Skoda Octavia 2009-

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tänään kävin bensa-RS:n koeajamassa. Melutaso oli sitä luokkaa, että piti pariin kertaan varmistaa, että kaikki ikkunat on kiinni... -04 E-mersu on itellä ja se on kyllä todella hiljainen Skodaan verrattuna. Se ei myöskään vetele milloin ojaan, milloin keskelle tietä kaasua painettaessa:rolleyes:. Vissiin aika uraherkät renkaat oli. Ihan kiva auto noin muuten, mutta ei mielestäni sen melkein 30 tonnin välirahan arvoinen, mitä myyjä mulle ehdotti.
 
Eilen tuli ihmeteltyä porukoiden uutta 2.0tdi+DSG farmaria.. Muuten vaikuttaa kyllä ihan pätevältä paketilta mutta tuo aiemmin mainittu melutaso ja sisustan todella karu fiilis vähän vei pisteitä.. Moottori ja vaihteisto toimii kyllä hienosti yhteen..
 
Bemari lähtee kyllä nyt kiertoon. Kävin koeajamassa 2010 farkkuoctaviaa 1.8tsi koneella ja dsg:llä. Elegance-varusteilla ja sporttipenkeillä. Jäi kyllä ihan positiivinen fiilis tosta, toivottavasti toi autokauppa haluu tehä kauppoja ja tekee ihan fiksun tarjouksen.
 
Kellään kokemusta 1.6TDI koneista? Pääseekö rekasta ohi vai lähteekö järki?

Mitähän olisi kulutus 4x4 Ocussa tuolla koneella? Harmi ettei taida saada automaagina vielä....
 
Kävin koeajamassa 2010 farkkuoctaviaa 1.8tsi koneella

Uskaltaako näitä tsi-koneita ostaa vai ei? Netissä tietenkin huonot kokemukset korostuvat, mutta aika karua juttua noiden kestävyydestä liikkuu. Toisaalta jos jättää harkinnasta pois nämä tsi:t niin aika reilusti vähenee potentiaaliset ostokohteet.

Uusissahan on kaiten ketju korvattu hihnalla, joten niiden pitäisi kestää paremmin.
 
Zone-sarja -42%
En kyllä ainakaan ite jaksa uskoa, että Audit, Skodat ja VW:t on ihan paskalla bensakoneella. Ehkä todennäkösempää on se, että noita on myyty niin jäätävä määrä, että sen takia löytyy kauhutarinoita netistä. Tosin en uskonu bemarin turbonkaa olevan mikään ihan paska kapistus ja semmonen levis lauantaina.
 
Ei se kone vielä mitään mutta älä jumalauta sotkeudu DSG:hen. DSG - autolla touhutonnin sijasta tarttee olla touhukymppitonni jos se porsii. Vilkases vag-arenan keskusteluja dsg-vaihteistojen vioista ja ennen kaikkea kuinka helvetisti niitä on.

Nimim. 1.4 TSI DSG Octavia ex-liisarina, helvetin hyvä yhdistelmä, mutta ikipäivänä en omaksi uskalla moista ostaa.


Kodari, 1.6 tdi on ihan riittävä jopa superbiin kaupunkiajossa, mutta toi neliveto käsittääkseni (ja lukujen valossa) tekee siitä kyllä tooodella laiskan. Eikä sillä täydessä lastissa etuvetosenakaan kyllä rekkoja ohitella maantiellä..
 
Eli mikä noista DSG-lootista nyt on se, mikä on huono? Noita on käsittääkseni aika monta erilaista. Mites Audin samat lootat, mitkä on nimetty S troniciks? Paskoja myös?
 
Tuo 1.6TDI olisi hyvä liisarina, sillä sen päästöt tekevät siitä aika edukkaan. Mutta sitten toisaalta ihmisen järki sulaa jos joutuu 4 vuotta pelkäämään ohituksissa ja häpeämään naapurilleen...Ei ole auton hankinta helppoa. Toisaalta kustannuksia saisi alemmaksi ottamalla 2.0TDI manuaalin, mutta onhan se manuaalin hämmentäminen keijointa mitä voi housut jalassa tehdä. Omaksi taas ei oikein välttämättä haluaisi VAGia ostaa, sillä kaikenlaista pikkuvikaa niissä on jatkuvasti.

Mitenkähän nuo 1.6TDI tai 2.0TDI koneet ovat nykyisellään kestäneet? Minulla oli 170hp TDI pumppusuuttimilla aikaisemmin ja sepä oli perseestä se. Koko ajan sai pelätä milloinka sammuu motarille kesken ohituksen. Oikeastaan DSG oli ainoa minkä kanssa ei ollut siinä autossa murheita ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1.6 tdi dsg on ihan toimiva vehje etuvetosena jos ajat yksin eikä ole kamaa kyydissä + ajat paljon kaupungissa. Jos ajat auto täyteen lastattuna paljon maanteitä niin ei niin mitään järkeä.

Wilmo, kyllä noi on aika pitkälti kaikki DSG-lodjut murheenkryynejä.... Toki jos sulla makaa tilillä tonnitolkulla rahaa ja oot valmis ottamaan riskin niin onhan se helvetin makea ajaa. S-tronic ei ole täysin sama kuin dsg.
 
En kyllä ainakaan ite jaksa uskoa, että Audit, Skodat ja VW:t on ihan paskalla bensakoneella. Ehkä todennäkösempää on se, että noita on myyty niin jäätävä määrä, että sen takia löytyy kauhutarinoita netistä. Tosin en uskonu bemarin turbonkaa olevan mikään ihan paska kapistus ja semmonen levis lauantaina.
Tuossa pesin ja myllytin naapurin 1.4 Tsi farkun Golffin, niin totesin, että on vähän ajettu Golffi ikäisekseen(2007)
Naapuri totesi, että kyllä jo on joutunut jakopään korjauttamaan, kun ketju oli päässyt löystymään.
Niin ja autolla oli ajettu 50tkm:
Ilmeisesti on ns tyyppivika:jahas:
Volkswagen TSI-moottoreiden ongelmia | Tuulilasi
 
Eli mikä noista DSG-lootista nyt on se, mikä on huono? Noita on käsittääkseni aika monta erilaista. Mites Audin samat lootat, mitkä on nimetty S troniciks? Paskoja myös?

Sama lootahan on varmasti 500 miljoonassa autossa, VW, Audi, Seat, Skoda.
Itse en manuaalia ottais edes ilmatteeks. Jos varmemman automaatin tahtoo niin liekö Mersu ainoa vaihtoehto.

Tottahan se on että kuivakytkin DSG7:ssa on ongelmia, 1.8:ssa on sitten DSG6 (märkäkytkin) mikä on kait hieman varmatoimisempi.
 
1.6 tdi dsg on ihan toimiva vehje etuvetosena jos ajat yksin eikä ole kamaa kyydissä + ajat paljon kaupungissa. Jos ajat auto täyteen lastattuna paljon maanteitä niin ei niin mitään järkeä.

Ei ole auto täynnä, kutta kuski on 112kg :D Mahdollisesti 720km maantietä voipi tuppa viikkoon, aika vähän kaupunkia, eli kyllä sen 1.6:n kanssa voi tukka lähteä. Pitänee varmaan koeajaa kuitenkin, jos vastaan osuu. Omaksi tuollaisen voisi käytettynä ehkä ostaa, sillä siitä pääsee v-käyrän noustessa myös eroon. Liisarina ei viitsisi montaa vuotta väkisinnitkuttaa paskalla autolla...

Käytiin koeajamassa 1.8TSI 4x4 männäviikonloppuna. Hyvin liikkui eikä vetele yhtään. DSG myös paaaaljon parempi mitä nykyisen auton Aisini. Mutta melua tietty oli enemmän kuin laki sallii ja ovenvivut ym. nippelit klappaa jonkin verran. Edukkaassa autossa on aina tietenkin jotain halpaa. Jos saisivat äänet eristettyä, niin myynti tuplaantuisi. Vaikka sairaasti taitavat nytkin myydä.
 
1.6 tdi dsg on ihan toimiva vehje etuvetosena jos ajat yksin eikä ole kamaa kyydissä + ajat paljon kaupungissa. Jos ajat auto täyteen lastattuna paljon maanteitä niin ei niin mitään järkeä.

Wilmo, kyllä noi on aika pitkälti kaikki DSG-lodjut murheenkryynejä.... Toki jos sulla makaa tilillä tonnitolkulla rahaa ja oot valmis ottamaan riskin niin onhan se helvetin makea ajaa. S-tronic ei ole täysin sama kuin dsg.

Jos on tonnitolkulla löysää tileillä niin miks ei ostais jotain siistimpää autoa eikä vaan korjais dsg:tä?

Sama lootahan on varmasti 500 miljoonassa autossa, VW, Audi, Seat, Skoda.
Itse en manuaalia ottais edes ilmatteeks. Jos varmemman automaatin tahtoo niin liekö Mersu ainoa vaihtoehto.

Tottahan se on että kuivakytkin DSG7:ssa on ongelmia, 1.8:ssa on sitten DSG6 (märkäkytkin) mikä on kait hieman varmatoimisempi.

Varmaan mikä tahansa automaatti on varmempi ainakin tarinoiden perusteella. Varsinkin perinteiset automaatit jos niitä vielä jostain autosta löytää.
 
Ei kyllä netissä kaikki laatikot hajoavat. Tuota "perinteistä" automaattia lienee tarjolla suurimpaan osaan autoista, mutta suomi24:n mukaan nekin hajoaa. Omassa Volvossanikin on takavuosien "surullisen kuuluisa" geartronic, josta tosin ei ole hirveää hajoamisen määrää kuulunut. Samoin Bemarissa on surullisen kuuluisa automaatti ja Mersussakin kuulemma automaatti hajoaa.

Automaatti-ilmastointien piti hajota 90-luvulla, mutta niiden yleistyttyä on se poru laantunut.

Ai niin, ABS jarrut olivat hirveä riski myös aikanaan. Iskä osti Primeran ABS jarruilla ja naapuri nauroi niin, että kuola lensi aidan yli :D
 
Tuo 1.6TDI olisi hyvä liisarina, sillä sen päästöt tekevät siitä aika edukkaan. Mutta sitten toisaalta ihmisen järki sulaa jos joutuu 4 vuotta pelkäämään ohituksissa ja häpeämään naapurilleen...Ei ole auton hankinta helppoa. Toisaalta kustannuksia saisi alemmaksi ottamalla 2.0TDI manuaalin, mutta onhan se manuaalin hämmentäminen keijointa mitä voi housut jalassa tehdä. Omaksi taas ei oikein välttämättä haluaisi VAGia ostaa, sillä kaikenlaista pikkuvikaa niissä on jatkuvasti.

Mitenkähän nuo 1.6TDI tai 2.0TDI koneet ovat nykyisellään kestäneet? Minulla oli 170hp TDI pumppusuuttimilla aikaisemmin ja sepä oli perseestä se. Koko ajan sai pelätä milloinka sammuu motarille kesken ohituksen. Oikeastaan DSG oli ainoa minkä kanssa ei ollut siinä autossa murheita ;)

~70tkm takana 1.6TDI DSG:llä. Farmi-Golfissa on tämä, tätä Etelä-Amerikan tekelettä ei kyllä muutoin tohdi suositella (paljon kaikennäköistä pikkuvikaa), vaan suosiolla sama tekniikka ennemmin Skodaan asennettuna. Moottori itsessään on ollut ongelmaton, DSG:n kytkinsetti vaihdettiin muutama tkm sitten ravistuksen ja luistamisen takia. Pääosa ajosta on taajama-ajoa ja sinne tuo sopii kyllä kuin nyrkki silmään eikä kulutus huimaa (pitkän ajan lukemaksi trippiin on muotoutunut 4.9l/100km ja pitää tankkauslukemiin verrattuna paikkansa).

Matka-ajossa kuitenkin kulutusetu 2l koneeseen on mitätön kun taas ohituskiihtyvyydessä jäädään reippaasti. Eli jos ajaa pääosin taajamaa ja kaupunkia, suosittelen 1.6:tta, jos taas maantieajoa, kaksilitraista keulalle.
 
Itteä kiinnostais tuolla 1,6 tdi:llä lähivuosien octavia tai passat. Nyt ajelen vm. 03 101hv 1,9tdi passatilla, mittarissa vähän vajaa 300tkm. Laiskahan se on mutta minulle ihan riittävä. Kilometrejä tulee vuoteen reilu 30tkm joten pienen kulutuksen otan mielelläni vastaan. Hirveästi ei löydä 1,6 koneesta haukkuja, tosin onko niin tuore kone että ei ole ongelmat tulleet kunnolla esille? Eikös tuo 1,6tdi ole vähän niinkuin VAG:n hyvämaineisen 1,9 tdi koneen päivitys? Ainakin samat tehot näyttää olevan mutta pienempi kulutus. Varmaan manuaalilootalla sitten niin ei tarvii DSG:n hajoamista pelätä :D Tosin ehkä kauhukuvia maalataan liikaa seinille, koska sen korjaus on kallista jos se sitten kosahtaa. Tai sit pitää ostaa vähän ajettu ja hankkiutua eroon jossain 150tkm:ssä.
 
Ei kyllä netissä kaikki laatikot hajoavat. Tuota "perinteistä" automaattia lienee tarjolla suurimpaan osaan autoista, mutta suomi24:n mukaan nekin hajoaa. Omassa Volvossanikin on takavuosien "surullisen kuuluisa" geartronic, josta tosin ei ole hirveää hajoamisen määrää kuulunut. Samoin Bemarissa on surullisen kuuluisa automaatti ja Mersussakin kuulemma automaatti hajoaa.

Automaatti-ilmastointien piti hajota 90-luvulla, mutta niiden yleistyttyä on se poru laantunut.

Ai niin, ABS jarrut olivat hirveä riski myös aikanaan. Iskä osti Primeran ABS jarruilla ja naapuri nauroi niin, että kuola lensi aidan yli :D

Oisko toi DSG silti hieman eri juttu kun jotkut satunnaiset laatikon hajoamiset muissa merkeissä? Kaikista merkeistä löytyy paskaa ihan varmasti mutta kyllähän selkeästi keskimääräistä yleisemmät viat on eri juttu.
 
~70tkm takana 1.6TDI DSG:llä. Farmi-Golfissa on tämä, tätä Etelä-Amerikan tekelettä ei kyllä muutoin tohdi suositella (paljon kaikennäköistä pikkuvikaa), vaan suosiolla sama tekniikka ennemmin Skodaan asennettuna. Moottori itsessään on ollut ongelmaton, DSG:n kytkinsetti vaihdettiin muutama tkm sitten ravistuksen ja luistamisen takia. Pääosa ajosta on taajama-ajoa ja sinne tuo sopii kyllä kuin nyrkki silmään eikä kulutus huimaa (pitkän ajan lukemaksi trippiin on muotoutunut 4.9l/100km ja pitää tankkauslukemiin verrattuna paikkansa).

Matka-ajossa kuitenkin kulutusetu 2l koneeseen on mitätön kun taas ohituskiihtyvyydessä jäädään reippaasti. Eli jos ajaa pääosin taajamaa ja kaupunkia, suosittelen 1.6:tta, jos taas maantieajoa, kaksilitraista keulalle.

Suurin osa ongelmista kaiketi korjaantunut juurikin tuon kytkimen ravistuksen ja softan korjauksen avulla. Luulisi että 2013 valmistetuissa DSG-lootissa nuo olisivat jo valmiiksi uutta tuotantoerää?

Muutamia yksittäisiä tilanteita sitten on toki joissa koko DSG-aski on mennyt vaihtoon. Bemarissa arvo tippui tonnin kuussa ja korjaukset maksoi saman verran, joten eipä tuo iso kuluerä ole vaikka DSG porsisikin. Luulisi tuon takuun ainakin 100tkm kattavan vuosista riippumatta ja jos kestää 100tkm niin meidän käytössä se kestää sitten 10 vuotta.

TSI-konehan (1.2 ja 1.4) on TÄYSIN UUSI uusissa malleissa, joten turha tähän on vetää ketjukoneiden jakopääongelmia. 1.8tsi on toki vanhan tekniikan ketjukone vielä.
Toivotaan että saksalais-insinööri on saanut uudesta koneesta edeltäjää paremman, eikä jakopää porsi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom