Just just...
Itse kävin spol aukin kontiorannassa ja johtajakausi maasotakoululla. Viikko vartiota ja viikko leriä. Näin mentiin. Jokatoinen viikonloppu kiinni automaattisesti. Jos metsäreissu kesti viikonlopun yli niin triplakines. Sain 27 kölliä, joista jäin noin 20 käyttämättä, vaikka olin yli kuukauden vapaalla joulukuussa. Eli 11 kuukautta niin vitun jumissa intissä kuin mahdollista. Ja metässä oltiin ihan helvetisti, koska kuten aiemminkin sanoin, niin koulutus tapahtui käytännössä vain leireillä. Aukissakin oltiin tiedustelulinjan kanssa hiton usein kiinni kun muut lähti lomille. Ja siellä tetsattiin jumalauta ja paljon.
Linjan kouluttaja sanoi, että sen aikana ei tule enää ikinä yhtään naista spol-linjalle(aukkiin) koska oli niin huonoja kokemuksia. Eivät olleet kertakaikkiaan selvinneet siitä rääkistä. Siis spol aukista. Miehistössä oli yksi tyttö meillä ja se lähti vetämään sieltä, niin lisää kinestä kaikille. Yksi kolmesta aliupseerista meidän joukkueessa ryssi ja siirrettiin jääkäriksi... vartiomäärä 1.5-kertaistui ja lisää kinestä...
Ja minä vielä tähdennän, että metsässä oltiin. Olin joukkueenjohtaja kessuna, kun koksuja ei ollut. Edellisen miehistön loppusota, oman saapumiserän(6kk) loppusota, oman saapumiserän(9kk) loppusota ja oma loppusota mm.... Voi jumalauta että minä oikeasti hajoilin siellä.
Kinestä: kaikki vitun pyhät aina. Pääsiäinen, juhannus, vappu,... kaikki. Joulukuu onneksi kokonaan lomilla...