Strategiasi pörssilaskussa (osakesijoittajille)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika moista laskua kyllä taas. Eilen tipahti taas 4.88% yksi rahasto. Kallista on perkele kun satoja euroja palaa per rahasto per päivä. Taidan kotiuttaa rahat ihan perustilille ja nauttia 4% korosta, VUODESSA.... parempi sekin kuin -5% päivässä...
 
houkuttelisi kyllä hypätä mukaan markkinoille pienellä pääomalla ja työntää kaikki warrantteihin. hyvät tsänssit hyviin voittoihin kun hexikin pomppii aika reippaasti...
 
houkuttelisi joo, mutta näillä rahoilla, mitä itsellä on hallussa, ei paljoa tee vaikka tuplaisi pääoman, ei se silti maailmaa muuta muutama tonni, sensijaan jos häviää, menee kaikki (=tosin eipä se ole kovin paljoa silti) Sitäpaitti warranteista en ymmärrä mitään, niin en uskaltaisi sijoittaa sinne, mutta osakkeisiin kyllä, kuhan laskua on tullut reippaasti lisää vielä. sitä koska pohja on, on vaikea sanoa, mutta kun aikahajauttaisi ostot, voisi lähestyä pohjiltaostoa.

Onneksi(epäonneksi) taantumia ja lamoja tulee, ei ole ensimmäinen kerta kun pörssit tulee alas kovaa, eikä kyllä viimeinenkään, hyviä ostotilaisuuksia tulee varmasti tulevaisuudessakin, jolloin on paremmin varaa lähteä kartuttamaan salkkua.

sitäpaitsi tulevaisuudessa voi olla kompetentimpi sijoittajana, ja parantaa siten mahdollisuuksiaan.
 
Ei ole pankkitunnuksia töissä mukana, mutta näytti käyneen Uponor ja Olvi tänään pikaisesti alle toimarini hinnan, eli lieneekö käynyt kala kiinni?

No jos kävi, niin sitten ostelut on tältä hetkeltä ostettu ja aletaan keräämään rahaa ohi osinkokauden. Ostetaan sitten lisää jos ollaan vielä alempana. Nyt on siirryttävä odotuspuolelle, menee muuten ostot velan puolelle. ;)
 
houkuttelisi joo, mutta näillä rahoilla, mitä itsellä on hallussa, ei paljoa tee vaikka tuplaisi pääoman, ei se silti maailmaa muuta muutama tonni, sensijaan jos häviää, menee kaikki (=tosin eipä se ole kovin paljoa silti)
Samaa mieltä olen itsekin. Enemmän harmittaa menettää 50% kuin iloa olisi saada 200% lisää.

Jos unohdetaan inflaatio, niin vasta siinä vaiheessa alkaa sijoitukset oikeasti tuntumaan kun alkaa saamaan pääomalleen tuottoa esimerkiksi tonnin vuodessa. Sitten voi miettiä, että pörssissä voisi saada vaikkapa 2000€ osinkoja vuodessa.
 
Samaa mieltä olen itsekin. Enemmän harmittaa menettää 50% kuin iloa olisi saada 200% lisää.

Jos unohdetaan inflaatio, niin vasta siinä vaiheessa alkaa sijoitukset oikeasti tuntumaan kun alkaa saamaan pääomalleen tuottoa esimerkiksi tonnin vuodessa. Sitten voi miettiä, että pörssissä voisi saada vaikkapa 2000€ osinkoja vuodessa.

joo no eipä sitä kannata lähteä riskejä ottamaan jos ei tykkää hävitä ollenkaan. varmasti jos noihin lähtee niin saa maksaa oppirahat moneen kertaan...

mutta esimerkiks nyt jos sattuis sopiva näkemys osumaan DAX:lle ja arvaus menis oikein niin nätisti sais tuottoa 0,50e/warre nykyisellä 24h liikkeellä (~250 pojoa). sit jos suunta ois vielä oikea ja ostowarreilla onnistuis niin 0,5e per 0,12e warre päivässä on jo ihan sopiva vuosikorko ;)

e: tosiaan miinus kulut
 
niimpä, ja itsellä on se että sijotettavaa oisi tasoa 3000 euroa, ei paljoa muuta mun elämää suuntaan tai toiseen, jos mulla oisi 6000 3000 sijasta. Mua kiinnostaa kyllä rahoituspuolelle suuntautua tulevaisuudessa, ja mä olen aina ollut tosi kiinnostunut talouspuolesta, pörssistä, ja suunnilleen viimiset ehkä 6-7 vuotta on yksi suosikkitoiveammateista ollut pörssimeklari tai investointipankkiiri. Kyllä mä haluan, ja todellakin toivonmukaan tulen omistamaan kunnon salkun joskus, mutta nyt ei vielä ole kyllä niin varaa siihen, vaikka kyllä kiinnostaisi.

Lähen itse sijoittamaan sittenkun mulla siihen jotenkin järkevällä tasolla varaa on. Nyt 2008-vuoden tavotteena on vaan päästä kouluun, missä aikanaan voi rahoituksen ottaa pääaineeksi, koska se mua kiinnostaa.
 
niimpä, ja itsellä on se että sijotettavaa oisi tasoa 3000 euroa, ei paljoa muuta mun elämää suuntaan tai toiseen, jos mulla oisi 6000 3000 sijasta. Mua kiinnostaa kyllä rahoituspuolelle suuntautua tulevaisuudessa, ja mä olen aina ollut tosi kiinnostunut talouspuolesta, pörssistä, ja suunnilleen viimiset ehkä 6-7 vuotta on yksi suosikkitoiveammateista ollut pörssimeklari tai investointipankkiiri. Kyllä mä haluan, ja todellakin toivonmukaan tulen omistamaan kunnon salkun joskus, mutta nyt ei vielä ole kyllä niin varaa siihen, vaikka kyllä kiinnostaisi.

Lähen itse sijoittamaan sittenkun mulla siihen jotenkin järkevällä tasolla varaa on. Nyt 2008-vuoden tavotteena on vaan päästä kouluun, missä aikanaan voi rahoituksen ottaa pääaineeksi, koska se mua kiinnostaa.

no ton esimerkin nousulla sulla ois 3000e sijasta 15500e ja kun 15500e samalla lailla lyöt kiinni ja taas tärppää niin sulla on uus x5 bemari ;)


joo itekin vielä harkitsen pörssiin lähtöä ja makselen samalla viimeisiä opintotukia + opintolainoja pois ja kun niistä on suoriuduttu niin pitäis olla sen verran ylimääräistä rahaa kuussa että vois rueta ihan tosissaan harrastelemaan osakkeita.

e: siis juuri siksi warrantteja että saa vipuvartta koska ei ole kauheasti rahaa laittaa.
 
joo no eipä sitä kannata lähteä riskejä ottamaan jos ei tykkää hävitä ollenkaan. varmasti jos noihin lähtee niin saa maksaa oppirahat moneen kertaan...
Käytännössä tappiohan on sama kuin, että pomo sanoisi, että lasketaanpas sun palkkaa vuodeksi esimerkiksi 30%, riippuu tietty summista. Useimmat kuitenkin ovat säästäneet rahansa ihan palkkatyöllä.
 
Käytännössä tappiohan on sama kuin, että pomo sanoisi, että lasketaanpas sun palkkaa vuodeksi esimerkiksi 30%, riippuu tietty summista. Useimmat kuitenkin ovat säästäneet rahansa ihan palkkatyöllä.

totta. ja tuo 30% on sit vähän semmosta rahnaa että tiedä sit mihin muualle rahansa tuhlailis, tuskin mihinkään kauhean järkevään :)
 
Lisäsin Fiskarssia ja Lemminkäistä salkkuun.

Kumman yhtiökokoukseen lähdetään? ;)

No mutta ihan oikeast, mua kiinnostaisi kovasti lähteä Fiskarsin yhtiökokoukseen, etenkin jos se pidetään ihan siellä Fiskarsissa eikä missään Helsingin toimistossa.

Lemminkäisenkin kokous kiinnostaisi, samoin kuin esim. Olvin.
 
Ei ole pankkitunnuksia töissä mukana, mutta näytti käyneen Uponor ja Olvi tänään pikaisesti alle toimarini hinnan, eli lieneekö käynyt kala kiinni?

No jos kävi, niin sitten ostelut on tältä hetkeltä ostettu ja aletaan keräämään rahaa ohi osinkokauden. Ostetaan sitten lisää jos ollaan vielä alempana. Nyt on siirryttävä odotuspuolelle, menee muuten ostot velan puolelle. ;)

Nyt tsekkasin, oli onnistunut sekä Olvin, että Uponorin pilkki. Uponoria sain 15,00 hintaan ja nyt on jo melkein 16 euroon palannut.

Eilisetkin ostot jo plussalla tänään. Lyhyellä ajalla ei väliä, mutta noista kuopista on hyvä ostaa.

Harmi vaan kun on nyt pakko jättää ostaminen toistaiseksi ja tyydyttävä seuraamaan sivusta. No katsotaan osingonmaksurallin jälkeen tilannetta uudelleen taas ostomielessä.
 
Muistakaa nyt kuitenkin ennen perintörahojen pelaamista että se laskun todennäköisyys on hinnoiteltu niihin warranteihin. Ja kun liikkeellelaskijalla on monopoli, se on todennäköisesti ylihinnoiteltu. Tässä(kin) asiassa on hyvä ymmärtää mitä tekee.
 
Muistakaa nyt kuitenkin ennen perintörahojen pelaamista että se laskun todennäköisyys on hinnoiteltu niihin warranteihin. Ja kun liikkeellelaskijalla on monopoli, se on todennäköisesti ylihinnoiteltu. Tässä(kin) asiassa on hyvä ymmärtää mitä tekee.

joo no ajattelinkin yrittää hakea hyötyä yleensäkin kurssien radikaalista pomppimisesta.

ja warrejen kanssa todellakin vaan oikeesti "ylimääräistä" rahaa peliin, ei mitään porukoiden omakotitaloa :D
 
Mihin (ja mitä kautta) kannattaa sijoittaa ~3500e? Pitkälle 5-25v tähtäimellä lähinnä osinko ja urheiluhengessä, ei niin haittaa vaikka tulee tappiota, riskiäkin saa olla.

Onko Sampon kautta järkevää sijoittaa jos ajattelisi sijoittaa 1800e Sampon kehittyviin rahastoihin (ryssä ja intia) ja 1800e 2-3 valittuun ylläolevaan (+ ehkä nordea) laskeneisiin kotimaisiin firmoihin.

Vai onko järkevämpi sijoittaa johonkin pienempään ja tehokkaampaan rahastoon ja ostaa osakkeet muusta välitysfirmasta? Sampon kautta olisi vaan simppeli kun sattuneesta syystä on tili siellä, Nallen rosvolaitoshan se sukankuluttajille on ja vituttaa rikastuttaa em. herraa :D mutta pakko pitää jonkinlainen tili siellä.

Vai kannattaako rahat siirtää suosiolle muualle, tapiola?
 
Lisäys:

Onko muuta tapaa sijoittaa kehittyville markkinoille kuin rahastot?

Jos ostaa 3500e pelkästään kotimaisia osakkeita 4-6 firmasta ja tarkoituksena pitää ne kauan, mitä kautta kannatta sijoitus tehdä?

Tässä vähän opiskellut ja taitaa ainakin kotimaahan suuntautuvat rahastot olla lähinnä pankkien uusi keino viedä sukankuluttajilta rahat ja varmat rikastuja on vain salkunhoitajat ja pankki. Kehittyville markkinoille sitten sijoittaa jonku morningstarin suositteleman pienemmän ja tehokkaamman laitoksen kautta?

Nojoo, pitää tutkia ja vertailla hintoja, mutta jos joku tietäisi valmiiksi tai haluaa porista mielipiteitään niin kiva.

Tai ehkä se on fiksumpi lähteä kaukomaahan seksilomalle kun vielä on varaa.
 
Back
Ylös Bottom