Riksussa:
50-60 metsäaamua
Vartiossa 4 tunnin vaihdot, ekalla kierrolla johon kuului kaikki alueet ja aidat meni se 4 tuntia lujaa kävellen ja nipin napin kerittiin tohon neljään tuntiin, sitten tän jälkeen onkin vaan niitä 2 aluetta ja ehkä aita, ja kun jalka tottuu nouseen nopeemmin niin sen saa mentyy kyl siihen kahteen tuntiin keposaa. Nykysestä oon kuullut että kierrolle tulee kuulemma vaan rakennusten numeroita mitä käydä tarkistaan tms.
Portilla ei ollut telkkaria eikä mitään muuta kun radio, en tiedä onko sekin nykysin viety mutta portin paikka on ainakin siirtynyt ns astmakoppiin joka on ihan homeessa, klo7-17 pitää olla toinen spolle ulkona jäpittämässä, toinen sisällä kopissa, muuten kumpikin sisällä ellei toisin määrätty.
Päävartiossa on telkkari ja pleisteissoni ja kasa dvd leffoja joita kannattaa myös polttaa itse katsottavaksi, aikoinaan kun itse palvelin oli myös yksi ryhmän spolleista aina vartiopäällikön apulainen, itse olin aika monta kertaa.. 12 tunnin vuorot, joko nukut yöt tai nukut päivät, päivällä kun vartiopäällikkö on ite siel valvomossa voit kattoo leffoja, yöllä kun VP nukkuu voit kattoo valvomossa leffoja, sielä oli myös digiboksi josta tuli aikuisviihdettä kanalilta öisin :D
Väijyä tyyliin, ekalla viikolla ma-ke ja pe-ma, toka viikko väijystä vapaa, kolmas viikko väijyä ke-pe, neljäs taas vapaa ja sitten kierto alkaa alusta. Eli yks väijykines kuukaudessa josta ei saa hyvitystä.
Näillä eväillä riksuun meneville.. en sitten tiedä kuinka paljon on homma muuttunut.. mm me ainakin kokeiltiin väijyssä 6 tunnin vaihtoa, oli ihan ok nukkua mutta porttivuorot oli liian pitkiä öisin.. käytännössä 6 tuntia tekemättä mitään.