Sovitun kaupan peruminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran nyt varmaan että saattaisin sanoa tulevani aikaan X hakemaan tavaran sovitulla hinnalla ja mikäli tavaraa ei löydy niin jatkotoimet on sitten sen mukaiset.

Sitte jos ei myyjä ala pehmiämään niin ei kai siinä auttaisi muu kuin haistattaa vitut.

Oma aika on kuitenkin sen verran kallista että jonkun haisevan parinsadan takia en toki viitsisi alkaa oikeusjuttuja sumplimaan.
Uhatahan sitä aina voi kuitenkin, vaikka taitaa olla nykyään sen verran tyhjiä uhkauksia käräjillä uhkailut että harva niitä todesta ottaa ennenkuin kutsu käy.

Nimen omaan tätä meinasin.

Paskat tuossa mitään sitovaa ole kun/jos ei ole todisteitakaan. Kiistää kaiken vaan, sanoo vaikka että on luvannut miettiä asiaa.

Paskat tuossa mitään sitovaa ole kun/jos ei ole todisteitakaan. Kiistää kaiken vaan, sanoo vaikka että on luvannut miettiä asiaa.

Sanoo mies joka tuollaiseen tilanteeseen ostajana jouduttuaan kirjoittaisi varmaan puoli intterwebbiä täyteen avautumista ja lakikirjasitaatteja, diili on diili, raha-asioissa ei kannata alkaa lapsellisuuksiin.

Mieti omalle kohdalle, jos olisit itse ostamassa.

Jos kyse on autosta niin sano että kone meni paskaksi tai jotain vastaavaa

Jos kyse on autosta niin sano että kone meni paskaksi tai jotain vastaavaa

Tai sitten voi olla kohtuu rehellinenkin. Olin sopinut kaupat tuotteesta ja mun piti se sitten hakea tiettynä päivänä myyjältä, myyjä soitti edellisenä iltana ja sanoi että on tilanne vähän muuttunut, eikä olisikaan kovin halukas luopumaan tuotteesta. En mä ainakaan viitti alkaa vänkäämään sen enempää, tuote on kuitenkin sen kuka sen oikeasti omistaa.

Edelleenkin, koita sopia sen nykyisen ostajan kanssa ihan hyvin on mahdollista, että hän suostuu purkamaan sopimuksen.

Jos ei, niin sitten reilun pelin hengessä pitäisi myydä, jos kerran on lupaamaan mennyt.
Ihmiset kusettaa nykypäivänä ihan tarpeeksi muutenkin ja jotenkin sain sellaisen kuvan, että tuo 500€ ei ole mikään iso osa kokonaissummasta, joten kannattaako sen takia alkaa valehtelemaan tms...?

Mitä ihmettä se ensimmäinen, tingannut ostaja voi jos sinä myyt sen toiselle täyteen hintaan? Haastaa oikeuteen.. so what?? tuskin.

Entä jos on luvannut ostaa ja ei ostakkaan? Se saa tavaran kuka ensin maksaa.

en minäkään möisi tavaraa vaikka oliin luvannut! sanoisin kylmästi että siitä on tarjottu se mitä olen siitä pyytänyt ja siksi myyn sen toiselle! ei paljon pelkillä sähköposteilla pysty kummia todistamaan! tai kuka uskaltaa niiden turvin lähteä käräjillle!? en minä ainakaan tuollaisessa asiassa!

sano että sulla jäi sähköposti päälle ja joku kirjoitti sen. sano että olit humalassa.
Kuluttajansuojalaki on nykyään aika vahvaan myyjän puolella...

Jos ei tuollasissa asioissa pysty omaamaan selkärankaa ja myymään tuotetta sille jolle sen on luvannu niin missä sitten pystyy?
Kiistämis ym ohjeita 3 sivua täynnä, ja sitte ihmetellään kun suomessakin yksityiskaupat alkaa olla pelkkää kusetusta..

sano että sulla jäi sähköposti päälle ja joku kirjoitti sen. sano että olit humalassa.

näin toimii rehellinen suomalainen mies :thumbs:

Kiistämis ym ohjeita 3 sivua täynnä, ja sitte ihmetellään kun suomessakin yksityiskaupat alkaa olla pelkkää kusetusta..
niinpä.ikinä en autoa ostaisi yksityiseltä.vaikka pari taaleria voisin siinä säästääkin.mulla ei vaan yleensä ole arpaonnea.

sano että tuote on varastettu tai mennyt paskaks.
Sähköposti ei sido mitään.
Onpas täällä epärehellisiä ihmisiä, jotka levittelee mututietoa yleisenä totuutena. Sähköposti on yhtä hyvä todistus kuin kirjoitettu sopimus, eikä kuluttajansuojalakia sovelleta kahden yksityisen kuluttajan keskinäiseen kauppaan. Sulta en ainakaan koskaan ostaisi mitään.

Onpas täällä epärehellisiä ihmisiä, jotka levittelee mututietoa yleisenä totuutena. Sähköposti on yhtä hyvä todistus kuin kirjoitettu sopimus, eikä kuluttajansuojalakia sovelleta kahden yksityisen kuluttajan keskinäiseen kauppaan. Sulta en ainakaan koskaan ostaisi mitään.

Tuo Prayer ei muutenkaan tiedä asiasta mitään. Kuluttajasuojalaki??? Sähköposti ei sido???

Sanot suoraan että saat sen hinnan mitä pyysit toiselta ja että nyt kävi näin. Ikinä en kuullu että joku rupeaisi vänkäämään ja tajuaahan sitä järkevä tyyppi että ei se nyt saatana myy sitä jos saa 500€ enemmän muualta.

Sanot suoraan että saat sen hinnan mitä pyysit toiselta ja että nyt kävi näin. Ikinä en kuullu että joku rupeaisi vänkäämään ja tajuaahan sitä järkevä tyyppi että ei se nyt saatana myy sitä jos saa 500€ enemmän muualta.

No ei näin. Miksi helvetissä pitää sitten edes sopia mitään, jos ei siitä pidetäkään kiinni?

Mä en tässä edes miettisi lakia tai sitovuuksia. Asia on paljon yksinkertaisempi. Jos asia on sovittu, niin sitten tehdään niin. Paitsi jos on paskahousu.

P.S. Ostajan kanssa voi asiasta tietysti neuvotella.

Tarjoa Ensimmäiselle ostajalle 100e kompensaatiota,siitä että näin kävi. Myyt sitten hyvällä omallatuonnolla toiselle, saat 400e ylimääräistä ja ensimmäinen ostaja 100e ilmaista rahaa.Kaikki ovat tyytyväisiä.:thumbs:

No itseasiassa jos henkilö on ollu ihan vitun naamat niin sopimus ei sido. Jos mä menisin sulle kännissä lupaamaan että saat ostaa mun kannettavan 100€ enkä sitä seuraavana päivänä (selvittyäni) haluaiskaan myydä niin mulla on laki mun puolella. Näin se vaan on. Koska mä olin hetkellisesti tilassa jossa arviointikykyni ei ollu lähelläkään normaalia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom