Sonera Laajakaista ja "kohtuullinen toimitusaika"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Muutin syyskuun alussa uuteen asuntoon Espoossa. Kävin elokuun puolella tilaamassa sinne jo etukäteen kyseisen laajakaistan. Nyt eletään jo tosiaan marraskuuta, eikä nettiä näy vieläkään. Tällä viikolla tuli tekstiviesti, jossa ilmoitettiin, että arvioitu asennusaika olisi viikolla 46. Tulee jos tulee.

Opiskelen tietojenkäsittelyä, ja olen myös alan töissä, eli netti on omalla kohdallani melko kriittinen palvelu. Teen etänä töitä, ja käytännössä kaikki opiskelumateriaalikin on siellä netissä. Melkoisen perseestähän tämä on. Laskujen maksunkin joutuu hoitamaan muualla.

Mun mielestä toi "kohtuullinen toimitusaika" on mennyt jo aikoja sitten. Ärsyttää perkeleesti. Saisikohan Soneralta mahdollisesti kärsimysten kattamiseksi suklaata, tai jotain muuta kivaa? Muilla ihania kokemuksia tuosta firmasta?

SONERAN PALVELUIDEN YLEISET TOIMITUSEHDOT KULUTTAJA-ASIAKKAILLE sanoi:
3 Palvelun toimittaminen, tuottaminen ja käyttö
3.1 Toimitusajankohta. Sonera on velvollinen toimittamaan palvelun
sovittuna aikana tai, jos toimitusajasta ei ole tehty nimenomaista
sopimusta, kohtuullisessa ajassa sopimuksen syntymisestä.

Lähde: Toimitusehdot (pdf)

P.S. Olisin ottanut welhon, jos sen olisi tähän asuntoon saanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaihdoin juuri €spoossa Nebulaan. Ensimmäinen pulju jossa palvelu oikeasti pelaa, puhelimeen vastataan heti ym.ym

Muutin syyskuun alussa uuteen asuntoon Espoossa. Kävin elokuun puolella tilaamassa sinne jo etukäteen kyseisen laajakaistan. Nyt eletään jo tosiaan marraskuuta, eikä nettiä näy vieläkään. Tällä viikolla tuli tekstiviesti, jossa ilmoitettiin, että arvioitu asennusaika olisi viikolla 46. Tulee jos tulee.

Opiskelen tietojenkäsittelyä, ja olen myös alan töissä, eli netti on omalla kohdallani melko kriittinen palvelu. Teen etänä töitä, ja käytännössä kaikki opiskelumateriaalikin on siellä netissä. Melkoisen perseestähän tämä on. Laskujen maksunkin joutuu hoitamaan muualla.

Mun mielestä toi "kohtuullinen toimitusaika" on mennyt jo aikoja sitten. Ärsyttää perkeleesti. Saisikohan Soneralta mahdollisesti kärsimysten kattamiseksi suklaata, tai jotain muuta kivaa? Muilla ihania kokemuksia tuosta firmasta?

Lähde: Toimitusehdot (pdf)

P.S. Olisin ottanut welhon, jos sen olisi tähän asuntoon saanut.

Joo, ehdottomasti vaan soitto tai vihainen sähköposti Soneralle päin!! :whip: Tuommoista tapahtuu ihan jatkuvasti operaattoreilla. Espoo taitaa olla Elisan aluetta, joten toimitus on myös osittain siitä johtuva, kun Sonera joutuu vuokraamaan Elisalta verkon. Yleensähän nuo toimitusajat on vuokraverkosta johtuvista syistä 4-6 viikkoa, mutta oon kuullu että parhaimmillaan on kestänyt 18 viikkoa jossain päin Suomea toimitus (oli asiasta joskus Kuningaskuluttajassakin juttua).
Mutta joo, kannattaa antaa palautetta asiasta, koska silloin asialle voi tehdä jotain.. Pyydät vaan rohkeasti kuukausimaksujen hyvityksiä!!

Nuo odotusajat on kyllä aivan naurettavia, varsinkin kun monta kertaa siihen siirtoon riittää pelkkä muutaman minuutin tietokoneen näpyttely. Jotenkin tuntuu, että nuo firmat pitävät noita jonoja ihan tarkoituksella. Miksi ne jonot pitää päästää kuukauden (tai yli) mittaisiksi? Käsittämätöntä janarointia. :jahas:

Nuo odotusajat on kyllä aivan naurettavia, varsinkin kun monta kertaa siihen siirtoon riittää pelkkä muutaman minuutin tietokoneen näpyttely. Jotenkin tuntuu, että nuo firmat pitävät noita jonoja ihan tarkoituksella. Miksi ne jonot pitää päästää kuukauden (tai yli) mittaisiksi? Käsittämätöntä janarointia. :jahas:
Täällä on tosiaan nuo Elisan verkot alla, joita Sonera vuokraa. Soneran asiakaspalvelusta sanottiin, että Soneran täytyy anoa tuota oikeutta verkon vuokraan (vai olisko ollut se boksi, mistä se adsl käydään virittämässä päälle) ja Elisalla on kolme viikkoa aikaa vastata tuohon anomukseen ja siinä yleensä se kolme viikkoa sitten meneekin. Itselläni on vaan tosiaan tulee siitä tilauksen tekemisestä täyteen 9 viikkoa ja jos toimittavat kahden viikon päästä, kuten lupasivatkin, niin toimitusaika on jo 11 viikkoa. :jahas:

Pari vuotta sitten meillä tuli muutto toiseen kaupunkiin ja ilmoitimme Soneralle kuukausi ennen muuttoa, että siirtäisivät netin uuteen osoitteeseen. Kun asetuimme taloksi ja kokeilimme nettiä, niin eihän se tominu ja olin kuullut siitä, että verkot olisi Elisan omistuksessa. Soitin Soneralle tuosta ja sanoivat, että menee vielä kuukausi. Sanoin, että pitää vaihtaa ilmeisesti Elisaan koska omistavat nuo verkot, niin lupasi sitten, että menee 2 päivää niin netti toimii ja se piti.:D

Itse muutin kans syyskuun lopussa espooseen, ja tilasin nebulan hyvissä ajoin jo. Se aukesi kahdessa viikossa, en ollut vielä muuttanutkaan kun oli jo auki. Tietenkään ei tarvinnut maksaa siltä ajalta. Suosittelen nebulaa, asiakaspalvelu toimii todella hyvin!

Kaveri asuu tuossa vähän matkan päässä, se tilasi soneralta kesällä netin, ja se aukesi tässä reilu viikko takaperin vasta. Tais mennä melkein 3kk aikaa. Sinuna soittasin soneralle, että voivat työntää sen sopimuksen sun muut hanuriin. Ja vaihdat operaattoria. Ja vinkkinä jos ei pääse asiakaspalveluun läpi, niin jos paikalla on tarjota palvelua, på svenska, niin soittakaa sinne, ja sitten sanotte että ootte odotellut pitkään että yhdistäävät ja yhdisty tänne, ne työntekijät puhuvat suomea myös hyvin useasti ja auttavat kun noituu siihen vähäsen :)

Tekee sonera kanssa tuota. Tilasin Elisalta netin alueelta jossa sonera vuokrasi verkkoa. Meni n. 3kk, että sain yhteyden. Kyllä ne pienen valittamisen jälkeen antoivat 4kk ilmaiseksi. Tosin 3½kk yhteys katkesi mystisesti ja Elisan "asiakaspalvelussa" väittivät, että olisin katkaissut sen. Siinä oli mun ensimmäinen ja viimeinen kokemus elisan laajakaistoista.

Vaihdoin juuri €spoossa Nebulaan. Ensimmäinen pulju jossa palvelu oikeasti pelaa, puhelimeen vastataan heti ym.ym

Pelkästään hyvää sanottavaa ko firmasta minullakin, seuran palvelin tuolta vuokrattu. Kolme kertaa olen lähettänyt helpdeskiin spostia, joista yksi lähti sunnuntai-iltana klo 23. Jokaiseen vastattiin noin 3 minuutissa :hyper:

Ja kertaalleen kun asia ei yhdellä postilla selvinnyt niin postit lensivät kuin chatissä molempiin suuntiin :thumbs:

Juu, ei ole maksettu mainos. Ompahan kerrankin vain jäänyt erittäin hyvä maku suuhun kun on apua tarvinnut hätäseen.

Back
Ylös Bottom