Soneran asiakaspalvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Semi-:offtopic:

Niin, tai sitten kytkyllä luuri sattuu olemaan jopa 25% halvempi, ja välillä on myös erittäin hyvin hinnoiteltu puhe/data/viestipaketti jota ei saa muuten.

Joo. Itse suosittelisin kytkykauppoja sen suhteen että useimmiten päätelaitteiden hinta on aivan selkeästi alempi kuin kerralla maksettuna, ja osamaksu tuossa on täysin koroton. Miksi maksaa vaikka 600e kerralla jos saman saa 400e osissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niinpä, sama täällä. Mulla kävi vielä niin että puhe/data tuli naurettavaan hintaan samalla, halvemmalla siis kuin ilman puhelinta... ja se puhelinkin oli reilu 100€ halvempi...

Se on kuitenkin loppupeleissä aivan sama jos on hyvä operaattori (eikä ole tarvetta vaihtaa), ja kuitenkin tarvittaessa voi maksaa laitteen pois ja vaikka ottaa kokonaan uusi tilalle jolloin toki kytky uusiutuu. Itse veikkaan esim. että ennen ensi vuoden kesää kun nykyinen kytky loppuu niin tulen hankkimaan uuden luurin, ja silloin teen noin.

Tilasin jokunen vuosi takaperin netin soneralta... sain kuitenkin huomattavasti halvemmalla netin muualta, joten jätin soneran paketin postiin. No laskuahan sieltä rupesi silti tulemaan, vaikka en ollut käynyt koko pakettia enkä täyttänyt sopimusta. Soittelin soneralle jossa sanottiin että tuossa liittymässäni on 2 vuoden SOPIMUS, sopimus jota ei siis ollut edes täytetty. Sanoivat että se on nyt 2 vuotta maksettava että eipä mahda mitään. Kuluttaja-asiamies palautti kuitenkin herrat siellä maanpinnalle eikä laskujakaan enää tullut.

Öö... En ainakaan itse ole ikinä mitään sopimusta täyttänyt ja nimmareita vedellyt kun netin olen tilannut. Mitä kautta sitten tilasit tuon? Jos esim. asiakaspalvelusta, niin siinä puhelimessa tehtävä kauppa on ihan pätevä myös sopimuksellisesti.

Sonera huijaa ja vittuilee. Niimpä, onneks asiakkaat ovat aina hyvin asiallisia. :D

Jos osaa vaatia tarpeeksi hyvin niin saa kohtuu usein parempaa palvelua kuin muut asiakkaat. Eli on ystävällinen mutta vaativa silti (vähän vaikee selittää paremmin) niin usein saa mitä haluaa. Niille asiakas palvelu tyypeille vittuilu on ihan turhaa ja ne voi hyvinkin kostaa sulle sen tommosena vittuiluna.

Tämä nyt ei liity suoraan Soneraa, mutta näihin kytkyihin kuitenkin. Täällä kun on alan ihmisiä, niin kertokaa nyt miten seuraava asia menee.

Eli mulla on Saunalahden kytkyllä Nokia N97, joka on paskana monesta kohtaa. Se linssi on naarmuissa, liukukytkin ei toimi, puhelin sammuilee sun muuta persupaskaa tuon kapulan kanssa. Eli pitäisi viedä huoltoon. Mutta eivät sitten ole halukkaita antamaan mitään vastaavaa puhelinta huollon ajaksi. Onko tämä nyt sitten vain näin, eli saat minkä tahansa halpaluurin joka sattuu löytymään hyllystä? Ei siinä muuten mitään, mutta miten helvetissä tuolla lukee meilit, selaa netit ja miten siihen saa tungettua koneelle tallettamani luettelotiedot, kalenterit sun muut?

Tässä kohtaa kyllä vetosivat että tuo on osamaksukauppa ja että tilalle saa sitä mitä sattuu löytymään, siis huollon ajaksi, joka voi kestää 4 viikkoa. Vittu joo, jos tämä on näin oikeasti, niin vaihdan operaattoria taas vain siksi että vituttaa.

Jepjoo, muistan vielä kun myyjä mainitsi nimenomaan, että jos puhelin rikkoutuu takuun piirissä olevan vian vuoksi, eli ettet itse riko sitä, niin saat vähintään vastaavan tilalle. No myyjähän tietysti voi puhua mitä tykkää ja asiakkaan pitäisi ymmärtää lukea se pienellä präntätty kohta.

No taidan sitkutella tän paskan kanssa syksyyn jolloin tuo 24 kk soppari raukeaa ja hommaan sitten jonkun HTC:n tai muun oikeasti toimivan luurin tilalle. Tän nykysen voi sitten antaa vaikka lapsille leluksi.

Eli mulla on Saunalahden kytkyllä Nokia N97, joka on paskana monesta kohtaa. Se linssi on naarmuissa, liukukytkin ei toimi, puhelin sammuilee sun muuta persupaskaa tuon kapulan kanssa. Eli pitäisi viedä huoltoon. Mutta eivät sitten ole halukkaita antamaan mitään vastaavaa puhelinta huollon ajaksi. Onko tämä nyt sitten vain näin, eli saat minkä tahansa halpaluurin joka sattuu löytymään hyllystä?

Tässä kohtaa kyllä vetosivat että tuo on osamaksukauppa ja että tilalle saa sitä mitä sattuu löytymään, siis huollon ajaksi, joka voi kestää 4 viikkoa. Vittu joo, jos tämä on näin oikeasti, niin vaihdan operaattoria taas vain siksi että vituttaa.

Tummennetut kohdat vastaavat kysymykseesi.

Mikäli sulla olisi televisio Hobby Hallista osamaksulla ja siihen tulisi vikaa, niin et saisi mitään varatelkkaria. Mun mielestä se on äärimmäisen h y v ä ä palvelua saada ylipäätään mitään varalaitetta huollon ajaksi, myymälöillä kun ei ole mitään velvollisuutta siihen. Hyvää hyvyyttään antavat jotain mitä varastossa on, mutta ei sielläkään pilvin pimein varmaan kaikkia kännykkämerkkejä ole :)

Sinuna soittelisin operaattorisi asiakaspalveluun ja pyytäisin heitä tulemaan vastaan liittymäsi kuukausimaksuissa, koska huolto kestää niin kauan. Varmasti hyvittävät sitä kautta jotain mielipahastasi :)

Vaihdoin alkuviikosta Soneralta Saunalahdelle halvemman adsl-liittymän perässä. Huomasin samalla, että Sonera oli laskuttanut koko sopimuskauden (18kk määräaikainen sopimus) 49e/kk vaikka liittymän hinta oli 39,9e/kk. Tänään sain puhelun Soneran asiakaspalvelusta, jossa pyysivät jäämään asiakkaaksi. Kysyin siinä samalla, että mitäs näille väärin laskutetuille laskulle tehdään. Vastaus oli, että koska olen ne maksanut, niin minun katsotaan hyväksyneen hinta sellaisenaan. Tuli vähän wtf fiilis. :( Nykyään melkein kaikki laskut tulee verkkopankkiin e-laskuina, eikä niitä tule juuri syynättyä. Näköjään pitää aloittaa, jos väärin laskuttaminen on ihan ok, eikä laskuttaja joudu rahoja palauttamaan.

Toki, jos olisin jäänyt heidän asiakkaakseen, olisivat hyvittäneet seuraavan kuukauden maksun. Ystävällisesti ilmoitin, että eiköhän tämä ollut tässä, niin peruivat tietysti tuon hyvityksen. :jahas:

Laitoin sitten kuluttajaneuvontaan kysymyksen, notta miten tällaiseen tulisi reagoida.

Soneran toiminta aivan täyttä paskaa ainakin omalta osaltani. Internet yhteys on nyt pätkinyt viimeisen kk:n aikana niin, että se on ollut kaksi kertaa yli 48h pois käytöstä, joka on korvaamisraja, mutta myös tuon lisäksi varmaan yksittäisiä 20-30h pätkiä n. 5 kertaa. Sitten kun haluaisi saada jonkun oikean asiakaspalvelijan kiinni, niin kun yrittää soittaa niin toisessa päässä on joku helvetin robotti kenen kanssa pitää sitten asioida.

Mietin juuri tuota 48h korvauskäytäntöä, että jos internet-yhteyteni olisi katki vaikka ma, ke, pe, su joka viikko, niin saisinko silloinkaan mitään korvausta? Soneran tuntien melko varmasti en.

Hommalle päätös:
Kuluttajaoikeusneuvoja otti yhteyttä Soneraan ja sain n. 2/3 liikaa maksetuista rahoista takaisin. Loput menköön omaan piikkiin, kun en tarkastanut laskuja ajoissa.

Oli muuten helvetin nopeaa toimintaa kuluttajaneuvonnasta. Perjantaina pistin viestin ja tänään aamulla homma oli hoidettu. Kiitokset vaan sinne hyvästä palvelusta.

Mulle tulee Soneralta maksukehoitus kirjeitä, vaikka oon käynyt paikan päällä sanomassa laajakaistasopimuksen irti kahteen kertaan. Asiakaspalvelija oli todella asiallinen, mutta näköjään jossain kohtaa ei viestit mene perille.

Mulle tulee Soneralta maksukehoitus kirjeitä, vaikka oon käynyt paikan päällä sanomassa laajakaistasopimuksen irti kahteen kertaan. Asiakaspalvelija oli todella asiallinen, mutta näköjään jossain kohtaa ei viestit mene perille.

Ihan samaa on muillakin operaattoreilla, niin matkapuhelin että laajakaistaliittymän kohdalla. Kokemusta löytyy mm. telefinland ja elisa.

Tummennetut kohdat vastaavat kysymykseesi.

Mikäli sulla olisi televisio Hobby Hallista osamaksulla ja siihen tulisi vikaa, niin et saisi mitään varatelkkaria. Mun mielestä se on äärimmäisen h y v ä ä palvelua saada ylipäätään mitään varalaitetta huollon ajaksi, myymälöillä kun ei ole mitään velvollisuutta siihen. Hyvää hyvyyttään antavat jotain mitä varastossa on, mutta ei sielläkään pilvin pimein varmaan kaikkia kännykkämerkkejä ole :)

Sinuna soittelisin operaattorisi asiakaspalveluun ja pyytäisin heitä tulemaan vastaan liittymäsi kuukausimaksuissa, koska huolto kestää niin kauan. Varmasti hyvittävät sitä kautta jotain mielipahastasi :)

Vanha juttu jo, mutta vielä ajankohtainen. En ole vienyt tuota luuria huoltoon. Sätkin sillä siihen asti että alkaa oleen 2 vuotta täynnä ja korjatkoot sitten takuuseen sen mitä korjaavat. Vaihdan sitten jonkun muun. Nokialaista en enää ota, täytyy kokeilla HTC:tä tai jotain muuta. En viitti alkaa enää kikkaileen millään varaluurilla kun tätä kytkyä on enää alle 2 kk jäljellä.

^ Voit todnäk tehdä uuden sopimuksen jo nyt. Aikaraja kytkykaupan uusimiseen on 2-3kk. Mikään merkki ei ole takuuvarma, jokaisessa on jotain ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Tää ei nyt varmaan lohduta sua mutta HTC aiheuttaa ainakin eniten päänvaivaa asiakaskunnan käyttökokemuksien mukaan (ja vastustamasi Nokia vähiten) :)

Hommalle päätös:
Kuluttajaoikeusneuvoja otti yhteyttä Soneraan ja sain n. 2/3 liikaa maksetuista rahoista takaisin. Loput menköön omaan piikkiin, kun en tarkastanut laskuja ajoissa.

Oli muuten helvetin nopeaa toimintaa kuluttajaneuvonnasta. Perjantaina pistin viestin ja tänään aamulla homma oli hoidettu. Kiitokset vaan sinne hyvästä palvelusta.

Ja jatkoa seuraa. Ei pitänyt Soneralta enää tulla laskuja, mutta v*ttu hups vaan verkkopankissa on Soneran lasku, jossa hyvitystä reilusti alle luvatun. Hyvityksen oli siis kuluttajaneuvoja Soneran kanssa sopinut. Haistakoon paska koko lafka, saatana!

Soneran asiakaspalveluun ollut aina tyytyväinen - olen tosin yritysasiakas, en ole muutamaa minuuttia kauempaa jonottanut koskaan. DNA ryssi hokkuspokkus-laskuillaan asiakkuuteni joten siirryin vuosi sitten Soneralle. Ainoastaan Soneran huono kenttä maaseudulla ihmetyttää ja harmittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom