Dreamweaverista saa ainakin kokeiluversion ilmaiseksi ja monet ovat kehuneet parhaaksi sivujenteko softaksi. Ite kasailen tuolla sivuja ja mukavaa hommaa on ja valmiita mallejakin löytyy sopivassa määrin.
Ennen oli Macromedian softa mutta nyt Adobe on ostanu koko hyllyt. Tuolta saa kokeilu version 30 päivälle.
Itse suosin "käsin" koodaamista. Silloin on helpompi saada sivut näyttämään juuri siltä kuin haluaa. Lisäksi niiden "näet mitä saat" -ohjelmien ikävä ominaisuus tuppaa olemaan sotkuinen koodi. Jos ei muista, millaisia tageja pitää käyttää, voi aina katsoa mallia muiden koodeista. Loppujen lopuksi kovin monenlaisia tageja ei edes tarvitse, ellei hae sivuille jotain erikoista.
Itse käyttämäni ohjelma on tekstieditorityyppinen 1st Page 2000. Se osaa tarjota html-sivulle valmiin pohjan, jossa on body- ja head osiot valmiina. Lisäksi ohjelmassa on kattava valikoima erilaisia html-tageja, jotka saa tekstiin nappia painamalla. Ohjelmasta on myös 2006-versio, mutta kokeilu oli minulle pettymys, joten vaihdoin takaisin vanhaan.