Siviilipalveluksen kautta Poliisikouluun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä ne sivaritki voi kelvata polliiseiksi. Se on miehestä kii. Tosin intti jää monesti käymättä syystä 'multa on munat pois jos joudun muita tottelemaan' ja 'ahistaa jo ajatus että joku mua komentais, apua, joudun alistumaan!'. Poliisin pitää totella ja pysyä kurissa. Poiliisin pitää pystyä hillitseen itsensä ja toimia koko ajan korrektisti. Sitten on toinen poliisiksi soveltumaton ryhmä nää jotka lähtee inttiin torvea soitellen. Menevät aukkiin tai rukkiin ja ovat siellä puhtaita luusereita. Niillä jää toditelu päälle ja homma on poliisin urassa turhaa säätämistä. Ottaa vieläkin koteloon yks idiootti myymälävartija joka tuli aukoon naamaansa ku nojasin kärryihini. Tuli ensin tuijottaan viereen ja avasi puheenvuoronsa sanoilla 'Loppuu se värkkääminen'. Oli takuuvarmasti näitä maitojunapoikia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Andy_T sanoi:
Vähän suhteellisuudentajua peliin. Onko sinun mieleen tullut kertaakaan että se sivarin käynyt poliisi voi myös olla kaksimetrinen ja 130-kiloinen bodari? Ja tämän jepen parina vipeltää se intissä puoli vuotta lusmuillut, kattoon syljeskellyt tykkimiespiereskelijä, jolla fyysiseltä ulottuvuudeltaan ja riidansovittelutaidoiltaan on pariaan heikompi. Kumpaan sinä luotat tässä tilanteessa enemmän? Onko armeijan käymisellä tai käymätömyydellä enää tässä kohtaa mitään merkitystä? Minusta ei ole.

Kuten edellä on jo useampaan otteeseen tullut mainittua, armeijan käyneistä löytyy aivan samoja paskahousuja vätyksiä mitä sivareistakin, ja toistepäin ja niinpoispäin. Lopullinen valinta pitäisi tehdä itse koulun kokeissa, joissa sitten joukosta karsiintuu nämä ruohonleikkaajat ja liipasinherkät wannabe-sheriffit.

Joopa joo. En sano tähän muuta kuin että itseä kyllä pelottaisi ihan vitusti enemmän, jos omalla kohdalla sitä riitaa tulisi selvittämään yksikin omista palvelusaikani tykkimiesalaisista, sen sijaan että paikalle pelmahtaisi se 130-kiloinen, asiallinen sivaripollari.

edit: meh... siistitty

Pointtia on tuossakin. Itselläni oli tarkoituksella kärjistetty esimerkki, niin kuin Sinullakin. :D Meistä löytyy toki moneen junaan, mutta lähinnä mietin tuota uutista kokonaisuutena ja yleisiä linjoja ajatellen. Toivotaan, että hakijamäärien romahtaessa asiallisia, jämäköitä ja palvelualttiita nykyaikaisia skoudeja löytyy sivareistakin. Tuosta koosta vielä, nykyisillä sheriffeillä taitaa olla sellaiset varustukset vyöllä, että se fyysinen koko ei taida olla ensisijainen juttu asioita selvitellessä, vaan se luontainen lujuus, psykologisen kanssakäymisen ja paineensiedon lahjat luulisi olevan tärkeitä. Viisaammaat korjatkoon jos olen väärässä.

Edelleen, hyvä että mielipiteet ovat vaihtelevia! :thumbs:

Olin vuoden kouluttajana ja res.kers. ja nää jutut on yllättäen tosi tärkeitä mulle ja mulla on tietysti vahva näkökulma armeijasta. Mutta ei vängätä nyt siitä niinkuin yleensä täällä. Se on mun mielestä tärkeä suomalaiselle nuorelle miehelle, jolle armeijassa saattaa joku elämän ekaa kertaa sanoa EI! Se on mun mielestä sosiaalisesti ja psyykkisesti hyvä ja vahvistava kokemus ja monella sieltä on alkanut kuntoiluinnostus. MUTTA kun nämä aina kääntyy mielipideväittelyiksi, jolloin toisia mollataan ja jauhetaan vegaanihomoista jne. Kärjistellään kunnolla ja katellaan ku vanhaa mustavalkokelaa.

Tuossa uutisessa kerrottiin mm. että kun lakiuudistus toteutuu, MYÖS 6kk:n varusmiehet voivat hakea poliisiksi ja näin ei ole ennen ollut. Ja vaikka valintaperusteet laajenevat, se ei tarkoita, että Tampereella alkaa näkyä pitkätukkaisia liimanhaistelijoita ja kotikasvattajia. Mulla on esim. yks koulukaveri, joka kävi sivarin ja sanoi, että jälkeenpäin ois voinut hyvin päättää toisin. Kun oli silloin nuorempana niin ehdoton ja sillä oli vahvat mielipiteet. Eli ihmiset ovat yksilöitä ja eiköhän ne viranomaiset osaa uudistuksen hoitaa siten, että meillä on täällä Suomen kaduilla ja teillä jatkossakin turvallista olla.

Eikä niitä fyysisiä vaatimuksia varmasti höllätä, kun naistenkin pitää jaksaa mm. raahata sitä 70kg:n nukkea. Taitaa olla tuossa henkilön aiemmassa koulutuksessa ja persoonassa enemmän sitä eroa entiseen.

Edit Ja ne intin räkäpäät eli harjoituspatruunat on sinipäisiä ja puusta eikä kumiluoteja!

Edit jotain

Cthulhu sanoi:
Väkivaltaisessa tilanteessa luotan enemmän ihmiseen joka suostuu tarttumaan aseeseen puolustaakseen itseään ja muita ihmisiä.

Ennemmin luotan liipasinherkkään poliisiin kuin poliisin joka alkaa hätätilanteessa leikkaamaan ruohoa.

Tahtoisin mieluummin avukseni tilanteen niin vaatiessa asetta käyttävää poliisia kuin porkkanaa heiluttavaa lihavaa sivaria.

Nyyyt taidat tehdä sitä mitä avatarisi tekee. :D

Kohta joku suuttuu... :jahas:

haba sanoi:
Olin vuoden kouluttajana ja res.kers. ja nää jutut on yllättäen tosi tärkeitä mulle ja mulla on tietysti vahva näkökulma armeijasta. Mutta ei vängätä nyt siitä niinkuin yleensä täällä. Se on mun mielestä tärkeä suomalaiselle nuorelle miehelle, jolle armeijassa saattaa joku elämän ekaa kertaa sanoa EI! Se on mun mielestä sosiaalisesti ja psyykkisesti hyvä ja vahvistava kokemus ja monella sieltä on alkanut kuntoiluinnostus. MUTTA kun nämä aina kääntyy mielipideväittelyiksi, jolloin toisia mollataan ja jauhetaan vegaanihomoista jne. Kärjistellään kunnolla ja katellaan ku vanhaa mustavalkokelaa.

Tuossa uutisessa kerrottiin mm. että kun lakiuudistus toteutuu, MYÖS 6kk:n varusmiehet voivat hakea poliisiksi ja näin ei ole ennen ollut. Ja vaikka valintaperusteet laajenevat, se ei tarkoita, että Tampereella alkaa näkyä pitkätukkaisia liimanhaistelijoita ja kotikasvattajia. Mulla on esim. yks koulukaveri, joka kävi sivarin ja sanoi, että jälkeenpäin ois voinut hyvin päättää toisin. Kun oli silloin nuorempana niin ehdoton ja sillä oli vahvat mielipiteet. Eli ihmiset ovat yksilöitä ja eiköhän ne viranomaiset osaa uudistuksen hoitaa siten, että meillä on täällä Suomen kaduilla ja teillä jatkossakin turvallista olla.

Eikä niitä fyysisiä vaatimuksia varmasti höllätä, kun naistenkin pitää jaksaa mm. raahata sitä 70kg:n nukkea. Taitaa olla tuossa aiemmassa koulutuksessa enemmän sitä eroa entiseen.

ASIAA. En kommentoi muuten.

Cthulhu sanoi:

Sisälukutaitoa much?

Ja sä uskot että poliisikoulun pääsykokeissa ei karsita pois näitä porkkananheiluttelijoita. Kyse on nyt siitä, että henkilö pääsee niihin kokeisiin asti, sillä armeijan käymisellä tai käymättömyydellä ei todellakaan ole niin suurta merkitystä henkilön kyvyssä hoitaa poliisin tehtäviä.

Mistäs lähtien poliiseille on ruvettu jakamaan ruohonleikkureita ja porkkanoita? Taisi olla samaan aikaan kun Cthulhulle lahjoitettiin kyky loogiseen päättelyyn ja esillä olevien vastakohtien ennakkoluulottomaan punnitsemiseen.

Lakia on muutettu, koska se on ollut sivareita syrjivä. Asiasta oli kanneltu oikeusasiamiehelle ja eduskunta on nyt päättänyt sallia sivareiden pääsyn poliisikouluun.

-sivarin vakaumus ei välttämättä estä aseen käyttöä poliisin työssä
-ahvenanmaalaiset, naiset ja maahanmuuttajat ovat päässeet poliisiksi
-poliisin ammatin oppii poliisikoulussa ja työtä tekemällä, ei armeijassa
-upseereille voidaan kuitenkin antaa lisäpisteitä karsinnoissa
-nuorena suoritetun sivarin jälkeen mielipiteet ovat saattaneet muuttua, mutta poliisikouluun ei enää olisi asiaa

Täällä on usein vikisty, kun bodareita ei ymmärretä eikä osata valistaa "oikein" hormooneista, kun se on niin syrjivää. Jotkut eivät edes uskalla vetästä proteiinidrinkkiä työpaikan kahvipöydässä. Toisaalla haukutaan sitten oikeita vähemmistöjä :david: Tuo oli sitten pientä provoilua, mutta siinä piilii totuuden siemen.

Cthulhu sanoi:

Mä arvaan, että vaihtoehtoja on kaksi:
a) Sun sisälukutaidossa on pahasti vikaa
b) Provoat HUOLELLA.

Jos vaihtoehto a) on lähellä sydäntäsi, suosittelen kahlaamaan puoli kirjastoa kirjallisuuden klassikoita läpi ja miettimään mistä niissä todella on kyse. Mikäli vaihtoehto b) tuntuu sopivammalta, kehoitan lopettamaan sen provoamisen heti. Tai...

Andy_T sanoi:
Ja sä uskot että poliisikoulun pääsykokeissa ei karsita pois näitä porkkananheiluttelijoita. Kyse on nyt siitä, että henkilö pääsee niihin kokeisiin asti, sillä armeijan käymisellä tai käymättömyydellä ei todellakaan ole niin suurta merkitystä henkilön kyvyssä hoitaa poliisin tehtäviä.

Tietenkin uskon ja siksi oletan, että sivareita ei paljon poliiseina nähdäkään.

Andy_T sanoi:
Mistäs lähtien poliiseille on ruvettu jakamaan ruohonleikkureita ja porkkanoita? Taisi olla samaan aikaan kun Cthulhulle lahjoitettiin kyky loogiseen päättelyyn ja esillä olevien vastakohtien ennakkoluulottomaan punnitsemiseen.

Et siis tunnista ja ymmärrä sarkasmia vaikka sitä hierottaisiin naamaasi?
Otan osaa mutta en kuitenkaan syytä sinua.

Sumu sanoi:
Mä arvaan, että vaihtoehtoja on kaksi:
a) Sun sisälukutaidossa on pahasti vikaa
b) Provoat HUOLELLA.

Jos vaihtoehto a) on lähellä sydäntäsi, suosittelen kahlaamaan puoli kirjastoa kirjallisuuden klassikoita läpi ja miettimään mistä niissä todella on kyse. Mikäli vaihtoehto b) tuntuu sopivammalta, kehoitan lopettamaan sen provoamisen heti. Tai...

a) Sisälukutaitoni on parempi kuin sinulla ja olen todennäköisesti lukenut enemmän kirjoja kuin sinä. Huoneessani on kirjahylly missä on noin 400 kirjaa ja Kirjasto siihen päälle niin pääsen kevyesti yli tuhannen...veikkaisin paria tuhatta.

b)Okei kehoitit , aiotko antaa minulle porttikiellon?

Olen jotenkin pahoillani sinun puolestasi...

Cthulhu sanoi:
Et siis tunnista ja ymmärrä sarkasmia vaikka sitä hierottaisiin naamaansi? Otan osaa mutta en syytä sinua vaan vanhempiasi.

Ja sä et tunnista sitä, kun sarkasmiin vastataa sarkasmilla. Otan osaa mutta en syytä sinua, vaan sitä tarhantätiä joka vei neitsyytesi porkkanalla. Ehkä sun, Kultu, olis vaan parasta vetää ne polvisaappaat tiukemmin jalkaasi, ja poistua lajittelemaan sitä SS-julistekokoelmaasi, ennenkuin joku iso paha mode tulee lyömään sua ruohonleikkurilla päähän.

/kohta heiluu häkki molemmille

Cthulhu sanoi:
a) Sisälukutaitoni on parempi kuin...

Ymmärsitkö jotenkin väärin tämän viestiketjun ja sinulle annetun varoituksen? Tämä ketju ei käsittele sinun lukemiasi kirjoja tai sinun "näppärää" sarkasmia vaan aihetta: "Siviilipalveluksen kautta Poliisikouluun!". Mikäli sinulla ei ole asiallista vastausta aiheeseen, niin voit jatkaa kirjojesi lukemista.

Mitenkäs se noiden poliisin teknisen puolen ihmisten koulutus? Sinne päästäkseen ei ilmeisesti tarvi käydä poliisikoulua tai nykyään enää armeijaakaan, onko näin? Ajattelin vaan että kyllä sieltä sivari puoleltakin löytyy melkoista potentiaalia esim. tietoturvatehtäviin ja muihin teknisiin tehtäviin. Kyllä sitä kynäniska- nörttiä tarvitaan monessa paikassa pitämään Suomi turvallisena maana.

Cthulhu sanoi:
a) Sisälukutaitoni on parempi kuin sinulla ja olen todennäköisesti lukenut enemmän kirjoja kuin sinä. Huoneessani on kirjahylly missä on noin 400 kirjaa ja Kirjasto siihen päälle niin pääsen kevyesti yli tuhannen...veikkaisin paria tuhatta.

Ooh. Mykistävää.

b)Okei kehoitit , aiotko antaa minulle porttikiellon?

Rautatie.jpg

Nuo kaksi pitkää esinettä tuossa yllä olevassa kuvassa ovat ratakiskoja. Ratakiskoista voi vääntää mitä ihmeellisimpiä asioita ja niitä voi ajoittain käyttää havainnollistamisen apuvälineenä. Rautalanka on aikansa elänyt juttu.

JohnnyB, hyvä posti.

mr. perfect sanoi:
No eikös noiden uudistuksien jälkeen sinne pääse myös 180 päivän reserviläisetkin?
Hyvin suurella todennäköisyydellä.. :)
Sillä jos on säädetty laki, jossa sivarit voivat hakea poliisiksi, mutta 180vrk palvelleet eivät, niin tämä poika muuttaa vaikka Ruotsiin..

neutraali sanoi:
Intti on aivan yliarvostrettu muutenkin tässä maassa, mielestäni sen ei tulisi vaikuttaa mihinkään muuhun tyotehtävään pääsyyn paitsi itse armeijan työ tehtäviin. Hyvä veto haloselta höllentää linjaa(tai siis että on vahvistanut laki muutoksen) :thumbs:

Nyt jo vähän pelottaa olla neutraalin kanssa samaa mieltä (yleensä aikas jyrkät mielipiteet).Hain aikoinani poliisikouluun ja armeijasta ei ollut paskan hyötyä.Nimismies vaan haastatteli onko tuttuja poliisissa?No ei ollut ja siihen tyssäs poliisikouluun haku.
Pikkaisen tuntuu populismilta tämä muumimamman lakiehdotus eli kait tälle oli joku tilaus?Armeijaan meno ja poliisikouluun haku ei ole mielestäni sama asia (vakaumuksen kannalta).

Pani kyl pikkasen miettimään tuo lakiuudistus. Eihän tuossa nyt oo mitään järkeä. Kukaan niistä sivareista, ketä tunnen ei menis lähellekään poliisikoulua. Tuo on sentään hyvä, et 180vrk palvelleet voi myös päästä polliisiksi, turha oli ennen vaatia 270vrk:ta. Haluaisin kyl nähä äijän, joka ensin menee sivariin ("Mä en haluu ampua pyssyillä. Mä en haluu tappaa. Mä haluun siivoomaan vessoja vuodeksi.") ja tän jälkeen hakee poliisiksi, ihan vitusti järkeä.

mxm sanoi:
Haluaisin kyl nähä äijän, joka ensin menee sivariin ("Mä en haluu ampua pyssyillä. Mä en haluu tappaa. Mä haluun siivoomaan vessoja vuodeksi.") ja tän jälkeen hakee poliisiksi, ihan vitusti järkeä.

Niin, ilmeisesti kaikki menevät sivariin sen takia koska eivät halua olla aseiden kanssa tekemisissä? Vai menevätkö?

Sumu sanoi:
Niin, ilmeisesti kaikki menevät sivariin sen takia koska eivät halua olla aseiden kanssa tekemisissä? Vai menevätkö?

Suuri osa muttei kai todellakaan kaikki. Varmaan enemmän noita tapauksia on totaalien porukassa. Kyllähän varmasti monia rassaa se kurinpito ja systeemi, mikä intissä vallitsee. Se, että joku määrää, mitä ja milloin sun pitää tehdä. Tätä on ainakin mun sivaritutut on enemmänkin sanoneet syyksi, miksei mennyt inttiin. Ymmärrettävää toisaalta mutta on intissä sen kaiken paskan ohella myös niitä hyviäkin juttuja!

Vituttaa kun oma meno poliisikouluun tyssäsi jonkinasteiseen punaviher-värisokeuteen ja nyt sinne halutaan isänmaan puolustuksesta piittaamattomia nuorukaisia. Toivottavasti arvostavat sitten edes kansalaisia enemmän kuin suomen pientä pinta-alaa... Kai ne sivarit sopii johtamaan kuitenkin poliisivoimia, jos kerran Suomen presidenttinäkin häärää *****.

Ugh! Katkera härkä on puhunut! :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom