Skoda Octavia 2009-

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Suurin osa ongelmista kaiketi korjaantunut juurikin tuon kytkimen ravistuksen ja softan korjauksen avulla. Luulisi että 2013 valmistetuissa DSG-lootissa nuo olisivat jo valmiiksi uutta tuotantoerää?

Joo uusi kytkin on ilmeisesti alkuperäistä vahvempi (varmaan samaa paranneltua mallia on laitettu tuoreempiin vehkeisiin) + laatikon ohjelmistoa on päivitetty pariinkin otteeseen, nyt toimii kyllä mukavasti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Octavia ois kuulemma äänekäs? Ainaki niin ne väittää.

"Uuden Octavian suurimmat pulmat löytyvät ajomelusta. Monia edellistenkin sukupolvien Octavioita piinasi jurnuttava rengasmelu, ja nyt koeajetut alkusarjan esittelyautot eivät olleet yhtään sen parempia.
Äänimaisemassa on moottoritienopeuksissa turhaa hälyä, ajoviiman suhinaa ja joissain yksilöissä jopa ulinaa."

Skoda kasvatti Octavian kokoa, mutta ajomelu jäi | Taloussanomat
 
Ainakin tuo edellinen eli -09 alkaen oli aivan helvetin äänekäs auto. Ja nimenomaan rengasmelu oli aivan karmeata. Uudesta en tiedä. Esimerkiksi auton bluetoothin kautta puhuminen oli aika haastavaa kovemmissa nopeuksissa.
 
No eipä se minun koeajama Octavia farmari kyllä mikään hiljainen ollut. Samaa tasoa Golffien kanssa. Kitkarenkailla voisi olla jopa ok, mutta nastat + karkea asfaltti kunnon urilla, niin peltorit on tosi asia.
 
Mikä tahansa on äänekäs Bemarin jälkeen mutta minusta tuo Ocu on kohtuuhiljainen auto. En sanoisi sitä äänekkääksi. Erittäin rosoisella asfalttitiellä, esim. Lahdesta Tampereelle, meteli on kyllä päätähuimaava mutta pistäisin sen tien piikkiin.
 
Mikähän noissa skodien xenoneissa on vikana? 9/10 häikäisevistä xenoneista on nimenomaan skodissa.

Ainakin uusissa malleissa ovat säätäneet ne tehtaalla päin persettä. Omatkin osoitti puunlatvoihin. Korjaavat huollossa jos käy pyytämässä.
Luovutushuoltoa ei kiinnosta noita säätää jokaiselle erikseen?
 
Mikähän noissa skodien xenoneissa on vikana? 9/10 häikäisevistä xenoneista on nimenomaan skodissa.

Jostain luin että johtuis siitä kun itäblokin maissa ei oo katuvaloja niin skodissa ois valot suunnattu korkeammalle. Kuulostaa kyllä aika perseestä revityltä jutulta :D varmaan joku ite keksiny.
 
En lähde vähättelemään DSG ongelmia, mutta viimiset 6-7 vuotta ainakin niitä saanut, ja luulisi, että peli olisi jo vislattu pokki, jos sieltä joka toinen laatikko olis porsinu..

nimim. vaihdoin autoa, ja edelleen DSG alla ;)

p.s Ja sama koskee myös TSI:tä...
 
Voisi tosiaan kuvitella että tämä 2014 mallinen DSG + TSI ovat edes joiltain osin päivitettyjä versioita, eikä samoja ongelmapesiä kuin 6-7v sitten.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Miksi niin voisi kuvitella? Kauppa käy kun siima, turha lähteä konseptia muuttamaan ;) Eikös näissä uusissa ole tuotantokustannuksiakin karsittu aika rankasti? Nettifoorumeilla ainakin väitettiin niin, ja sehän jumalan sanasta seuraava. Ylöspäin.

Onkohan muuten minkään auton kestävyys varsinaisesti parantunut tässä viimeisen 10 vuoden aikana? Hihnat hylättiin ja otettiin ketjut käyttöön. Töissä kaffepöydässä minulle vittuiltiin kun en tätä edistysaskelta tajunnut. Ja nyt samat jätkät hekottelevat idiooteille, jotka menivät ketjukoneen ostamaan. Kun tämä ilman olisi paljon parempi. Ja jokainen kone on se "surullisen kuuluisa".
 
^Miksi niin voisi kuvitella? Kauppa käy kun siima, turha lähteä konseptia muuttamaan ;) Eikös näissä uusissa ole tuotantokustannuksiakin karsittu aika rankasti? Nettifoorumeilla ainakin väitettiin niin, ja sehän jumalan sanasta seuraava. Ylöspäin.

Onkohan muuten minkään auton kestävyys varsinaisesti parantunut tässä viimeisen 10 vuoden aikana? Hihnat hylättiin ja otettiin ketjut käyttöön. Töissä kaffepöydässä minulle vittuiltiin kun en tätä edistysaskelta tajunnut. Ja nyt samat jätkät hekottelevat idiooteille, jotka menivät ketjukoneen ostamaan. Kun tämä ilman olisi paljon parempi. Ja jokainen kone on se "surullisen kuuluisa".

Siis autoissahan ketjukoneet on olleet käytössä jo 90 luvun alusta.. ;)

Ei mutta en kyllä ymmärrä miks kukaan erehtyisi luulemaan että autojen kestävyys olisi parantunut viimeisen 10 vuoden aikana. Eikös se ole aika pitkälti päin vastoin? Valmistajat on ihan tietoisestikin alkaneet tekemään autoja jotka kestää vaan sen "eliniän", oisko se joku 200 tuhatta? Sitäpaitsi vaikuttaa siltä että yhä harvemmat mallit kestävät varmuudella edes takuuajan loppuun ilman valtavia remontteja.
 
Siis autoissahan ketjukoneet on olleet käytössä jo 90 luvun alusta.. ;)

Ei mutta en kyllä ymmärrä miks kukaan erehtyisi luulemaan että autojen kestävyys olisi parantunut viimeisen 10 vuoden aikana. Eikös se ole aika pitkälti päin vastoin? Valmistajat on ihan tietoisestikin alkaneet tekemään autoja jotka kestää vaan sen "eliniän", oisko se joku 200 tuhatta? Sitäpaitsi vaikuttaa siltä että yhä harvemmat mallit kestävät varmuudella edes takuuajan loppuun ilman valtavia remontteja.
Nyt kyllä tuli aika mutuilua:wtf:
Toki noita muutamia tyyppivikoja on ollut muutamalla merkillä, mutta kyllä autolla kuin autolla 200tkm ei pitäisi olla mikään ongelma nykyään.
Ennemmin 80-luvulla 90-luvun alkuun 200tkm ajettu auto muutamia merkkejä lukuun ottamatta oli harvinaisuus.
Ps monestako automerkistä poiki esim 90-luvulla kansi;)
Autetaan sen verran, että Bemari ja Saabeissa taisi olla hyvinkin yleinen vika, että kansi meni.
Sähkövikoja varmaan on enemmän, kun vanhoissa autoissa nyt ei kauheastin näitä sähköherkkuja siihen aikaan löytynyt;)
 
Nyt kyllä tuli aika mutuilua:wtf:
Toki noita muutamia tyyppivikoja on ollut muutamalla merkillä, mutta kyllä autolla kuin autolla 200tkm ei pitäisi olla mikään ongelma nykyään.
Ennemmin 80-luvulla 90-luvun alkuun 200tkm ajettu auto muutamia merkkejä lukuun ottamatta oli harvinaisuus.
Ps monestako automerkistä poiki esim 90-luvulla kansi;)
Autetaan sen verran, että Bemari ja Saabeissa taisi olla hyvinkin yleinen vika, että kansi meni.
Sähkövikoja varmaan on enemmän, kun vanhoissa autoissa nyt ei kauheastin näitä sähköherkkuja siihen aikaan löytynyt;)

En ole paljoa asioista tajunnut 90 luvulla joten mutuilua siinä mielessä, kuten yleensä. :D Ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen tai tilastoihin. Yleinen fiilis on vaan sellanen että vanhempi käytetty auto on pienemmällä todennäköisyydellä katastrofi kuin nyt uusi auto joskus käytettynä tulee olemaan. Ei toi tietty vikojen määrästä oo kii mutta ehkä vikojen laadusta.

Edit: Sillähän ei ole mitään väliä oliko sähköherkkuja ennen vai ei. Jos Sähköhärveleiden kanssa vikoja on enemmän kuin ilman niitä niin sittenhän niitä vikoja on enemmän.
 
En ole paljoa asioista tajunnut 90 luvulla joten mutuilua siinä mielessä, kuten yleensä. :D Ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen tai tilastoihin. Yleinen fiilis on vaan sellanen että vanhempi käytetty auto on pienemmällä todennäköisyydellä katastrofi kuin nyt uusi auto joskus käytettynä tulee olemaan. Ei toi tietty vikojen määrästä oo kii mutta ehkä vikojen laadusta.

Edit: Sillähän ei ole mitään väliä oliko sähköherkkuja ennen vai ei. Jos Sähköhärveleiden kanssa vikoja on enemmän kuin ilman niitä niin sittenhän niitä vikoja on enemmän.
Huomattavastin helpompaa se vanhan auto korjaus oli.
Muistan kun oma välikoppa Escortti(vm-79) alkoi ravistamaan ja ukolle siitä sanoi, niin ei kauaa mennyt, kun ukko käveli kardaanin kanssa sisälle ja toista päätä kuumaan uuniin ja uutta murrosniveltä paikolle:D
Samaisesta autosta laittoi kytkimen kerrostalon parkkipaikalla ja Esco alkoi myös syömään normaalia enemmän öljyä runsaan savutuksen kera, niin jotkut ohjurin kumit siihen myös vaihdettiin.
Niin autolla ei ollut ajettu edes 130tkm;)
 
Ruoste ne vanhat japsit aikaan söi. -84 Sunnyssänikin kone kävi suhteellisen hyvin, mutta iskarit tuli takaa läpi :D

Mutta aika näyttää miten uusien Octavioiden käy. Mahtoiko vanhassa olla mitään suurta ruosteongelmaa? Volkkareissa kai tahtoo ainakin pellit ruostua helpolla, mutta ei ne vielä ole mitään eeppistä tasoa. Onahn siinä eroa, että kukkiiko oven alalaita vai onko keskellä konepeltiä ruosteinen reikä läpi asti (kuten aikanaan intin Ladassa).
 
90-luvulla autoista porsi kansia, erityisesti dieseleistä, koska autoista alettiin ottamaan yhä kasvavia teholukemia, litrakokoa (ja kulutusta) pienentäen. Ilman noita ensimmäisiä "testikappaleita", ei olisi nykyisiä 1.4 litrasia ja 200 heppasia autoja. Haukkukoon ihmiset vaikka bemareita kuinka kansiherkäksi, mutta kyllä se on aika pitkälti saksalaisten ansiota, että tehokkaita dieseleitä maltillisella kulutuksella on tänä päivänä olemassa. En tiedä, paljonko esim Japanissa tälläistä tuotekehitystä oli, mutta ei niitä ainakaan tuotantoon silloin tullut.
 
Zone-sarja -42%
Onpa asiantuntevaa tekstiä. Varmaan 90% kaikista uusista turbohilavitkuttimista on nelimukisia :D

No toimittajan typeryyttähän tuo on. Kyseessä lienee isommat vaparikoneet vs. pienet turbokoneet joita kannattaisi vertailla. Sinänsä jotain jutunjuurtahan tuossa on.
Toisaalta, mitäs vikaa nyt Toyotan vaikkapa 1.8i koneessa ihan oikeasti on? Pomminvarma peli, verrattuna VAG-konsernin tuotteisiin. Toki hieman laiska ja huono vääntöalue, mutta välttää useimmille. Eikä kulutuksessakaan nyt aivan järkyttävää eroa ole. Mutta sitten esim. Toyotan 2-litrainen joutaisi jo kierrätykseen. En tajua kuka moista vielä valitsee. Siihen ei taida käydä edes 95E10?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom