Sports Tracker!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan kellään selitystä sille, että välillä golf-kierroksen mitta on Sports's Trackerin mukaan samalla kentällä (SHG Luukki) alle 9 km ja toisinaan sitten lähes 13 km. Ihan noin paljon ei varmasti pitäisi tulla eroa vaikka välillä metsässä käykin palloja etsimässä. Puhelimena Nokia E7.

Ite ainakin huomannu, että se seurantaviiva väpättää kokoajan, eli jos gps-signaalissa on sen verran häröä että tulee sahalaitaa ja näin lisää matkaa. Ärsyttävä kyllä, pieni muutos voisi korjata sen niin että ohjelma hoksaisi reitin suoraksi eikä siksakkikävelyksi...

Käyttääkö kukaan pakkislainen endomondoa?

Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta ja kaveri suositteli testaamaan.

Käytössä ollut pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Jos joku täältä käyttää aktiivisesti tuota, niin voin lisätä kaveriksi (voin laittaa privalla oikean nimen). Oon säätäny asetukset niin, että vain kaverit näkevät tarkemmat tiedot reiteistä ym.

Viikkon sitten tuli postissa tämä. Ainoa miinus, että SGS2 ei mahtunu kunnolla tonne sisään. Piti repiä vähän sivupehmustetta, ettei power-nappi ole pohjassa koko aikaa. Menu, home ja returni jää piiloon, mutta muuten kotelo toimii hyvin. Tossa päällä on sellanen kovakelmu ja puhelimen käyttö onnistuu sen läpi hyvin.

IMG_7188.jpg

Movescount.com harjoituspäiväkirjaan yhteensopiva iPhone Applikaatio on julkaistu. Applikaatiolla voi kätevästi tallentaa reitin matka- ja nopeustietoineen. Tallennetut tiedot voi halutessaan siirtää Movescount.com palveluun tarkempaa analysointia varten, online palvelussa reitin perusteella on mahdollista nähdä mm. suorituksen korkeustiedot. Pidemmille reissuille hyödyllinen ominaisuus on mahdollisuus suunnitella reitti etukäteen Movescountissa ja avata reitti ruudulle näkyviin suorituksen tallennuksen aikana.

Applikaatio löytyy App Storesta: http://itunes.apple.com/us/app/movescount/id465054490

Mitä mieltä? Palautetta ja ajatuksia jatkokehitystä varten otetaan mielellään vastaan.

Joo, 2011 aikana olen käyttänyt Sports Trackeria juoksulenkeillä ja parilla hassulla pyöräilykerralla.

Mulle juoksulenkeillä on hyödyllisin tieto se reitti, siksi pelkkä ST on mulle sopiva, en oikeastaan kaipaa syketietoja, viihteellisiä/viitteellisiä kalorinkulutuksia (eivät kiinnosta mua paskankaan vertaa) jne. Ainoastaan yhdellä lenkillä yhteydet eivät pelanneet ja muuten toi välillä tallentaa kummallisia reittejä ja välimatkoja (reitillä näkyy kummallisia pieniä mutkia, mitä ei oikeasti ollut), eli ei kai tämä ST ihan Garminin syke- ja reittimittarien tarkkuuteen pääse, mutta ilmaissoftana on erittäin hyvä ja käytän jatkossakin.

Hyvin on nyt toiminut, mutta eilen häröili. Androidilla siis.

GPS haki kokoajan (ikoni välkkyy), mutta Sports Tracker otti vastaan paikkatietoja (siten matkaa ym.) vasta viimeisellä kolmanneksella lenkistä.

Ainiin, Nokia E72 on siis luuri/multikka, mihin ST:n imutin, jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.

Itse sportsträkkeröin N8:lla käsivarsipidikkeessä. Puhelimen asennolla on iso merkitys tarkkuuteen - GPS antenni on laiitteen pohjassa, joten hyvin tarkkaa mittaa tulee luuri pidikkeessä ylösalaisin. E7:n kanssa kannattaa kokeilla samaa. Voin laittaa tänne samalta juoksureitiltä vertailuesimerkit känny kummassakin asennossa myöhemmin; nyt kirjoittelen tätä iPadillä, joka ei osaa syödä ST flash-sitea...

Nokian perus-5230:ssa on ollut ST nyt testikäytössä. Asensin lähinnä saadakseni helpommin matkamittausta tehtyä ja päästäkseni myös metsään ulkoilemaan niin, että matkan saa selville. Korkeuseroilla ym. ei ole mulle väliä. On toiminut tähänastisten kokeilujen perusteella hyvin yhtä kertaa lukuun ottamatta (ei löytänyt satelliitteja) ja matkat näyttänyt suhteellisen tarkasti, kun olen tehnyt vertailumittausta karttapalvelun ilmakuvista. Urheiluradalla (300m soikio) näytti 10m liikaa, mikä on riittävän tarkkaa mulle.

Tähän asti puhelin on ollut vain taskussa normaalisti, pitää kokeilla huviksi tuota väärin päin pitämistä ja ehkä käteen kiinnittämistäkin lähiaikoina. Kuitenkin jo tuo matka- ja ajanottodata, vaikka mäkikorkeuksissa olisi mitä vaan heittoja, on mulle äärimmäisen motivoivaa, kun kävelylenkeistä saa tavoitteellisempia ja "tarkempia" ilman hirveetä hiirennitkuttelua karttapalveluissa.

N8 oikein päin pystyssä: http://www.sports-tracker.com/#/workout/dopey/f4ii4uocpsqmpj1h
N8 ylösalaisin pystyssä: http://www.sports-tracker.com/#/workout/dopey/63ktuuivlm9p84m1

Kokonaismatkassa tuli näille eroa vain 120m, mutta virhettä tulee tällaisella lenkillä kumpaankin suuntaan, joten jos juostava reitti olisi ollut suora olisi virhe huomattavasti isompi. Pohja ylöspäin seurattuna reitti on piirtynyt hyvin tarkasti, sillä kolmea kierrosta ei mitenkään erota toisistaan ja hyvin näkee, millä puolella tietä olen juossut. Pienet erot satelliittikuvan teiden ja GPS reitin välillä selittyvät tasomaisten satelliittikuvien vääristymällä sijoitettaessa ne pallokoordinaatistoon - GPS reitti on sitä oikeaa dataa tässä tapauksessa kun taas satelliittidata heittää jonkun verran.

Pitääkin kokeilla tota ylösalaisin juttua... Mulla tosin C7 ja otan eka selvää missä GPS antenni on.

Tosi hyvin pysyy sulla toi vauhtikäyrä. Mulla tulee siihen ihan samalaista sekasotkua kuin korkeuskäyrään. Laiton siihen nopeusmittaukseen vielä sen 1min keskimäärän kun
ajattelin et se karsii huiput mutta ei vaan onnistu.

Tilasin muuten sun bluetooth hässäkän. Ei ole vielä tullu vaikka piti viime kuun aikana alkaa lähetykset...

Jaha, siinä on tuommoinenkin Dopeyn selostama pikkujuttu. ST valehteli eilisen 5,7km lenkin olevan 6,8km, aika iso heitto. Ja kun tarkemmin reittiä katsoi, niin väitti mun pinkoneen pitkin mettiä silleen 100-200m päässä varsinaisen reitin sivussa. Pitää kokeilla Dopeyn vinkkiä, ehkä tarkentuu reitin mittaus.

Endomondoa olen itse käyttänyt sekä noksulla että androidilla, toimii ihan jees. Kilometrejä, minuutteja ja keskinopeutta tulee kytättyä jonkin verran, ihan hyödyllinen siihen touhuun ja motivoi kyllä lenkille kun tietää että kaikki tekemiset on tallessa. Olen jopa BT-sykevyötä harkinnut, niin saisi syketietoja ylös myöskin.

Kertokaa tyhmälle lisää tästä ohjelmasta: Toimiiko tuo ilman sitä sykemittaria? Eli minulle riittäisi vain aika ja matka tieto. Ja toimiiko tuo jos puhelin vaikka toppatakin taskussa?(esim metsästyksessä käytettävä gps ei mulla toimi takin taskussa ja tuokin kai käyttää jotain gps yhteyttä.) Olisi iham mielenkiintoista katsoa matkoja ja aikoja kun koirien kanssa lenkkeilen.

Kertokaa tyhmälle lisää tästä ohjelmasta: Toimiiko tuo ilman sitä sykemittaria? Eli minulle riittäisi vain aika ja matka tieto. Ja toimiiko tuo jos puhelin vaikka toppatakin taskussa?(esim metsästyksessä käytettävä gps ei mulla toimi takin taskussa ja tuokin kai käyttää jotain gps yhteyttä.) Olisi iham mielenkiintoista katsoa matkoja ja aikoja kun koirien kanssa lenkkeilen.

Ite vedin ekan lenkin tänään ton kanssa. Ainakin itellä toimi ihan takin taskusta ja näytti matkan ja ajan + muuta hömppää. Ja kartalta näytti vielä mentyn reitin mikä oli ihan mukava lisä.

Edit: Ja tosiaan, ilman sykemittaria mentiin. Puhelimena SGS2

Harkinnassa on kyllä tuo Sports Trackerin oma BT sykevyö. Softa on ainakin erittäin toimiva.

Toi st:n oma bt-sykevyö(uudempi versio) on tuntumaltaan parempi ku mitä Suunnon T1:sen mukana tuleva vyö. Harmittavasti välillä rullautuu tuo jousto-osa ryttyyn mutta se nyt ei näy minnekään paidan alta.

Lataus omassa telakassa, saa kiinni joko seinään tai tietokoneen usb-porttiin. Akku tuntuu kestävän hyvin, st näyttää pääikkunassa akun varauksen ja bt tuntuu kantavan hyvin, ei tule pätkimisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom