Kiitos vielä kaikille pakkislaisille, kavereille ja Mayor'silla treenaaville tsemppauksesta ja kannustuksesta kisassa ja treeneissä. Lavaneitsyys on nyt sitten korkattu, ja vieläpä ihan hyvillä mielin. Fiiliksistä viimeisen viikon aikana sen verran, että maanantaista keskiviikkoon olin todella uupunut ja piipussa hiilarityhjennyksen aikana. Maanantai oli kaikkein pahin, (jalat tyhjennystreenissä) mutta tiistaina jaksoi jo tsempata enemmän, koska kunto oli aamulla jo niin mukavan rapea. Paino nousi maanantaina yli 10 vesilitran takia 87 kiloon ja laski siitä sitten jo tiistaiaamuksi 83,5 kiloon. Tätä jojottelua jatkui sinne torstaiaamuun asti, jolloin alkoi tankkaus ja paino oli 83 ja rapiat päälle. Torstaina oli parempi fiilis, vaikkakin pieni pää ei suostunut tajuamaan, että tankkauksen idea on täyttää pelkät lihakset, eikä tehdä koko päiväksi kylläistä oloa. :D Jäin siis todella kaipaamaan lisää ruokaa, vaikka kaloreita tuli täysin puhtaasti yli 4300, heh. En polta normaalisti, mutta röökiä meni tällä viikolla 3 askia. Tänään aamulla heitin viimeiset kaksi röökiä roskiin, ja vielä pitäisi myydä/antaa yksi avaamaton vara-aski jollekin. Tupakka todella helpotti oloa, teki mukavan olon ja antoi jotain muuta ajateltavaa kuin ruoka.
Se oli tosi mielenkiintoista huomata, että ensimmäistäkään perhosta ei ollut vatsassa käytännössä koko kisavalmistautumisen aikana. Perjantaina aamupäivän jälkeen sitten olin pelkkää hymyä tähän asti, koska kunto oli jo todella lupaava, kuten esim Hulkki tuolla mun kisa-preview-tredissä mainitsikin. MarkusH hoiti huoltajan hommansa todella ammattimaisesti ja rauhallisesti. Vielä näin julkisestikin isot kiitokset hänelle - en olisi parempaa huoltajaa voinut enää saada!
Ennen posedown-kierrosta muutama joskus lauteilla ollut kehonrakennuksesta tietävä arveli, että ykkössija voisi olla minun, mikäli tuomarit arvostavat tiukkaa kokonaispakettia. Lisäksi oli selvä asia, että 1. ja 2. sija tulee kuulumaan joko Villelle tai minulle, koska meidät siirrettiin ensimmäisessä vertailussa vierekkäin. (Lavalla oli siis myös alle 95-kiloisten edustaja, jolloin heikin kanssa olimme kahdestaan keskellä ja muut reunoilla. Kuitenkin olin täysin valmis onnittelemaan Villeä mestaruudesta tasan niin kauan, kunnes hänen nimensä kuulutettiin ennen minua. Niin kauan se kilpailu siitä ykköspaikasta oli epävarmaa. Heikki olisi yhtä hyvin voinut viedä kirkkaamman mitalin kotiinsa, mikäli tuomalinja olisi tällä kertaa suosinnut täyteläisempää fysiikkaa ja friikkiä selkää. Friikillä selällähän on voitettu monta monta Mr. Olympiaa.
Kiitos hyvästä kilpailusta Villelle ja Timolle.
Kiitos myös rakkaalle avovaimolleni kaikista lukemattomista PMS-kiukutteluista, joita jouduit varsinkin viimeisen neljän viikon aikana kestämään. Rakastan sua tosi paljon! :haart: Erityiskiitokset myös Aki Mähöselle, Mikelle ja Nyyssölän Mikalle lukuisista loistavista poseerausvinkeistä!
Kiitokset Jari Mentulalle viimeisten neljän viikon valmisteluista ja asiantuntemuksesta sekä kärsivällisyydestä loputtoman kysymystulvan edessä. Olet Jari tosi ammattilainen ravintovalmennuksessa!
Pari kisanjälkeistä kuvaa vielä tältä aamulta:
edit:
RIQ: kiitos videoista, mirrorit Iso-G:llä:
http://tomitaka.pp.fi/Tomi&VillevertailuTurku10-9.wmv
http://tomitaka.pp.fi/TomiTakamaaTurku10-9.wmv
RIQ:n videot kannattaa katsoa sellaisella playerilla, joka osaa muuttaa noi kuvasuhteet. Äijät on vähän liian pitkiä tuolla normaalilla kuvasuhteella. Esim DivX-player näyttää kuvasuhteen oikein.