Smith-laite salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🔩 Smith-laite salilla 🔩💥

Meta description: Tehokas opas Smith-laitteen käyttöön: turvalliset perusliikkeet, lihaskohtaiset variaatiot ja vinkit voiman sekä lihasmassan maksimaaliseen...

Kävin tänää vähä pumppailee tissejä ni sieltähä se kurkki se hedari taas.. Oon näillä omilla hieromakoneilla ja laitteilla koittanu vähä lievittää pahimpia tuskia ku ei oo aikaa eikä rahaakaa oikeestaa mennä hierojalle just täl viikolla.. On kyllä helpottanu. Pakko päästä kyl kunnon hierontaan! Luulen et myös niskojen venyttely on auttanu!
Mulla oli tää sama joskus leuanvedosta tuli. Kävin hierojalla, lepäilin ja kun tuntu että niska on parantunu nii menin kevyesti kokeileen että tuleeko takasin ja kun ei tullut niin treenasin sitte kovaa.

Välikysymys. Onko polvenojennuskone siis vaarallinen polville?
Polvileikkauksesta toipuvalle kaverille oli tohtori suositellut sitä kuntoutukseen...Entäs noin ylipäätään, terveellä polvella? Onko se edes hyvä etureisien kasvatusliike vai onko jotain parempaa viimeistelevää liikettä kyykyn jälkeen?

En tekisi. Enkä laittaisi ohjelmaan jos polven kuntoutus on prioriteetti.

Oikeastaan, ainut sovellus mihin käyttäisin vekotinta on ohjelma jossa tehdään paljona työtä = laktaattia useilla sarjoilla. Ja siinäkin viimeisimpien liikkeiden joukossa.
En ole toisaalta ikinä kirjoittanut yhteenkään ohjelmaan tuota laitetta.

Se ei todellakaan ole oikea tapa rekrytoida polven lihaksistoa.

Eilen oli taas salipäivä ja smith-kyykky mukana. Valmentajan argumenttina oli muiden lisäksi se, että "saa laitettua enemmän painoa tankoon". Jätin kyllä tekemättä.

Otin tuossa viimeviikolla jalkareenin päätteeks supersarjat prässillä ja leveellä smithkyykyllä. Painoa ei ollut smithissä kun 30kiloa ja juoksin prässiltä suoraan siihen. Löin jalat smithin tolppiin kiinni, eli helvetin leveelle ja otin tangon vaan niskaan, en pitänyt siitä millään kiinni, joten sai vapaasti liikkua tuolla niskassa. Itku meinas kyllä tulla lopuks noiden sarjojen jälkeen. En kyllä silti pääliikkeeksi tekisi, mutta tommoseen spesiaaliin toimii ihan hyvin.

Tänää tuli joku ulkomaalainen jätkä selittää mulle ku kokeilin tota smith-kyykkyä, että se on selälle huono liike eli puhuko tämä aivan paskaa? Ite en kyllä selkääni siinä saanu hajotettua. Oli vaa kiusallista kun se sano ettei tota kannata tehä nii kohautin vaa harteita ja lisäsin painoja tankoon.

Albertinkadun Fitness 24/7:ssa Helsingissä on Smith-laite, jonka tangon paino on jäänyt vähän mysteeriksi.

Yritin kysyä henkilökunnalta, mutta eivät osanneet sanoa.

Vehkeen kyljessä on tarra, jossa ei ole tangon painoa, mutta siinä on teksti "Start Resistance 5.5 kg". Tarkoittaako tämä, että tangon paino on tuon verran vai että se lasketaan vielä tangon painon päälle?

Mietin vaan, että miten esim. niskan takaa punnerruksen tuloksia voisi verrata vapaalla tangolla tehtyihin.

25-30 kg yleisimmin, en ole ainakaan ikinä nähnyt muunlaisia.. Ei voi oikein verrata mitenkään smithissä voi keskittyä täysin työntöön kun taas vapaalla joudut keskittymään myös tangon tasapainossa pitämiseen.

edit: veikkaan että tuo kysymäsi paino on 20kg + 5.5kg = 25.5kg

omalla salilla cybexin smithi joka painaa 15 paunaa tyhjänä. eli about 6.8kg. iha hemmetin kevyt. painavin smithi johon oon törmänny on meijerin punane kraftwerkki oisko jotai rapiat 40kg

Eipä smithiä kannata edes lähteä vertaamaan vapailla painoilla tehtävään liikkeeseen, sen verran erilainen liike kuitenkin kyseessä.

Paino selviää helposti jos salilla on normaali henkilövaaka, laita smithin alle penkki, vaaka penkille ja laske tanko vaa'an päälle. Näin olen itse punninnut smithit, selviää tasan tarkkaan se paino. Painot vaihtelee laitteesta toiseen, todennäköisesti välillä 20-25kg. Myös mutkatangot olen punninnut ja niissäkin paino on vaihdellut, ei ole aina 8kg.

Siis jos siinä lukee, että alotus vastus 5,5kg niin sillo se on se 5,5kg.. Ei voi olla näin vaikeeta.

Siis jos siinä lukee, että alotus vastus 5,5kg niin sillo se on se 5,5kg.. Ei voi olla näin vaikeeta.
Samaa mäkin mietin. Hyvin yksiselitteisesti sanottu. Jos ihmettelette miten se voi niin vähän painaa, niin siinä voi olla vastapainot.

Vielä parempi kysymys kuuluu että mitä sillä painolla tekee? Sama kun joku kyselee prässin kelkan painoa. Sama kai se on painaako se kilon vai tonnin kun ainoa mikä merkitsee on että pääset painoissa ylöspäin, eikä se miten paljon oikeasti nostat.

Vielä parempi kysymys kuuluu että mitä sillä painolla tekee? Sama kun joku kyselee prässin kelkan painoa. Sama kai se on painaako se kilon vai tonnin kun ainoa mikä merkitsee on että pääset painoissa ylöspäin, eikä se miten paljon oikeasti nostat.

Taas tätä "ei sillä kelkan/tangon painolla tee mitään" roskaa. Perkele yhtä hyvin voisivat poistaa painojenkin kyljestä ne kilot. Kyllä värikoodit riittää!

Itellä on taskussa sellainen salikortti jolla pääsee Helsinginseudulla usealle eri salille. Toisinaan käyn salilla maakunnissakin kun sukuloidaan. Jos tekisin smittiä tai prässiä arvostaisin tota tietoa. Ei tarvitsisi arpoa sitä sarjapainoa vaan voisi katsoa treenipäiväkirjasta.

Kummalla porukka tekee? Ja minkä takia? Ite tein alkuun pelkästään scotilla takakyykkyä, mutta siirryin sitten tekemään vapaalla tangolla ja tuntuu että se menee enemmän pakaroille. Etukyykkyä on tehnyt aina vapaalla tangolla, mutta en meinaa saaha siinä kunnon tuntumaa

Back
Ylös Bottom