hunter killer sanoi:Siis häh?Istuen smithissä?
Miten?![]()
Smith Seated Calf Raise
Helppoa kuin heinänteko. Pitää vaan muistaa pistää pehmusteet tangon ja reisien väliin, muuten saattaa päästä itku isommilla painoilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hunter killer sanoi:Siis häh?Istuen smithissä?
Miten?![]()
Eräs treenari sanoi:Kaikissa näkemissäni pohjelaitteissa liikkuu myös istuin ja painon nostaa helposti muilla lihaksilla kuin pohkeilla. Smithissä on vaikeampi huijata kun istuin pysyy paikallaan.
Erittäin hyvä liike. Salilla jonne siirryin ei ole normaalia istuen tehtävää konetta, joten toi on ainoa mahdollisuus. Ainoa ongelma on se, että ne tqangon pysäytyskohdat on mulle väärässä paikassa. Liian alhaalla ja liian korkealla. Pitää olla kaksi jannua nostamassa sitä polvien/reisien päältä pois. Pystyykö muuten porukat käyttämään siinä isompia kuin koneessa. Mulla paras heikkotasoinen koneessa 8*100 ja nyt smithissä 10*130 sarja.

)Eipä ainakaan minulla ole. Kerran jossain etelän reissulla joutui smithissä kyykkäämään kun muuta ei ollut, ja hommasta ei tullut mitään. Täysin eri liike.Liikerata on ihan sama.. Tanko alas - tanko ylös.
Enkä ymmärrä mitä haittaa siitä nivelille olisi... lähinnä hyötyä kun ei pääse vahingossa horjumaan. Liikerata on ihan sama.. Tanko alas - tanko ylös.
Pitkällä tähtäimellä vahva keskivartalo on myös hyvä juttu.Aika monilla joiden oon nähny kyykkäävän vapaalla tangolla, niin liikkeen turvallisuus selälle ei ole mikään paras mahdollinen ja liike hyvin usein vajaa. Smithissä pystyy asettamaan jalkansa sillä tavalla että selkäranka pysyy hyvin suorana, joka on mielestäni pidemmällä tähtäimellä tärkeätä. Varsinkin jos tekee syväkyykkyä, selkä taipuu helposti, varsinkin ihan ala asennossa. Sitä ei itse helposti huomaa, mutta kaveri sen näkee. Täytyy kyllä sanoa että itse teen nykyään ihan vapaalla tangolla syväkyykkyä. Pidän pientä koroketta kantapäiden alla, jotta sen selän saa pysymään suorana. Ilman sitä menee selkä kipeeks ja varmaan myöhemmin paskaks.
Ja mistähän johtuu että moni "tarvitsee" koroketta kantapäiden alle, minä taas en tee kyykkyä ikinä edes kengät jalassa kun pienikin korko kantapään alla tekee liikkeestä luonnottoman ja vie painon varpaille ja työntää polvia eteen?