Sotilaspenkki SM 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja A.t.K
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaakoppi sanoi:
Varmasti näin, mutta poikkeus vahvistaa säännön: Kaikkien tuntema mr. Dippi on muistaakseni ottanu penkkikisoissa vain 105kg, mutta sotilaspenkkitulos (ainakin salitulos, virallista en muista) on neljänkymmenen paremmalla puolella. Jullikka voi tarkentaa mikäli muistaa. Tosin kyseessä on melkoinen fakiiri muutenkin

Jep taitaa olla kestävyys ominaisuudet Töysän miehellä jo sitä luokkaa, ettei ihan moni siihen pääse. Muistaakseni on myös sisäsoudussa tehnyt ennätyksiä eli painotus on ollut kovasti kestävyyden puolella...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisin kyllä luullut että Jarilla on kovempi toi maksimi. Kun hänen ennätyksensä ovat tuota luokkaa. Solttu yli 40 dippi yli 140. Toi dippi on aivan käsittämätön, ite teen sen 80-90 toistoo aika helposti yhteen soittoon mut sen jälkeen se pysätyy kuin seinään. Ja sit hänellä on vielä leuanvedossa ja sisäsoudussa hirvittäviä tuloksia. Elikkäs kestävyyttä löytyy joka lähtöön.

mortal sanoi:
Olisin kyllä luullut että Jarilla on kovempi toi maksimi...Elikkäs kestävyyttä löytyy joka lähtöön.

Juu, aika ihmeellinen suhde on tosiaan että mies saa maksimiykkösen noin 100-105kg:lla, ja sitten pystyy kuitenkin pumppailemaan omalla painolla (yleensä ollut 67,5kg) neljänkymmenen sarjoja. Tosin ne toistot alkaa näyttämään jo ensimmäisen kymmenen jälkeen että montaa ei enää mene, mutta jostakin niitä vaan aina lisää syntyy :whip:

Ihan uteliaisuudesta: siis lepuuttaako Lampi suorilla tankoa sotilaspenaa tehdessään? Vois kuvitella, et muuten hyytyy väkisin jo aiemmin jos 10 jälkeen jo vähä tökkii toistot?

säännöt sallii lyhyen levon solttupenkissä.

lampi nostaisi taatusti enemmän solttupenkissä, jos saisi ykkösensä ylemmäs. tää on ihan nostoreservijuttu ja lyön siitä vetoa vaikka mitä. täysin totta on myös raveninkin mainitsema seikka, että kevyempi nostaja saa parempia kestävyystuloksia kuin raskaampi nostaja. tää näkyy toki tuloksissakin, mutta on ihan loogista muutenkin. senpä takia ei ole ihan reilua esim. verrata 52kg:n ja 100kg:n sarjoissa nostavia voimanostajia ja heidän suhteellisia rautojaan.

vertailuksi: huippupyöräilijä saattaa paukuttaa menemään ~95%:n sykkeellä tunnin (!!!) kun normaali-ihminen pystyy menemään niillä tehoilla muutaman minuutin. tää on kuitenkin eri asia, sillä maksimisykettä ei voi nostaa. penkkiykköstä voi.

toi sotilaspenkki on aika puhdasta voimakestävyyttä ja se vaatii harjottelua. periaatteessa se perustuu noihin kumpaankin ominaisuuteen: voimaan ja kestävyyteen. rajoittava tekijä alussa on voima ja lopussa kestävyys.

tän vuoksi puhdasta voimanostoa treenaava tyyppi ei välttämättä saa esim. 80%:lla kuin kutosen hyvänä päivänä, mutta joku luistelija hinkkaa sillä 30 kpl. kaikki on kiinni siitä, mitä ominaisuutta halutaan kehittää. voimanostaja ei happotreeneillä juuri mitään tee, mutta hänellä on suurempi reservi kehittää myös kestävyyttään.

voimakestävyys on kriittinen ominaisuus ja jos treenit tekee väärin, menee nopeesti tukkoon ja jopa voimaominaisuudet tipahtaa. parhaiten homma onnistuu, jos VK:ta kehitetään vähemmän oksettavasti :D . myös aika on ratkaiseva tekijä. koko pitkä sarja pitäisi pystyä tekemään mahdollisimman nopeasti, ettei happoja ehdi tulla. kuitenkin pitäisi pystyä pysymään sopivassa tehossa, ettei tuhlaa liikaa voimia ja hapota tätä kautta.

mortal sanoi:
Se on tuolla penkki maximi treadissa sivulla 11.
Aika älytöntä! 35x100kg ja vielä natuna :rock:
Kunnioitettavat massatkin.

tässä nämä mortalin klipit,omaa painoa noin 80kg:

solttu 100kgx 35 http://rapidshare.de/files/2905306/Omat_kuvat_072.mov.html

raw penkki 215kg, ilmeisesti mortal on enemmänkin ottanut? http://rapidshare.de/files/2904557/Omat_kuvat_070.mov.html

solttu pena 200kgx1 sallituin varustei eli ei vyötä eikä rannesiteitä http://rapidshare.de/files/2904961/Omat_kuvat_071.mov.html
Pecman sanoi:
Kunnioitettavat massatkin.
todellakin, tuosta 200 solttu penassa näkyy mortalin palakin mukavasti kun hän sitä jännittää penkiltä ylös noustessaan, kunnon pala.

noi menee rapidsharen sivuille. mistäs sieltä klipit löytää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jto sanoi:
noi menee rapidsharen sivuille. mistäs sieltä klipit löytää?
siellä ruudun alaosassa on free sarake, paina sitä, sitten mene taas sivun alaosaan ja siellä' lukee sekunti aika, kun se menee umpeen voit katsoa klipin klikkaamalla sitä omat kuvat 70 kohtaa esimeriksi. oon huono selittään jos joku osaa paremmin selittään niin selittäkää:)

quicktime playerilla näkyy nuo pätkät

neutraali sanoi:
siellä ruudun alaosassa on free sarake, paina sitä, sitten mene taas sivun alaosaan ja siellä' lukee sekunti aika, kun se menee umpeen voit katsoa klipin klikkaamalla sitä omat kuvat 70 kohtaa esimeriksi. oon huono selittään jos joku osaa paremmin selittään niin selittäkää:)

quicktime playerilla näkyy nuo pätkät

You have requested the file Omat_kuvat_072.mov (21830622 Bytes). This file has been downloaded 238 times already

You (85.157.102.233) have requested 13143 KB in one hour. Want to download more?
Get your PREMIUM-Account now! Many advantages! Instant access!

HOT: Just pay anonymously via telephone and become a Premium-user instantly!

Eli jos imutin yhen niin saanko seuraavan vasta tunnin päästä imutettua?

Zone-sarja -42%
Kipi I sanoi:
You have requested the file Omat_kuvat_072.mov (21830622 Bytes). This file has been downloaded 238 times already

You (85.157.102.233) have requested 13143 KB in one hour. Want to download more?
Get your PREMIUM-Account now! Many advantages! Instant access!

HOT: Just pay anonymously via telephone and become a Premium-user instantly!

Eli jos imutin yhen niin saanko seuraavan vasta tunnin päästä imutettua?
Joo. Siel on kuulema joku tunnin raja olemassa.

Jaakoppi sanoi:
Varmasti näin, mutta poikkeus vahvistaa säännön: Kaikkien tuntema mr. Dippi on muistaakseni ottanu penkkikisoissa vain 105kg, mutta sotilaspenkkitulos (ainakin salitulos, virallista en muista) on neljänkymmenen paremmalla puolella. Jullikka voi tarkentaa mikäli muistaa. Tosin kyseessä on melkoinen fakiiri muutenkin ;)
Jep.Jari on nostanut kisoissa muistaakseni juuri tuon 105kg,sotilaspenkissä salienkka on 45toistoa ja kisoissa 42toistoa.Painoa 70kg.
Muuta mainittavaa,leukaa on mennyt salilla 51 toistoa,virallinen tulos 44.Dippiä 150(ME),salilla jopa 155.Sisäsoudussa MM ja EM 4.s,ruotsin mestari ja 17 SM-mitalia.Duathlonistakin löytyy SM-mitali.
Kestävyyttä löytyy :)

Nostaako muuten kukaan sotilaspenkkaaja kapealla otteella pääsääntöisesti, tai onko se yleensäkään kannattavaa?

Itse nostan normaalissa penkissä kapealla otteella (etusormet 2cm päässä tangon sileästä keskiosasta) isoimmat raudat. Leveä penkki ottaa jotenkin ikävästi olkapäihin, mutta sotilastyylillä se ottaakin jo todella pahasti. Leveässä penkissä ei jalat maassa -tyylillä olkapäissä tunnu paljoakaan vaikkapa 80% painoilla maximista, mutta sotilastyylillä kipu tuntuu etuolkapäässä todella pahasti jo omalla painolla (100kg) sarjaa tehdessä.
Kapean penkin maksimi on 150kg.

Mietin tässä, että minun kannattaisi varmaankin jättää leveä sotilaspenkki kokonaan pois ohjelmasta ja tehdä se kapealla otteella.

rautaP sanoi:
Nostaako muuten kukaan sotilaspenkkaaja kapealla otteella pääsääntöisesti, tai onko se yleensäkään kannattavaa?

Itse nostan normaalissa penkissä kapealla otteella (etusormet 2cm päässä tangon sileästä keskiosasta) isoimmat raudat. Leveä penkki ottaa jotenkin ikävästi olkapäihin, mutta sotilastyylillä se ottaakin jo todella pahasti. Leveässä penkissä ei jalat maassa -tyylillä olkapäissä tunnu paljoakaan vaikkapa 80% painoilla maximista, mutta sotilastyylillä kipu tuntuu etuolkapäässä todella pahasti jo omalla painolla (100kg) sarjaa tehdessä.

Mietin tässä, että minun kannattaisi varmaankin jättää leveä sotilaspenkki kokonaan pois ohjelmasta ja tehdä se kapealla otteella.

Miten muuten tekniikan laita? Mihin lasket tangon? Treenaatko kiertäjäkalvosimia jne?

rautaP sanoi:

Itse nostan pikkurillit vähän merkkiviivojen sisäpuolella. Koska olen tottunut aina tekemään penkin suht kapealla otteella. Mulla kans mitä leveemmällä otteella yritän nostaa sitä enemmän käy olkapäähän, oli sitten jalat maassa tai ei.
Mun mielestä oteleveyttä kannattais vaihdella, kuitenkin niin ettei menis sinne kipupisteeseen asti.

Raven sanoi:
Miten muuten tekniikan laita? Mihin lasket tangon? Treenaatko kiertäjäkalvosimia jne?

Kyynärpäät pysyvät melko hyvin kyljissä, kapealla paremmin. Kapealla lasken tangon rintalihasten alaosan ja vatsalihasten yläosan väliin (olikohan huonosti selitettu?) ja leveällä vähän ylemmäs, mutta ei todellakaan nännien kohdalle. Niin, leveä ote tarkoittaa minulle pikkurillien pitämistä merkeissä, mikä ei ole välttämättä kaikille se levein ote. Kiertäjäkalvosimia tulee jumppailtua noin kerran viikossa.

mortal sanoi:
Mun mielestä oteleveyttä kannattais vaihdella, kuitenkin niin ettei menis sinne kipupisteeseen asti.

Leveällä olen tehnytkin normaalia penkkiä 100-110kg:lla ilman mitään ongelmia, vaikka merkistä ottaisi. Se minua rassaakin, että olkapää ottaa itteensä tosta sotilaspenasta, vaikka omalla painolla tekisin. :(

Suositut

Back
Ylös Bottom