Sovitun kaupan peruminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä jos joku sen jo sano, mutta sano alkuperäselle ostajalle että tuote meni rikki. Että et voi myydä tjms. Jos on kyse autosta, ni sano että jakohihna katkes ajossa tjms. Sitte myyt sen sille toiselle kaverille.
Et sitte voinut lukea ketjua? :jahas:

pyssyn ehdottama idea on kiva, sitä voisi kokeillakin jos tuommoisessa tilanteessa olisin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No itseasiassa jos henkilö on ollu ihan vitun naamat niin sopimus ei sido. Jos mä menisin sulle kännissä lupaamaan että saat ostaa mun kannettavan 100€ enkä sitä seuraavana päivänä (selvittyäni) haluaiskaan myydä niin mulla on laki mun puolella. Näin se vaan on. Koska mä olin hetkellisesti tilassa jossa arviointikykyni ei ollu lähelläkään normaalia.
En ottanut kirjoituksessani oikeudellista kantaa tuohon ehdotettuun valehteluun, että myyjä olisi ollut humalassa sopimusta tehdessään. Otin kantaa vain sähköpostin oikeudelliseen sitovuuteen sekä siihen, ettei kuluttajansuojalakia sovelleta yksityisten henkilöiden tekemään kauppaan.

Kannatan myös Pyssyn ehdotusta.

Ihme veivaamista.
Yksityiset ihmiset saavat myydä tavaroitaan kelle tahansa mihin hintaan tahansa.
Jos raha ei liiku niin kyllä "kaupat" voi peruuttaa vaikka tontin rajalla.

Tontti- ja asuntokauppoja on peruttu viimehetkellä iät ajat vaikka käsirahatkin on maksettu. Ei siinä ole kellään mitään nokan koputtamista.

Kannattaa käyttää näissäkin asioissa maalaisjärkeä.

Sanot hepulle että sinulle on tarjottu 500€ enemmän ja pahoittelet.
Kyllä sen jokainen ymmärtää ja varmasti ymmärtää käräjätuomarikin jos sinne asti mennään.

käräjätuomari taitaa ymmärtää sitä ostajaehdokasta jos sillä on tarpeeks painavat todisteet siitä että kauppa on jo sovittu ja sillä on näyttöä kuluista mitä sille on aiheutunut kaupan purun takia. todennäköisesti noin pitkälle ei mennä mutta kuitenkin.

oma maalaisjärki sanoo että jos on menny lupaamaan ni oma vika....

Ihme veivaamista.
Jos raha ei liiku niin kyllä "kaupat" voi peruuttaa vaikka tontin rajalla.

Tontti- ja asuntokauppoja on peruttu viimehetkellä iät ajat vaikka käsirahatkin on maksettu. Ei siinä ole kellään mitään nokan koputtamista.
Ainoa vain, että myyjä saa tässä tapauksessa pitää käsirahan (jos ostaja peruukin kaupat). Jos taas myyjä peruu kaupat, tulee hänen palauttaa käsiraha tuplana.

Sinne meni. Rahat tilillä ja paperi ostajalla. Tulikin vain 200€ takkiin, koska ostaja nosti hintaa kun kerroin uudesta tarjouksesta. Molemmat tyytyväisiä ja ketään ei kusetettu.

hyvä homma että pääsitte molempia tyydyttävään ratkasuun!

Hyvä homma, sentään voi vielä vähäsen luottaa suoraselkäisyyteen :thumbs:

Tätä threadia selaillessa tulee väkisin ikävä olo... kunnon mutuilua höystettynä suoranasella epärehellisyydellä.

"Ostaisinko [joku nimimerkki]:ltä käytetyn auton..." :jahas:

Sinne meni. Rahat tilillä ja paperi ostajalla. Tulikin vain 200€ takkiin, koska ostaja nosti hintaa kun kerroin uudesta tarjouksesta. Molemmat tyytyväisiä ja ketään ei kusetettu.

Tästä tuli hyvä mieli mullekin teidän lisäksi. Hyvin toimittu. Luiruja kusettajia on muutenkin tarpeeksi.

-k

PS: Se idea pikku hyvityksestä alkuperäiselle ostajalle oli myös pahuksen hyvä.

Hyvä homma, sentään voi vielä vähäsen luottaa suoraselkäisyyteen :thumbs:

Tätä threadia selaillessa tulee väkisin ikävä olo... kunnon mutuilua höystettynä suoranasella epärehellisyydellä.

"Ostaisinko [joku nimimerkki]:ltä käytetyn auton..." :jahas:

Haha naureskelin ihan samaa.. uskaltaako tuota osto/myynti/vaihto osiota edes vilkaista :D

;)

Hyvä, että meni rehellisesti :thumbs:

Kuten jo aiemmin sanoin, ihmisiä kusetetaan nykypäivänä ihan tarpeeksi jo muutenkin, niin mukava nähdä, että tämä hoitui rehellisesti ja molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom