Soijaproteiini. Hyvää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FatalE
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikista aineista varmaan löytyy sekä huonoja että hyviä puolia. Näin vanhenevalle miehelle nuo hyvät puolet voivat kuitenkin olla tärkeämmät, jotka on alla boldattu. Sitäpaitsi se on kohtuuhintaista :)

- ehkäisee LDL-kolesterolin hapettumista
- alentaa kohonnutta homokysteiiniä
- alentaa kohonnutta verenpainetta
- ehkäisee syöpää, varsinkin rinta-, endometriumin ja eturauhassyöpiä
- ehkäisee luukatoa eli osteoporoosia
- ehkäisee ja vaimentaa vaihdevuosivaivoja
- ehkäisee insuliiniresistenssiä ja diabetesta
- vaimentaa tulehdussytokiineja (Tnf, IL, IL8, IFN- ym.)
- ehkäisee lihomista, alentaa painoa
- ehkäisee miestyyppistä, testosteroninsta johtuvaa hiustenlähtöä (kaljuuntumista)
- ehkäisee syöpää ja sen leviämistä

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin joskus aikoinaan soijaproteiinia 5kg:n pakkauksen kun hinta ei tuntunut pahalta. Omalla kohdalla ostos oli virhe: pahan makuisesta tavarasta sai kärsiä pidemmän aikaa. Makua ei saanut oikein mitenkään parannettua vaikka kaikenlaista tuli yritettyä.

mä vedän aina tropicin (tää on olennaist, joku toinen maistuu tosi pahalta) omenamehun (täysmehu) kanssa ja sillon se on tosi hyvää :)

Tarkoitatko sä ruokakaupoista saatavia soijarouheita?

Jos tarkoitat, niitä käytetään jauhelihan tapaan, kunhan vaan ne muistaa ensin turvottaa vedessä 10 min.

Kyllähän tätäkin voi esim. maidon kanssa vetää varsin hyvin, vaikka pääkäyttökohde olisikin jauhelihan korvikkeena.

Hei nyt kaikki apuun! Oon nauttinut soijaprotskua aamupuurossa, mut ongelma on se, että se tosi helposti paakkuuntuu ja puuro jää kokkareiseksi, vaikka kuinka vispaan ja vatkaan. Lisään protskun jo keittelyvaiheessa, heti kaurahiutaleiden jälkeen. Joten hyvinä vinkkejä siitä, miten puuron saa pysymään paakuttomana kaivataan! Makuun oon jo tottunut, se ei pahemmin aiheuta enää väristyksiä:)

Hei nyt kaikki apuun! Oon nauttinut soijaprotskua aamupuurossa, mut ongelma on se, että se tosi helposti paakkuuntuu ja puuro jää kokkareiseksi, vaikka kuinka vispaan ja vatkaan. Lisään protskun jo keittelyvaiheessa, heti kaurahiutaleiden jälkeen. Joten hyvinä vinkkejä siitä, miten puuron saa pysymään paakuttomana kaivataan! Makuun oon jo tottunut, se ei pahemmin aiheuta enää väristyksiä:)

Sekoita prode johonkin nesteeseen ja sekoita se sitten valmiiseen puuroon.

Sekoita prode johonkin nesteeseen ja sekoita se sitten valmiiseen puuroon.
Tai... Laitat elovena leseet ja hiutaleet tötsästä sellaisenaan lautaselle, soija sekaan, sekoita. Maidot päälle ja valmista tuli. Ei paakkua, tulee vaan semmosta puuromaista jos ei oo paljoa maitoa seassa. Sit, jos ei sekota ihan täysin, niin voi jäädä semmosia Soija90-sattumia, jotka on hyviä.

soija on aminohappoprofiililtaan erittäin hyvä tuote eikä makukaan ole hassumpi, eihän se maistu sellaisenaan juuri miltään, lisäksi se on ainoa täysin kasvispohjainen proteiinivalmiste, joten siksikin eettisesti loistava valinta!
kannattaa kokeilla tehosekoittimella miksata light-mehu-tiivisteen ja veden tai banaanin ja (soija-)maidon kanssa. nam!

soija on aminohappoprofiililtaan erittäin hyvä tuote eikä makukaan ole hassumpi, eihän se maistu sellaisenaan juuri miltään,

Aika HC-asenne:D. Mä en muista koskaan maistaneeni mitään niin helvetin pahaa kuin maustamaton (lue: veteen sekoitettu) Fastin ysikymppinen:urjo: Appelsiinitäysmehussa menee kyllä.

Soijaprotskujen makueroja, osa 666

Osaako kukaan sanoa onko fastin soijalla ja ufs:n soijalla mitään makueroa?

Mites tää on, onko kukaan testannu? Entä Weiderin Weider Soy 80+ maustetut soijat (kaakao, vanilja, mansikka) vastaan Nutrifastin maustamaton vehnäjau... eikun soijajauho? Joku mainosti tota Weiderin soijaa jopa hyvän makuiseksi; onko kellään kokemusta etenkin tosta vaniljan makuisesta.

Itte kärvistelemässä loppuja tuosta Nutrifastin 92 amino-soijaprodesta, mutta mieli halajaisi kyllä jotain HIEMAN paremman makusta / paremmin sekottuvaa soijaprodea yöprotskuksi. P-Storesta olisin tilannu ton UFS:n soijaproden, mutta on maustamatonta. Allergian takia ei hera + muut maitoprodet sovi.

Osaako kukaan sanoa onko fastin soijalla ja ufs:n soijalla mitään makueroa?

Itellä alkaa just leaderin soijaprotsku loppumaan ja aattelin ostaa UFS tälläkertaa.

Eli onko näillä fast/leader/ufs soijaprotskuil mitään makueroa? ravintoarvot näyttäis olevan ihan samat..

Mäkin neuvoisin sekottamaan soijan ja hiutaleet ensin keskenään ja lisäämään sitten vasta nesteen. Ei klimppiinny juuri yhtään, tietty riippuu kuin hyvin sekottaa.

Joskus tein muuten semmosta soija "vanukasta", pistin sitä fastin soija 90:ä, kaakaojauhetta, makeutusainetta ja maitoo sen verran et siitä tuli semmosta vanukasmaista.... Paremman puutteessa kelpasi mut nykyään syön mielummin semmosen alpro soyan tummasuklaa vanukkaan (on muuten helvatan hyvää vaikkei muuten soijatuotteista välittäisikään) ja kiskon roteiinit vaikka herasta päälle jos on tarvis....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom