Smith-laite salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🔩 Smith-laite salilla 🔩💥

Meta description: Tehokas opas Smith-laitteen käyttöön: turvalliset perusliikkeet, lihaskohtaiset variaatiot ja vinkit voiman sekä lihasmassan maksimaaliseen...

Heitä smith helvettiin, ja tee molemmat vapaalla tangolla. Kyykkääminen smithissä saattaa laittaa selän ja polvet remonttiin.

Originally posted by gotto
Heitä smith helvettiin, ja tee molemmat vapaalla tangolla. Kyykkääminen smithissä saattaa laittaa selän ja polvet remonttiin.

Miks se smithi särkee niitä sen enempää kuin vapaat painotkaan, mulla kun just tuntu nimenomaan selkään paremmalta.

Smithissä pystyy kyllä kyykkäämään alaselkää pahemmin rasittamatta, kunhan hakee sopivan paikan tangon etupuolelta.
Oon välilevynpullistuman kärsinyt ja sen jälkeen smithissäkin kyykännyt..

Originally posted by Maitorahka
Smithissä pystyy kyllä kyykkäämään alaselkää pahemmin rasittamatta, kunhan hakee sopivan paikan tangon etupuolelta.
Oon välilevynpullistuman kärsinyt ja sen jälkeen smithissäkin kyykännyt..

Oon myös kärsinyt välilevypullistumasta ja kyykkään nimenomaan smithissä. Ainakin TUNTUU turvallisemmalta selälle, tiedä sitten onko.

Osaatko sanoa tarkemmin tota "sopivaa paikkaa tangon etupuolelta"?

Smittiä ei kyykätessä kyllä kannata/tarvitse käyttää, jos vapailla painoilla kyykkäämine tuntuu pelottavalta niin vähennät painoja vapailla kyykätessä. Varmasti on selällekin turvallisempaa kyykätä varmasti vapailla kun romua täynnä smithissä.

Oma mielipiteeni on että Smith kyykkäys on :david:

Olen myös kärsinyt välilevyn pullistumasta, joka tuli muuten kyykkäämisestä vapailla painoilla.

Nykyään kyykkään edelleen vapailla painoilla. Opettelin vain kyykyn uudestaan. Nyt se tulee ylävartalo pystymmässä eikä ota selkään lainkaan. Se on selän kannalta ihan sama kyykkääkö paskalla tekniikalla Smithissä vai vapailla. Paitsi, että Smithissä näyttää akalta kyykkäsi millä tekniikalla tahansa.

Keskivartalon vahvistaminen ja oikea tekniikka ovat avainsanoja.

Originally posted by notko
Oon myös kärsinyt välilevypullistumasta ja kyykkään nimenomaan smithissä. Ainakin TUNTUU turvallisemmalta selälle, tiedä sitten onko.

Osaatko sanoa tarkemmin tota "sopivaa paikkaa tangon etupuolelta"?

Alkuasennossa mennään niin paljon tangon etupuolelle että saadaan aikaan lievä takanoja. Kyykkyyn laskeuduttaessa selkä pysyy suorana( 90 asteen kulmassa lattiaan nähden) koko ajan.

Originally posted by Maitorahka
Alkuasennossa mennään niin paljon tangon etupuolelle että saadaan aikaan lievä takanoja. Kyykkyyn laskeuduttaessa selkä pysyy suorana( 90 asteen kulmassa lattiaan nähden) koko ajan.

Eikös se oo sama tehä sillon hack kyykkyä jos siinä tangon eessä seisoo, ainakin tuntus näin päässä ajateltuna saman tapaiselta liikkeeltä?

Originally posted by jukiko
Eikös se oo sama tehä sillon hack kyykkyä jos siinä tangon eessä seisoo, ainakin tuntus näin päässä ajateltuna saman tapaiselta liikkeeltä?

Tätä en ookkaan tullu ikinä ajatelleeks, kyllähän tuo alkaa kovasti hakkia muistuttaa..

Kuulin tossa yhdeltä am.kehonrakentajalta, että Smithissä voi treenata olkapäitä myös seisten ja että sillein jaksais viel isommilla painoillakin vaikka ei joustaiskaan yhtään jaloilla. Mitä jengi on mieltä? Eli smithissä ("tanko kiskoilla") olkapäitä seisten???

Tuli vaan mieleen käytännön toteutus. Jotenki tuntuu, että kiskojen liikerata ei riittä seisten tehtävään pystypunnerrukseen.Ainakaan hieman pitempien henkilöiden kohdalla, mullahan se vois onnistuakin ku olen tällänen pygmi :rolleyes:.

Pitää olla aika lyhyt kaveri, että tuo onnistuu. Ainakin itsellä helähtää tanko ylästoppereihin jos smithissä seisten yrittää punnerrella. Joskus kokeiltu. Smithissä istuen ja vapaalla tangolla seisten.

Originally posted by Äijä
Pitää olla aika lyhyt kaveri, että tuo onnistuu. Ainakin itsellä helähtää tanko ylästoppereihin jos smithissä seisten yrittää punnerrella. Joskus kokeiltu. Smithissä istuen ja vapaalla tangolla seisten.

Mut kumpi on parempi, pystypunnerrus vapaallatangolla vai smithissä? ja miks jos joku sen viel osais kertoa?

Originally posted by Shelto
Mut kumpi on parempi, pystypunnerrus vapaallatangolla vai smithissä? ja miks jos joku sen viel osais kertoa?

Itse teen vapaalla tangolla koska liikerata on jotenkin luontevampi kuin smitissä.
Itsellä menee jotenkin olkapäät rikki jos smitissä teen

Taluksen kirjassahan Pauliina suositteli pystypunnerrusta smithissä seisten. Minä sitten innoissani yritin sitä salilla justiinsa tehdä, vaan sinne ylätolppiinhan se kilahti, eli se siitä liikkeestä sitten.

Ongelmia tuli myös sjmv:ssa, kun yritin tehdä sitä smithissä (tämäkin apinoitu Pauliinan kirjasta). Ovatko muut yrittäneet? En pääse siinä tarpeeksi alas, että tuntuisi takareisissä ennen kuin tanko kilahtaa alastoppareihin. Tai jos pääsen, niin alaselkään sattuu liikaa.

Back
Ylös Bottom