Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kävin koeajamassa 2010 farkkuoctaviaa 1.8tsi koneella
Tuossa pesin ja myllytin naapurin 1.4 Tsi farkun Golffin, niin totesin, että on vähän ajettu Golffi ikäisekseen(2007)En kyllä ainakaan ite jaksa uskoa, että Audit, Skodat ja VW:t on ihan paskalla bensakoneella. Ehkä todennäkösempää on se, että noita on myyty niin jäätävä määrä, että sen takia löytyy kauhutarinoita netistä. Tosin en uskonu bemarin turbonkaa olevan mikään ihan paska kapistus ja semmonen levis lauantaina.
Eli mikä noista DSG-lootista nyt on se, mikä on huono? Noita on käsittääkseni aika monta erilaista. Mites Audin samat lootat, mitkä on nimetty S troniciks? Paskoja myös?
1.6 tdi dsg on ihan toimiva vehje etuvetosena jos ajat yksin eikä ole kamaa kyydissä + ajat paljon kaupungissa. Jos ajat auto täyteen lastattuna paljon maanteitä niin ei niin mitään järkeä.
1.6 tdi dsg on ihan toimiva vehje etuvetosena jos ajat yksin eikä ole kamaa kyydissä + ajat paljon kaupungissa. Jos ajat auto täyteen lastattuna paljon maanteitä niin ei niin mitään järkeä.
Wilmo, kyllä noi on aika pitkälti kaikki DSG-lodjut murheenkryynejä.... Toki jos sulla makaa tilillä tonnitolkulla rahaa ja oot valmis ottamaan riskin niin onhan se helvetin makea ajaa. S-tronic ei ole täysin sama kuin dsg.
Sama lootahan on varmasti 500 miljoonassa autossa, VW, Audi, Seat, Skoda.
Itse en manuaalia ottais edes ilmatteeks. Jos varmemman automaatin tahtoo niin liekö Mersu ainoa vaihtoehto.
Tottahan se on että kuivakytkin DSG7:ssa on ongelmia, 1.8:ssa on sitten DSG6 (märkäkytkin) mikä on kait hieman varmatoimisempi.
Tuo 1.6TDI olisi hyvä liisarina, sillä sen päästöt tekevät siitä aika edukkaan. Mutta sitten toisaalta ihmisen järki sulaa jos joutuu 4 vuotta pelkäämään ohituksissa ja häpeämään naapurilleen...Ei ole auton hankinta helppoa. Toisaalta kustannuksia saisi alemmaksi ottamalla 2.0TDI manuaalin, mutta onhan se manuaalin hämmentäminen keijointa mitä voi housut jalassa tehdä. Omaksi taas ei oikein välttämättä haluaisi VAGia ostaa, sillä kaikenlaista pikkuvikaa niissä on jatkuvasti.
Mitenkähän nuo 1.6TDI tai 2.0TDI koneet ovat nykyisellään kestäneet? Minulla oli 170hp TDI pumppusuuttimilla aikaisemmin ja sepä oli perseestä se. Koko ajan sai pelätä milloinka sammuu motarille kesken ohituksen. Oikeastaan DSG oli ainoa minkä kanssa ei ollut siinä autossa murheita ;)
Ei kyllä netissä kaikki laatikot hajoavat. Tuota "perinteistä" automaattia lienee tarjolla suurimpaan osaan autoista, mutta suomi24:n mukaan nekin hajoaa. Omassa Volvossanikin on takavuosien "surullisen kuuluisa" geartronic, josta tosin ei ole hirveää hajoamisen määrää kuulunut. Samoin Bemarissa on surullisen kuuluisa automaatti ja Mersussakin kuulemma automaatti hajoaa.
Automaatti-ilmastointien piti hajota 90-luvulla, mutta niiden yleistyttyä on se poru laantunut.
Ai niin, ABS jarrut olivat hirveä riski myös aikanaan. Iskä osti Primeran ABS jarruilla ja naapuri nauroi niin, että kuola lensi aidan yli :D
~70tkm takana 1.6TDI DSG:llä. Farmi-Golfissa on tämä, tätä Etelä-Amerikan tekelettä ei kyllä muutoin tohdi suositella (paljon kaikennäköistä pikkuvikaa), vaan suosiolla sama tekniikka ennemmin Skodaan asennettuna. Moottori itsessään on ollut ongelmaton, DSG:n kytkinsetti vaihdettiin muutama tkm sitten ravistuksen ja luistamisen takia. Pääosa ajosta on taajama-ajoa ja sinne tuo sopii kyllä kuin nyrkki silmään eikä kulutus huimaa (pitkän ajan lukemaksi trippiin on muotoutunut 4.9l/100km ja pitää tankkauslukemiin verrattuna paikkansa).
Matka-ajossa kuitenkin kulutusetu 2l koneeseen on mitätön kun taas ohituskiihtyvyydessä jäädään reippaasti. Eli jos ajaa pääosin taajamaa ja kaupunkia, suosittelen 1.6:tta, jos taas maantieajoa, kaksilitraista keulalle.