.SRT-tekstit Leffoihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoni
  • Aloitettu Aloitettu

Juoni

Banned
Osaamattoman tietokoneenkäyttäjän ongelma, eli millä saa VLC-playerin ymmärtämään erikseen hakemani .srt-teksti-tiedoston?
Löin sen samaan kansioon, missä muutkin teksit ovat, mutta ei vaan näy?

Ja toivottavasti ei ole usein kysyttyä, haualla en ainankaan löytänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erikoista ettei näy. Käytän vlc-playeria lähes päivittäin ja mulla ainakin näkyy.
Pystytkö valitsemaan mitä tiedostoja siinä kansiossa näkyy?
Oletko koettanut avata .srt tiedoston esim. Subtitle Workshopilla? En tiedä onko tästä hyötyä, mutta ainakin näkee onko tiedosto kunnossa.

En kyllä osaa sanoa enempää. Laita viesti tänne kun ratkaiset pulman, nimittäin kiinnostaa.

BS on ihan hyvä, mutta mulla jossain leffoissa ääni ei kulje samaan aikaan kuvan kanssa. Jollain codekillahan tämä kai olisi ratkaistavissa, mutta ei jaksa etsiä.
Samalla tavalla ne tekstit menee myös VLC:hen, paitsi ketjun aloittajalla:)

Erikoista ettei näy. Käytän vlc-playeria lähes päivittäin ja mulla ainakin näkyy.
Pystytkö valitsemaan mitä tiedostoja siinä kansiossa näkyy?
Oletko koettanut avata .srt tiedoston esim. Subtitle Workshopilla? En tiedä onko tästä hyötyä, mutta ainakin näkee onko tiedosto kunnossa.

En kyllä osaa sanoa enempää. Laita viesti tänne kun ratkaiset pulman, nimittäin kiinnostaa.

Siis miten voisi pystyä valitsemaan mitä tiedostoja näkyy? En tajua näistä hommista käytännössä yhtään mitään...

Mikä tuo Subtitle-Ws voisi hyödyttää? Normaali .srt:hän aukeaa Notepadina.

Tuo hakemani teksitiedosto ei kyllä edes istu leffan kulkuun mitä äkkiseltään katsoin, vaikka nimi täsmää...Vaan pitäisi sen silti toimia.

pistä sen tekstiedoston nimi samaksi mikä se elokuvan tiedostonimi. sitte vaan sieltä valikosta video ja subtitles.

Joo, itseasiassa tuo äskeinen tiedostoni oli eri leffaan, vaikka nimi olikin sama...
Koitan nyt löytää oikean ja sitten tuota nimenmuokkausta.
EDIT: No joo, taisi olla tuosta nimestä kiinni. Nyt sain enkkuteksit toimimaan, tosin ajoitus on hieman pielessä.

Eli, jatkokysymys, miten tekstien ajoitusta saa muutettua jotensakin järkevästi?

Jeps, latasin BsPlayerin ja sain teksit kohdalleen.

Kiitos kaikille neuvoista!

siis ei näy automaattisesti? joskus toi vlc ei tajua noita, sit voi tehdä seuraavasti:

file -> open file
browsella etit haluamas videon
ja raksi ruutuun "Use a subtitles file" - kohtaan ja browsella etit haluamasi subtitlen.

jos on subit väärässä ajassa, ctrl + h = lisää viivettä (teksti näkyy myöhemmin)
tai sit ctrl + j = vähemmän viivettä (teksti näkyy aikaisemmin)
(ja audiota saa ctrl + k, ctrl+l - näppäinyhdistelmillä säädettyä kanssa)
noitten pitäis toimia jos et oo ite muutellu noita hotkeys settingsejä.

IMHO bsplayerit yms saa heittää kyllä roskiin jos viitsii opetella vlc:tä käyttämään. ei tartte kodekkeja latailla kun siinä on kaikki mahdolliset sisäänrakennettuna. onnistuu kaikenmaailman striimailut yms netin kautta jne.

IMHO bsplayerit yms saa heittää kyllä roskiin jos viitsii opetella vlc:tä käyttämään. ei tartte kodekkeja latailla kun siinä on kaikki mahdolliset sisäänrakennettuna. onnistuu kaikenmaailman striimailut yms netin kautta jne.
Kaikki ei vaan tykkää vlc:stä ;)

Kaikki ei vaan tykkää vlc:stä ;)
Esim minä.

Kyllähän siinä saa auki kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tiedostot mutta yleinen käyttömukavuus tuntui pikaisella kokeilulla olevan täysin kadoksissa. En edes keksinyt miten videoita voi kelata kun katselee koko näytöllä. Ehkä en vain osaa. :rolleyes:

Onneksi on Media Player Classic ja BSPlayer. :love:

Esim minä.

Kyllähän siinä saa auki kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tiedostot mutta yleinen käyttömukavuus tuntui pikaisella kokeilulla olevan täysin kadoksissa. En edes keksinyt miten videoita voi kelata kun katselee koko näytöllä. Ehkä en vain osaa. :rolleyes:

Onneksi on Media Player Classic ja BSPlayer. :love:

joo no vaatii sen että hetken aikaa perehtyy vähän asetuksiin yms ja opettelee ne näppäinyhdistelmät millä tuota saa ohjailtua näppärästi. mutta ei oo siis mikään helpoin ohjelma ottaa käyttöön.

VLC näyttää monet oikein ajastetut subitkin päin helvettiä, mitkä näkyy esim BS:llä aivan normaalisti. Mulla ainakin on kohdalle sattunut monesti, kun on eka kokeillu VLC:llä ja sitten BSPlayerilla, niin jälkimmäinenhän ne oikein on näyttänyt

VLC playerissä tekstit toimivat moitteettomasti, jos ovat oikein ajastettu. Pitää vain muistaa, että tekstitykset pitää olla .srt muodossa.

VLC näyttää monet oikein ajastetut subitkin päin helvettiä, mitkä näkyy esim BS:llä aivan normaalisti. Mulla ainakin on kohdalle sattunut monesti, kun on eka kokeillu VLC:llä ja sitten BSPlayerilla, niin jälkimmäinenhän ne oikein on näyttänyt

Tää on kyllä totta. Sain yhdellä ainoolla versiolla pelittämään ne tekstit kunnolla. Olisko ollu 0.7.2. Kyllä BSPlayer on paljon parempi ja mukavampi käyttää.

Tää on kyllä totta. Sain yhdellä ainoolla versiolla pelittämään ne tekstit kunnolla. Olisko ollu 0.7.2. Kyllä BSPlayer on paljon parempi ja mukavampi käyttää.

Toistan itseäni.

"VLC playerissä tekstit toimivat moitteettomasti, jos ovat oikein ajastettu. Pitää vain muistaa, että tekstitykset pitää olla .srt muodossa."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom