SM-nyrkkeilijä tappoi uhrinsa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Hmmm... "Mukavaa", että täällä peräkylilläkin tapahtuu. Siis Kiiminki on tällanen rauhallinen pikkukylä (~6000 asukasta kirkokylällä eli tapahtumapaikalla). Tosi yllättyny oon että tällasta tapahtuu täälläpäin vaikkakin tuossa ainoan räkälän edessä useamminkin vähän toisten naamoja hierotaan. En sitä vaan ymmärrä miten tämä uhri on syytetyn asuntoonsa päästänyt.

Nimim. 100m tapahtumapaikasta asuva.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aidan sanoi:
. Ei ihmisiä voi lokeroida suoraan esim. urheiluharrastuksen tai lempiruuan mukaan. Et sä yksinkertaisesti voi ajatella noin ööö.. yksinkertaisesti. :

Mitenkään lokeroimatta em. lajeja voisi kuitenkin vetää johtopäätöksiä yleensäkin ihmisten elämänvalintojen suhteen. Kyllä tiettyihin asioihin ja ammatteihin hakeutuu tietynlaisia ihmisiä, se nyt on ihan selvää. Joskus voi yleistää asioita jos ne on tilastollisesti tosia. Nyrkkeilyn suhteen voisi ainakin tilastollisesti ajatella että se on enemmän työväenluokan harrastus, sama pätee vaikkapa painiin tai painonnostoon joissa TUL:illa on ollut vahva jalansija. Voisi myös perustellusti väittää että esim. golfissa tai purjehduksessa jo tarvittava rahallinen panostus karsii pois alemman keskiluokan henkilöt.

Tilastollisesti henkirikoksia todellakin tekevät eniten huonosti toimeentulevat. Kun joukkoa tilastollisesti sitten tutkitaan huomataankin että ryhmään kuuluu enemmän nyrkkeilyä harrastavia kuin golfin ystäviä. Aika simppeliä.

mgh sanoi:
No voi tietenkin olla, että joku on vähän uhoavampi ja lyö lujempaa kun on nyrkkeilijä, vrt. siis tavalliseen tallustelijaan. Mutta itse nyrkkeily EI VÄLTTÄMÄTTÄ tee kenestäkään sen sekopäisempää.
itse olen elämässäni tullut siihen tulokseen,että noihin itse puolustus lajeihin hakeutuu myäs paljon täysiä kusipäitä jotka treenaavat siviiliä varten ei kisoja tai liikunnan vuoksi,vaan vain ollakseen seuraavassa spudari matsissa antavana osapuolena..ei tässä ole kulunut viikkoakaan,kun joku nyrkkeilijä oli hakannut toisen hengiltä ja sai tuomion kuolemantuottamuksesta,kun vastapuoli tukehtui vereensä..

iso-erno sanoi:
itse olen elämässäni tullut siihen tulokseen,että noihin itse puolustus lajeihin hakeutuu myäs paljon täysiä kusipäitä jotka treenaavat siviiliä varten ei kisoja tai liikunnan vuoksi,vaan vain ollakseen seuraavassa spudari matsissa antavana osapuolena..ei tässä ole kulunut viikkoakaan,kun joku nyrkkeilijä oli hakannut toisen hengiltä ja sai tuomion kuolemantuottamuksesta,kun vastapuoli tukehtui vereensä..

Ei vissiin hakannut vaan löi... Iso ero, mutta ei taas siitä sen enempää.

mantelikala sanoi:
Niin, kuinkahan monta uutista on ollut missä joku mäkihyppääjä (muu kuin masa) on tehnyt jonkun rikoksen vai ovatko kaikki mäkihyppääjät niin tunnollisia etteivät tee mitään?

Andreas Golberger ainakin veti jotain kamaa (muistaakseni oli vahvempaa kuin maria, mutten nyt millään muista mitä) ja sai uransakin hetkeksi tauolle siinä mediamylläkässä.

Muistanko väärin vai oliko Jari Puikkonen jossain talousrikossotkussa muutamia vuosia sitten?

Niin ja Suomen mäkijoukkueen huoltajahan muistaakseni ajeli kännissä jossain Norjassa. Eiköhän siinä ensi hätään :rolleyes:

blashyrkh sanoi:
Andreas Golberger ainakin veti jotain kamaa (muistaakseni oli vahvempaa kuin maria, mutten nyt millään muista mitä) ja sai uransakin hetkeksi tauolle siinä mediamylläkässä.
Mitä nuoret varakkaat menestyjät nyt yleensä vetää? Kokkelia tietty.

Eli taitaa siirtyä se ainainen huipulta alastulo mäkihyppääjillä ihan siviilielämään asti :D

Timba79 sanoi:
Toki, tuo mustalaisvertaukseni oli vain tohon uutisointiin. Eli jos mustalainen tappaa valkoisen, lööpit laulaa.

Iltapäivälehtien lööpit saattaa laulaa, mutta esim. pienten paikallislehtien uutiset eivät kerro asiaa suoraan. Jokin laki tms. astui muutama vuosi sitten voimaan, jonka mukaan uutisoinnissa ei saa tuoda esiin rodullisia piirteitä tms...muistanpa vaan erään pienen paikallislehden uutisen, jonka mukaan "...kansallispukuihin pukeutunut seurue jätti polttoainetankkauksensa maksamatta ja pakeni Lada-merkkisellä autolla paikalta...asiasta jotain tietäviä pyydetään..."

jarre55 sanoi:
Iltapäivälehtien lööpit saattaa laulaa, mutta esim. pienten paikallislehtien uutiset eivät kerro asiaa suoraan. Jokin laki tms. astui muutama vuosi sitten voimaan, jonka mukaan uutisoinnissa ei saa tuoda esiin rodullisia piirteitä tms...muistanpa vaan erään pienen paikallislehden uutisen, jonka mukaan "...kansallispukuihin pukeutunut seurue jätti polttoainetankkauksensa maksamatta ja pakeni Lada-merkkisellä autolla paikalta...asiasta jotain tietäviä pyydetään..."

Kauanko tästä lakimuutoksesta on? Nimittäin joskus viimevuonna oli Suur-Jyväskylän lehdessä juttu, joka meni suurinpiirtein näin: Romanimies puukotti lajitoveriaan XX paikassa plaaplaaplaa.

Oli muutenkin kaikinpuolin huvittavasti kirjoitettu jutta, jäi siitä syystä mieleen.

protsku sanoi:
Onko nyt niin että väkivaltalajien harrastaminen johtaa väkivaltaan? Nyrkkeily ja karate ovat olleet esillä Pakkotoiston keskusteluissa ja näyttää siltä että nämä kaverit ovat aina ensimmäisenä lyömässä kun tulee jotain riitaa.

Eiköhän noitten väkivallan harrastajien joukosta löydy vain murto-osa itsepuollustus lajien harrastajia. IMO!

protsku sanoi:
"Nyrkkeilyn SM-mitalisti on pidätettynä Kiimingissä lauantaina aamuyöllä tehdystä taposta."

jossain lööpissä luki myös että suomen mestari ja huippu-urheilija tappoi...ja lässynlässyn

faktaa:

tää kyseinen heppu on saanu yhdellä(1) otteluvoitolla ja yhdellä tappiolla pronssin vuosia sitten SM-kisoissa.

siis heppu on urheilijana

A) saavuttanut köykäisen sm-mitallin useampi vuosi sitten
B) ei ole poksannut kilpaa vuosiin
C) ei ole koskaan ollut lähelläkään maajoukkuetasoa

noiden sm-kisojen jälkeen heppu on lopettanut poksaamisen eikä ole kisoissa edes käynyt. on aika erehdyttämistä puhua sm-tason urheilijasta ja luoda kuvaa jostain huippu-urheilijasta kun tää kaveri ei ole sellainen ollut koskaan. mutta lehtien rahastustahan tää vain on jota tollot tulkitsee kuin raamattua :mad:

Suositut

Back
Ylös Bottom