Subaru Forester - kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Se on muuten hauska homma, että Japanissa Subaruista on olemassa paljon nykyaikaisemmin sisustettuja versioita. Ne vaan ei oikein tunnu tänne Eurooppaan asti löytävän tietään.

edit:
En tosin tiedä onko Foresta erikseen jpn versiota.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on muuten hauska homma, että Japanissa Subaruista on olemassa paljon nykyaikaisemmin sisustettuja versioita. Ne vaan ei oikein tunnu tänne Eurooppaan asti löytävän tietään.

edit:
En tosin tiedä onko Foresta erikseen jpn versiota.

No onhan tuosta 2011 mallista ainakin joku sti-versio:

Subaru-Forester-2011_2_renpam.jpg

Kyllä kelpais tommosessa hytissä istuskella.
 
Oliko Hupella joku painava syy minkä takia sellanen 2.5Turbo forester taikka Sti malli ei kelpaa ? Parinkympin tietämille ainakin tuota 2.5T mallia löytyy 2005-2006 mallisena.
 
Miten olis Porschen Cayenne, tässäkin tapauksessa joutuisi kyllä menee hinnassa ja vuosimallissa alespäin.
 
Miten olis Porschen Cayenne, tässäkin tapauksessa joutuisi kyllä menee hinnassa ja vuosimallissa alespäin.
Ei mitään järkeä. Touareg on sama auto ilman Porschen pajaa, mutta edullisempi. Ford Kuga vois olla ihan sopiva Hupelle kun mies ei nyt näytä Freelanderia ottavan.
 
Ei mitään järkeä. Touareg on sama auto ilman Porschen pajaa, mutta edullisempi. Ford Kuga vois olla ihan sopiva Hupelle kun mies ei nyt näytä Freelanderia ottavan.

Niin no tuntuu ettei missään oo mitään järkee, kun näitä vaihtoehtoja punnitsee, vikasia romuja kaikki uudemmat autot. Olishan tuossa kokoluokassa sitten joku Nissanin Qashqai+2, mutta
meneekö liian perusautoks ?
 
Niin no tuntuu ettei missään oo mitään järkee, kun näitä vaihtoehtoja punnitsee, vikasia romuja kaikki uudemmat autot. Olishan tuossa kokoluokassa sitten joku Nissanin Qashqai+2, mutta
meneekö liian perusautoks ?

Vähän offtopic mutta tuo Qashqai olis tossa paikallisessa automaatti-diisselinä. Onhan tuossa sentäs kuulemma lukko, jotta saa myös takaperän vetämään?
Penkeissä oli semmoset kukkakuosit. Aika akka-auto.

Jotkut tommoset ne jakkarat oli:
qashqai3rdrow_1014229a.gif

Jotain pieniä keltasia ruusuja kai noi on.

+2 ois ehkä kunnon sisustalla ihan ok? X-Trail myös?
 
Noi pensa maasturit on sit oikeesti aika tehottomia dieselin verrattuna... (kokemusta)
Tosin onhan niitä pensamaastureita isolla koneella, jotka ei jää jalkoihin mutta se kulutus on sitten aivan omaa luokkaansa.
Dieseli maasturin täytyy olla. Vaikka dieselin hinta on noussut niin se dieseli kun tuottaa niin paljon enemmän voimaa pienemmällä kulutuksella ja jos dieselvero harmittaa niin rekkaroit pakuks tai tosin luin jostain että diesel vero on poistumassa ja dieselin hinta nousee muutamalla sentillä.

Melko auto painotteiseks mennyt mun pakkikseen liittyminen :rolleyes: :D
 
....ja dieselin hinta nousee muutamalla sentillä....
Ai muutamalla sentillä? Nousee sen verran, että tuhansia kuljetusyrittäjiä menee konkurssiin. Jos lasketaan jo aiemmat korotukset niin dieselin hintahan on noussut vähän ajan sisällä 60 senttiä litralta, jos katsotaan tuohon kaavailtuun 1,80€/l.

Anteeksi offtopik.
 
Ai muutamalla sentillä? Nousee sen verran, että tuhansia kuljetusyrittäjiä menee konkurssiin. Jos lasketaan jo aiemmat korotukset niin dieselin hintahan on noussut vähän ajan sisällä 60 senttiä litralta, jos katsotaan tuohon kaavailtuun 1,80€/l.

Anteeksi offtopik.

Voi anteeksi. Joo joo sovitaan sit 1,80e mutta silti en usko että pensamaasturi on kannattavaa jos haluaa tehdä muutakin ajaessa kuin tuijottaa bensamittaria.
 
Voi anteeksi. Joo joo sovitaan sit 1,80e mutta silti en usko että pensamaasturi on kannattavaa jos haluaa tehdä muutakin ajaessa kuin tuijottaa bensamittaria.
Joo, se on kyllä ihan totta, mutta kiinnitin vaan huomiota tuohon korotuksen suuruuteen. Henkilöautoilijalle siitä nyt ei sillä tavalla ole haittaa, mutta koko verouudistus on perseestä (se nyt ei kyllä tähän threadiin kuulu:))
 
Kerrohan toki kokemuksesi mukaan se tehokas diesel maasturi tehtaalta ulos tullessa?

No en tiedä juuri tehtaan ovista ulos ajettuna, mutta itse koitin sekä bensa että diesel foresteria ja olihan noissa huikea ero. Tietty asiaan vaikutti se etten oikein osaa bensa-autolla ajaa.
 
Yleensä dieseli autoissa sen vääristyneen kiihtyvyyden tunteen antaa se korkeampi vääntö (Nm), joka repii eritavalla penkkiin kuskin näkökulmasta, vaikka se auto ei välttämättä kiihdy niin kuin se persdyno antaa ymmärtää kaasua painettaessa. Tuollainen turbo Forester manuaalina on sen verran ripeä auto, että saa kyllä dieselissäkin olla oikeasti tehoa eikä pelkästään vääntöä, jos haluaa samalle viivalle vakiona.
 
Yleensä dieseli autoissa sen vääristyneen kiihtyvyyden tunteen antaa se korkeampi vääntö (Nm), joka repii eritavalla penkkiin kuskin näkökulmasta, vaikka se auto ei välttämättä kiihdy niin kuin se persdyno antaa ymmärtää kaasua painettaessa. Tuollainen turbo Forester manuaalina on sen verran ripeä auto, että saa kyllä dieselissäkin olla oikeasti tehoa eikä pelkästään vääntöä, jos haluaa samalle viivalle vakiona.
Joo, no se 2.5 turbo on taas eri asia, mutta sitähän ei Suomesta päästöjen vuoksi edes saa ostettua.
Mitähän lienee verot jos sellaisen toisi Saksasta? Varmaan enempi kuin itse auto?

Maasturiin tai "maasturiin" taas sopii aika hyvin alhaalta vääntävä diisseli, koska nopeudet ei näissä vehkeissä ole mitään päätähuimaavia eikä näitä ole tehty urheilulliseen ajoon. Eikä kai kukaan täysjärkinen näillä kopperoilla kauheita kiihdytyksiä aio tehdäkään....
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom