Sports Tracker!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle on ilmaantunut Iphoneen ja sport trackeriin uusi ongelma. Auto Pause ei toimi. Olen laittanut asetuksiin, että menee paussille 2km/h. Ok, se menee päälle, mutta ei enää pois. Kyllä harmitti lenkin jälkeen, kun näytti vain 0 0 0 0 ja paussi päällä. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?

Itse en varsinaisesti kyseiseen "auto pause" ongelmaan tiedä vastausta, koska en käytä sitä juuri sen takia kun nykyisellä GPS-toimivuudella se ei kuitenkaan ole luotettava.

Tein viime kesänä oikeastaan alunperin sen takia, että en omistanut puhelinta, missä Sports Tracker toimisi, Google Mapsia apuna käyttäen ohjelman, jolla saa: 1) piirrettyä reitin kartalle, 2) exportattua sen gpx muotoon ja 3) lisättyä Sports Trackeriin. Nykyään käytän tätä karttaohjelmaa juurikin tilanteissa, kun Sports Tracker jostain syystä kusee lenkin tallentamisen (mikä ei kovin harvinaista ole). Pitäähän kaikki treenit kuitenkin saada Sports Trackeriin tallennettua :)

Karttaohjelma löytyy osoitteessa http://reitti.idd.fi - parannusehdotuksia ja kommentteja otan vastaan mielelläni :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aiemmin ollut käytössä Runkeeper, joka on toiminut hienosti.

Sports Trackeriin ei aiemmin näkynyt olevan audio cues'ei, mut nyt ainakin lukee että olisi voice feedback.

Saako Sports Trackeriin ohjelmoitua intervallitreenejä? Ja saako niistä ääniohjausta? Itse en ainakaan vetoja tehdessä halua kattella aikaa vaan keskittyä juoksemaan.

Ite olen käyttänyt RunKeeperiä juuri ääniohjatun intervalliohjelman takia. Kokonaisuutena Runkeeper on kuitenkin aika kökkö.

Olen kyllä nyt edelleenki vähän pettynyt Sports Trackeriin. Käyttäjäasetukset näyttävät olevan minimaaliset - en ilmeisesti pysty laittamaan mitään asetusta että jokainen workout olisi avoin kaikille tai avoin kavereille automaattisesti, pitää joka workout käydä pistämässä "visible: to everyone" erikseen?

Tohon, ST, pitäis ehdottomasti saada semmoinen - Jatka edellistä harjoitusta - vaihtoehto.

Taukohan siellä on mutta kuluttaa hitosti akkua olla kaikki härpäkkeet päällä kokoajan.

iPhone ja EndoMondo on talvella kyllä ihan tiukka combo, kesällä ei oikein saa puhelinta kyytiin järkevästi. :(

Mulla on iphone kädessä kiinni (siis sellainen suojajuttu). Ihan kätevä silleen.

Tuohon ST ongelmaan auttoi niinkin yksinkertainen juttu kuin uudelleen asennus.

Laita toisin päin päälle. Ensin spotify ja sitten sports tracker niin sitten pelittää..

Nokian Lumia 800 puhelimella aika raivostuttavaa... Endomondo ja Sports Tracker kummatkin on lopettanu toimintansa jos oon esim. ohjelman käynnistämisen jälkeen laittanu Spotify:n päälle. Kiva käydä 2h lenkillä ja huomata että ohjelma ei ole enää käynnissä :) En tiedä onko kaatunu vai johtuuko tuo moniajon puutteesta.

Mikähän perkele tossa Sport-Trackerissa on, kun se on nyt alkanu piirtää kartalle mun reitteihin ihan kummallisia lisäkiekuroita. Suurinpiirtein reitti on oikea, mutta mukaan mahtuu jos jonkunlaista pientä säkkärää, jolloin kokonaismatka on lenkin jälkeen ST:ssa yleensä 2-4 kertaa pidempi kuin todellisuudessa. Tämän vuoksi kilometriaikojen ja vauhdinjaon miettiminen on täysi mahdottomuus. Ennen tuo piirsi reitit täsmälleen kuten ne juoksinkin, mutta muutama viimeinen lenkki on mennyt ihan perseelleen.

Alkaa vituttaa, mistä apua?

Esimerkiksi tämän päivän lenkillä juoksin näköjään parhaimmillaan 109 km/h, kohtalaisen kovaa.

Joo, se on jännä kun ottaa maksimeihin selvästi nuo pienet GPS heitot. Pitää kattoa josko itse vaihtais myös tuohon Endomondoon. Pro tuli vielä ostettua jostain Play alennuksesta.

Endomondossa on myös sitten mm. custom intervallit.

Joo, se on jännä kun ottaa maksimeihin selvästi nuo pienet GPS heitot. Pitää kattoa josko itse vaihtais myös tuohon Endomondoon. Pro tuli vielä ostettua jostain Play alennuksesta.

Endomondossa on myös sitten mm. custom intervallit.
Alussa tuli pieniä heittoja, kun systeemi toimi lähes moitteettomasti. Nyt kun ST on alkanut sohlaamaan, niin heitot on jotain ihan muuta. Karttaa kun kattoo, niin sen mukaan juoksen vähän väliä muutaman sadan metrin lenkkejä tien sivussa, ojissa, pelloilla tai jopa järvessä. Ihan perseestä!

Puhelimena Galaxy S plus, voikohan sen gepsi sohlailla?

Mulla HTC One X tekee samaa.... :/

Tosin se on vielä aika pientä, mutta ainakin maksiminopeus on aivan perseestä.

Alussa tuli pieniä heittoja, kun systeemi toimi lähes moitteettomasti. Nyt kun ST on alkanut sohlaamaan, niin heitot on jotain ihan muuta. Karttaa kun kattoo, niin sen mukaan juoksen vähän väliä muutaman sadan metrin lenkkejä tien sivussa, ojissa, pelloilla tai jopa järvessä. Ihan perseestä!

Puhelimena Galaxy S plus, voikohan sen gepsi sohlailla?

Kuulostaa että gepsi hukkaisi hetkeksi satelliitin. Voisi auttaa niinkin heleppo ku puhelimen uudelleenkäynnistys tai gps on/off. Jotkut väittävät että puhelimen gepsianturi o yleensä alapäässä ja että alapää kohti taivasta pitäisi signaalin hieman paremmin.

Onko kukaan muu huomannut ongelmia Endomondossa uusimman päivityksen jälkeen? Eilen tein 8km reippaan kävelylenkin. Jostain syystä Endomondon websivuilla tuohon käppyrään tulee outoja notkahduksia. Käppyrä näyttää, että olen kerran jopa pysähtynyt kokonaan reiluksi minuutiksi. Notkahduksia vauhdissa on myös useita, käppyrän mukaan olen kävellyt todella hitaasti (1-2 km/h vauhdilla) minuutin matkoja. Ennen uusinta päivitystä nuo käppyrät näyttää normaaleilta. Olen varma ettei matkan varrella tullut minuutin pysähdystä tai vauhdin hidastumisia, ainakaan noin suuria tipahduksia.

Ootteko ikinä aatellu että valehteleeko tuo sports tracker puhelimen gps:llä paljon matkoissa ja nopeuksissa? Onko kukaan testannut?

Ootteko ikinä aatellu että valehteleeko tuo sports tracker puhelimen gps:llä paljon matkoissa ja nopeuksissa? Onko kukaan testannut?

Kyllä se valehtelee. Tämän voi todeta katsomalla gepsin tekemää reittiä, joka on yleensä aika siksakkia jos se antaa jotain ihan älyttömiä lukuja. ST tuntuu toimivan paremmin kun puhelinta pitää esim käsivarressa antenni (kuuloke) ylöspäin, niin kuin joku aiemmin taisikin jo mainita.

Kyllä se valehtelee. Tämän voi todeta katsomalla gepsin tekemää reittiä, joka on yleensä aika siksakkia jos se antaa jotain ihan älyttömiä lukuja. ST tuntuu toimivan paremmin kun puhelinta pitää esim käsivarressa antenni (kuuloke) ylöspäin, niin kuin joku aiemmin taisikin jo mainita.
Mulla on piirtäny aina reitin oikein kun olen katsonut.

Ihan kohdalleen reitit yleensä menee ja sanoisin että gps:llä saa paljon tarkemman tuloksen kuin auton mittarilla.

Olen nyt käyttänyt jonkin verran Endomondoa mutta eilen se oli heittäytynyt pois päältä kesken lenkin 3 kilometrin jälkeen. Onko jollain hyviä konsteja estää tämä...

Onko kukaan saanut Iphone4S:ää toimimaan Polarin sykevyön kanssa? Ostin joskus kesällä tuon sykevyön ja pari kertaa olen yrittänyt saada sitä toimimaan Sports Trackerin kanssa, mutta en ole vielä löytänyt mitään paikkaa puhelimesta, josta tuon saisi edes kytkettyä päälle. Bluetooth ei löydä sykemittaria eikä sykemittarissa kyllä ole mitään kytkintäkään mistä sen saisi päälle...

Ei varmaankaan. iOS ei tue Bluetooth data moodeja, jotta Applen mobiililaitteisiin ei saisi siirrettyä sisältöä ohi iTunesin. Ehkäpä juuri tämän takia ST:n kauppasivulla erikseen mainitaan, ettei sykevyö ole Applen laitteiden kanssa yhteensopiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom