Skoda Octavia 2009-

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eikö TM testannut noita vaimennuksia, ja totesivat niiden hyödyn olevan marginaalinen? Ellei sitten pura koko autoa lattiasta kattoon, matota joka väliä ja vaihda vielä puslat ym. pehmeämpiin.

Insinöörinä olen joskus miettinyt, että eikö niihin autostereoihin saisi jotain vastamelusysteemiä. Rengaskumina ja tuuli kun ovat aika jatkuvia melulähteitä, joten luulisi niiden äänen invertoinnin ja toistamisen olevan helppo juttu.

Juu noi heikoimmat vaimennukset tosiaan ei tiputa sitä äänenvoimakkuutta paljon paskaakaan mutta niissäkin on tosi paljon eroja.. Ja näissä kalliimmmissa tosiaan puretaan sisusta atomeiksi. Mittaustuloksia kevyt vaimennuksesta esim Corolla verso ja mazda löytyy täältä- Finikor äänieristys <-Ja tämä siis halvin vaihtoehto
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Onko kokemusta itsellä tosta firmasta? Miten homma toimi ja kauanko auton pitää olla tuolla? Voisi ehkä tuollapäin pyöriessä äänieristää omaakin kulkinetta vaikkei Skoda olekkaan. Sinänsä ei olisi tarvetta mutta onhan se oikeasti aika hienoa kun auton melutaso on ihan olematon.

Ei oo viron pojista kokemusta, mutta Lahden HifiX puljussa oon teettäny takakontin ja ovet farkku Passattiin. Ja kyllä takaa tuleva melu aleni ja korkeammat äänet lähes hävisi. Nyt edestä tulevat rengas äänet pitäisi vielä saada vaimennettua.
 
Ei oo viron pojista kokemusta, mutta Lahden HifiX puljussa oon teettäny takakontin ja ovet farkku Passattiin. Ja kyllä takaa tuleva melu aleni ja korkeammat äänet lähes hävisi. Nyt edestä tulevat rengas äänet pitäisi vielä saada vaimennettua.

Oliko minkähintainen jumppa? Yksi hienoimmista asioista muuten mun mielestä tossa kunnon vaimennuksessa on se että stereot kuulostavat törkeän paljon paremmilta kun kaikki kumina ja resonointi häviää.
 
Oliko minkähintainen jumppa? Yksi hienoimmista asioista muuten mun mielestä tossa kunnon vaimennuksessa on se että stereot kuulostavat törkeän paljon paremmilta kun kaikki kumina ja resonointi häviää.

Hintaa tuli varmaankin n.1000 euroa johon sisältyi rainbow erillissarjat etuoviin ja ovien&takakontin vaimennus. Aikaa menee n.2 työpäivää. Paremmin soi musiikki vaimennuksen ansiosta ja myös erillissarjan.
 
Kuinka paljon autolla pitää ajaa vuodessa, että hiljaisuutta alkaa arvostamaan? Mun kokemuksen mukaan 25 tonnia ei vielä riitä.

Jos ei arvosta hiljaisuutta niin ei varmaan ole ajanut paljoa hiljaisella autolla, tai sitten ei yksinkertaisesti kiinnitää huomiota autossa olemiseen. Vai voisko olla niin tottunut ajamaan hiljaisella autolla että on jo unohtanut millaista se on :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kellään uudempaa RS:ää bensana? Vaikuttaa kovin alhaiselle myyjien ilmoittamat kulutuslukemat. Kilsoja tulee vuodessa n.30tkm.

Bensa RS DSG kuluttaa maahantuojan mukaan 6,4 ja diesel 5,1 l/100km. Uudehkon ehkä uskaltaa ostaa DSG:nä...
 
No 1.6TDI DSG on meillä pöyrinyt siinä 5.5-6 litran pinnassa maaseutukunnan liikenteessä. Maantiellä 80 alueella ehkä pääsee alta viiden, mutta 50/50 motaria ja maantietä on minulla tuottanut taas about kutosen kulutuksia. Jos RS:llä ajelee alta seiskan, niin hukkaan menee koko auto. 1.2 litrainen bensa sopisi paremmin :D
 
Onko kellään uudempaa RS:ää bensana? Vaikuttaa kovin alhaiselle myyjien ilmoittamat kulutuslukemat. Kilsoja tulee vuodessa n.30tkm.

Bensa RS DSG kuluttaa maahantuojan mukaan 6,4 ja diesel 5,1 l/100km. Uudehkon ehkä uskaltaa ostaa DSG:nä...
Tuolta oikeita kulutuslukemia:
III RäSän kulutus, käytännön kokemuksia?

Itsellä ollut kiisseli RS 1,5 vuotta eikä olla lähelläkään luvattuja. Maantiellä pääsee noihin lukuihin.
 
Onko kellään uudempaa RS:ää bensana? Vaikuttaa kovin alhaiselle myyjien ilmoittamat kulutuslukemat. Kilsoja tulee vuodessa n.30tkm.

Bensa RS DSG kuluttaa maahantuojan mukaan 6,4 ja diesel 5,1 l/100km. Uudehkon ehkä uskaltaa ostaa DSG:nä...

-14 Sedan rs, manuaaliaskilla ja bensana. Ajotietokoneen mukaan keskikultus tankillisella on n. 8,7l, tästä suurin osa kaupunkiajoa ja suht reippaalla kaasujalalla kun tuore hankinta alla :D

Kesärenkaat kun vaihdoin alle, 225/45, kulutus hieman pomppasi ja näyttää riippuvan todella paljon tien kunnosta. 120km/h vakkariin asetettuna kulutus on normitiellä 6,5-7l paikkeilla, välillä huilaa jopa 6l paikkeilla vaikkei mitään alamäkeen viettävää tietä ajaisikaan. Keskimäärin tollasella 200km siivulla kulutus on 6,5l/100km noilla nopeuksilla.
 
No 1.6TDI DSG on meillä pöyrinyt siinä 5.5-6 litran pinnassa maaseutukunnan liikenteessä. Maantiellä 80 alueella ehkä pääsee alta viiden, mutta 50/50 motaria ja maantietä on minulla tuottanut taas about kutosen kulutuksia. Jos RS:llä ajelee alta seiskan, niin hukkaan menee koko auto. 1.2 litrainen bensa sopisi paremmin :D
Anteeksi töykeyteni mutta on pakko oikein ihmetellä miten sen noin paljon saa kuluttamaan? Vai onko DSG todella noin kehno? Mulla on -05 vuotinen Octavia 1.9 tdi manuaalina ja keskikulutus tällä hetkellä 4.3. Perjantaina ajelin 170 km siivun missä oli vähän kaikenlaista tietä. Kerrotaan nyt reitti niin joku voi tietää mistä puhutaan. Hyvinkäältä moottoritietä Hämeenlinnaan, salille, kotiin (taajamaa) moottoritietä Tamperetta kohti ja Viialan kohdalta kohti Turkua kohti Urjalaan mistä pientä maakuntatietä Punkalaitumen kautta Huittisiin ja sieltä vähän matkaa kohti Vammalaa päätyen Keikyään. Täytyy tosin sanoa että moottoritiellä nopeus 100 km/h, muuten nopeusrajoituksen mukaan. Keskikulutus tasan 4. Ennätys samantyyppisellä reissulla 3.9.
 
No tänään ajettiin maantietä Poriin ja takaisin. Ajotietokone sanoo 4,6 ja yleensä kun tankkaa, niin tietokone valehtelee sen about 0,5 litraa. Ei se DSG kehno ole missään nimessä, ainakaan jos verrataan luistattavaan öljyvatkainautomaattiin. Mutta väitän autotietoisen kuskin pääsevän parempaan tulokseen manuaalilla mitä automaatilla. Tätä DSGtähän ei voi heittää vapaalle alamäissä tai kaupungissa. Itselläni oli ennen 1.9TDI Golffi manuaalina ja sillähän silloinen työmatka meni niin, että kaasulla lähdettiin kotipihasta ja sitten pistin vapaalle ja annoin valua loivassa alamäessä 3-4km matkan firman pihaan :D

Moottoritie on sitten se vaikea kohta. Siinä ei oikein ajotavat ym. vaikuta, kun pistetään 130km/h mittariin ja vakkari päälle. Auto kun auto tuntuu imevän vähintään 6 litraa tässä vaiheessa. Oma V70 vetäisee ehkä n. 8 litraa sadalla tuossa vaiheessa.
 
Moottoritie on sitten se vaikea kohta. Siinä ei oikein ajotavat ym. vaikuta, kun pistetään 130km/h mittariin ja vakkari päälle. Auto kun auto tuntuu imevän vähintään 6 litraa tässä vaiheessa. Oma V70 vetäisee ehkä n. 8 litraa sadalla tuossa vaiheessa.
Tuo on ihan totta ja siksi olenkin motarilla tien tukkona. Onneksi siellä on helppo päästä myös ohi. 20 km/h lisää mittariin ja työmatkoille tulee vuodessa lisää hintaa satasia.
 
No tänään ajettiin maantietä Poriin ja takaisin. Ajotietokone sanoo 4,6 ja yleensä kun tankkaa, niin tietokone valehtelee sen about 0,5 litraa. Ei se DSG kehno ole missään nimessä, ainakaan jos verrataan luistattavaan öljyvatkainautomaattiin. Mutta väitän autotietoisen kuskin pääsevän parempaan tulokseen manuaalilla mitä automaatilla. Tätä DSGtähän ei voi heittää vapaalle alamäissä tai kaupungissa. Itselläni oli ennen 1.9TDI Golffi manuaalina ja sillähän silloinen työmatka meni niin, että kaasulla lähdettiin kotipihasta ja sitten pistin vapaalle ja annoin valua loivassa alamäessä 3-4km matkan firman pihaan :D

Moottoritie on sitten se vaikea kohta. Siinä ei oikein ajotavat ym. vaikuta, kun pistetään 130km/h mittariin ja vakkari päälle. Auto kun auto tuntuu imevän vähintään 6 litraa tässä vaiheessa. Oma V70 vetäisee ehkä n. 8 litraa sadalla tuossa vaiheessa.
Samaan tapaanhan tuon DSG saa vapaalle kun muutkin lootat, tai siis käytännössä kytkinlevyt on irti mutta kuitenkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom