteenpäin esim. parkkiin. Peruutustutkan puuttuminen Subaruista kai kokonaan on aika huono juttu, en ole nähnyt ainottakaan jossa moinen olisi. Yhdessä aivan uudessa parhaassa mallissa oli kamera.
Semmosta, valintaa pitää nyt hieman miettiä uudesta näkökulmasta kun tuo manuaali voisi oikeasti tullakin kysymykseen vaikka en olisi uskonut.
Koeajokeli oli aivan mahdoton. Kammottava räntäinen lumisade, pimeää ja saamarillisen liukasta. Eipä tuolla nelikolla päässyt liikennevaloista sen paremmin eteenpäin kuin Bemarillakaan takavetoisena, no, jonkinverran paremmin kyllä. Kaikki pyörät sutivat vain tyhjää ja auto väänsi itseään poikittain keskelle tietä. Kävellen ei kestänyt pystyssä myöskään. Siis todella liukasta ulkona, sama kävellä Hartwall-areenalla Jokerien harjoituspelin aikana kesäkengillä.
Nelilovinen automaatti, ÄLÄ JUMALAUTA OSTA! Noi on niin saatanasta, Hondassa oli ja ihan helvetti kun se arpoo niitä vaihteita.Bensa-automaatti koeajossa:
Koeajossa Subaru Forester 2.0 X Exclusive Sportshift
http://www.iltasanomat.fi/videot/au...x-exclusive-sportshift/vid-1288334414665.html
Nelilovinen automaatti, ÄLÄ JUMALAUTA OSTA! Noi on niin saatanasta, Hondassa oli ja ihan helvetti kun se arpoo niitä vaihteita.
bensa-manuaali jos tahtoo Suben, tosin sehän ois hyvä!
MIkä näiden viimeistelyn laatu on nykyään? Ainakin 2010 mallin forresteri XS oli pirun muovinen ja sisätilat muistuttivat 92vm nissania. Tämä kovamuovin määrä ärsyttää Subeissa aivan suunnattomasti.