Sorbus, väkevät viinit, viski88, kossu ... Keskustelua "huonommista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Unohdin täysin!

Mahtavaa kamaa,tosi hyvää, juonut silloin tällöin ihan alaikäisestä asti. ja aina tulee iloinen humala kun Huttusta juo, niillä on tarkka laadunvalvonta että Huttus-purkkeihin ei pääse tippaakaan räyhäviinaa ;)

Huttunen on aivan loistokamaa. Sitähän saa niin punaisena kuin valkoisena versiona. Useimmat on ollu sitä mieltä et valkoviini on jopa hyvää :eek: Punkku ei oo nauttinu ihan yhtä kovaa suosiota. Kuten purkin kyljessäkin lukee niin se on "aika hyvä".

Ofelia oli kova sana teininä...helmeilevä omenaviini :kuola:

Sahtia oon kaks kertaa kavereiden kanssa keitelly kasaan. Aivan käsittämättömän kauan siihen meni ja makukin oli aivan käsittämättömän kammottava. Väkisin oli pakko litkiä sitä, mut ei siitä mitään kännejä pystyny vetää...heitettiin menemään loppupeleissä, josta kaveri veti ihan törkeet herneet nenään, kun se oli "kuitenki ihan juotavaa". No, ei vitussa ollu....

Bombay sapphirekö oli se ainut oikea alkuperäinen gini ?

Pulloblackmellan.jpg

Zone-sarja -42%
Siis greippilimsan kanssa ilmeisesti.
bombay_sapphire_gr.jpg

Puhuttiinkin Ginistä ;) Bombay on tuntematon mulle. Olen käyttänyt lähinnä Beefeateriä ja muita alkon halpis ginejä.

Nyt alko kyllä himottaaman niin että huomenna haenkin gini pullon pitkästä aikaa..

Blandikseksi sitä ihan regular greippilimua.

Siis greippilimsan kanssa ilmeisesti.
bombay_sapphire_gr.jpg

Ei tosin ole näitä "huonompia" alkoholijuomia. Alkon kallein gini. Helvetin hyvää tosin. Yleensä kyl tulee otettua mukaan joku karvahattu-malli jos ginin kanssa rupee läträämään. Ginin kanssa toi Ocean Sprayn karpalomehu rokkaa todella vahvasti.

Ei tosin ole näitä "huonompia" alkoholijuomia. Alkon kallein gini. Helvetin hyvää tosin.
Juu ei ole, kunhan huutelin vieraisiin pöytiin..;)
Ginin kanssa toi Ocean Sprayn karpalomehu rokkaa todella vahvasti.
Tuo lähtee huomenna kokeiltavaksi, ko. karpalomehu on vodkan kanssa toiminut loistavasti!

Ääni Sorbukselle täältäkin! Ehdottomasti toimivaa ja ei pahemman makuistakaan. Tapio on tietysti olennainen osa baarikaappia, halpa perusvodka. Mistähän syystä kotiviinintekoperinne meinaa näin iän mukaan jäädä, olihan se kodikasta kun kun kuuli viinipöntön pulputuksen 24/7 sen reippaan viikon...:D

Juu ei ole, kunhan huutelin vieraisiin pöytiin..;)
Tuo lähtee huomenna kokeiltavaksi, ko. karpalomehu on vodkan kanssa toiminut loistavasti!

Suosittelen :kippis1: Varma en oo, mut maku tuntuu myös paranevan sitä mukaan kun ginipullon pinta alenee ;)

Ja näin tärkeissä asioissa vieraisiin pöytiin huuteleminen sallittakoon ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onks täällä ketään vanhan liiton miestä tai naista, joka olis keitelly pontikkaa joskus? Faija mainitsi harrastaneensa ko. toimintaa ja omisti laitteetkin. Tosin ne on laitettu kiertoon jo aikaa sitten....harmi sinänsä.

Mistähän syystä kotiviinintekoperinne meinaa näin iän mukaan jäädä, olihan se kodikasta kun kun kuuli viinipöntön pulputuksen 24/7 sen reippaan viikon...:D

Tääh, turbohiivalla keskiviikkona käymään ja perjantaina juomaan :D Ei se kyllä ihan viiniä enää ollu...

Onks täällä ketään vanhan liiton miestä tai naista, joka olis keitelly pontikkaa joskus? Faija mainitsi harrastaneensa ko. toimintaa ja omisti laitteetkin. Tosin ne on laitettu kiertoon jo aikaa sitten....harmi sinänsä.

Sen homman harrastajat lienee vanhempaa porukkaa. En usko että monikaan 20-30 vuotias vielä on moiseen sortunut. Hyvä termi "vanhan liiton keittäjät":lol2:

Serkkupojan mukana olen ollut keittelemässä +10v sitten. Hän oli maestro ja mä lähinnä mielenkiinnosta mukana. Mökillä saunassa tehtiin, melkoinen viritys, mutta "hyvää" tuli (lue: näkö tallella).

Kyllä ponua vieläkin keitellään maaseudulla. Valtaosa näistä osaajista on tietenkin vanhempaa porukkaa, mutta eiköhän niitä nuorempiakin jermuja löydy vielä tätä mahtavaa kansanperinnettä jatkamaan.

Nykyinen kirkkaiden viinojen Virosta rahtaaminen ja pitkäripaisen edulliset hinnat ovat kyllä varmaankin merkittävästi vähentäneet korpirojun keittelyä.

kyl mä oon kiljua tehny ja paljonki, mutta se nyt on jääny kiitos eestin,pannua ei ole ja en ole keittänyt, juonu olen.

ponuvehkeet löytyis vaarilta, joka on alkoholiasioissa aika pro.

mä vielä jonain päivänä jostain ne vehkeet hommaan ja keittelen ite. veroviinaa ei tueta! ihan kiusallani en alkosta osta, ikinä en ole ostanu enkä osta.

Carillo on suht halpaa ja mikäs sen miehekkäämpää kuin juoda sitä irvistämättä. Viime vuonna luokan pikkujouluihin ostin kaljan lisäksi pullon Carilloa. Ei ollut ainakaan ryypyn ruinaajia ja se oli osittainen tarkoituskin:D

Mielenkiintoisin juomakokemus oli joskus 15-16 vuotiaana, kun juotiin puolikäynyttä kiljua suoraan käymispullosta, josta hiivalaatat uiskenteli suuhun.

edit. pakko lisätä, kun karmeana muistikuvana tulvahti mieleen joku yrttivermutti. Oisko ollu jotain Martinia(?). Joka tapauksessa kerran Alkossa katselin, että onpa halpa litran pullo ja ostin. Hyi sitä litkua... pakkohan se oli tyhjentää, mutta en enää ikinä juo sitä.

:

Mulla on tapana heittää jotain indeksiä omien ajatusten pohjalle. Siis alkoholi-indeksiä. Kerronpa:

Esim koskenkorva on indeksi 19 (tulee 38*0.5l eli 19). Tuon pohjalta lasken äkkiseltään alkossa onko hinta mukiinmenevä, tuleeko siitä edes känniin ja näinpäin pois. Orastava alkoholisti/laitapuolenkulkija siis möyhii sisimmissäni. Viimeksikin kun kävin alkossa laskin kännykällä smirnoffin potkua. Smirnoff on 32% ja pullo oli 0,75l eli laskin (32*0,75=24) ja tulin tulokseen että kyllä vain. Känniin tullaan.

Sama indeksi pätee muuten kaljaankin: 10 0,3 pulloa olisi indeksiltään siis 4.5*3,333 =14,99.. eli n. 15. Aika lähelle voi pitää kutiansa. Muistaakseni joku viisas sanoi että 12 olutta vastaa 1 kossupulloa.

Kannattaa jakaa noi indexit pullon hinnalla niin saa kuvan paljonko alkoholia saa suhteuttettua euroihin.

Esim: 0,5/38% saunalahti maksaa 8,3 euroa. 0,5*38 = 19/8,3 = 2,29
mäyräkoira joka maksaa 7,8 saa indeksin 4*4,5 = 18/7,8 = 2,3

Marlin Helmeilevä omenaviini on nuoruusvuosien klassikko. Taisi maksaa alle kolmekymppiä pullo ja laihapoika sai sellaisesta ihan rapsakan humalan.

Eksoottisin kokemus on taas kilju kastelukannusta nautittuna. Kiljuntekoa harrastettiin yhtenä kesänä suhteellisen aktiivisesti. Kun hoksasimme käyttää hiivaa kohtuudella ja sitruunamehutiivistettä mausteena, niin kyllähän se silloin ihan kelvollista ainetta humalahakuiseen juomiseen oli.
Puolentoista litran mehukatti ja viisi kaljaa oli yksittäisen taistelijan tuliannos kun lähdettiin merta edemmäs kalaan. Ensin kaljoilla pikkukänni päälle ja sitten kiljua koneeseen.

Back
Ylös Bottom