Soija

Ikä
37
ostin tossa just fastin Soija90 protskuu ja ajattelin kysellä vähä että onko kukaan noita soija valmisteita kokeillu ja että toimiiko? en voi heraa käyttää laktoosi intoleranssin takia :wall: lueskellu vaan oon että hera (tietenkin) toimis paremmi ja joillain toi soija ei oo melkee ollenkaa tehonnu :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hawk Rune sanoi:
ostin tossa just fastin Soija90 protskuu ja ajattelin kysellä vähä että onko kukaan noita soija valmisteita kokeillu ja että toimiiko? en voi heraa käyttää laktoosi intoleranssin takia :wall: lueskellu vaan oon että hera (tietenkin) toimis paremmi ja joillain toi soija ei oo melkee ollenkaa tehonnu :(

Soija on hinta-laatusuhde huomioon ottaen ihan hyvä vaihtoehto perusproteiiniksi, mutta palautumiseen en kyllä soijaa käyttäisi, sillä sen aminohappokoostumus ei ole optimaalisin, eikä se myöskään imeydy läheskään niin nopeasti kuin esim. herapohjainen hydrolysaatti. Suosittelisin kyllä kokeilemaan noita hera-valmisteita, itsellänikin on laktoosi-intoleranssi, eikä ongelmia ole ollut.

Tuota noin... mikään proteiini ei varsinaisesti tehoa niin että räjäyttää lihakset kasvuun. Kaikki proteiini valmisteet imeytyvät jollakin tasolla(joku paremmin joku huonommin) elimistön rakennusaineeksi. Itse en ainakaan voi konkreettisesti todistaa mitään proteiini valmistetta paremmaksi kuin toista.
Soijasta on ollut juttua että se vaikuttaisi testotasoihin mutta uskon että se on niin,niin marginaalista että ei pelkoa. Ja siksi käytän soijaa ja tulen käyttämään.

älä ny? mitä hera valmistet oot käyttäny? konsentraattia?

Topi Tarhakäärme sanoi:
Soija on hinta-laatusuhde huomioon ottaen ihan hyvä vaihtoehto perusproteiiniksi, mutta palautumiseen en kyllä soijaa käyttäisi, sillä sen aminohappokoostumus ei ole optimaalisin, eikä se myöskään imeydy läheskään niin nopeasti kuin esim. herapohjainen hydrolysaatti. Suosittelisin kyllä kokeilemaan noita hera-valmisteita, itsellänikin on laktoosi-intoleranssi, eikä ongelmia ole ollut.

tähä vois heittää toisen kyssärin perää tosiaan et mikä hera valmiste sopii sit laktoosittomille? oon kuullu et ainakaa jotkut niist ei käy...

Hawk Rune sanoi:
tähä vois heittää toisen kyssärin perää tosiaan et mikä hera valmiste sopii sit laktoosittomille? oon kuullu et ainakaa jotkut niist ei käy...

esim. tuo Ion92. Ja sopii myös palautumiseen hemmetin hyvin.. ja muutenkin hera-isolaatit ovat lähes laktoosittomia.

Hawk Rune sanoi:

Käytän kumpaankin sekä että Soija90 ja Hera 80, illalla vetäsen soijaa ennenkun menen maate ja fastin Hera80 palautusjuoman kanssa.
Toimii kyllä :)

Mutta miten helvetissä työ pystytte syömään soijaa? Minulla tulee suoraan oksennusrefleksit soijapohjasista tuotteista saatikka sitten jauhoista. Pahempaa ku viimekesänen vesikilju.

Bloo sanoi:
Mutta miten helvetissä työ pystytte syömään soijaa? Minulla tulee suoraan oksennusrefleksit soijapohjasista tuotteista saatikka sitten jauhoista. Pahempaa ku viimekesänen vesikilju.
Kaikkeen tottuu, tosin en oo enään vähään aikaan soijaa syöny.

Bloo sanoi:

Sen kestää kun tietää mitenkä hyvää se minulle tekee :)

Bloo sanoi:

Riippuu soijasta, se wrangen soija on ihan järkyttävän makusta ja ei mee sekasin kun sauvasekottimella. Mutta taas toi Evon soija on oihan eri planeetalta ja sekottuukin ihan mukavasti.

Siitä soijasta on hyvä tehdä proteiinipannareita. Käsittääkseni soija ei mene pilalle kuumennettaessa, joten reilusti soijajauhoa vaikka vohvelitaikinaan ja tulee bodariversio perinteisistä vohveleista. Eikä mielestäni maistu läpi.

Heikki

Kokeile heraa, vaikka fastin hera 80, whey3 tai Nutri plus BEST 3 PROTEIN.
Näissä pitäisi olla erittäin vähän laktoosia. :)

rautavuori sanoi:
Kokeile heraa, vaikka fastin hera 80, whey3 tai Nutri plus BEST 3 PROTEIN.
Näissä pitäisi olla erittäin vähän laktoosia. :)
Tämä ei pidä paikkaansa. fasti 80 sisältää n. 4g laktoosia ja whey3 n.3g laktoosia /100g. Eihän tossa kauheasti jää annokseensa, mutta jos ottaa vaikka 50g niin aivan liikaa, jos on herkkä vatsa laktoosille. Uskokaa jo hyvällä, että hera isolaatit ovat lähes laktoosittomia (kuten em. ion92) ja ovat myöskin halppis heraa (herakonsentraatti) kalliimpia. Konsentraatti sisältää poikkeuksetta n.~4g laktoosia.

Mun vihje laktoosivammaisuudesta kärsiville on, että unohtakaa nuo halvat herat ja halvoista hinnoista haaveileminen. Palautusjuomaan ei kauhean suurta hintaa tule, jos vaikka ostaakin ion92:ta ja sopii melkoisella todennäköisyydellä kaikille pelkästään laktoosi-intoleranssista kärsiville! Sitten välipalaksi sopii vaikka US-product linen protein XL joka on aivan taivaallisen herkullinen maitoproteiini+hera yhdistemä. Älkää antako sanan "maitoproteiini" hämätä, sillä tuo sisältää erittäin vähän laktoosia. Esim: pakkiksen kaupasta maitoproteiinia.
Eli laktoosi-intolerantikon ostoslista ois mun mielestä proteiinien osalta:
- Heraisolaatti (ion92, whey+)
- Maitoproteiini tai XL protein joka sisältää hieman heraakin, mutta on lähes laktoositon.
:)

Heikki722 sanoi:
Siitä soijasta on hyvä tehdä proteiinipannareita. Käsittääkseni soija ei mene pilalle kuumennettaessa, joten reilusti soijajauhoa vaikka vohvelitaikinaan ja tulee bodariversio perinteisistä vohveleista. Eikä mielestäni maistu läpi.

Heikki

joo soijaa tosiaan voi heittää kaikkeen safkaan, ei todellakaan maistu läpi, ite heittelen vähä joka väliin sitä :evil:

Heikki722 sanoi:

... tai sämpylöitä, taikinaan 1/2 vehnäjauhoja, 1/4 soijaprotskua ja 1/4 leseitä, niin avot! :thumbs:

Gillyanne sanoi:
... tai sämpylöitä, taikinaan 1/2 vehnäjauhoja, 1/4 soijaprotskua ja 1/4 leseitä, niin avot! :thumbs:

Ei oo muuten huono idea. Kiinnostaa aina kaikki millä saa tuota hiilaripitoisuutta vähennettyä. Vielä kun löytäis jonkun vehnäjauhon korvaajan, niin pääsisi lähemmäs noita Zonen arvoja. Ohra? Mahtaako tulla ihan hirveetä sontaa? Nuo Heikin vohvelit kuulosti myös hyvältä :thumbs:

Counani, mä pistän jonnekin päin pakkista (joku ruokareseptiketju) juhannuksen aikana muutaman eri vaihtoehdon noista protusämpylöistä ja lasken ravintoarvot ainakin noille Gillyn mainitsemille ns. perusversioille. Ne on kokeiltu jo ja hyviä tuli.

Counani sanoi:
Ei oo muuten huono idea. Kiinnostaa aina kaikki millä saa tuota hiilaripitoisuutta vähennettyä. Vielä kun löytäis jonkun vehnäjauhon korvaajan, niin pääsisi lähemmäs noita Zonen arvoja. Ohra? Mahtaako tulla ihan hirveetä sontaa? Nuo Heikin vohvelit kuulosti myös hyvältä :thumbs:

Ohrajauhoilla ei voi leivonnassa korvata vehnäjauhoja (siis kokonaan, pienen osan voi toki korvata ja makukin todnäk vain paranee). Tämä siksi, että ohrajauhoissa ei ole lainkaan sitkoa. Allekirjoittanut oppi tämän kantapään kautta joskus nuorena ja tietämättömänä - piti tekemän pizzaa ja vehnäjauho oli mukamas loppu, niin meikälikkapa nohevana laittoi loput (=aika paljon taikinan kokoon nähden) ohraa... Tuotos tunnetaan tänäkin päivänä nimellä Gillyn Mössöpizza :D :nolo:

Hawk Rune sanoi:

Hmm, toimiiko?? Sehän potkii rajusti kuin raejuusto! :D

Itse olen ajatellut niin että miehille se on ihan hyvä ateriankorvike ja ilta/yö -proteiini kaseiinin rinnalla, naisille käy kaikkeen muuhun proteiinintarpeeseen paitsi palautumisjuomaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom