Eilen illalla ketjun läp luettuani päätin, että jospa sitä itsekin parit kokemukset tänne jakaisi.
Ensimmäinen keissi tapahtui siis kymmenisen vuotta takaperin, Herran wuonna 2002. Olin vissiin kaheksanvuotias. No kuitenkin, meillä oli pesispeli vissiin Tyrnävän joukkuetta vastaan, ja eipä aikaakaan kun allekirjoittanut kekkuloi itsensä kolmospesälle. No, pesälle (höhö) päästyäni tapahtui sitten niin, että rakkoa alkoi painaa. 8-vuotiaan pojan rautaisella päättelykyvyllä tulin sellaiseen lopputulokseen, että jos pissattaa, niin silloin täytyy pissata. Aloin siis innosta puhkuen viittoa ja huutaa valmentajalle: "HEIKKI, MUA PISSATTAA!" Muistaakseni lopulta tais käydä sit niin, että peli keskeytettiin siksi aikaa, että meikä saa käydä pisulla. Tästä tempauksesta saan kuulla vielä tänäkin päivänä jos johonkin vanhaan joukkuekaveriin sattuu törmäämään. Tää juttu ei oo varsinaisesti hävettänyt mua ikinä, mut aattelinpa että temaattisesti se kuitenkin sopii joukkoon vallan mainiosti.
Sit elämäni kohokohta, vähän tuoreempi tapaus. tais olla talvea 2011. Oltiin puntilla tossa iltasella kaverin kans, ja kyykkyä siinä sitten muistaakseni aika alkuun väännettiin. Treenihousuiksi olin valinnut semmoiset vähän vanhahkot, mielestäni hyvin venyvät housut. Virhe. Noh, ei siinä sit muuta ku tankoa niskaan ja kyykkäämään. Siinä laskeutuessani sit olin kuulevinani jotain pientä repeämisen ääntä, ja kysyin siinä kaverilta et repeääkö mun housut. "Ei ne mitää repee, ihan alas asti mee vaa". Tein sit työtä käskettyä, ja alas päästyäni ilmoille kajahti aivan jumalaton töräys, sellaisen *RRITSS* -äänen saattelemana, hyvä kun ei paskat tullu housuun. Päästin siis kyykätessä ihan jumalattoman kovaäänisen pierun ja revin savotassa vielä housutkin. Mutta eihän se vielä riitä: ylös noustuani huomasin peilistä, että tuttu pili sieltä vilkuilee takas. Bokserit oli siis myös aivan tuhoutuneet. Naama punasena siinä mutisin kaverille jotain et ei vitsit just muistinki et oli jotain muuta menoa. Sit kiireen vilkkaa kotiin. Voin kertoa, että jumalauta kun hävetti. Sanomattakin lienee selvää, että sille salille en oo toista kertaa vielä tänäkään päivänä mennyt.