SM-nyrkkeilijä tappoi uhrinsa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Brunetti sanoi:
Missä luki että tuo tappaja oli SM-voittaja? Minä huomasin vain että SM-tasolla. Nuorehkosta iästä huolimatta voi olla kyseessä vaikka tyyppi joka on joskus junnuissa kisannut nekkauksessa ja ehkä jopa pärjännytkin, mutta ei välttämättä ole kyse jostain juuri nyt viime vuosina pärjänneestä "SM-voittajasta". Vai oliko jossain tyypistä tarkemmat tiedot?

"Nyrkkeilyn SM-mitalisti on pidätettynä Kiimingissä lauantaina aamuyöllä tehdystä taposta."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cthulhu sanoi:
Jos puhutaan suomalaisista nyrkkeilijöistä niin olet väärässä.

Tuskin kovin moni fiksu vie päänsä vapaaehtoisesti nyrkeillä taottavaksi. Jalkapalloilijoita, jääkiekkoilijoita, yleisurheilijoita, hiihtäjiä, uimareita...kaikkia on paljon enemmän kuin nyrkkeilijöitä, mutta ei heidän rikoksistaan saa säännöllisesti lukea vaikka ne varmasti tiedotusvälineitä kiinnostaisivat enemmän kuin nyrkkeilijöiden asiat.

Näinhän se menee, eihän auto-onnettomuudessakaan kuole "keski-ikäinen nainen" vaan "neljän lapsen äiti"

Toissa kesänä aurajoella hukkui "meloja" eli sama kaveri oli aiemmin samana päivänä meloskellut aurajoella kunnes hukkui uimareissulla... Hieno veto lehdistöltä, näinhän mekin saadaan lisää jäseniä, vittu.

PRIEST sanoi:
jos toi tappaja olis ollut pyöräiijä missään siitä ei olis lukenut. sama peli kun jos mä sanoisin harrastavani hiihtoa kaikki olis et wau sä oot suomen tuleva lupaus! kun sanoo tai toinen päättelee että taidat käydä salilla niin eka kysymys on aineet.

Niin, ja sun tapauksessa ne taitaisi olla oikeassa :D

Kunhan piruilin, joka tapauksessa mun mielestä tämä heppu ei ole täysin menetetty tapaus, koska hän on osoittanut sen verran katumusta, että on itse ilmoittautunut poliisille ja tunnustanut saman tien. Murha on lopullinen teko, mutta mun mielestä tunnustamisen ansiosta mies ansaitsee toisen mahdollisuuden. Hän ei voi koskaan hyvittää tekoaan, mutta hän voi yrittää ja lopulta saada sen anteeksi.

Sinänsä media mässäilee taas kamppailulajien maineella. Valitettava totuus on, että taistelulajien pariin kuitenkin hakeutuu juuri niiden maineen vuoksi myös kaiken näköisiä mätämunia, joiden ainoa tarkoitus on oppia vetämään porukkaa turpaan, niin ankeata kuin se onkin. Nämä hemmot sitten omalta osaltaan pahentavat lajien mainetta entisestään, vaikka usein alkeiskurssin jälkeen touhun lopettavatkin.

Mun silmissä nakkikioskibodarit ja nakkikioskipotkunyrkkeilijät ovat samaa sarjaa, ei siitä mihinkään pääse. Vitullisia luusereita, jotka eivät ikinä ole tajunneet lajiensa ideaa, totuuden löytämistä itsestään ja itsensä voittamista.

PRIEST sanoi:
kun sanoo tai toinen päättelee että taidat käydä salilla niin eka kysymys on aineet.
Jep. Eikö vitutakin kun epäillään aiheettomasti hormoonienkäyttäjäksi? :hyper: :piis:

MKM sanoi:
Tuskin kovin moni fiksu vie päänsä vapaaehtoisesti nyrkeillä taottavaksi. Jalkapalloilijoita, jääkiekkoilijoita, yleisurheilijoita, hiihtäjiä, uimareita...kaikkia on paljon enemmän kuin nyrkkeilijöitä, mutta ei heidän rikoksistaan saa säännöllisesti lukea vaikka ne varmasti tiedotusvälineitä kiinnostaisivat enemmän kuin nyrkkeilijöiden asiat.

No kyllä nyrkkeilyssä opetaan väistämään ja suojaamaan joten tuskin kukaan nyrkkeilijä menee antamaan päätään taottavaksi. Sitä paitsi päävammat ovat esimerkiksi jalkapallossa yleisempiä kuin nyrkkeilyssä. Amatöörinyrkkeily on hyvin turvallinen urheilulaji,
Minä väitän, että nyrkkeilijät eivät tee rikoksia sen useimmin kuin muutkaan urheilijat ja, että heidän rikoksistaan ei saa lukea sen useimmin kuin muidenkaan urheilijoiden rikoksista.

Kylla mulle karaten harrastaminen aikoinaan opetti sen, etta sattuu perkeleesti saada nenilleen. EI tullut mun kokoisen jatkan mieleen kayda testaamassa opittuja asioita. Aina mielummin karkuun (olkoon sitten sita pelkuruutta). 15 vuotta olen kohta eri kaupunkien yoelamaa viikottain seurannut ja kerran olen karkuun joutunut juoksemaan. Mun itsetunto kylla antaa periksi vaihtaa kadun puolta jos vastaan tulee skinilauma.. Ennakointia ennakointia. Mulla on varmaan ollut hyva tuuri, mutta kylla omalla kaytoksella on aika paljon tekemista sen kanssa kuinka usein joutuu nyrkein asioitaan setvimaan. Vaikka joskus joku on perkeleen vaarassa jne. niin on vaan jarkevampaa antaa periksi. Jompi kumpi loukkaa varmasti ja mahdollisesti paasee viela maksamaan kivan summan. Nain sivusta seuranneena olen taman pistanut merkille.

Tallainen tapaus ei olisi ollut ikina loopissa, jos kyseessa olisi ollut 'tavallinen' hemmo. Huonoa uutisointia, mutta ei tassa kamppailulajien harrastajia nyt kannata leimaamaan ryhtya.

:offtopic:

Pyranha sanoi:
Toissa kesänä aurajoella hukkui "meloja" eli sama kaveri oli aiemmin samana päivänä meloskellut aurajoella kunnes hukkui uimareissulla... Hieno veto lehdistöltä, näinhän mekin saadaan lisää jäseniä, vittu.

Oli muuten mun hyva kaveri :itku:.

Jaa, nytpä sain nimen selville. Ei ole tuore tapaus, eikä edes Suomen mittapuussa kovin menestynyt. 5v. sitten oli nimi SM-listoilla, ei ennen eikä jälkeen...Nyrkkeilyn jättänyt jo ajat sitten.

Big Evil sanoi:
Kunhan piruilin, joka tapauksessa mun mielestä tämä heppu ei ole täysin menetetty tapaus, koska hän on osoittanut sen verran katumusta, että on itse ilmoittautunut poliisille ja tunnustanut saman tien. Murha on lopullinen teko, mutta mun mielestä tunnustamisen ansiosta mies ansaitsee toisen mahdollisuuden. Hän ei voi koskaan hyvittää tekoaan, mutta hän voi yrittää ja lopulta saada sen anteeksi.

Voihan myös olla, että heppu on tajunnut jäävänsä 100% varmasti kiinni pikapuoliin ja huomannut antautumisen olevan paras vaihtoehto epätoivoisen pakoreissun sijaan.

Cthulhu sanoi:
Sillä poikkeuksella, että mustalaiset tekevät suhteessa paljon normisuomalaista enemmän rikoksia, nyrkkeilijät eivät.

Toki, tuo mustalaisvertaukseni oli vain tohon uutisointiin. Eli jos mustalainen tappaa valkoisen, lööpit laulaa. Jos mustalainen tappaa mustalaisen tai valkoinen valkoisen ja ketkään ei ole tunnettuja, niin ei paljon iltalehdet kirjoittele. Tämä nyt vain ettei tullut väärinkäsityksiä.

Ja eiköhän nämä "nakkikioskinyrkkeilijä" karsiudu aika pian niistä kilpailevista tyypeistä pois. Eli tuskin tällaisia tapauksia paljon SM-tasolla näkee. Ainakaan sen enempää mitä muissalaan lajeissa, verrataan nyt vaikka meidän Nykäsen Mattiin. :david:

MKM sanoi:
Multa on tämä nyrkkeilijöiden rikosaalto jäänyt kokonaan huomaamatta. Oisko sulla jotain linkkejä?

aidan sanoi:
:anssi: ja huono provo. Kusipäitä löytyy kaikista ihmisryhmistä, harrastuksista riippumatta. Nyrkkeilyn harrastajissakin niitä on, mutta todella vähän, ja aina vähemmän mitä kovemmalle tasolle mennään. Nyrkkeilyn pariin saattaa kyllä hakeutua väkivaltaisia tyyppejä jotka luulevat pääsevänsä helposti "hakkaamaan" porukkaa ihan luvan kanssa. Mutta tämä paskasakki vaihtaa lajia saman tien kun niille selviää, ettei homma olekaan ihan niin yksinkertaista vaan omaan turpaansa saaminen on enemmän kuin todennäköistä. Laji vaatii itsekuria, hyviä hermoja ja valmiutta tehdä töitä, ja näitä ominaisuuksia "kovilla jätkillä" ei yleensä ole. Vastustajan lyöminen kehässä ei ole niin helppoa kuin elokuvissa, kadulla pienessä pöhnässä on helpompi olla "kova jätkä".

No mihinkä lajiin sitten hakeutuu vielä epäsosiaalisempaa ainesta kuin nyrkkeilyyn tai minkä muun lajin harrastajilla on keskimäärin vielä synkemmät rikos-ja päihdetaustat kuin nyrkkeilijöillä? Viimeisten vuosikymmenten maailman paras nyrkkeilijä on ollut raiskaaja, pahoinpitelijä, tiesmitä-Tyson ja Suomen paras nyrkkeilijä on ollut alkoholisti, itsemurhan tehnyt Uusivirta. Huipun takana on sitten ollut kurittomampaa.

Timba79 sanoi:
verrataan nyt vaikka meidän Nykäsen Mattiin. :david:

Niin, kuinkahan monta uutista on ollut missä joku mäkihyppääjä (muu kuin masa) on tehnyt jonkun rikoksen vai ovatko kaikki mäkihyppääjät niin tunnollisia etteivät tee mitään? Mielestäni tämä on, niin kuin on tullutkin jo esille, kamppailulajien "maineen" hyväksikäyttöä ja sen avulla rahastusta. Ja nyt on vain taas kaikilla kukkahattutädeillä aihetta saarnata kuinka näiden lajien harrastajista tulee vain niitä ehdokkaita nakkikioskien kuninkaiksi :(

MKM sanoi:
Nyrkkeilytausta tuodaan uutisoinnissa korostetusti esiin, mutta väittäisin kyllä, että nyrkkeilijät tekevät aivan varmasti paljon keskimääräistä enemmän rikoksia, ml. väkivaltarikoksia. Lajin piiriin hakeutuu keskimääräistä epätoivoivoisempaa ja aggressiivisempaa väkeä ja verrattain pienestä harrastajoukosta tuntuu kyllä löytyvän itsemurhia, päihderiippuvaisuuksia, kaiken maailman rötöstelyjä, väkivallantekoja ja murhia ihan eri malliin kuin muista lajeista. Ihan huippunimiäkin jos nimi nimeltä alkaisi prosenttilaskurin kanssa läpi käymään, niin ei taatusti muut lajit pärjäisi sitten alkuunkaan.

Toivottavasti et oikeasti ole tuota mieltä :( Tunnen paljon nyrkkeilijöitä (myös kiiminkiläisiä) ja itsekin lajia harrastaneena (nykyään valmennan kuntonyrkkeilyä) täytyy sanoa, että jos ruvetaan yleistämään, niin olen mielummin sillä kannalla että nyrkkeilijöillä on keskimääräistä pitempi pinna.
Kukaan tuntemani nyrkkeilijä ei ole tappelunaloittajatyyppiä. Eikä muutenkaan nyrkkeilyllä ja tappelulla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta tämä oli minun mielipiteeni.

Hellion sanoi:
Multa on tämä nyrkkeilijöiden rikosaalto jäänyt kokonaan huomaamatta. Oisko sulla jotain linkkejä?

Ei ole. Mutta viimeisten vuosien aikana muistan lukeeni useammankin 80-90 -lukujen SM-parhaimmistoon kuuluneen nyrkkeilijän huumerötöksistä, pahoinpitelyistä, talousrikoksista, ettei vaan olisi ollut joku tappo jo aikaisemminkin. Maailman ammattilaishuipulle mittava nuoruuden rikosrekisteri lienee kai välttämättömyys. Huipulla sitten vaihtavat nakkikioskikärhämät akanhakkuuseen.

Oooh, jos se olis ollut SM-tason bodari, siitä olis ollut lyhyt matka lööppiin. "Hormoneilla pumpattu Bodari tappoi raivopäissään!"
Sitten olis ollut taas monta keskustelua siitä, kuinka hormonit ovat "huumeita" ja bodaus pitäs kieltää lailla ;-))

MKM sanoi:
.. Viimeisten vuosikymmenten maailman paras nyrkkeilijä on ollut raiskaaja, pahoinpitelijä, tiesmitä-Tyson ja Suomen paras nyrkkeilijä on ollut alkoholisti, itsemurhan tehnyt Uusivirta. Huipun takana on sitten ollut kurittomampaa.

Sattumalta maailman rikollisimpia urheilijoita ovat koripalloilijat ja tästä on tehty tutkimuskin.

keijo s sanoi:

http://www.nba.com/

Tuoltahan niitä löytyy. Jokunen aika sitten lehdessä oli juttua siitä kuinka NBA:n pelaajilla on takanaan helvetisti väkivalta/huumausaine/seksuaali/yms. rikoksia. Siis todellakin merkittävässä määrin enemmän kuin mitä muilla urheilijoilla.
Tässä vertailussa eivät nyrkkeilijät taida menestyä...

MKM sanoi:
No mihinkä lajiin sitten hakeutuu vielä epäsosiaalisempaa ainesta kuin nyrkkeilyyn tai minkä muun lajin harrastajilla on keskimäärin vielä synkemmät rikos-ja päihdetaustat kuin nyrkkeilijöillä? Viimeisten vuosikymmenten maailman paras nyrkkeilijä on ollut raiskaaja, pahoinpitelijä, tiesmitä-Tyson ja Suomen paras nyrkkeilijä on ollut alkoholisti, itsemurhan tehnyt Uusivirta. Huipun takana on sitten ollut kurittomampaa.

Sä taidat olla jonkinlainen urheilurasisti, tai sitten vaan todella ennakkoluuloinen ressukka. Ei ihmisiä voi lokeroida suoraan esim. urheiluharrastuksen tai lempiruuan mukaan. Et sä yksinkertaisesti voi ajatella noin ööö.. yksinkertaisesti. Se, että ihmisellä on taipumuksia väkivaltaan tai alkoholismiin ei ole suoraa seurausta hänen harrastuksistaan tai toisinpäin.

Ja epäsosiaalisempaa ainesta? Mistä sä vedät noita "faktojas"? Onko joku nyrkkeilyä harrastava joskus tehnyt sulle jotain pahaa, vai mistä tämä inho oikein kumpuaa? Itse olen kilpanyrkkeilijä ja tunnen paljon kilpanyrkkeilijöitä ym. nyrkkeilyporukkaa, enkä ole heitä sen epäsosiaalisemmaksi havainnut kuin esim. viestinnän amk-opiskelijoita joita viestintää itsekin amk:ssa opiskelevana myös tunnen paljon.

Keskimäärin synkemmät rikos- ja päihdetaustat? :D Kerro lisää. Ihmisillä on rikos- ja päihdetaustoja, jotku heistä ovat varmasti nyrkkeilyä tai jotain muuta harrastaneet. Näytä nyt jotain todisteita puoltamaan näitä väitteitäs. Ja tuo Tyson-vertaus on yhtä hyvä kuin jos sanoisi, että koska kaikkien aikojen paras mäkihyppääjä Nykänen on nyt siinä jamassa missä on, johtuu täysin siitä, että mäkihyppy ajoi hänet siihen. Eli täten mäkihyppy on saatanasta. Moni maailman huipulle nousseista nyrkkeilijöistä (esim. Tyson) on lähtenyt aika vaatimattomista oloista. Ja toki yhtäkkinen elintason, maine ja kunnia voi olla liikaa, eikä pää kestä. Mutta aivan samoin olisi voinut käydä jos Tysonin laji olisi ollut esim. jenkkifutis. Samanlaisia ryysyistä rikkausiin nousuja tapahtuu muissakin lajeisa ja esim. elokuvamaailmassa. Jotkut ihmiset saattavat vajota takaisin pohjalle kovinkin nopeasti jos homma nousee päähän. Mutta ei se ole siitä kiinni onko lajina ollut nyrkkeily, koripallo vai toimintaleffat. :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom