Skootteri thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jamoz
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
4.5.2003
Viestejä
97
Hommasin työmatkamenopeliksi Kymco super 9 moposkootterin.
Onhan noi mopedit aikapaljon muuttuneet omista mopoiän ajoista, joten
nyt olisikin kaikki hyvät neuvot ja linkit skoottereihin liittyen tervettulleita.
Tietenkiin tuota mopoa pitäisi hiukan piristää ,kun toi 45km/h on aika matelua, joten viritysneuvoja ja sivuja kehiin.
Kaikki muutkin skootteri merkit syyniin ja arvosteluun ,sillä saattaahan sitä joutua vaihtamaan, jos kymco osoittautuu huonoksi.

eli skoottereista tietävät kertokaa kokemuksia ym.
:worship:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse olin ostamassa, kunne tarve muuttui, tuollaista Kiinalaista halpisskootteria. Vaikuttaa ihan näppäriltä peleiltä, nelitahti ja levyjarrut ja hinta vain ~700 €. Halpaa kuin saippua, jos vain olisi tarvetta tuollaiselle niin laittaisin heti. Ja piristäminenhän on helppoa kuin heinänteko´ja google auttaa.
 
Joo no googlella olen etsiskellyt kanssa lähinnä noita piristys sivuja, mutta ei oikein kunnollisia ole eteen tullut, ja tosi näppäriä noi nykyajan skootterit tuntuis kyllä olevan.
Halpaa ajoa, vakuutukset reilu 100€/vuosi ja bensaa menee 3l/100km
 
:offtopic: Sori, mutta eikös nämä kuulu nykyään tonne uudelle Yleisen keskustelun alafoorumille, "Moottoriajoneuvot ja tekniikka"?

[mod]siirretty[/mod]
 
Muistelisin mitä parilla kaverilla skootteri oli että niistä löytyy rajotin jonka poistamalla/modifoimalla sen saa kulkemaan ~70km/h.
Siitä missä se kyseisessä skootterissa on ja mitä sille pitää tehdä löytyy tietoa varmaan googlella.
Itelläni ollu vaan Pv ja pappa tunturi joten omakohtaisia kokemuksia ei skootterista ole.
 
Pikasesti googlettamalla löyty:
Kymco Super 9: pillikuristin, hukkaputki ja kuristettu variaattorin holkki (Masco myy kuristamattomia)

Kymco Cobra: kierrosrajotin CDI-boksissa, kuristettu variaattorin holkki
-99 tai vanhempi niin rajottimen voi ohittaa irroittamalla liittimen CDI -boksista lähtevästä ja siihen palaavasta vihreästä johdosta (viides johto).
-Tuosta uudempiin pitää vaihtaa koko CDI -boksi (Masco).
 
Kyllä tuon saa melko vaivattomasti menemään sellaiset 80-90km/h. Kannattaa vaihtaa variaattorista se holkki, minkä päällä variaattorin hihna on. Se vaihtamalla viri-holkkiin menee jo varmaan sellaiset 60-70km/h. Sen kun vielä rälläköi vähän lyhyemmäksi niin päästään jo mittarin mukaan tuonne 90km/h nopeuteen.

Itsella oli Kymco super fever ja ei kyllä mitään valittamista ollut. Hyvin noissa kymcoissa ainakin on tehoa vakiona, mutta tosiaankin se holkki kannattaa vaihtaa jos ei tahdo neljääviittä putputtaa :D Tehoputkella saa asiallisesti lisää voimaa noihin kyllä.
 
Broidin Peugeotin viritin.
Avasin variaattorin ja otin sieltä välistä pois "kuristin" prikan joka esti hihnapyörää liikkimasta tarpeeksi ja rälläköin hukkaputken irti ja hitsasin sille kohtaa täytteen ja hukkaputki hitsaamalla takaisin paikalleen näön vuoksi jos polliisit sattuu pysäyttelee.
Kulkua tuli mittarin mukaan 85km/h.
 
itselläni honda x8r-x..aika paljon muutoksia kokenut käsissäni.virit:malossin multivar(kisavariaattori) cdi-boxin kierrosten rajotin ohitettu(väliin värkkäsin on/off- kytkimen kaiken varalle jos poliisisetä sattuisi kokeilemaan niin kulkisi alle moottoripyöräveron ;) )leo vincen handmade tehoputki.tuuninkiaki löytyy.huiput otin n.85km/h gps:ään..sitten tuli välitykset vastaan(skootterien mittarit ku tuppaa kusettamaan mallista/nopeudesta riippuen 10-20km) ja kiihty ku eläin :D btw elukka on myynnissä ;)

joo kymcoissa on rajoitettu holkki niinku aikasemmin tuli esille.maahantuojalta saat rajoittamattomat holkin.pikku muistutus kuitenkin sanktioista mitä voit saada jos ajat mopolla tutkaan yli 65km/h, ja jos ajat reilusti yli 50km/h niin todennäköisesti poliisi testaa moposi.eli tuo 65 on poliisien yleinen raja kevariverolle mikä on n.200-300€..näin ollen syyllistyt rekisteröimättömällä ajoneuvolla ajoon yleisellä tiellä.ja tietenkin jos et omista a-luokan ajokorttia niin kortitta ajosta läpsähtää ajokieltoo ja lisää sakkoo.

asiantuntevaa porukkaa skoottereiden puolesta löytyy täältä

itselläni mopoikä meni jo ohi, enkä tod näk enää koskaan aja mopolla metriäkään.seuraava kaks pyöränen olkoon kunnon moottoripyörä.kevarikortin siirsin vuodella ajettuani ratsiaan :david: ja autokortti tulee kohta ajankohtaiseksi.
 
Mikäköhän mahtaa olla tuomio, jos ajaa viriskootterilla vaikka 70 tutkaan ja omaa kuitenkin B-kortin.
Kyseessähän ei kuitenkaan ole ajokorttiluokan ylitys, koska B on korkeempi korttiluokka kuin kevarikortti, jollaiseksi toi viriskode luokiteltaisi.
Luulisi että lieventävänä olisi juuri toi B-kortin olemassaolo.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jamoz sanoi:
Mikäköhän mahtaa olla tuomio, jos ajaa viriskootterilla vaikka 70 tutkaan ja omaa kuitenkin B-kortin.
Kyseessähän ei kuitenkaan ole ajokorttiluokan ylitys, koska B on korkeempi korttiluokka kuin kevarikortti, jollaiseksi toi viriskode luokiteltaisi.
Luulisi että lieventävänä olisi juuri toi B-kortin olemassaolo.

Ei B ole korkeampi kuin kevarikortti. Nykyään autokortilla ei enää saa ajaa moottori/kevytmoottoripyörää. Taidat kuitenkin kuulua vielä siihen ikäluokkaan joka sai automaattisesti ton moottoripyöräkortin.
 
Jamoz sanoi:
Mikäköhän mahtaa olla tuomio, jos ajaa viriskootterilla vaikka 70 tutkaan ja omaa kuitenkin B-kortin.
Kyseessähän ei kuitenkaan ole ajokorttiluokan ylitys, koska B on korkeempi korttiluokka kuin kevarikortti, jollaiseksi toi viriskode luokiteltaisi.
Luulisi että lieventävänä olisi juuri toi B-kortin olemassaolo.

Sanoisin että kyseessä on ajokortitta ajo. Sillä A1-kortti(kevarikortti) on A-kortin alaluokka, eli jos sinulla on vain B-kortti niin sillon se on ajokortitta ajo (et omaa A-luokkaa). Joten ei se lievennä asiaa.
:piis:
 
Zone-sarja -42%
:offtopic:
Ensimmäinen talvi ilman rakasta mopoa (Tunturi Tiger Aqua, tehoputket, järjettömän isot kaasarit ym..) ja tekisi helvetisti mieli päästellä tuolla jäisillä poluilla jollain 2-pyöräsellä :itku:

Se varttilitrainen on pitänyt ostaa jo parin vuoden ajan... :D
 
itellä oli pakoputkessa simmonen "hukkaputki" eli jos sulla simmonen turha pätkä siinä on mikä ei mihkään mee niin purista se lyttyyn.
ja sitten mulla oli simmonen kuristus juuri ennen äänenvaimenninta eli jos sulla on siinä kohtia jonkunnäkönen katkos niin avaa ja katso se.
ja variaattorissa mulla oli simmonen musta pieni muovijuttu siinä sen tapin päällä jolloin hihna ei päässy tarpeeksi "pitkälle" joten sekin vaan pois mittarin mukaan kulki satasta =)
ja tämä oli pari vuotta sitten ja skootteri oli piaggio nrg extreme
 
Jamoz sanoi:
Mikäköhän mahtaa olla tuomio, jos ajaa viriskootterilla vaikka 70 tutkaan ja omaa kuitenkin B-kortin.
Kyseessähän ei kuitenkaan ole ajokorttiluokan ylitys, koska B on korkeempi korttiluokka kuin kevarikortti, jollaiseksi toi viriskode luokiteltaisi.
Luulisi että lieventävänä olisi juuri toi B-kortin olemassaolo.

Kun kuulut siihen ikäluokkaan, joka sai automaattisesti myös A:n kun ajoit B-kortin, niin ajokorttiluokan ylitystä ei tule. Sen sijaan saat sakkoa ja kevariveroa pitäisi maksaa, koska skootteriasi ei enää luokitella mopoksi vaan kevariksi, kuten jo itse kerroitkin. Tällainen tuomio siitä minun tietääkseni tulee, korjatkaa jos olen ihan väärässä
 
Mr.Kynis sanoi:
Kyllä tuon saa melko vaivattomasti menemään sellaiset 80-90km/h. Kannattaa vaihtaa variaattorista se holkki, minkä päällä variaattorin hihna on. Se vaihtamalla viri-holkkiin menee jo varmaan sellaiset 60-70km/h. Sen kun vielä rälläköi vähän lyhyemmäksi niin päästään jo mittarin mukaan tuonne 90km/h nopeuteen.

Itsella oli Kymco super fever ja ei kyllä mitään valittamista ollut. Hyvin noissa kymcoissa ainakin on tehoa vakiona, mutta tosiaankin se holkki kannattaa vaihtaa jos ei tahdo neljääviittä putputtaa :D Tehoputkella saa asiallisesti lisää voimaa noihin kyllä.

Mulla on taas ihan erillaiset kokemukset noista Kymcoista. Kaverilla on kanssa tuo super 9 ja on kyllä todella laiska peli. Holkin kun vaihto niin huiput nousi sellasen 10km/h, mutta kiihtyvyys pysyi surkeana. Kaveri osti siihen vielä next-r tehoputken ja nyt mittari menee pohjaan asti eli nopeus ~90km/h mittarin mukaan, mutta kiihtyvyys edelleen surkea.

Itselläni on Piaggi NRG mc2 jossa Leo Vincen ZX tehoputki, kisavariaattori ja suurempi kaasari. Nopeus mittarin mukaan ~115km/h, mutta mittari kusettaa sen 10-15km/h. Itse olen osani tilannut saksasta Scooter-Attack nimisestä liikkeestä, jossa on todella halvat hinnat ja todella suuri valikoima, ainut huono puoli on vain suuren postimaksut.
 
VanGTO sanoi:
Kun kuulut siihen ikäluokkaan, joka sai automaattisesti myös A:n kun ajoit B-kortin, niin ajokorttiluokan ylitystä ei tule. Sen sijaan saat sakkoa ja kevariveroa pitäisi maksaa, koska skootteriasi ei enää luokitella mopoksi vaan kevariksi, kuten jo itse kerroitkin. Tällainen tuomio siitä minun tietääkseni tulee, korjatkaa jos olen ihan väärässä
näinhän se menee..tosin kannattaa viimeseen asti leikkiä tyhmää ja tietämätöntä.väittää vaan kiven kovaan että tällaisena sen ostit eikä mainittu mtn virityksestä.kokemuksella voin sanoa että toimii :lol2:

ja Jüzz,eihän se holkin vaihto mitään tehoja tuo lisää joka taas nostas kiihtyvyyttä ja vääntöö jne.kokeilkaa eripainoisia rullia variin niin saatte ton kiihtyvyydenki kohdalleen.niin onha toi scooter attack aika kallis paikka tilata just noide postimaksujen takia..mut keräät kymmenkunta jannua mukaan tilaukseen niin ei tuu nii paljoo maksettavaa omalle kohdalle.
 
Itselläni oli myös aikoinaan moposkootteri. Virityksinä pelkkä prikka irti ja kaupunkioloissa kulki ihan iloisesti. Oli se jännittävä fiilis, kun virityksen jälkeen lähti ensimmäistä kertaa ajamaan ja tuntui, että alla olisi isompikin pyörä. Mutta johan vauhtiin tottui parin viikon sisällä ja homma meni liian helposti siihen "kaasu pohjassa" ajoon. Viimeiset viikot oli pakko kyllä vähän pelätä poliiseita kun autokoulu oli hyvässä vauhdissa ja inssikin varattu :rolleyes:

Vähättelemättä keskustelun viritys ohjeiden jakajia; http://www.motot.net , sieltä löytyy ihan mukavasti tietoa virityksestä sun muusta tai ainakin, sillon kun itse olin siellä jokapäiväinen jäsen.
 
itseltä löytyy 99 vuoden gilera runner :) myynnissä nytten mutta ajettu 28 tuhatta ja vielä kulkee auton perässä kellotin 90km/h
( isä ajo ja katto mittarista :) )
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom