Smith-laite salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🔩 Smith-laite salilla 🔩💥

Meta description: Tehokas opas Smith-laitteen käyttöön: turvalliset perusliikkeet, lihaskohtaiset variaatiot ja vinkit voiman sekä lihasmassan maksimaaliseen...

Mattila sanoi:
kp 50*10
http://www.zippyvideos.com/5080825274473476/kp_50x10/*mattila]kp

tiedän pari hyvää tapausta kun pusketaan 130kg koko kropalla ns. pystärinä smithissä ja laitetaan vielä selkänoja 50-60 asteen kulmaan. sitten otetaan vapaalla tangolla 100kg jos sitäkään.:rolleyes:

tyylikästä... nätin näkösesti saat nuo painotki polvilta ylös. Ite tarviin jeesiä vähän pienemmilläki painoilla :(

meillä loppuu salilla painot kesken 40kg 8-12 toistoja joutuu tekemään useamman :( harmi ku ei ole vielä tullu 60-71kg asti painoja...

Tanko punnerruksessa vapaalla jollaki 100kg *10 olen ottanu tosin, en osaa antaa vauhtia kunnolla jaloilla.. ei ole tuota tekniikkaa sitten pätkääkään esim. viikinkipunnerruksessa.. sitä voisi kokkeilla seuraavan kerran, muistan ku joku pari vuotta sitten sain 150-160kg suorille :D aika nolo tulos

olkapäät kehitty huimaa vauhtia sillo, tai no oli jo kunnossa n.17 vuoden iässä punnersin 2* 30kg 8-12 toistoa istuaalteen.

nyt ikää alkaa olemaan kohta 22v.

tässä vanha ukko lähti tekemään komepäkkiä ja törmäsi ihan uusiin laitteisiin tai konstruktioihin uudella salilla. Erityisesti toi Daavidin smitti jäi kaivelemmaan. Eli miten päin olette siinä kun teette punnerruksia, kyykkyjä yms? Minnuu ihmetyttää kun se penteleen laite ei ole pystysuora kuten ne oli ennen kivikaudella.

sen verran selvennystä edelliseen, että tarkoitin et mihin suuntaan nokka näyttää, laitteeseen päin vai pois päin. Voiko tän vaikeemmin esittää...

ito71 sanoi:
tässä vanha ukko lähti tekemään komepäkkiä ja törmäsi ihan uusiin laitteisiin tai konstruktioihin uudella salilla. Erityisesti toi Daavidin smitti jäi kaivelemmaan. Eli miten päin olette siinä kun teette punnerruksia, kyykkyjä yms? Minnuu ihmetyttää kun se penteleen laite ei ole pystysuora kuten ne oli ennen kivikaudella.

sen verran selvennystä edelliseen, että tarkoitin et mihin suuntaan nokka näyttää, laitteeseen päin vai pois päin. Voiko tän vaikeemmin esittää...
Tuota meidän salilla eli Gym1:sellä on tuo laite ja hyvä onkin. Itse kyykkään ja teen vinopenkkiä silleen, että kun laitan lukot lukkoon laitan lukon eteenpäin ja pystypunnerruksessa taaksepäin. En tiedä oliko apua, mutta en osaa paremmin selittää.

kyllähän noi pystypunnerrukset on paljolti kiinni siitä kuinka pitkää liikettä tehdään otin itsekin alumperin etupunnerrukset smithissä ylös noin nenän korkeudelta siihen aikaan parhaat sarjat taisi olla 7*110, mutta kun ryhdyin ottamaan punnerrukset reilusti leuan alta on paras sarja ollut 6*80 käsipainoilla ero osoittautu vielä suuremmaksi aiemmat 45kilosilla tehdyt kasit putos 8*35-40 painoihin

Totta, kyllä se vaikuttaa kuinka alas laskee.
Toinen juttu on missä kulmassa penkki on, ettei mene liikaa rinnalla työntämiseksi.

smitheissä on sitten poijjaat melkosia eroja ku vertailette, toisessa smithissä voi esimerkiksi ottaa sarjaa 70kilolla ja toisessa 90kilolla, hankala verrata keskenään.

tosiaan kulma vaikuttaa paljon ehkä jopa enemmän kuin liikkeen pituus, kun itse pidensin liikerataa niin samalla kertaa alloin tehdä pystypunnerruksia penkki ylimmässä asennossaan

Tekeekö monikin pohjeliikettä istuen smithissä. Itse pidän sitä parempana kuin varsinaista pohjelaitetta. Kaikissa näkemissäni pohjelaitteissa liikkuu myös istuin ja painon nostaa helposti muilla lihaksilla kuin pohkeilla. Smithissä on vaikeampi huijata kun istuin pysyy paikallaan.

Erittäin hyvä liike. Salilla jonne siirryin ei ole normaalia istuen tehtävää konetta, joten toi on ainoa mahdollisuus. Ainoa ongelma on se, että ne tqangon pysäytyskohdat on mulle väärässä paikassa. Liian alhaalla ja liian korkealla. Pitää olla kaksi jannua nostamassa sitä polvien/reisien päältä pois. Pystyykö muuten porukat käyttämään siinä isompia kuin koneessa. Mulla paras heikkotasoinen koneessa 8*100 ja nyt smithissä 10*130 sarja.

nyt olen smithissä päässyt reenaamaan ja pohkeet istuen :rock:
mahtavalta tuntuu kun ei oo muutenkaa oikein päässyt jalatkoukussa pohkeita vääntämään.

Back
Ylös Bottom