Tulkaahan kaikki Jyväskylässä päin viikonloppuna olevat leuanvedosta kiinnostuneet katsomaan kisoja! On tosiaan ennakkoasetelmien valossa aikamoista herkkua tulossa. Monissa veteraanisarjoissa SE:t ovat vaarassa. Naisten alle 55 kg sarjan hallitseva SE-nainen Iina Laine ja naisten alle 70 kg sarjan hallitseva SE-nainen Johanna Tupamäki ovat paikalla. Alle 70 kg miesten Harri Kangas ja alle 80 kg sarjan Marko Mäkinen voivat tehdä ihan mitä vaan ja tulevat vetämään myös hirveitä suhteellisen voiman tuloksia eli hurjia lisäpainoja suhteessa oman kehon massaan. Jo hehkutettu alle 90 kg tulee olemaan ennakkoasetelmissa armoton Koivurannan, Burken ja Lohimäen kamppailu, jossa todennäköisesti tullaan rikkomaan vielä toistaiseksi meikäläisen nimissä oleva alle 90 kg sarjan SE 93 kg. Alle ysikympissä on myös uusia nimiä, joten Jokerin mahdollisuuskin on. Paukuttavatko alle 110 kg isot ukot kuinka paljon päälle 180 kg absoluuttisia tuloksia Siltaojan johdolla?
Itse olen puolen vuoden treeneillä puolen vuoden tauon jälkeen päässyt ihan mukavaan kuntoon -100 kg sarjaan. On kunnia päästä vetämään klassisen kehonrakennuksen maestro Kurosta vastaan, vaikka lisäpainoleuanvetoon kehonrakennuksen kisadieetti ei ole toki ollut paras mahdollinen valmistautuminen. Oma kahdeksan päivän kestoinen taper eli herkistelyjakso on menossa puolessa välissä, ja olen viime metreillä opetellut tuottamaan voimaa paremmin suoraan vertikaaliseen suuntaan. Tämän päivän viimeistelyharjoituksessa nousin uuteen absoluuttiseen ennätykseen 182,5 kg:
Perjantaina vedin 20 ykköstä eri variaatioina 94-109 prosentin kuormilla sen hetkisestä absoluuttisesta täyden liikeradan 1 RM suorituksesta, joten tänään ei vielä oltu ihan herkimmillään. ;) Mielenkiinnolla jännitetään miten kunnonajoitus muilla ja itsellä osuu tänä vuonna! Nähdään kisoissa, ketkä sinne tulette!