Soijaproteiini. Hyvää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FatalE
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos teidän mielestänne soijaproteiini hyvää? Minun mielestäni se on erittäin täyttävää ja hyvää, kun sekoitetaan maitotuotteisiin esim. maitoon. Pitää hyvin mielestäni nälän kurissa, sekä on halpaa ja terveellinen vaihtoehto. Mutta soijaproteiini sotkee aika pahasti paikat ja se painuu pohjaan :(. Mutta mielestäni erittäin laadukasta hintaan nähden. Mitäs olette itse mieltä?:piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jukurttiin sekoitettuna se on kuin talkkunaa ja ihan syötävää. kaakao/soija yhdistelmä on ihan OK, mutta nesteeseen vaikeampi sekoittaa. jukurtti on siinä mielessä parempi vaihtoehto imo.

Kyllä soija on hyvää, todella helposti menee alas. Söisin sitä kuin leipää ellen pelkäisi kaikkia haittavaikutuksia mitä täälläkin on viljelty.

Kyllä soija on hyvää, todella helposti menee alas. Söisin sitä kuin leipää ellen pelkäisi kaikkia haittavaikutuksia mitä täälläkin on viljelty.

Puhutteko nyt soijarakeista, vai jauheesta?
Kaikki soijaprotskut jauheena on ollut kyllä veret seisauttavan makusia so far..:urjo:

Hassua, miten niin monelle tuntuu soija olevan kovin vastenmielistä. Mulla se menee alas lähes missä muodossa vaan. Jos puhutaan soijaprotskusta (itse vedän tuota Fastin isolaattia), niin tosiaan se on kuin talkkunaa ja sitä tykkään sekoitella erilaisiin maitotuotteisiin + aamupuuron sekaan. Jogurtti jopa maistuu paremmalta sen kanssa! (Etenkin nuo laimeat rasvattomat litkut, jotka ei muuten enää tunnu täyttävän massua yhtään...)

Hassua, miten niin monelle tuntuu soija olevan kovin vastenmielistä. Mulla se menee alas lähes missä muodossa vaan. Jos puhutaan soijaprotskusta (itse vedän tuota Fastin isolaattia), niin tosiaan se on kuin talkkunaa ja sitä tykkään sekoitella erilaisiin maitotuotteisiin + aamupuuron sekaan. Jogurtti jopa maistuu paremmalta sen kanssa! (Etenkin nuo laimeat rasvattomat litkut, jotka ei muuten enää tunnu täyttävän massua yhtään...)

Miten saat sen puuron sekaa? Tai siis että itte en saa sitä sekotettuu kunnolla ja se on siks melko karseeta :D

Heh, tuota. Nii, senkun sekoittaa vaan, ei sen kummempia. :) Jos teen mikropuuroa, niin pistän protskun sekaan mikron jälkeen; jos teen perinteisesti kattilassa, pistän siinä haudutusvaiheessa sekaan, jolloin se sekoittuu oikeastaan aika täydellisesti muun puuron joukkoon.

Tuolla on aika mielenkiintoinen juttu soijasta. Jokainen voi sitten itse harkita haluaako syödä tuota, vai maksaako mieluummin vähän enemmän vaikka kaseiinista.

Tuolla on aika mielenkiintoinen juttu soijasta. Jokainen voi sitten itse harkita haluaako syödä tuota, vai maksaako mieluummin vähän enemmän vaikka kaseiinista.

Jokainen voi myös harkita pitääkö ko artikkelia mitenkään uskottavana tai todenmukaisena. Esim soijan testosteronia alentavasta vaikutuksesta ei ole mitään näyttöä, päinvastoin on näyttöä siitä ettei niin tapahdu.

Wrangen soijaprotskua olen syönyt ja ei ollut muistaakseni kummoisen makuista, eli niin hyvää kun nyt jonkun protskujauhon voi olettaa olevan. :) Nyt mussutan riisiprotskua ja tämä on kyllä pahemman makuista kuin soija. Koostumus muistuttaa hienoa sahanpurua, sekoittuu hyvin mihin tahansa mutta on välillä hieman epämiellyttävän tuntuista nieleskeltävää (lämpö ja liotus auttaa).

kaakao/soija yhdistelmä on ihan OK, mutta nesteeseen vaikeampi sekoittaa.
Eipäs ole, kaakao ja soija pitää vain ensin ravistella shakerissa kuivana hyvin sekaisin niin ei mee paakkuun. Niinikään lämmitys auttaa hieman.

Jokainen voi myös harkita pitääkö ko artikkelia mitenkään uskottavana tai todenmukaisena.
Komppaan. Näitä tämmöisiä juttuja pulpahtelee milloin minkäkin asian puolesta. Tämän soijajutun olen tainnut kuulla jo pari vuotta sitten..

Tuolla näkyy olevan pari linkkiä varsinaisiin tutkimustuloksiin (toisin kuin T-Nationin artikkelissa):
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/lofiversion/index.php?t1442-200.html
"Lyhyesti: soijatuotteet sisaltavat fyto-oestrogeeneja, kuten monet muutkin kasvikunnan tuotteet. Onneksi nama oestrogeenit ovat heikkoja, huomattavasti heikompia kuin nisakas oestrogeenit joita riittaa esim. maitotuotteissa. Yllattaen t-mag ja vastaavat tahot eivat puhu maitotuotteissa olevista oestrogeeneista - johtuisikohan siita etta samat tahot myyvat heratuotteita?

Ohessa pikainen vastaus englanniksi aiheesta. Kannattaa huomata etta soijassa olevan oestrogeenin vaikutusta on testattu seka rotilla etta ihmisilla. Rotilla mikali niille on syotetty huomattavia maaria oestrogeeni isolaattia, negatiivisia vaikutuksia loytyy (ja tata anti-soija porukka viittaa koko ajan). Onneksi tutkimuksia on tehty myos ihmisilla ja naissa on havaittu etta vaikutusta hormonitasoihin ei ole.."

Muistaakseni oli jopa jossain juttua että kasviestrogeenit olisi heikompia kun oikea ihmisperäinen, mutta kiinnittyy samaan reseptoriin ja näin ollen jopa vähentää pikkuhiukkasen estrogeenin vaikutuksia.

Mutta mielestäni erittäin laadukasta hintaan nähden. Mitäs olette itse mieltä?:piis:

Soija on fantastista ja liputan sen puolesta raivolla. Ainakin mitä Fastin soijaan tulee, sen hinta-laatusuhde on loistava. Tein vertailuja jokin aika sitten ja muistaakseni (fastin) soijassa on proteiinimäärä suhteessa rasvaan ja hiilariin parempi kuin monissa heroissa. Siis että joissain heroissa oli hiilaria ja rasvaa enemmän kuin soijassa mutta proteiinia vähemmän. Nyt varmaan joku hifistelijä tulee ja lyö jollain kilometrin mittaisella selostuksella miksi olen väärässä ja plää plää, mutta tässä uskossa olen elänyt ja kehittynyt.

Niin että kaikki vaan soijaa syömään!

Viimeksi muokattu:
http://www.aquarianonline.com/Wellness/soy.html

Täällä taas on hieman erilainen juttu soijasta, joka taas antaa hieman realistisemman kuvan sen mahdollisista haittavaikutuksista verraten tuohon Testosterone Nationin artikkeliin. Eipä tuon artikkelin mukaan soija ole ihan niin turvallista suuremmilla päiväannoksilla kuin usein annetaan ymmärtää.

Samaisen sedän arvostelu kirjasta, jonka kirjoittajaa siinä t-nationin artikkelissa haastatellaan:

http://eatkind.net/wholesoystory.htm

Itse olen vältellyt soijaproteiinia kuin ruttoa, lähinnä vuosien takaisten huonojen kokemuksien takia. Wrangen tuotteet ainakin silloin joskus aiheuttivat ylimääräistä kaasua :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom