Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
flyboy sanoi:Missä Dink olet lennonjohtajana?
Wasa? Aika lepposta turinointia kuulunut sieltä suunnalta...;)dink sanoi:Eräällä Suomen kauniin länsirannikon kentällä. :D
höyhen sanoi:Wasa? Aika lepposta turinointia kuulunut sieltä suunnalta...;)
dink sanoi:Eräällä Suomen kauniin länsirannikon kentällä. :D
Nykyään finskillä pilotit saavat jäädä 55v täytettyään eläkkeelle ja pois potkitaan viimeistään 60v täyttävät, jos ei vielä sitä ennen ole tajunnut lähteä;)dink sanoi:Kuulemani mukaan nykyään Finskillä 54-vuotiaana saa jäädä eläkkeelle ja 58v on takaraja, mutta 60 vuotta kaavaillaan uudeksi takarajaksi.
Drill sanoi:Oli tosi kuormittavat testit, joo. Eniten jäivät mietityttämään muistikokeet. Onko tietoa, kuinka paljon porukkaa karsitaan haastatteluihin? 100?
Pieni jännitys on joka päivä postia katsellessa...
Kurssin hinta oli vuonna -02 10.000EUR...Niin, kun SIO järjestää noita testejä, niin jos niissä jotenkin pääsee valituksi, saako siis ilmaiseksi jonkun liikennelentäjän koulutuksen? Voiko olla näin?
Suurinpiirtein näin, vaikkei nuo SIO:n testitkään mikään läpihuutojuttu ole (1500 hakijaa -> 50 valittua oli joku vuosi)...Siis onko lentäjäksi käytännössä kaksi reittiä?
Armeijaan lentäjä (todella tiukat valintatestit? mutta ilmainen) -> liikenne/sotilaslentäjä ura
SIO ("helpommat" testit?, 10000€?) -> liikennelentäjä
Itse karsiuduin yhden muistitehtävän takia pois jatkosta ennen haastatteluja. Tehtävä oli se missä piti tuijottaa sanoja muutama sekuntti ja sen jälkeen mahdollisimman nopeasti laskea annettu lasku ja taas sana ja lasku. Lopuksi piti muistaa sanat annetussa järjestyksessä. ja tasot alkoivat 5:stä sanasta aina muistaakseni 16:a sanaan. Testeissä pitää kuulema jokaisesta osiosta (lähemmäs toista sataa) yli 50% edellisen 5:n vuoden keskiarvosta. Itse sain siitä osasta jotain 40-50% väliltä. Muut osiot olivat pääsääntöisesti menneet hyvin tai erinomaisesti. Ei auttanut itku markkinoilla. Nyt odotellaan Patrian tuloksia....;)Pakko nostaa vanha lirpake ylös.. Oliko Kas-vaimen kohtalona karsiutuminen kurssilta vai joko on ensikosketukset lentämisen maailmaan saatu?
10k€ on niin pieni kulu tuosta SIO:n koulutuksesta ATPL+ohjaamoyhteistyökoulutus+Finnairin testit läpäisty, että oksat pois. 90k€ on viellä ihan kohtuullinen summa koulutuksesta, jos HUOM jos saa heti/nopeasti töitä. Liikennelentäjäksi ei ole kuin yksi reitti: PPL+IR+ME-RC+CPL+APTL(F)(+MCC+tyyppikoulutus+min 1500h päälikkölentokokemus+APTL(A))Lapo sanoi:Niin, kun SIO järjestää noita testejä, niin jos niissä jotenkin pääsee valituksi, saako siis ilmaiseksi jonkun liikennelentäjän koulutuksen? Voiko olla näin?
EDIT: Onko kyse tästä kurssista?
FAQ:
"Mitä kurssi maksaa? Kurssi maksaa 10 000 euroa (1.8.2002)."
Liikennelentäjäksi ei ole kuin yksi reitti: PPL+IR+ME-RC+CPL+APTL(F)(+MCC+tyyppikoulutus+min 1500h päälikkölentokokemus+APTL(A))