Soneran asiakaspalvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Sonera vaatii aivan oman viestiketjunsa, kyllä sieltä tulee välillä (useimmiten) semmoista sontaa ulos että oksat pois.

Tässäpä erään iPhonen tarina, muitakin kokemuksia saa pistää:

asiakas sanoi:
Olen ostanut yli 2v sitten käytetyn iPhonen, joka on ollut SIM-lukittuna Soneran verkkoon.

Soitin asiakaspalveluun, mutta lukitusta ei suostuttu poistamaan koska en ole "puhelimen omistaja". Olen puhelimen omistaja, minulla on siitä jopa kuitti. Tämän kerrottuani, jatkettiin että "et ole puhelimen juridinen omistaja". Olen, minulla on siitä jopa kuitti. Toistanko itseäni?

Minulla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen laitteen omistajan kanssa, hän on minulle puhelimen myynyt ja kertonut, että se on kahden vuoden ajan lukittu Soneran verkkoon. Olen käyttänyt puhelinta nyt reilut kaksi vuotta Soneran verkossa (joskin Tele Finlandin liittymällä). Soneralla ei pitäisi olla puhelimen suhteen enää mitään vaateita, he eivät ole puhelimen omistajia - edes "juridisesti".

Asiakaspalvelija ystävällisesti opasti, että ei kannattaisi ostaa käytettyjä laitteita. Ahaa, kiitos vinkistä! Tällä kertaa riski näyttää rajoittuvan operaattorin hölmöilyyn.

Mutta eipä siinä mitään jatkan asian selvittelyä kuluttaja-asiamiehen kanssa.

sonera sanoi:
Hei Stenu. Että lukitus saadaan purettua tässä tilanteessa, puhelimen alkuperäisen omistajan täytyy olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 17 000 ma-pe 8-20 la 9-16.30.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

asiakas sanoi:
No mitäpä luulet olenko liittynyt tykkääjiin?

Ei alkuperäisellä omistajalla ja minulla ole mitään tekemistä keskenämme eikä minulla ole mitään hajua mistä hänet voisin tavoittaa - saati että häntä koko asia voisi kiinnostaa vähääkään. Entä jos hän on kuollut? Perikuntaanko yhteys? Vai pesänhoitajaan?

Tilanne on absurdi ja kummastelen että tällaista keskustelua edes käydään?

Asiakaspalvelija ei suostunut edes antamaan yhteystietoja asioista päättävään tahoon.

sonera sanoi:
Asiakaspalvelumme ei koskaan luovuta asiakastietoja kenellekkään muulle kuin itse asiakkaalle. Näin kunnioitamme asiakkaan yksityisyyden suojaa ja noudatamme lakeja. Lukitusta ei myöskään pureta kenenkään muun kuin puhelinsopimuksen tehneen asiakkaan pyynnöstä. Poikkeuksena mainitsemasi mahdollinen kuolintapaus. Tällöin lukituksen purku tehdään ainoastaan lähimmän omaisen pyynnöstä.

asiakas sanoi:
En ole missä tapauksessa kiinnostunut kenenkään asiakastiedoista. Olen kiinnostunut poistamaan yli 2v vanhasta kytkypuhelimesta operaattorilukituksen. Miten se liittyy asiakastietoihin?

sonera sanoi:
Lukituksen purkamisen yhteydessä asiakaspalvelun täytyy käsitellä ja tarkistaa luottamuksellisia tietoja asiakkaan kanssa. Näiden yhteydessä käsitellään asiakastietoja. Esimerkiksi kyseinen puhelin täytyy olla maksettu Soneralle kokonaisuudessaan ennen kuin lukitusta puretaan. Tällaisia tietoja asiakaspalvelu voi käydä läpi ainoastaan alkuperäisen asiakkaan kanssa. Toivottavasti saat puhelimen alkuperäiseen omistajaan yhteyden ja hän hoitaa lukituksen purkamisen.

asiakas sanoi:
Minulla on myös myyjän aikanaan Soneralta saama kuitti, jossa lukee, että puhelin on kertamaksulla maksettu. Mitä muita tietoja vielä tarvitaan puhelimen vapauttamiseksi operaattorilukituksesta? Perustelut eivät ole mielestäni tähän mennessä olleet millään mittarilla järkeviä.

Ja jos näillä keinoin väkisin yritetään pitää asiakkaasta kiinni, niin vaikutus on kyllä aivan täsmälleen päinvastainen.

sonera sanoi:
Stenu: Puhelimen purkukoodi luovutetaan määräaikaisuuden päättymisen jälkeen vain ja ainoastaan puhelimen alkuperäiselle omistajalle, joka on tehnyt aikoinaan määräaikaisen sopimuksen laitteesta sekä liittymästä Soneran kanssa. Sillä ei ole merkitystä onko laite maksettu kertasuorituksella vai kuukausierissä. Kun määräaikaisuus on päättynyt, ja puhelin kokonaisuudessaan maksettu, lukitus puretaan yhdessä asiakkaan kanssa. Ja tässä sinun tapauksessasi alkuperäisen asiakkaan kanssa, koska sopimus laitteesta on on alun perin hänen kanssaan solmittu. Joka tapauksessa ole yhteydessä henkilöön jolta puhelimen olet ostanut ja sovi hänen kanssaan kuinka toimitte lukituksen purun suhteen.

asiakas sanoi:
Miksi ihmeessä sitten teidän internet-sivuilla lukee näin. Eikö tuo "automaattisesti" luulisi olevan automaattisesti, eikä edellisen omistajan pyynnöstä?

"iPhonen SIM-lukitus puretaan automaattisesti kytkylaitteen sopimuskauden päätyttyä. SIM-kortin vaihtuessa iPhone on aktivoitava uudelleen iTunes-ohjelmalla. Ohjeita saat Omilta Sivuilta Liittymänhallinnasta sekä asiakaspalvelusta. ]."

Sivusto oli: http://www5.sonera.fi/ohjeet/SIM-lukituksen_purku

sonera sanoi:
Hei rasone: Sivuillamme asia on ilmaistu hieman virheellisesti, ja laitan siitä toki palautetta eteenpäin. "Automaattisesti" sanalla tarkoitetaan sitä, että vapautamme lukituksen asiakaspalvelusta käsin. Muissa puhelinmalleissa asiakkaan täytyy itse purkaa lukitus laitteelta näpyttelemällä koodit.

Vapauttaminen edellyttää kuitenkin sitä, että alkuperäisen asiakkaan tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Lukituksen vapautuksen jälkeen riittää, että asiakas kytkee laitteen iTunes-ohjelmaan ja vahvistaa lukituksen purun.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

asiakas sanoi:
Noniin, asiahan etenee vauhdilla. Kuluttajaneuvonta soitti selvityspyyntöni pohjalta, kävimme läpi asiaan liittyvät seikat ja yhdessä ihmettelimme Soneran toimintaa. Kuluttaja-asiamies ottaa yhteyttä Soneraan ja pui asiaa heidän kanssaan.

Mielenkiinnolla odotan seuraavaa käännettä.

asiakas sanoi:
Eipä onnistunut Kuluttaja-asiamiehen neuvotteluyritykset Soneran kanssa.

Asian käsittely siirtyy Kuluttajariitalautakunnalle. Valitettavasti käsittelyajat ovat luokkaa yksi vuosi, mutta katson asian sen verran merkittäväksi, että se kannattaa selvittää. Tämä menettely ei pitkän kestonsa vuoksi poista ongelmaa minun kohdaltani, joten vaihdan puhelinta (liittymien pitäminen Soneralla ei enää tämän tapauksen jälkeen tule kysymykseen).

Ja ei, en edelleenkään "Tykkää Facebookissa", kun en nyt varsinaisesti tykkää muutenkaan.

Lähde (joka varmaan poistetaan pian)
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=97&t=6205

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sonera vaatii aivan oman viestiketjunsa, kyllä sieltä tulee välillä (useimmiten) semmoista sontaa ulos että oksat pois.

Tässäpä erään iPhonen tarina, muitakin kokemuksia saa pistää:

Voi vittujen kevät tuollainen palvelu laittaa kyrpimään, tehdään kaikesta niin vaikeaa Sonera ollut poikotissa jo 10 v mulla.

Aika hyvin muistit pitkän tekstin ja mahtoi vituttaa kun noin pitkästi jaksoit kirjoittaa :D

Aikoinaan nuorena poikana itsellä oli Soneran liittymä, Ensimäiseen 6kk ei laskuja tullut vaikka monta monta jouduin soitella asiakaspalveluun että missä se ja se lasku viipyy, väittivät että lähetetty on, ja aina sama virsi kun laskua ei kuulunut ja jouduin soittaa, no kesällä se alkoikin, joka perkeleen vko/joka toinen vko alkoi tippua puh laskuja, eihän tuossa enää vittukaan pysynyt mukana oliko laskut kirjattu oikein vai ei.

Ps. Sonera/Saunalahti, aivan ihme puh laskuja tippui tämän tästä, sai soitella asiakaspalveluun ja huomatella jatkuvasti virheistä. Ainut mihin olen ollut ihan OK tyytyväinen on DNA ei sekään huippu

Näitä tällaisia tarinoita pitää levittää mahdollisimman laajalle niin toivottavasti loppuu tuo asiakkaille vittuilu täällä Suomessa. Jotenkin tuntuu, että asiakaspalvelun tarkoitus on Suomessa karkoittaa asiakkaat vittuilemalla niille päin naamaa. Baarissakin joutuu suurinpiirtein anteeksi pyydellen pyytää baarimikolta/-maijalta josko sais ostaa ylihintaista viinaa.

Edit: En jaksa kirjautua tuonne soneran palstalle mutta neuvokaa joku tuota ottamaan yhteyttä kuningaskuluttajaan. Siinähän on se osio missä ne esittää kysymykset yritykselle ja todella monta kertaa on tullut vastaukseksi "asiakaspalvelussamme on tapahtunut virhe ja olemme olleet yhteydessä asiakkaaseen ja korjannut virheen. Jatkossa tällaisia kömmähdyksiä ei pääse käymään tms.".

Voi vittujen kevät tuollainen palvelu laittaa kyrpimään, tehdään kaikesta niin vaikeaa Sonera ollut poikotissa jo 10 v mulla.

Aika hyvin muistit pitkän tekstin ja mahtoi vituttaa kun noin pitkästi jaksoit kirjoittaa :D

Ei ole minun kokemukseni. Lähde oli mainittu tuolla alla.

Oma kokemukseni on Sonerasta että kun saimme tarjouksen kaapelitv-liittymästä taloomme, hinta oli 880 euroa. Nyt kun sitä aloimme tilaamaan niin hinta onkin 1400 euroa.
Arvatkaa tilasinko?

Toinen SIM lukituksen purku:

Ajattelin, että helpoiten tämän voisi hoitaa Soneran myymälässä. Eipä onnistu; Soneran myymälä ei ole sama kuin Soneran asiakaspalvelu! Myymälästä kehoitus soitella asiakaspalveluun...

Soitto asiakaspalveluun. Noin 45 minuutin jonotuksen jälkeen ( 0,95 € / min + pvm/mpm) yhteys asiakaspalvelijaan. Kerroin asian, jonka jälkeen takaisin kuuntelemaan jonutusmusiikkia siksi aikaan kun asiakaspalvelija selvittää miten tämä lukituksen purku oikein tapahtuu. Noin 5 minuutin kuluttua asiakaspalvelija palaa langalle ja kertoo, että tämän pitäsi olla nyt Soneran päästä selvä. Yritän kysellä mistäköhän muusta päästä tämä voisi olla kiinni saamatta siihen vastausta.

PS. Itunesiin kytkennän jälkeen suostui toimimaan muilla operaattoreilla

Toinen SIM lukituksen purku:

Ajattelin, että helpoiten tämän voisi hoitaa Soneran myymälässä. Eipä onnistu; Soneran myymälä ei ole sama kuin Soneran asiakaspalvelu! Myymälästä kehoitus soitella asiakaspalveluun...

Itellä onnistu SIM-lukituksen purku myymälässä. Myymälässä niillä on yhteys siihen "myyjäpalveluun", josta ne saa selville huomattavasti nopeammin noi asiat kuin asiakkaat saa asiakaspalvelusta. Myyjä sluibaillu tossa tapauksessa. Omat kokemukset Sonerasta on ihan asiallisia.

Itselläni on myös hyvä kokemus Sonerasta. Ostin iPhonen ja käytimme sitä itse asiassa yli vuoden ajan eikä se toiminut mielestäni hintaan vaadittavalla tavalla puhelimena vaan ääni pätki ja siihen ei aina voinut soittaa. 3 kertaa se vaihdettiin ja sitten tahdoin perua kaupat ja sain rahat mukisematta takaisin. Tai noh, ensin yrittivät hyvittää vain osan mutta lopulta antoivat kaikki rahat takaisin.

Itsellä vähän erilainen kokemus... Soneran sivut uusittiin tossa viime viikon alussa? Tai toissa viikon lopussa... No anyway, meillä on yhdellä yhdistyksellä Soneran liittymä ja netissä ryhmäviestipalvelu. Menin sitten Soneran sivuille ja yritin päästä käsiksi viesteihin, tuli error ja ehdotus ottaa yhteyttä asiakaspalveluun tai yrittää myöhemmin uudelleen. Yritin seuraavana päivänä, mutta ongelmaa ei oltu korjattu ja soitin siis aspaan. Ei vastattu kohtuullisessa ajassa, jätin soittopyynnön 17.5. ja minulle soitettiin eilen 24.5. takaisin. Palvelu ei vieläkään toimi.... Aspa sanoi, että "joo, no laitan viestii eteenpäin jos se korjattais nopeemmin". Hei kiitos tästä!

Vanhassa kämpässä yritin Soneran kaapelinettiä katkaista vaihtaakseni sen toisen firman valokuituun. Ensin pari kertaa ~parin tunnin tuloksetonta jonottamista aspaan, sitten sivujen kautta yhteydenottopyyntöjä pari kappaletta (joihin luvattiin muistaakseni viimeistään 3pv kuluttua vastata). Meinasin jo luopua toivosta, kunnes joskus viikon kuluttua tuosta vikasta yht.ottopyynnöstä sieltä sitten joku ihan ystävällisen kuuloinen henkilö soitti.

Oli kuun ensimmäinen tai toinen päivä, ja sovittiin puhelimessa että 15.pv katkaistaan sopimus että ehtii se toisen firman netti kytkeytyä siihen mennessä. No puhelun loputtua asiakaspalveluhenkilö vielä varmisti, että "15 päivähän se oli?". Puhelun katkeamisesta ~puolen minuutin kuluttua netti katkeaa ja modeemista häviää se yhteysvalo. Soitin tekniseen tukeen, jossa (~tunnin jonottelun jälkeen) sanottiin että minut oli ihan totaalisesti poistettu niiden järjestelmistä, kaikki sähköpostit, mahdolliset kotisivut ym tuhottu. Tuossa vaiheessa kiitin onneani, etten noita palveluja käyttänyt. No teknisen tuen kaveri sitten manuaalisesti salli tuolle modeemilleni pääsyn nettiin tuohon sovittuun 15. päivään saakka, kerta niin oli sovittu.

Kaiken huippu tuossa keississä oli se, että sitten kuukauden päästä sieltä muistettiin laskulla, jossa yritettiin laskuttaa netin käyttöä koko kuukaudelta! Olin siis kyseisestä kuusta yksi tai kaksi päivää saanut käyttää niitä palveluja, joita sopimuksessa lukee (sähköpostit ym) ja sitä yhteyttä sen kaksi viikkoa. Jälleen soitto aspaan (ja tunnin, parin jonottelun jälkeen) ilmoitin ystävällisesti, etten aio maksaa teille senttiäkään nyt enkä toivottavasti enää koskaan tulevaisuudessakaan. Ei tullut toista laskua sitten.

Olisin nykyiseen kämppään saanut Soneralta netin melkein puolet halvemmalla kuin kilpailevalta firmalta, mutta enpäs ottanut. :kakka:

Kai tänne voisi kirjoitella päinvastaiset kokemukset. Itsellä ei koskaan ongelmia Soneran asiakaspalvelun kanssa, ja nopeasti on saatu ne pari ongelmatilannetta korjattua. Tosin mulla vain laajakaistaliittymistä kokemusta, puhelimista ei niinkään ihan vain koska tuntuu että niissä on saanut paremmat hinnat muualla.

Itse tuo tarina, niin tuo Stenu tuossa lähinnä vittuilee. Sonera nyt lähinnä seuraa ehtojansa sanasta sanaan... tosin toi "automaattinen" purku on aika hassu vahinko teksteissä, eihän sitä voi ymmärtää kuin niin että automaattisesti aukeaa lukitus. Stenu olis kyllä selvinnyt vähemmällä vaivalla jos olis vain pyytänyt edellisen omistajan lähettämään purkukoodin, kuin kirjoittaa noinkin paljon tarkkaan mietittyä tekstia. :)

Huonoa kokomusta on vain DNA:sta, mutta se oli niiden alkuaikoina. Laskutus oli niin epäselvää ettei tosikaan.

Ei mullakaan Sonerasta mitään valitettavaa. Toiminut varmasti ja asiakaspalvelu on aina toimivaa. iPhonen lukituksen sain hoidettua soitolla. Ja ovat duunanneet ainakin Appstoreen ihan näppärän "Minun Sonera" softan, jolla näkee saldotilanteet, datat ja viestit kuluvalta laskutuskaudelta.

ps. en tykkää niiden facebook sivuista

Sen verran heitän lusikkani soppaan että Soneraa joudun hieman "puolustamaan" vaikka kilpailija onkin ;) Asiakaspalvelun antamat vastaukset ovat oikeellisia ja täysin perusteltuja. Ja vielä oman näkemykseni mukaan hyvin järkevästi selitettyjä MIKSI näin on. Operaattorit toimivat lain ja sopimusehtojen puitteissa, ja tuolla ettei sim-lukituksen purkukoodia toimiteta kenellekään muulle kuin sopimuksen tekijälle (tai kuolintapauksessa kuolinpesälle) on täysin perusteltua mm. väärinkäyttöjen ja varkaustapauksien ehkäisemiseksi.

Toisin sanoen asiakaspalvelussa on toimittu oikein. Sääntöjä ja lakeja on pakko noudattaa. Mikäli niihin saadaan muutos että kuka vaan voi toisen henkilötunnuksella tehdyistä sopimuksista purkaa lukituksia, niin sitten asia on kokonaan toinen (itsestäni tuo kuullostaisi todella pelottavalle että joku random tyyppi saisi mennä puuttumaan alkuperäisesti tekemiini sopimuksiin).

Sim-lukittujen päätelaitteiden kohdalla tuo käytettynä ostaminen on siis aika ongelmallinen asia, ellei laitetta osta vasta määräaikaisuuden päätytyttä kun sim-lukitus on jo purettu. Sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Ainut firma joka on toiminut moitteettomasti minulla. Sonera ollut jo viimeiset +10vuotta ja siinä tulen aina pysymään olen jopa valmis maksamaan soneran verkon toimivuudesta ja sen palvelusta vaikka hieman enempi. Minulla on mökki ja metsästysalueet jolla ei toimi kuin sonera ja siellä on kuitenkin onnettomuuksien ja vahinkojen takia tärkeää että jollakin saa yhteyden muualle. Kaikki muut liittymät mitä ollaan kokeiltu ja kavereilla on niin verkko yleensä loppuu jo noin 25-30km ennen mökkiä.
Mulle aina soneran asiakaspalvelusta soittavat yleensä 2vuoden välein ja kertovat että haluavat palkita pitkäaikaisen asiakkaan tarjoamalla jotain edullista liittymää ja puhelinta. No olen aina sitten uusinut liittymän paketin ja puhelimen. Kertaakaan ei ole ollut ongelmaa. Samoin jos olen jotain kysynyt heiltä esim s.postilla niin aina on tullut vastaus nopeasti.
Kun taas esim firmassa on dna liittymät ja niiden kanssa saa taistella yhtenään. Samoin meidän taloyhtiössä on dna-kaapeli ja sen kanssa on ollut myös ongelmia ja siitä kanssa on saanut vääntää tosissaan että ne toimivat.

Jotenkin tuntuu, että asiakaspalvelun tarkoitus on Suomessa karkoittaa asiakkaat vittuilemalla niille päin naamaa. Baarissakin joutuu suurinpiirtein anteeksi pyydellen pyytää baarimikolta/-maijalta josko sais ostaa ylihintaista viinaa.

Ja minusta kun tuntuu että asiakaspalvelu on vaan sitä varten että sinne saa asiakkaat vittuilla. Hyvin harvoin näet asiakaspalvelussa tai reklamaation hoidossa tapaa asiakaana sellaisia jotka asiallisesti yrittävät hoitaa asiaansa. Yleensä sieltä tulee heti joko vittuilua,henkilökohtaisuuksia ja "minulle kaikki heti" asenteella vaatimuksia.

Kuten tuossa jo Missevileve kirjoittaa niin tuossahan on toimittu ihan ohjeiden mukaan.

Hyvää palvelua mäkin sain kerran Sonerakaupasta. Yritin katkaista laajakaistaa siellä samalla kun kaveri otti liittymää. Eipäs pystynytkään tekemään sitä siitä Sonerakaupasta, joten myyjä lykkäsi mulle firman puhelimen käteen että pääsin sillä jonottamaan 15 minuuttia puhelimitse asiakaspalveluun. :D
(Sen laajakaistan toimitus alunperin ei sitten mennyt niin putkeen, viivästyi kevyet 6 viikkoa ilmoitetusta ajasta ja sen jälkeen se oli viikon verran kytkettynä väärään kämppään. Hurraa.)

Vanha juttu, mutta sopii aiheeseen. 2004 serkkuni oli Thaimaassa matkalla ja hänen puhelimensa ja muutkin arvotavarat varastettiin tsunamin jälkeisenä päivänä. Olin silloin töissä kodinkoneliikkeessä ja yritin Soneran kauppiaspalvelun kautta laittaa serkun liittymää sulkuun. Ei onnistunut, koska asiakas ei ollut paikalla. Ei kuulemma vaikuttanut, vaikka tunsin asiakkaan henkilökohtaisesti ja että hänen oli hieman vaikea itse hoitaa asiaa kun tietoliikenneyhteydet olivat käytännössä poikki koko maahan.

Soitin 2 minuutin päästä uudelleen ja sanoin, että nyt asiakas on tuossa vieressä. Sillä onnistui.

Itselläni on ollut nettiliittymä ja maksulliset kanavat Soneran kautta, netin kanssa oli jatkuvasti ongelmia ja sain soitella asiakaspalveluun, välillä sain kuukauden ilmaiseksi, lopetin sen netin. No nämä maksukanavat onkin sitten asia erikseen, katson viikonloppuisin aika paljon canalin urheilukanavia, no ne oli viikonlopun pimeänä, soitin sinne että perkele en maksa seuraavaa laskua ni ne sano että saan alennustan sen verran että lasketaan monta kanavaa minulla on eli tyyliin jotain 30 kanavaa ja sitten se jaetaan laskun hinnalla 64.90e eli tulee reilu 2 euroa ja sitten jaetaan sillä ajalla mitä oli kuukaudesta poissa näkyvistä se kanava eli 2 päivää 30 päivästä eli toi reilu 2 euroa jaetaan 15 ni saan korvaussumman, himpun verran vitutti. Sonera on kallein ja paskin firma Suomessa.

Vanha juttu, mutta sopii aiheeseen. 2004 serkkuni oli Thaimaassa matkalla ja hänen puhelimensa ja muutkin arvotavarat varastettiin tsunamin jälkeisenä päivänä. Olin silloin töissä kodinkoneliikkeessä ja yritin Soneran kauppiaspalvelun kautta laittaa serkun liittymää sulkuun. Ei onnistunut, koska asiakas ei ollut paikalla. Ei kuulemma vaikuttanut, vaikka tunsin asiakkaan henkilökohtaisesti ja että hänen oli hieman vaikea itse hoitaa asiaa kun tietoliikenneyhteydet olivat käytännössä poikki koko maahan.

Soitin 2 minuutin päästä uudelleen ja sanoin, että nyt asiakas on tuossa vieressä. Sillä onnistui.
Arvaappa vain paljonko jengi sulkisi huvikseen kaikkien liittymiä ja mitä damagea sillä voisi saada aikaan jos tuossa ei oltaisi todella tarkkoja?

Arvaappa vain paljonko jengi sulkisi huvikseen kaikkien liittymiä ja mitä damagea sillä voisi saada aikaan jos tuossa ei oltaisi todella tarkkoja?

Tapanote soitti siis kodinkoneliikkeen edustajana tuonne. Lähtökohtaisesti Suomessa on ikävää se että kaikki muka kusettavat oletuksena. Tilanne on kuitenkin päinvastoin. Ulkomailla kaikki kusettavat, poikkeuksetta.

yritin Soneran kauppiaspalvelun kautta laittaa serkun liittymää sulkuun. Ei onnistunut, koska asiakas ei ollut paikalla. Ei kuulemma vaikuttanut, vaikka tunsin asiakkaan henkilökohtaisesti ja että hänen oli hieman vaikea itse hoitaa asiaa kun tietoliikenneyhteydet olivat käytännössä poikki koko maahan.

Tuossa Thaimaa-keississä on toimittu virheellisesti Soneralla. Kenties joku Kesä-Esa ollut kyseessä eikä ole ollut varma mitä saa ja voi tehdä.

Liittymä asetetaan tilapäiseen sulkuun kenen tahansa henkilön pyynnöstä, mikäli yhteydenottajalta saadaan ylös tiedot (nimi ja yhteysnro, mieluiten myös hetu). Tämä tehdään juurikin siitä syystä että asianomainen ei välttämättä itse pysty soittamaan ja ilmoittamaan puhelimen katoamisesta ja asiakas on kuitenkin aina vastuussa laskutuksesta siihen asti kunnes on ilmoittanut katoamisesta/varkaudesta operaattorilleen.

Tilapäinen sulku on "harmiton" asia. Liittymällä pystyy edelleen soittamaan asiakaspalveluun ja pyytämään avausta (joka tapahtuu muutamassa minuutissa). Näin ollen väärinkäytöksiä harvemmin tapahtuu (itse en ole nähnyt kertaakaan tilapäisesti suljettua liittymää jonka joku muu hlö olisi tehnyt kiusausmielessä). Hyvin usein esim. lasten äidit/isät soittavat lapsien kadonneista puhelimista ja ne suljetaan vaikka liittymä olisi toisen vanhemman nimissä. Olisi aika hurjaa ettei tilapäiseen sulkuun suostuttaisi ja tällöin asiakkaalle voisi muutamassa tunnissakin tulla satojen, jopa tuhansien eurojen lasku maksettavaksi kun ei ole päässyt asiakaspalvelun kanssa yhteyteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom