Steak and eggs dieetti

Maagisesta 30 grammasta puhutaan yleensä silloin kun mietitään mikä proteiinimäärä maksimoi anabolisen vasteen, kunhan kyseessä on laadukas proteiininlähde.

1) Paljonkos näillä pohjatiedoilla, jotka itselläsi on suosittelisit syömään aterialla proteiineja? [/QUOTE]

Miten ois vaikka sellanen systeemi, tuohon, että laskee paljon haluaa niitä proteiineja päivässä esim nyt vaikka se 2 - 2,5g /kg ja jakaa ne tasaisesti aterioille?? Kikkailee sitten niillä hiilareiden ja rasvojen ajoituksella, jos niin haluaa tehdä.

Edit: Ketolla ei ehkä kannata sitä proteiinia ton mukaan laskea, mutta normi ruokavaliossa kyllä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten ois vaikka sellanen systeemi, tuohon, että laskee paljon haluaa niitä proteiineja päivässä esim nyt vaikka se 2 - 2,5g /kg ja jakaa ne tasaisesti aterioille?? Kikkailee sitten niillä hiilareiden ja rasvojen ajoituksella, jos niin haluaa tehdä.

Edit: Ketolla ei ehkä kannata sitä proteiinia ton mukaan laskea, mutta normi ruokavaliossa kyllä.

Paljonko tuossa on se selkeä vastaus kaverille joka kehtasi oikein kysyä foorumilla apuja?
Tai tietysti kelle tahansa joka tätä joskus miettii?
Ehdotin vanhan tiedon perusteella naurettavan huonosti, ja sain naurajalta vielä tiedoksi että sattumalta osuin oikeaan lukuun kuitenkin, vaikkakin en käyttänyt samaa perustetta kuin hän(itse imeytymistä, hän anabolisia vasteita). Ja haluaisin kuulla nyt mikä on se parempi tai oikeampi määrä lopulta.
Jos joku ei hardcoreharrastaja kysyy: mikä on vastaus.
 
Jos kyseessä on siis lähes 0 hiilihydraattia sisältävä ruokavalio, niin se on ylipäänsä paras ruokavalio(tieteellisesti atkinsin dieetti nimellä löytyy aiheesta, ja edellisen aallon villitysnimi taisi olla "paleodieetti") terveelle ihmiselle jonka elimistö suodattaa ketoosiaineet kunnolla :)

Mitä on ketoosiaineiden suodattuminen? :D Kyllähän kaikkien keho osaa tuottaa ja pilkkoa ketoaineita, tässä ei fysiologisesti kovin suuria eroja voi edes olla ihmisillä pl jos haimassa tai maksassa on vikaa (hyperglykemiat jne). Tässä postauksessa nyt ei ole kyllä mitään järkeä. Atkins ja Paleokin täysin eri juttuja
 
Mitä on ketoosiaineiden suodattuminen? :D Kyllähän kaikkien keho osaa tuottaa ja pilkkoa ketoaineita, tässä ei fysiologisesti kovin suuria eroja voi edes olla ihmisillä pl jos haimassa tai maksassa on vikaa (hyperglykemiat jne). Tässä postauksessa nyt ei ole kyllä mitään järkeä. Atkins ja Paleokin täysin eri juttuja

En tiedä, diabeetikko kuolee ketoosiin, terve ei. Muista sairauksista ja niiden vaikutuksista en ole varma. = En sanoisi että kaikille turvallisin ja paras, sillä on mahdollista että osa X kehossa ei reagoi toivotulla tavalla(tätä kuvaamaan käytin sanaa suodatus, joka on vain sana, ei niinkään mikään fysiologinen juttu josta tietäisin), mutta niissä tapauksissa joissa keho tekee ketoosiaineille jotain(käsittelee ja poistaa toivotulla tavalla? Tästä varmaan tuli sana suodatus nyt kun itsekkin mietin) sokeri on heikentävä narkoottinen aine.

Onko paleokin sitten karppausta? Luulin että se on puhtaampaa.

E: Anyway, mun lemppariaihe: vanha kuin taivas, totinen kuin tiede, ja silti sokeripäät aina vetää tän ihan kunnon liekinheitintaistoksi. + Aina kun jaksan, pahastun loukkauksista. Joskus on sitten mentävä lenkille.
 
Viimeksi muokattu:
sokeri on heikentävä narkoottinen aine.

Onko kukaan ajautunut rikollisuuteen sokerin takia? Jos sokeri on olevinaan niin addiktoivaa, miksei kukaan nauti sitä suoraan pussista? Miksi näitä paleo/ketoosikultin valheita levitetään ympäriinsä vuodesta toiseen?

Mahtavaa jos nuo metodit toimivat sinulla, mutta älä ala esittämään väitteitä niiden ylivertaisuudesta.
 
Paljonko tuossa on se selkeä vastaus kaverille joka kehtasi oikein kysyä foorumilla apuja?
Tai tietysti kelle tahansa joka tätä joskus miettii?.
Lyle McDonald antaa The ketogenic diet kirjassa ohjeen tohon eli jos treenaat niin leanbodymass (LBM) paunoissa *0,9 on proteiinin määrä. Mikäli et treenaa niin LBM (paunoissa) *0,8. Huomioitavaa kuitenkin tässä on se, että mikäli tuo lukema jää alle 150g niin otetaan ohjeeksi 150g proteiinia. Esim vaikka tolla vois mennä eteenpäin. On tuosta muitakin ohjeita olemassa toki.
 
Mä en kyllä nää mitään järkeä tossa 30g/p per ateria, eli 100kg kaverin kuka mene dietillä vaikka 250g/p/pv pitäis tolla järjellä syödä 8 ateriaa päivässä, Mitä vittua :D? Kyllä mä jakaisin ja JAANKIN ne protskut esim aterioilla (2) n.70g/laaki ja loput tulee sitte välipaloista ja treenijuomista.

En muutenkaan suosi noita vähä hh kikkailuja, toki jokaisen kroppa toimii erilailla ja kokeilemalla selviää. Normaali ruokavalio hh/p/r niin että ollaan miinuksella vaikka lähtien 500kcl päivä ja siitä kiristämään tarvittaessa. Jos pitää kikkailla niin sitten vaikka niiden rasvojen ja hiilarien ajoittamisilla.
 
Mä en kyllä nää mitään järkeä tossa 30g/p per ateria, eli 100kg kaverin kuka mene dietillä vaikka 250g/p/pv pitäis tolla järjellä syödä 8 ateriaa päivässä, Mitä vittua :D?

Eli 100kg kaveri käyttäisi aivojaan, jättäisi sen kahdeksannen aterian pois ja söisi yhdellä aterialla kaksi proteeiinia enemmän, problem solved? Myös "viitteellinen suositus" = ehdoton maksimi = epätosi.
Tai sitten hän söisi sen 6x 50g, tai 2x 125g ja mikään siitä ei liittyisi mitenkään aiheeseen.
Kaveri halusi syödä "steak and eggsillä", oletin että kyseessä on uusin nimitys hiilihydraatittomalle ja painoi 90kg, tiedätkö minkänäköisiä aterioita 30g proteiinia käytännössä tekee? Niinpä, et. Joten rupeat soittelemaan sen sijaan että tarkastaisit miltä päiväannokset näyttäisivät tuolla lukemalla. Ne annokset on katsos erinäköisiä ilman pastaa ja leipää... Jos oot syönyt kerralla tai kahdella päivän ravinnot, juotko öljyä mieluiten loppuyön. Naureskelet sitten ripuloidessa miten on tyhmä se jäbä joka tasaisesti syö ravintonsa.

Onko kukaan ajautunut rikollisuuteen sokerin takia?
Sen saanti on kovin helppoa ja verratain halpaa, rikollisuus ja narkoottisuus eivät oikein kulje käsikädessä.
Jos sokeri on olevinaan niin addiktoivaa, miksei kukaan nauti sitä suoraan pussista?
Etkö ole sokeripussia nähnyt?
Mahtavaa jos nuo metodit toimivat sinulla, mutta älä ala esittämään väitteitä niiden ylivertaisuudesta.
Olen kokeillut kumpaakin, oletko sinä :)

Mutta hei, tää on lopulta niin henkilökohtainen laji että menee ihan tunteisiin kun kuuleekin jotain mitä ei ymmärrä tai ole kokeillut. Kannattaa varmaan tehdä niinkuin parhaaksi näkee. Se ei ole minulta päivääkään pois, miten joku toinen tekee :) [mulla on vain sellainen periaate, että jos voit parantaa tilannetta, tee niin, vaikka se aiheuttaisi suukopua]

Melkonen veijari tämä veijari.

Ei mulla tämän tärkeämpää.

"Tarkastamatta väärässä" -kategoriaa.

E: jos joku osaa metalukea, näkyykö mitään yhtäläistä peruspunttipentin atkins vihassa, ja "tavantallaajien" kahvihuone douppihirmu -läpissä ;)
 
Viimeksi muokattu:
1) Paljonkos näillä pohjatiedoilla, jotka itselläsi on suosittelisit syömään aterialla proteiineja?

Sehän riippuu ateriamäärästä, otan vaikka itseni esimerkiksi. Painoa noin 90 kiloa, syön noin 180g proteiinia päivässä neljällä aterialla niin se tekee lukion lyhyellä matikalla 45g/ateria. Eli päivän proteiinit tasaisesti pitkin päivää.

2) Onko liian proteiininsyönnin vaikutus munuaisiin myös kumottu ja vitsi?

Jos ei ole aikaisempia ongelmia munuaisten kanssa niin korkeista proteiinimääristä ei ole haittaa. Tästä olemassa tutkimuksia esim -> https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1262767/

3) Kommunikoitko oikeastikkin noin "öhööh mä katoin yhen videoblogin, jota sä et oo nähny joten oot tyhmäkusipää" ? :D

Eihän tässä ole kyseessä "vain" tuosta videosta. Siinä vain alan ammattilainen toi selkeästi sen esille, että syödyt proteiinit imeytyvät kehoon loppujen lopuksi syötiin sitten kerralla 30g tai 150g proteiinia.

Ja mitä tulee tähän seuraavaan kommenttiisi mitä en nyt toiselta sivulta osaa quoteta kunnolla, niin ravinnon imeytyminen ja optimaalinen anabolinen vaste ei todellakaan ole sama asia :D :D Mutta en näiden eroa enää jaksa vääntää sulle rautalangasta, selvitä itse jos haluat.

"Ehdotin vanhan tiedon perusteella naurettavan huonosti, ja sain naurajalta vielä tiedoksi että sattumalta osuin oikeaan lukuun kuitenkin, vaikkakin en käyttänyt samaa perustetta kuin hän(itse imeytymistä, hän anabolisia vasteita)."
 
"Ehdotin vanhan tiedon perusteella naurettavan huonosti, ja sain naurajalta vielä tiedoksi että sattumalta osuin oikeaan lukuun kuitenkin, vaikkakin en käyttänyt samaa perustetta kuin hän(itse imeytymistä, hän anabolisia vasteita)."

Eivät ole sama asia eivät, mutta tähän kuuluisi sanoa "onni onnettomuudessa", jos joku olisi ottanut lukemastani vaarin, ja sitten olisikin todettu että syy josta annoin lukeman oli väärä, mutta lukema oli kelpoinen :)

Ennenkuin menen munaamaan itseni irl, onko myös 3-4h ruokailuväli jotenkin "optimaalisena" kumottu, jos kerran kaikki syöty imeytyy? Aiemmin olen ollut sillä kannalla että 6-7 ateriaa päivässä on hyvä rytmi(kaikki ravintoannokset, mukaanlukien palkkari olen laskenut "ateriaksi"). Mutta luullakseni tämä kuvio on perustunut oletukseen siitä että ravintoa kuluu vain tietty määrä aterioiden välissä.
 
Koskaan ei kyllä varmasti ole pääosa ravinnosta mitään tietävistä uskonut tähän 30g myyttiin, eikä siitä ole varmasti ravitsemustieteiden kirjoissa lukenut. Korkeintaan tästä on voitu kirjoissa mainita jotka ovat sen avulla yrittäneet myydä jotain.
Olisi todella epäkäytännöllistä jos ihminen voisi kerralla syödä esimerkiksi n. 100g poron lihaa. IF-diietillä myös ihmiset pärjää varsin hyvin vaikka tulisi 100g proteiinia kerralla. Eikä se ruoka tosiaan 3 tunnissa ulos tule, vaan jotain 24-72t välillä. Tästä toki pääosin paksusuolessa.

Sen takia suositellaan 3-4h välein syömistä että proteiinisynteesi pysyisi koholla mahdollisimman paljon. Tosin ei 2 ja 4 vs 6 vs 8 kertaa päivässä syömisessä niin merkittäviä eroja ole että siitä tarvitsee tavan kansalaisen huolehtia.
 
1) Paljonkos näillä pohjatiedoilla, jotka itselläsi on suosittelisit syömään aterialla proteiineja?
2) Onko liian proteiininsyönnin vaikutus munuaisiin myös kumottu ja vitsi?
3) Kommunikoitko oikeastikkin noin "öhööh mä katoin yhen videoblogin, jota sä et oo nähny joten oot tyhmäkusipää" ? :D

1) Typerä kysymys, riippuu yksilöstä ja toteutuksesta. Pointti oli kuitenkin varmaan se, että ei ole haittaa vaikka vedät 70g kerralla, kyllä ne kaikki hyväksikäytetään kuitenkin.
2) On kumottu järkevillä annoksilla(sanotaan vaikka alle 300g) Vitsistä en tiedä, riippunee huumorintajusta.
3) Tuskin kukaan kommentoi ihan näin, mutta asioiden esittäminen faktana ilman mitään totuuspohjaa on hieman typerää.
 
Ennenkuin menen munaamaan itseni irl, onko myös 3-4h ruokailuväli jotenkin "optimaalisena" kumottu, jos kerran kaikki syöty imeytyy? Aiemmin olen ollut sillä kannalla että 6-7 ateriaa päivässä on hyvä rytmi(kaikki ravintoannokset, mukaanlukien palkkari olen laskenut "ateriaksi"). Mutta luullakseni tämä kuvio on perustunut oletukseen siitä että ravintoa kuluu vain tietty määrä aterioiden välissä.
Ruokailuväli ja aterioiden määrähän on sidoksissa siihen "anaboliseen vasteeseen" mistä tässä oli puhe. Lihastohtorin kirjassa mainitaan, että proteiinisynteesi alkaa kun aterialla saa laadukasta proteiinia 0,3 g / painokilo. Jos nyt otetaan vaikka 80 kiloinen kaveri joka söisi proteiinia 2g / painokilo päivässä, niin sen voi jakaa maksimissaan kuuteen osaan että tuo 0,3 g täyttyy. Mieluummin ehkä viiteen, niin ei tarvitse mennä ihan gramman tai kahden tarkkuudella.

Tuosta 0,3 grammasta voidaan muuten jo päätellä, että 30g myytti ei voi pitää paikkaansa, tai painavammalla kaverilla ei alkaisi proteiinisynteesi ikinä.
 
En tiedä, diabeetikko kuolee ketoosiin, terve ei. Itseasiassa ketoosiin ei kuole kukaan, ketoasidoosiin kylläkin. Ja ihan yhtälailla siihen kuolee ei-diabeetikkokin, heillä vaan isompi riski saada ko. tila päälle. Muista sairauksista ja niiden vaikutuksista en ole varma. = En sanoisi että kaikille turvallisin ja paras, sillä on mahdollista että osa X kehossa ei reagoi toivotulla tavalla(tätä kuvaamaan käytin sanaa suodatus, joka on vain sana, ei niinkään mikään fysiologinen juttu josta tietäisin), mutta niissä tapauksissa joissa keho tekee ketoosiaineille jotain Niin siis ketoainetuotantohan kiihtyy siinä vaiheessa, kun glukoosia ei tule enää ravinnosta, vaan kropan on valmistettava sitä itse. Näin ollen ketoaineet ovat yksi kohtalaisen helppo tapa glukoneogeneesille valmistaa riittävä määrä glukoosia sitä tarvitseville elimille. Ketoaineet poistuu kuitenkin ihan perinteisesti virtsan ja uloshengityksen yhteydessä, eli jos maksa ja munuaiset ovat kunnossa, ei tässä pitäisi mitään ongelmaa olla ja sykli toimii kaikilla ihmisillä samanlailla.(käsittelee ja poistaa toivotulla tavalla? Tästä varmaan tuli sana suodatus nyt kun itsekkin mietin) sokeri on heikentävä narkoottinen aine.

Onko paleokin sitten karppausta? Luulin että se on puhtaampaa.

Paleossa mikään makrojaukauma ei ole ainakaan alkuperän mukaan rajoitettu, joten hiilareita voi syödä vaikka 500g päivässä, jos ne ottaa paleolle sopivista lähteistä.

E: Anyway, mun lemppariaihe: vanha kuin taivas, totinen kuin tiede,Kyllä, suosittelen tutustumaan tässäkin aiheessa tieteeseen ja sen pohjalta sitten miettimään, että mikä se helpoin ravintoaine ihmiselle onkaan tehdä energiaksi. ja silti sokeripäät aina vetää tän ihan kunnon liekinheitintaistoksi. + Aina kun jaksan, pahastun loukkauksista. Joskus on sitten mentävä lenkille.

väleissä boldattuna.
 
Vittu nää ravintokeskustelut... Aina.

Ihmiset tarvii korviketta uskonnolle nykypäivän sekulaarissa yhteiskunnassa. Itse suhtaudun varauksella aina kaikkiin radikaalidieetteihin. Panostan ravinnon laatuun, seuraan tieteellistä konsensusta sekä omaa terveydentilaa (lääkärillä, en itse). Tähän asti kaikki hyvin.

Tietysti kannattaa kokeilla eri juttuja, toiselle hiilareiden rajoittaminen voi tehdä hyvää. Omassa ruokavaliossani koen ne aika tärkeiksi.
 
Omat mutuni Atkinssista yms, treeni kulki hyvin, painoa putosi hyvin (-30kg vuodessa) helppo ja mukava toteuttaa (myöhemmin parin vuoden bulkkauksen tuomat 10kg uusiksi pois) mutta ehkä tämä kikkailu on omalla osallani ollut aika kiikun kaakun että tekisinkö uusiksi, sillä nyt aineenvaihduntani laahaa ihan hitosti perässä. En osaa suoraan syyttää näitä VHH / Atkins kokeiluja, mutta nyt kun syön normaalia ruokaa niin 173cm/81kg miehen joka treenaa 4-6 kertaa viikossa ja tekee semi fyysistä työtä, pitäisi kai kroppa kestää edes 2000kcal syömiset. Mulla alkaa jo tossa nykyään paino nousee.
 

Mulla tuntui joka kerta adaptoituvan keho nopeammin ja nopeammin, nykyään jo ensimmäinen päivä tuntuu vahvalta ja energiseltä, ilman mitään "tyhjennyksiä"(lenkkejä, pitkiä treenejä tms. hiilarien extrapoistoa), kun jättää hiilarit pois. Aiemmin meni vajaa viikko, ihan alussa viikkokin.
Ongelmaksi muodostui kroonisen köyhyyden takia se että nykyään elimistö vaatisi hyvää ravintoa ja tuntuu käytännössä aina paskalta kun syö "normaalia kotiruokaa" :D Ei ihan hauskin ongelma, mutta taatusti ensimmäisen maailman ongelma.
 
Omat mutuni Atkinssista yms, treeni kulki hyvin, painoa putosi hyvin (-30kg vuodessa) helppo ja mukava toteuttaa (myöhemmin parin vuoden bulkkauksen tuomat 10kg uusiksi pois) mutta ehkä tämä kikkailu on omalla osallani ollut aika kiikun kaakun että tekisinkö uusiksi, sillä nyt aineenvaihduntani laahaa ihan hitosti perässä. En osaa suoraan syyttää näitä VHH / Atkins kokeiluja, mutta nyt kun syön normaalia ruokaa niin 173cm/81kg miehen joka treenaa 4-6 kertaa viikossa ja tekee semi fyysistä työtä, pitäisi kai kroppa kestää edes 2000kcal syömiset. Mulla alkaa jo tossa nykyään paino nousee.

Tää kuulostaa kyllä vähän pahalta. Ootko koittanut lisätä kaloreita hiljalleen? Ja voisko toi painon nousu olla vaan nestettä ja ylireagoit siihen?
 
Pakko myöntää että on käynyt samaa ilmiötä, myös nesteiden paluun jälkeen, mutta itsestä tuntui että kehitys oli varsin positiivista eikä niinkään rasvapainotteista :) Ekat 13kg tuli todella helposti viimeksi(tuskin nyt ihan niin paljoa nestettä pelkästään oli) Tälle oli joku ihan tavoitteellinen tärppi ko. dieetissä että lihakset alkuun tykkäisivät hyvää kun tuli + kalorit takas. Tiedän tapahtuman, en jaksa etsiä tarkempaa tietoa :)
 
Back
Ylös Bottom