SlingShot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuato
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvällä tuurilla tulevat samasta tehtaasta jostain kauko-idästä, huonolla tuurilla on halvemmalla tehty kopio ja saat ommella saumat uusiksi muutaman kuukauden jälkeen.

Itellä tuo Zeus Ballista ollut varmaan yli 100 treeniä käytössä. Oli joskus tarjouksessa 20 €. Kuminauhoja on repeillyt ja varmaan avut vähentyneet siitä mitä uutena (15-20kg), mutta edelleen pelittää siihen mihin tuota käytän eli olkapääkipujen eliminoimiseen. On kausia ettei kärsi penkata ollenkaan ilman.

Kun menee ihan risaksi niin hommaan Slingshot Reactiven.

Pääsin kokeileen salilla Metalin oranssia Catapultia ja alkoi kyllä kiinnostaa hankkiminen aika pahasti. Ampuu rinnalta niin helvetisti, vaikka on vasta toiseksi jäykin malli. Omistaja sanoi saavansa sillä 50 kg hyödyn, mikä on reilusti enemmän kuin olen mistään Slingshotista kuullut. Siitä voi toki sitten keskustella onko enää järkeä mennä noin paljon korkeammalle kuin mitä oikea maksimi on, vaikka ylikuormitusta sillä hakeekin. Vai olisiko vähän vähemmänkin tarpeeksi? Joka tapauksessa, vaikka se on jäykkä, niin se ei ainakaan mulla ohjannut nostoa liian pahasti pallealle. Nostan joka tapauksessa aika alhaalta, niin liikerata oli heti hyvä. Aluksi meinasi olla ongelmia kun laitoin sen puoliväliin kyynärpäitä, mutta sain neuvon, että sen voisi vetää vähän ylemmäs ja se auttoikin heti.

Pakko myöntää että olen katsonut noita slingshot-hommia salilla hieman varautuneesti ja vaikka tiedän että siitä on ihan oikeaa hyötyä muutenkin kuin pelkän egon nostattamisen kannalta, niin sitä on miettinyt kuitenkin onko järkeä vai ei. Mutta niin vain itsekin siihen hurahti. Ja kyllähän Mark Bell kehitti tuon aikoinaan ihan raakapenkin avuksi (vaikka Metalia vähemmän yllättäen mainostetaan varustenostajien avuksi) ja moni kova raakapenkkaaja noita käyttää ja on saanut hyötyä raakanostoon. Ei se ihan huuhaata ole.

50kg ylikuormitus kuulostaa vähän overiltä säännölliseksi työkaluksi. Ylikuormitukseen liikeradan kyllä pitäisi olla täysin sama kuin raakapenkissä, taitaa olla aika yleistä että ei vedetä ritsaa tarpeeksi ylös.

Bell kehitti Slingshotin vissiin rintavammojen jälkeen ja nyt omasta kokemuksesta voi sanoa että on kyllä hiton hyvä kapistus tuollaisesta kuntouttamiseen. Käyttänyt kuntoutuksessa normipenkin lisäksi dipeissä ja etunojapunnerruksissä keventämään ja mahdollistamaan liikkeiden suorittamisen.

Riippuu ihan voimatasoista miten vahva apujousi toimii järkevästi. Jos 100kg penkkaaja saa vaikka 40kg hyödyn niin on liian härski kontrasti. Ite tykkään noista löysistä mitkä antaa sen +/- 20 kg eikä muuta tekniikkaa juurikaan. Parasta on että tuntuvat suojaavan olkapäitä vaikka käyttää isompia romuja kuin ilman.

Tilasin tuon Strengthshopin Zeus Ballistan ja oon ollu ihan tyytyväinen siihen. Ykkösiä en ota enää ollenkaan mutta sarjapainojen perusteella veikkaisin saavani tuosta sellaisin 15-20kg hyödyn mikä on ihan sopiva. Vielä paremmin mulla tosin toimii vanhan kunnon runkkupenkki jos haluan ylikuormitusta penkissä mutta tuolla Ballistalla on hyvä "korjata" tekniikkaa koska mulla ainakin toi kyllä muuttaa sitä liikerataa vähän. Tarpeeksi paljon kun tuota käyttää niin tekniikka automatisoituu.

Enemmän oon tosta Strengthshopin versiosta tykännyt kun tuosta original Slingshotista, jälkimmäinen on jo sen verran jämäkkä että saa saman hyödyn kun paskasta penkkipaidasta.

Itse suosittelen mustaa Catapulttia Metalilta. Auttaa nostajasta riippuen 10-20kg ja ei ammu painoa rinnalta niin pahasti kuin harmaa/oranssi. Itse olen käyttänyt hyvällä menestyksellä pidempiin sarjoihin ja kovempiin ykkösiin. Hermotuksen saa hyvin hereille kun ottaa ennen varsinaista ykköstä Catapultilla ykkösen.

Onko kellään perstatsia kumpi parempi Metal Black Catapult vai Reactive Slingshot? Kun Zeus Ballista on tarpeeksi riekaleina niin pitänee hommata joku muu löysä jousi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä on reactive ja omaan käyttöön(pitkähköt kädet, vahvin oteleveys täysin merkkien sisäpuolella) en löydä mitään vikaa siitä, tuo metal black catapult näyttäis päällisin toimivan aika identtisesti mutta itse on ole sellaisella nostanut. Slingshotin mitoitukseen oma mielipide on reactive kun raakapenkki 100-150kg ja punainen original siitä eteenpäin varmaan hieman yli 200:n sopiva.

Mark Bell on aika samaa mieltä noista.
https://www.howmuchyabench.net/shop2/#slingshot

Siellä sanotaan, että Reactive olisi hyvä 315 lbs asti, mikä tekee noin 140 kg. Mietityttää silti mikä järki noin löysässä on? Juu, ei sillä ole tarkoitus boostata itsetuntoa ottamalla 50 kg yli oman maksimin, mutta jos tuolle luvataan 5% nousu, mikä on tuolla 140 "maksimipainolla" noin 7 kg parannus, niin toi taas tuntuu jo ihan turhanpäiväiseltä. Sanotaan vaikka että sillä saisi kymmenen kiloa, niin sekin tuntuu vielä täysin yhdentekevältä. Jos mä haluan overloadia niin kyllä siitä 20 kg pitäisi ainakin saada hyvää. Jokainen tietysti tavallan, eri tavoitteet ja niin eespäin ja voi olla että tuolla joku saa enemmänkin, mutta henkilökohtaisesti en viitsisi riskeerata että se jää 5% paikkeille.

Itsellä reactive auttaa sen 10kg / kolmonen raaka ykkösellä, tälläkin saa jo ojentajat tukkoon mutta olkapäät säästettyä. Oma järkeily siniseen oli että kumeilla voi voimakäyrää säätää jyrkemmäksi jos haluaa tai ottaa lankkua isompaan overloadiin, mutta toiseen suuntaan jäykemmällä ritsalla hankalampaa.

. Oma järkeily siniseen oli että kumeilla voi voimakäyrää säätää jyrkemmäksi jos haluaa tai ottaa lankkua isompaan overloadiin, mutta toiseen suuntaan jäykemmällä ritsalla hankalampaa.
Mun kohdalla tämä logiikka ei toimi tai en hankkisi koko ritsaa. Salilla kun on kumeja ja ketjuja ja niillä saa tuon hoidettua vaikka kokonaan. Mutta noissa on se ero, että ritsan kanssa tuntuma on ihan eri. Ja pääkopalle se on ihan eri kannatella 200 kg 180 kg sijasta kuin se että siinä on 180 kg ja 20 kg kumeja. Tottuu käsitteleen isoja painoja ihan eri tavalla.

Mun kohdalla tämä logiikka ei toimi tai en hankkisi koko ritsaa. Salilla kun on kumeja ja ketjuja ja niillä saa tuon hoidettua vaikka kokonaan. Mutta noissa on se ero, että ritsan kanssa tuntuma on ihan eri. Ja pääkopalle se on ihan eri kannatella 200 kg 180 kg sijasta kuin se että siinä on 180 kg ja 20 kg kumeja. Tottuu käsitteleen isoja painoja ihan eri tavalla.

Kumeilla hangbar/reverse band setupilla niin saa latoa rautaa tankoon ihan mitä vaan.

Itellä tuo vermes on lähes pelkästään olkapääkipuja varten. Kuorman muuntelua tarvittaessa kumeilla.

Hc gym double slingshot saapui.
Siinä on siis 2 ommeltuna yhteen eli voi käyttää yhtä tai kahta halutessaan.
Pikaisella testillä kun molemmat on käytössä niin vaatii 100kg että tulee rinnalle, M kokoinen tuo minun.
Normaalisti tuon ehkä liikaa rinnalle tankoa, tuo puskee enemmän ylävatsalle joka varmaan auttaa pitemmän päälle kehittämään jatkossa tekniikkaa isompiin rautoihin.

Tuli hommattua Reactive Slingshot. Aikaisempi kokemus on Strength Shopin Zeus Ballistasta mitä on tullut käytettyä vuosia ja on varsin väsynyt ritsa jo. Tuo Reactive on mielestäni varsin sopivan vahvuinen. Auttaa minulla noin 15 kg ja ei muuta juurikaan tekniikkaa. Estää kuitenkin kyynärpäiden liiallista kääntymistä sivuille ja tuntuu helpottavan olkapäiden rasitusta mikä on itselleni ylivoimaisesti tärkein ritsan ominaisuus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom