Soijaproteiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phillyj
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
"Aivan viimeaikoina useat tutkimukset ovat osoittaneet soijatuotteiden laskevan merkittävästi miesten testosteronitasoja. Lisäksi tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että soijatuotteet surkastavat miesten aivoja, heikentävät mentaalisia kykyjä ja aiheuttavat masennusta. Tämä johtunee soijan phytoestrogeenien kilpailusta miesten pienen mutta älylliselle toiminnalle välttämättömän estrogeenitason kanssa. Soijaa ei tästä syystä suositella miehille."
Todella masentavaa tietoa, ehkä se on vain huono pila.
:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se mennyt niin että joskus ENNEN VANHAAN oli jotain viitteitä (ei mitään kunnon tutkimuksia), että soija ei sopisi välttämättä miehille, Ja nimenomaan viimeiset, tutkimuksiksi lueteltavat tutkimukset olisivat täysin päinvastaista mieltä tekstisi kanssa.

Selaa tuolta vaikka soijaa käsitteleviin viesteihin niin saat viitteitä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6087&highlight=soija

Originally posted by Sumppari
Eikös se mennyt niin että joskus ENNEN VANHAAN oli jotain viitteitä (ei mitään kunnon tutkimuksia), että soija ei sopisi välttämättä miehille, Ja nimenomaan viimeiset, tutkimuksiksi lueteltavat tutkimukset olisivat täysin päinvastaista mieltä tekstisi kanssa.

Selaa tuolta vaikka soijaa käsitteleviin viesteihin niin saat viitteitä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6087&highlight=soija

Tällainen käsitys minullakin on. Sitäpaitsi tuo Miken kommentti pitänee täysin paikkansa, vaikka sillä olisikin jotain vaikutusta niin ei sillä varmaan käytännössä ole mitään vaikutusta.

No mä sain gynon soijasta. Et uskokaa ny että pahat puheet soijasta ei oo tuulesta temmattuja. Olkaa vaan ilosia kun joku teille kertoo että näitä juttuja, mulle ei kukaan kertonut ajoissa että tuo soija on tollasta myrkkyä :curs: :itku:

Jos riski on olemassa, vaikkakin kuinka pieni, niin miksi silti ottaa se riski, jos se on näin helposti vältettävissä...

Niin, eikös lakritsikin laske miesten testosteronitasoa ? Eipä noista kannata kai huolissaan olla.

Onko estrogeeni siis välttämätöntä älylliselle toiminnalle ? Tämän täytyy olla huonoa pilaa. :eek:

Kylläpä se testosteroni taitaa vaikuttaa henkiseen suorituskykyyn tai ainakin sen merkitys korostuu kun eiks iän myötä testo arvot alene? (seurauksena ns. vaihdevuodet)
Ja pii vaikuttaa nostavasti???

Originally posted by ironchef

Ja pii vaikuttaa nostavasti???

Itse ainakin olen huomannut, ettei minulle ole mitään vaikutusta sillä syönkö soijaa tai sinkkiä yms. joiden pitäisi vaikutttaa vaikka mihin. Esim. edellisessä B&k:ssa oli pitkä lista aineista jotka vaikuttaa hormonitasoihin mm. valkosipuli... varmaan jos vetäis 50 kynttä päivässä, niin vois vaikuttaa promillen miljoonasosan testotasoihin.:) Ainut mikä auttaa on helvetillinen syöminen.

Niinpä, miksi kävellä ulkona kun on riski jäädä autonalle?

Kiitos näppärästä huomautuksesta! Näppäriä huomautuksia tulee tuskin koskaan liikaa.

Ajattelin vaan, että kun kerran menee sinne proteiinikauppaan, niin miksi valita tuote, josta on ikäviä huhuja (soija), jos voi valita tuotteen, josta tuskin kukaan on sanonut pahaa sanaakaan (hera). Jos valitsee soijan, on se mun mielestä vähän sama, kuin jos menee ulos syömään ja tilaa kanaa... mediumina!

Originally posted by Phillyj
"Aivan viimeaikoina useat tutkimukset ovat osoittaneet soijatuotteiden laskevan merkittävästi miesten testosteronitasoja. Lisäksi tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että soijatuotteet surkastavat miesten aivoja, heikentävät mentaalisia kykyjä ja aiheuttavat masennusta. Tämä johtunee soijan phytoestrogeenien kilpailusta miesten pienen mutta älylliselle toiminnalle välttämättömän estrogeenitason kanssa. Soijaa ei tästä syystä suositella miehille."
Todella masentavaa tietoa, ehkä se on vain huono pila.
:confused:

mikähän mahtaa olla lähde?

Originally posted by Hano
No mä sain gynon soijasta. Et uskokaa ny että pahat puheet soijasta ei oo tuulesta temmattuja. Olkaa vaan ilosia kun joku teille kertoo että näitä juttuja, mulle ei kukaan kertonut ajoissa että tuo soija on tollasta myrkkyä :curs: :itku:

Unohtuiko ;) ?

Originally posted by N.O.Kummonen
Ajattelin vaan, että kun kerran menee sinne proteiinikauppaan, niin miksi valita tuote, josta on ikäviä huhuja (soija), jos voi valita tuotteen, josta tuskin kukaan on sanonut pahaa sanaakaan (hera). Jos valitsee soijan, on se mun mielestä vähän sama, kuin jos menee ulos syömään ja tilaa kanaa... mediumina!

Vaikkapa siksi että soija huomattavasti hitaampaa imeytymään, ja näin paljon sopivampaa vaikkapa illalla ennen nukkumaanmenoa kuin hera...

Originally posted by Mike
Tiedä sitten miten marginaalinen tuo vaikutus on, saman vaikutuksen varmaan saa aikaan ajamalla naisten fillarilla tai lukemalla Avotakkaa.

Loistava vertaus, Mike. :kippis1:

Suositut

Back
Ylös Bottom