Millä tasolla ollaan pohjalla? ;)
Senkun tietäs.Pitää seurata tilannetta ja toimia oman arviointikyvyn ja intuition mukaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millä tasolla ollaan pohjalla? ;)
Sen verran olen koittanut myös hyötyä laskusta, että hankin salkkuuni erän XACT Bear indeksiosuutta ja muutamia myyntiwarrantteja on tullut myös hyödynnettyä.
Samaa mieltä olen itsekin. Enemmän harmittaa menettää 50% kuin iloa olisi saada 200% lisää.houkuttelisi joo, mutta näillä rahoilla, mitä itsellä on hallussa, ei paljoa tee vaikka tuplaisi pääoman, ei se silti maailmaa muuta muutama tonni, sensijaan jos häviää, menee kaikki (=tosin eipä se ole kovin paljoa silti)
Samaa mieltä olen itsekin. Enemmän harmittaa menettää 50% kuin iloa olisi saada 200% lisää.
Jos unohdetaan inflaatio, niin vasta siinä vaiheessa alkaa sijoitukset oikeasti tuntumaan kun alkaa saamaan pääomalleen tuottoa esimerkiksi tonnin vuodessa. Sitten voi miettiä, että pörssissä voisi saada vaikkapa 2000€ osinkoja vuodessa.
niimpä, ja itsellä on se että sijotettavaa oisi tasoa 3000 euroa, ei paljoa muuta mun elämää suuntaan tai toiseen, jos mulla oisi 6000 3000 sijasta. Mua kiinnostaa kyllä rahoituspuolelle suuntautua tulevaisuudessa, ja mä olen aina ollut tosi kiinnostunut talouspuolesta, pörssistä, ja suunnilleen viimiset ehkä 6-7 vuotta on yksi suosikkitoiveammateista ollut pörssimeklari tai investointipankkiiri. Kyllä mä haluan, ja todellakin toivonmukaan tulen omistamaan kunnon salkun joskus, mutta nyt ei vielä ole kyllä niin varaa siihen, vaikka kyllä kiinnostaisi.
Lähen itse sijoittamaan sittenkun mulla siihen jotenkin järkevällä tasolla varaa on. Nyt 2008-vuoden tavotteena on vaan päästä kouluun, missä aikanaan voi rahoituksen ottaa pääaineeksi, koska se mua kiinnostaa.
Käytännössä tappiohan on sama kuin, että pomo sanoisi, että lasketaanpas sun palkkaa vuodeksi esimerkiksi 30%, riippuu tietty summista. Useimmat kuitenkin ovat säästäneet rahansa ihan palkkatyöllä.joo no eipä sitä kannata lähteä riskejä ottamaan jos ei tykkää hävitä ollenkaan. varmasti jos noihin lähtee niin saa maksaa oppirahat moneen kertaan...
Käytännössä tappiohan on sama kuin, että pomo sanoisi, että lasketaanpas sun palkkaa vuodeksi esimerkiksi 30%, riippuu tietty summista. Useimmat kuitenkin ovat säästäneet rahansa ihan palkkatyöllä.
Lisäsin Fiskarssia ja Lemminkäistä salkkuun.
Ei ole pankkitunnuksia töissä mukana, mutta näytti käyneen Uponor ja Olvi tänään pikaisesti alle toimarini hinnan, eli lieneekö käynyt kala kiinni?
No jos kävi, niin sitten ostelut on tältä hetkeltä ostettu ja aletaan keräämään rahaa ohi osinkokauden. Ostetaan sitten lisää jos ollaan vielä alempana. Nyt on siirryttävä odotuspuolelle, menee muuten ostot velan puolelle. ;)
Muistakaa nyt kuitenkin ennen perintörahojen pelaamista että se laskun todennäköisyys on hinnoiteltu niihin warranteihin. Ja kun liikkeellelaskijalla on monopoli, se on todennäköisesti ylihinnoiteltu. Tässä(kin) asiassa on hyvä ymmärtää mitä tekee.
http://www.kauppalehti.fi/4/0x11001905ac/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=9269Helsingin pörssin suurien yhtiöiden puolen vuoden 10 kovinta laskijaa:
* Ramirent -58,5 %
* M-real -53,8%
* Rautaruukki -50,9%
* Kemira -47,4%
* Uponor -45,6
* YIT -45,3%
* Konecranes -44,2%
* Cargotec -40,9%
* Finnair -39,8%
* Metso -37,4%