SJMV ja MAVE:n painot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hamletti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mulla ei tahdi pysyy painot näpeissä yli 5 toistoo(mave). Sitten vaa asettelen kädet uudestaa ja ne toiset 5. Yritän sitkeesti olla ilman remmejä, että näppeihinki tuli vähä voimaa. Hirveen kauaa en kyllä mavee oo tehny, nyt vasta alan paranteleen sarjapainoja (aluks tein pienemmillä painoilla ja panostin tekniikkan harjotteluun)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jonazn sanoi:
Oli kyl vaikeaselkonen kysymys, mutta jos ymmärsin oikeen niin kysyjä tarkotti että tarviiko jokainen veto aina alottaa sieltä kyykkyasennosta.

Ei tarvi.

Mistä sitten nimitys maastaveto (deadlift) jos niitä painoja ei vedetä maasta tai enklantiksi, ole "kuolleena"? Ei se kyl mu mielestä mikää maastaveto oo jos ne painot ei sinne maahan asti mee :D

Ristiotteella magnesiumin kanssa ei ote petä ainakaan itselläni. Remmejä tulee kuitenkin käytettyä niin eipähän joudu vaihtamaan otetta aina toisinpäin.

Zone-sarja -42%
Niin joo, kysymys oli päin persettä muotoiltu. Mutta persettä se koskikin. Eli lähinnä kysyin että miten alas itse on laskeuduttava. Jostain kuulin nyrkkisäännön että mahdollisimman alhaalta olisi noustava, mutta itselle tuntuisi luonnollisemmalta vetää perse ylempänä.

Ja sitten vetämään perseet.

Niin joo, kysymys oli päin persettä muotoiltu. Mutta persettä se koskikin. Eli lähinnä kysyin että miten alas itse on laskeuduttava. Jostain kuulin nyrkkisäännön että mahdollisimman alhaalta olisi noustava, mutta itselle tuntuisi luonnollisemmalta vetää perse ylempänä.

No tuota nyrkkisääntöä täytyy tarkentaa.. Ehkäpä siinä on tarkoitettu että niin alas kuin välitykset antavat myöden eli polvia ei tarvitse erikseen tangolla kiertaa.

Paras sääntö lienee että vedä siltä korkeudelta miltä lähtee isoimmat raudat! Kyllä se vetoasento sieltä tulee luonnostaan niinkuin tuossa sanoitkin.

Itselläni esimerkiksi, pitkänä ihmisenä, vetoasento on jalat melko suorina juurikin siitä syystä että polvet tulevat tangon liikeradan eteen aikaisessa vaiheessa persettä laskiessa.

Joo kiitti tarkennuksesta. Mä olen noiden voimaliikkeiden kanssa stressannut aivan käsittämättömästi. Penkin sain just tekniikaltaan siedettäväksi, ja nyt on korjauksessa tää mave just.

Itsenikin tunnistan juuri tuosta, että kun tuota pituutta on varteen siunaantunut keskimääräistä enemmän, niin alhaalta vetäessä sääri on poltteessa ja sen takia täytyy lopettaa. Mutta tosiaan, kiitti vielä.

jos jalat on vahvat, saa huomattavaa hyötyä kun pistää selän melkeen suoraan ja alkaa persttä laskemaan kunnes saa tangosta kiinni. sit nojaa vähän taaksepäin vetäessä (kannattanee kokeilla eka pienemmillä painoilla ettei tuu tasapainon kanssa ongelmia). itekin aikasemmin vetänyt selällä (eli perse niin yläällä kuin mahdollista) mutta sillon se on jo melkein sjmv.

itellä tosi heikot jalat ja sen takia toi tuntuu kauhean vaikealta laskea persettä alas. mutta siinähän kehittyy tasasemmaks voimasuhteet kun vetelee.

ite oon saanu noi vinkit yheltä kilpailevalta voimanostajalta eli kai niissä nyt jotain totuuspohjaa on.

Eikös maven idea juuri olekin se, että kaikki suuret lihasryhmät työskentelevät? Eli alkutyöntö jaloilla, varsinkin takareidet ja pakarat hommissa, ja sitten selkä mukaan.

Olen ymmärtänyt että veto lähtee kyykystä, "taakse kallistamalla" alkuveto, lopuksi suoristus selällä. Tanko on koko ajan kiinni koipeliineissa ja polvet ovatkin aikas mustelmilla vetopäivän jälkeen.

Mave on sen verran kokonaisvaltainen liike, että teen korkeintaan joka toinen viikko. Tai sitten kerran kuussa koko liikeradalla ja toisen kerran pukeilta. Tällä hetkellä nousee 4 x 95 kg. SJMV:tä teen lähes viikoittain, mutta pitempiä sarjoja pienemmillä painoilla (10 x 75 kg). Mahdollisimman pitkällä venytyksellä (korokkeella seisomalla saa aikas hyvän tuntuman!)

Viimeksi muokattu:
mulle ei oikee toi maven tekniikka oo koskaan auenut, kun ei ole kukaan neuvonut :) mutta ihan hyvin se on silti kulkenut kun on ihan selällä vetänyt, jalat hartianleveydellä. kaipa se on aika lähellä sjmv:tä. Ekaa kertaa kun kokeilin niin meni 140kg (kyykky oli tällöin luokkaa 90kg, penkki 80kg). maksimissaan se on ollu vähän reilu 200.. nykymaksimista ei tietoa, sillä teen liikettä pari kolme kertaa vuodessa. menee selkä niin jumiin eikä voi harrastaa muuta viikkoon.. ehkä toi harvaan treenaaminen on juuri syy että menee jumiin :D

mulle ei oikee toi maven tekniikka oo koskaan auenut, kun ei ole kukaan neuvonut :) mutta ihan hyvin se on silti kulkenut kun on ihan selällä vetänyt, jalat hartianleveydellä. kaipa se on aika lähellä sjmv:tä. Ekaa kertaa kun kokeilin niin meni 140kg (kyykky oli tällöin luokkaa 90kg, penkki 80kg). maksimissaan se on ollu vähän reilu 200.. nykymaksimista ei tietoa, sillä teen liikettä pari kolme kertaa vuodessa. menee selkä niin jumiin eikä voi harrastaa muuta viikkoon.. ehkä toi harvaan treenaaminen on juuri syy että menee jumiin :D
Tai jos vedät jotenkin selkä epäsuorassa:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole vähään aikaan tehnyt SJMV, mutta varmaan parillasadalla menee. Normimave ykkönen noin 260(2x250). En muista paljollako tein sitä aloittaessa, mutta nuorempana, kevyenä poikana tein 150 kilolla tavallisen maven perään.

Sekin varmaan riippuu siitä, että treenaako sjmv:ssa oikeesti takareisiä vai treenaako pelkästään sitä liikettä.

Mavessa keskityn saamaan mahdollisimman suuren kuorman liikkeelle ja suorin jaloin vedossa koitan taas rasittaa takareisiä mahdollisimman kovaa.

Kummalisia suhteita täälläkin vedon ja kyykyn välillä.. Mikähän mahtaa meikäläisellä olla heikko kohta ku veto on about 130-140 mut ja etukyykky pohjista n.100, ja veikkaan et jos pystyis takakyykyn tekee kunnolla ettei olkapäät ottais kipeetä nii sieltä sais parikyt kiloo enemmän ku ei tarvi luotisuorassa kyykkiä.

Vedosta sen verta että nyt on vähän tekniikka hahmottunu taas paremmaksi mut minkäänlaista räjähtyävyyttä ei tuntus olevan nostossa..

Jaa-a. Perus mavea ei tule nykyisessä ohjelmassa tehtyä, muuten kuin jonkun kerran vuodessa maksimitestin yhteydessä.
SJMV kuuluu toki ohjelmaan. Siinä olen vastikään tehnyt sarjat 180kg*2*6 ja normimavessa otin ykkösen 225kg.
SJMV:n teen remmeillä, kun taas tuossa mavessa käytin magnesiumia. Vyötä en käytä kummassakaan.
Olisikohan eroa sarjapainoissa normimaven eduksi 10-15kg....

Jaa tämmöistä historian hämäristä... Nykyään teen liikettä (SJMV/RDL, ehkä tuo romanialainen on omassa tapauksessa oikea nimitys) reisikoukistuksen jälkeen, ja rautaa on puolet entisestä. Ilman remmejä nykyään, hyvä on kehitys ollut :D
Normimavea en tee edelleenkään, kesällä joskus koitin ygöstä joka oli 175. Tästä eteenpäin taas kerran.

Sekin varmaan riippuu siitä, että treenaako sjmv:ssa oikeesti takareisiä vai treenaako pelkästään sitä liikettä.

Mavessa keskityn saamaan mahdollisimman suuren kuorman liikkeelle ja suorin jaloin vedossa koitan taas rasittaa takareisiä mahdollisimman kovaa.

Niinpä. Tuossa pitkään aikaan kun koetteli niin 10*120kg meni tosi tiukasti, mave ykkönen 220-230kg välissä. Mutta oli kyllä neljä päivää takareidet sellaisesta kohtaa kipeät josta eivät normaalisti ole. Rauhallisella tekniikalla ylhäältä alas ja alhaalla pitkä pito painoja silti kuolettamatta. Bodarithan ei tarvitse paljon painoa kun liike tehdään kohde lihaksella :)

Tä on muuten iha helvetin hyvä, mutta usein unohdettu pointti!

- - - Updated - - -

Eli siis jos sä treenaat SJMV liikkeenä, etkä takareisikurituksena, ni se on sama ku sä tekisit mavea superpaskal tekniikal..

SJMV:ssa tänään 10 x 127,5 kg ja mavessa viime viikolla 10 x 152,5 kg. Molemmat teen niin sanotusti liikkeenä, mutta itsellä tuntuu osuvan vähän eri lihaksiin. SJMV on gripin kannalta hankalampi, koska teen sen kuolettamatta. Nähtävästi muutaman sekunnin kuoletuksen aikana näpit saa lisää virtaa, koska mavessa ei ongelmaa ole.

Sjmv olen parhaimmillani tehnyt 10*140 ja paras mave-sarja on 12*160. Tuohon tavalliseen maveen olisi tullut vielä ehkä yksi tai kaksi toistoa lisää.

Suhde liikkeiden välillä on varmasti yksilöllinen, johtuen tekniikoista yms. ominaisuuksista...

Tänään otin SJMV:tä 10x8x82,5kg jonka jälkeen tavallista vetoa vielä helpon kakkosen 145kg + 16kg ketjuja.

Parhaimmillaan on tullu otettua tavallista vetoa pysäytyksillä 12x150kg, uskosin että samat 12 toistoa SJMV:ssä tulis n. 110 kilolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom