Staattinen toisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

X-man

Mutantti
Onko kukaan testaillut staattista toistoa tai sarjaa (miten sen nyt haulaa sanoa) omassa treeniohjelmassa vierailevana kummajaisena? Eli en tarkoita mitään normaalia pidempiä pysäytyksiä tai sarjaan jälkeen tehtävää staattista loppurutistusta, vaan esim. rinnalle ristikkäistaljassa otetaan suht isot painot, vedetään eteen (nyrkit n. 5 cm toisistaan) ja pidetään paikallaan niin kauan kuin pystyy . Mieluiten painot valitaan siten että pysyy yli 10 sek, mut ei yli 20 sek. Ylätaljassa tanko leuan kohdalle ja pidetään siinä. Haukkarissa kyynerpäät 45 asteen kulmassa ja pidetään siinä.:curs:

Ihan vaan kysäisin porukan mielipiteitä ja kokemuksia hommasta.

Enpä ole mainitsemiasi juttuja kokeillut, muuta kuin erittäin hidasta laskuvaihetta leuanvedossa, noin 30-60sek. On melkoista piinaa sekin.

Yksi kokeilemisen arvoinen juttu on staattinen etunojapunnerrus, eli otetaan etunojapunnerrusasento ja pysytään siinä niin kauan, kuin mahdollista. Kuulemma on osa jenkkien merijalkaväen kuntotestiä (luinkohan joskus kauan sitten t-magista tuosta?) ja 4min on kova aika. Yhden kerran kokeilin ja vähän päälle 2min pystyin olemaan. Keskivartalon lihakset ovat kovimmilla, mulla ei tuntunut olkapäissä, rinnassa eikä ojentajissa missään. Toi ristikkäistalja staattisena voisi olla kehoilijalle hyvä idea reenin loppupuolella, puristaisi viimesetkin mehut äijästä. :evil: Miksei noita muitakin voisi käyttää mausteena silloin tällöin, eiku kokeilemaan. :whip:

Joskus hullussa nuoruudessa (teini-iässä) tein vatsalihaksille "staattisen treenin". Parin normaalin vatsalihassarjan jälkeen menin sellaiseen vinoon vatsapenkkiin, johon saa tukevasti jalat tuettua. Siinä tein kolme suoritusta, jossa jokaisessa pysyin liikeradan puolivälissä paikallani niin kauan kuin pystyin. Arviolta minuutti - kaksi. Suoritusten välissä noin parin minuutin palautus.

Vaikka tuolloin olin järkyttävä vatsalihasfanaatikko, ja treenasin niitä paljon lähes päivittäin, niin sain tuolla kokeilulla vatsalihakset täysin pilalle yli viikoksi.

Niin pilalle, etten ole sen jälkeen uskaltanut staattista harjoittelua kokeilla...

Itse tuossa vain lueskelin yhtä pikku teosta ja sielä puhuttiin staattisista. Menin sit huvikseen kokeilemaan juurikin tätä ristitaljassa tehtävää liikettä. Ohjeessa vielä se, että kun ei jaksa enään pitää, tiputtaa n 20 % painsta ja tekee sellasen rauhallisen 10-12. Oli sen jälkeen aika hyvä pumppi päällä. Mutta tämä nyt vain täällaisena erikoistekniikkana mitä voi kokeilla silloin tällöin... mut homma tehtiin perjantaina ja vieläkin on sellanen pikku arkuus rintalihaksissa. No olihan siinä tietty muutakin treeniä rinnalle mut hyvin puristi mehut. Eipä ois paljoo dippejä enää irronnu sen jälkeen.

Re: Re: Staattinen toisto

Originally posted by X-man
mut homma tehtiin perjantaina ja vieläkin on sellanen pikku arkuus rintalihaksissa.

Mulla kyllä on ihan normaalinkin treenin (suoria sarjoja, ei aivan loppuun asti) jälkeen lihat kosketusarkoina vähintään 4 päivää, jonka jälkeen ehkä 2-3 päivää hieman arat. Tällä staattisella treenillä varmaan saisin paikat jumiin pariksi viikoksi ? ;)

Tuollainen staattinen harjoitus kerää lihaksiin kuona-aineita, joten kannattaa lisätä pumppailevia liikkeitä kyseiselle lihakselle. Tarkoituksena pumppailusarjoissa on kiihdyttää veren kiertoa, jotta kuona-aineet poistuisivat. Tästä syystä painojen pitää olla todella kevyet, jottei lihasjännitys sulje verenkiertoa ja pilaa koko pumppailun ideaa.

Mitenkäs, eikös tuo sama toimi "kyykyssäkin", eli mennään vaikka perus voiman-osto syvyyteen ja heitetään kiekko/kiekot jalkojen päälle. Loisto poltteet ja pumpit on ainakin irronnu, lihaskasvusta en sitten tiiä... :rolleyes:

mä oon kokeillu tota staattista treeniä hauiksiin845 asteen kulmassa)ja oli mielestäni mukavaa vaihtelua normaalitreenin(=pumppailun)ohelle...kokeilemisen arvoinen!

oho...siis 45 asteen kulmassa eikä 845 asteen kulmassa...

Käsitreenien lopussa oon tehny staattisen sarjan / staattisia sarjoja max 3 aija monissa ohjelmissa parin viime vuoden aikana. Ristikkäistaljassakin joskus. Pumppi kyllä räjähtää noin, hyödystä on vaikea sanoa mitään kun on kehitys muutenkin jo niin hidasta ja minimaalista..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom