Silloin teki mieli vajota maan alle!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Devin
  • Aloitettu Aloitettu
Ensimmäisellä luokalla ala-asteella menin yleensä arkipäivänä iltapäiväkerhoon koulupäivän jälkeen ja siellä iltapäiväkerhossa mentiin lähesaina läheiseen puistoon leikkimään. Kerran puistossa eräät tyypit olivat laskeneet niin että olivat jääneet alas solmuun/huonoon asentoon. Minä siinä sitten katsoin että nyt olisi hyvä ajoitus laskea mäkeä kenkä päin yhden naamaa .En tiedä mistä ihmeestä edes sain päähäni tehdä näin mutta tein sen. Sitten siinä sitä sitten selvitettiin ja itseäni hävetti. Olin kyllä ansainnut sen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taisin olla kasilla ja olin lähdössä koulun liikuntahallilta säbäpelistä kotiin. Huomasin kuinka sen aikainen ihastukseni istui koulun eteisen lattialla jonkun 4-5 kaverinsa kanssa ja viettivät aikaa. Oli talvi ja tottakai kun ovesta ulos pääsin, niin vedin mallikkaasti lipat suoraan perseelleen siihen oven eteen jonka jälkeen sisältä kuului kikatus ja hihitys. Ai vittu kun hävetti.

Silloin aina hävettää kun menee musiikkiliikkeeseen kattomaan soittimia tms ja pitäis ruveta testaamaan tuotteita.

No, tämä nyt ei ollut elämäni nolompia hetkiä, mutta jakamisen arvoinen kuitenkin.

Hyppäsin viime tiistaina Helsingissä ratikkaan, jonka luulin meneväni Kisahallille päin. Minulla oli kädet täynnä kasseja ja puhuin puhelimeen, jotenkin sohjossa keskittyneenä tarpoessa katsoin vaan ratikan numeroa enkä sitä kummalta puolelta tietä se lähtee. Hyppäsin siis kyytiin, enkä tajunnut että olen menossa Katajanokalle. Löpisin vaan puhelimeen anopille että "Olen kohta tässä Kisahallilla, ei mene kun muutama pysäkki, odota siinä vain". Koko ajan olin menossa siis Katajanokalle, enkä tätä edes itse tajunnut. En asu Helsingissä, joten en tunne paikkoja niin hyvin. Varsinkin kun en sen enempää ikkunoista ulos katsellut. Ratikka oli täynnä ja hiljainen. Kun tajusin olevani aivan päinvastaisessa suunnassa, hyppäsin pihalle nolostuneena. Sitä vaan, että millaisena ääliö-blondina kanssamatkustajat ovat minua pitäneet kun höpisen olevani pian Kisahallilla, vaikka laivasatama häämöttää... :face:

Ja olihan sekin noloa itsessään soittaa anopille, että voisiko noutaa minut toiselta puolelta Helsinkiä, koska en ollutkaan ihan niin lähellä Kisahallia kun sanoin.

Olisikohan ollut vuonna -89 tai jotain, kun pääsimme koulusta uimahalliin jälleen kerran... Odottelin innoissani jo saunassa ollessani hyppäämistä hyppykorokkeelta pää edeltä veteen. Tarvittavat lämmöt saatuani, painelin suihkuun ja huimaa kyytiä uimahallin puolelle ja hyppykorokkeelle. Silloinen rehtorimme oli altaan toisessa päässä ja alkoi kävellä käytävää pitkin suuntaani koko ala-asteen ollessa jo altaassa. Kiljuin kädet ylhäällä vinhasti heiluen, että "hei ope! Kato kummä hyppään!!!" Miekkonen vastasi rennosti, että "jos nyt laitat housut ensin jalkaas"...

Katsoin alas ja järkytyin niin, että reksi sai houkutella mut saunasta seuraavat puol tuntia. Jäi traumat.

Tää on jo niin paha että OIKEESTI tekis mieli hävitä maan alle:hyvä:

Tässäpä yksi stööri...

Lähdin koululta kavereiden kanssa työmaalle omalle autolla, kun ei kiinostanut linkkaan hypätä ja tietysti unohdin turvavyön laittaa päälle ja samantien ajoin ratsiaan, missä meirät tietenkin otettiin tien sivuun ja sakkolappua annettiin, noh tästä vittuuntuneena työmaalle maalailemaan ja kotia päästyäni samantien suihkuun puhdistamaan maalisen kehoni, ja hetken suihkussa ollessani olin kuulevinani niinkuin joku hakkaisi lekalla kotioveen, ja jotain mutinaa päälle. No tästä nopeasti pyyhe lonkalle ja ovea avaamaan.

Oven avattuani ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen;

Samainen poliisi, joka sakotti mua turvavöistä, seisoi oven takana ja ei senkään ilme sen parempi ollut mikä mulla oli naamavärkissä, kului n.5 sekunnin hiljaisuus ja poliisi sitten sai sitten sanotuksi että muistatko mut? Sakotin sua tuossa tovi sitten turvavöistä, ootko kattonut sakkolappua? Vastasin sitten että enpäs ole keriinnyt, hiljan kotia pääsin. Poliisi sitten että no mulle kävi sellainen kömmähdys että en oo merkinny siihen sakkoon ollenkaan maksettavaa summaa, ja kun täs lähistöllä asun niin päätin tuora ihan sulle kotia asti tän uuden sakon missä on summa oikein. Onkos sulla puhelin numero vaihtunu kun yritin soittaakkin sulle mutta en saanut yhteyttä numeroon. Vastasin sitten että vai niin on päässyt käymään, joo on mulla numero vaihtunut, orotappa siinä niin haen puhelimen mistä nään mun uuden numeron. Samassa kun käännyin niin eiköhän se pyyhe minkä olin hädällä kietaissut vyötärölleni ala purkautumaan ja persehän siinä vilkkui aika iloisesti suoraan tälle kyseiselle miliisille..

Tästä nopeasti luikkien hain puhelimeni ja palasin niin poliisin ilme oli kuin olisi justiin tukahtumassa nauruun, ja otti numeron talteen ihan hiirenhiljaa siihen asti kun sai sanottua repeilevällä äänensävylle että hyvää päivän jatkoa! Oven kiinni paiskaistuani kuulin kauhean naurun rappukäytävästä ja arvaten se oli se poliisi..

Muutaman kerran myöhemminkin oon tähän poliisiin törmännyt, ja nauraen on moikannut! :D

Tässäpä eilen sattunut:

Menin velipojan kämpillä käymässä kun vein hänen petauspatjansa sinne kun oli tuonut sen porukoiden luokse pestäväksi. Kun pääsin kämpille ei veljeä näy missään. No eikun tietokoneelle ja siinä omissa maailmoissani olin, kun veli ja hänen uusi mahrollinen tyttöystävänsä pamahtavat sinne. (En ollut koskaan ennemmin tavannu kyseistä likkaa enkä tiennyt tästä mitään että olisi veljeni kanssa tulossa)

M:minä
V:veljeni

V: Moro toiksä sen patjan minkä pyysin?
M: Joo toin mä sen, se on tossa sun sängylläs
V: Miks tää on näin vitun kurtussa?
M: Se päällinen vähä kutistu pesus, sähän sen nopiaa nussit suoraksi!
V: Just..

Sitten alkoi kuulumaan naisen hiljaista hihitystä ja silloin se tunne tuli.. Käännyin nopeasti ympäri ja siinähän se sen uusi naikkonen seisoi.. Tähän vain nopeasti sanoin hetken tuijotettuani suu auki että moro! Ja käännyin takaisin tietokoneen ääreen.. Hävetti ihan saatanasti, hyvän ensivaikutelman annoin varmaan..

Muistuupa mieleen ensimmäinen päivä ylä-asteella. Kun oltiin menty koulun rukousaulaan(tila jossa on puhujankoroke ja tuoleja...)sitten opettajat esitteli itsensä ja niin edespäin. Sitten pyydettiin henkilöitä sivulle jotka kuuluivat tiettyihin luokkiin. Itse kuuluin luokkaan a ja nimeni oli listalla toisena. Nimeni sanottiin ja olin ihan mitä nyt pitäisi tehdä(en ollut kuunnellut ohjeita).Nimi toistettiin nousin seisomaan ja mietin mitä nyt pitäisi tehdä. Siinä sanottiin toisen nimi sitten ja seurasin häntä paikkaan. Heti seuraavana välituntina minulta kysyttiin asiaa ja hävetti.

Olin laivalla tuossa joulunaikoihin, tuli vedettyä tietysti pää ihan täyteen, ei sattunut mitään erikoista, mutta seuraavana aamuna se krapula... Linkalla turun keskustaan ja samantien kun pääsen linkasta pihalle niin kunnon yrjöt siellä keskustassa... Vitusti ihmisiä ympärillä ja tuntu et kaikilla oli hauskaa paitsi itsellä. Ja tähän ku vielä lisätään se, että vedin perässäni kaljakärryä, jossa oli 4 lavaa olutta ja vähäsen lonkeroa päälle. Ei vittu, hävettää kun muistelee tuota :D

Ei hätää, toi ei oo kovin harvinainen näky Turussa joten tuskinpa ketään edes muistaa tapahtunutta.

Axe_guy.png

Näitähän tilanteita ois yhen elämänkerran verran, mutta... :lol2:

Muuan vuosi takaperin asuin eräässä kaupungissa yksiössä ja tuli ilmoitus taloyhtiön kokouksesta liittyen tulevaan suureen remonttiin. Kuuliaisena katsoin ajankohdan ja hieman myöhästyneenä riensin kokouspaikalle joka oli erään hotellin alakerran tiloissa. Näköjään suurin osa muista oli tullut paikalle ja menin vaivihkaa takapenkkiin istumaan. Paljoapa ei ollut tullut nähtyä oman talon asukkaita joten tässä vaiheessa ei vielä epäillyt mitään ihmeellistä. Kaikki tietenkin kääntyivät katsomaan kukas nyt paikalle tuli. Puhetta pitänyt henkilö käski laittaa nimeä paperiin ja hakea lihapasteijaa sekä pullaa naposteltavaksi. Hain käskystä pullat & teet ja takaisin paikoilleen. Kohta eteeni tulee nimipaperi ja tässä vaiheessa huomasin, että paperi sisältää ihan eri talon asukkaiden nimiä ja osoitekkin on viereisen naapuritalon osoite... Ei auttanut kuin tehdä nopea katoamistemppu paikalta pullat poskissa. :D Taisivat kokoustajat ihmetellä kuka outo nainen tulee paikalle yhtäkkiä, vie osuuden ruuista ja häippäsee paikalta. :D Olinkin kattonut ilmoituksesta väärän päivämäärän. :jahas:

Ajokortin menettäminen 18-vuotiaana tuntui semmoiselta että eihän tätä voi kotiväelle kertoa mitenkään. Lähestulkoon kirjaimellisesti tulikin kyllä kadottua kun lähdettiin heti seuraavana aamuvarhaisella toiseen päähän Suomea pienelle roadtripille kavereiden kanssa. Sieltä oli turvallista tiedottaa asiasta.

Mitään noloa sanan varsinaisessa merkityksessä ei tule mieleen. 15-vuotiaana sammuin nuorisotalon sohvalle ja sain kuulla siitä koulusta ihan tarpeeksi mutta se ei just sillä käryhetkellä tuntunut nololta, myöhemmin kylläkin.

Eilen illalla ketjun läp luettuani päätin, että jospa sitä itsekin parit kokemukset tänne jakaisi.

Ensimmäinen keissi tapahtui siis kymmenisen vuotta takaperin, Herran wuonna 2002. Olin vissiin kaheksanvuotias. No kuitenkin, meillä oli pesispeli vissiin Tyrnävän joukkuetta vastaan, ja eipä aikaakaan kun allekirjoittanut kekkuloi itsensä kolmospesälle. No, pesälle (höhö) päästyäni tapahtui sitten niin, että rakkoa alkoi painaa. 8-vuotiaan pojan rautaisella päättelykyvyllä tulin sellaiseen lopputulokseen, että jos pissattaa, niin silloin täytyy pissata. Aloin siis innosta puhkuen viittoa ja huutaa valmentajalle: "HEIKKI, MUA PISSATTAA!" Muistaakseni lopulta tais käydä sit niin, että peli keskeytettiin siksi aikaa, että meikä saa käydä pisulla. Tästä tempauksesta saan kuulla vielä tänäkin päivänä jos johonkin vanhaan joukkuekaveriin sattuu törmäämään. Tää juttu ei oo varsinaisesti hävettänyt mua ikinä, mut aattelinpa että temaattisesti se kuitenkin sopii joukkoon vallan mainiosti.

Sit elämäni kohokohta, vähän tuoreempi tapaus. tais olla talvea 2011. Oltiin puntilla tossa iltasella kaverin kans, ja kyykkyä siinä sitten muistaakseni aika alkuun väännettiin. Treenihousuiksi olin valinnut semmoiset vähän vanhahkot, mielestäni hyvin venyvät housut. Virhe. Noh, ei siinä sit muuta ku tankoa niskaan ja kyykkäämään. Siinä laskeutuessani sit olin kuulevinani jotain pientä repeämisen ääntä, ja kysyin siinä kaverilta et repeääkö mun housut. "Ei ne mitää repee, ihan alas asti mee vaa". Tein sit työtä käskettyä, ja alas päästyäni ilmoille kajahti aivan jumalaton töräys, sellaisen *RRITSS* -äänen saattelemana, hyvä kun ei paskat tullu housuun. Päästin siis kyykätessä ihan jumalattoman kovaäänisen pierun ja revin savotassa vielä housutkin. Mutta eihän se vielä riitä: ylös noustuani huomasin peilistä, että tuttu pili sieltä vilkuilee takas. Bokserit oli siis myös aivan tuhoutuneet. Naama punasena siinä mutisin kaverille jotain et ei vitsit just muistinki et oli jotain muuta menoa. Sit kiireen vilkkaa kotiin. Voin kertoa, että jumalauta kun hävetti. Sanomattakin lienee selvää, että sille salille en oo toista kertaa vielä tänäkään päivänä mennyt.

Näitä lueskellessani päätin iteki avautua.

Kävinpä eilen pitämässä pienen Lahti-kierroksen yhelle Riihimäkeläiselle kundille, joka kerto muuttavansa ehkä koulun perässä Lahteen.
Siinä sitten käytiin kahvilla ja käpyteltyyn keskustassa, ja aloin voimaan huonosti. Rupes heittää päässä ja kappas, oksensin torille. NO EI SIINÄ, olo parani ja jatkettiin matkaa ja siitä meni tunti, ja käytiin Sokoksella, hän söi välipalaa ja joi kahvia rauhassa, kun se taas sitten tuli. ''Anteeks, käyn vessassa, katotko mun tavaroita sillä aikaa''. Pönttöä halailin varmaan 10min.
Saateltuani herrasmiehen asemalle, tuli ystäväni äiti hakemaan mua. Oltiin menossa hakemaan hänen tutultaan mulle mattoa ja astioita. Päästiin siihen tuttavalle, ja ensimmäinen kysymys: Missä on vessa, voin vähän huonosti..
Kaikenkaikkiaan hieno päivä, en muista oikeen loppupäivästä mitään, kun oli niin huono olo. Oksennustautihan sieltä pukkas, ja illalla oli korkee kuume. Tässä mietin, jotta pitäskö laittaa tekstaria kyseiselle kaverille, jotta lupaan pitää paremman Lahti-kierroksen sitten, ku oon kunnossa.. Mutta liekö haluaa enään tänne.. :D

En tiedä onko oma kokemukseni niinkään nolo vai enemmänkin vituttava. Meillähän ei maalla isot leffat tule kuin vuoden viiveellä teatteriin, joten päätin lähteä Tampereelle katsomaan Expendables 1. Päivä oli todella kuuma, lämpöä oli vielä iltapäivästä +25. 80km köröttelin tyytyväisenä ja auto toimi ihan normaalisti. Keskustaan päästyäni huomasin, että moottorin lämmöt olivat aika korkealla. Ajattelin, että kyllä se siitä jäähtyy, kunhan saa auton parkkiin. Tämähän on paskapuhetta, koska eihän moottorin tuuletus toimi kun virrat kytkee pois. Kurvailin keskustan parkkihalliin ja sammutin moottorin. Sillä samalla sekunnilla auto keittää yli ja jäähdytinnesteet valuat pitkin parkkihallin lattiaa. Voin kertoa, ettei ole koskaan vituttanut ja hävettänyt yhtä paljon.

Ehkä tässä uskaltaa omankin tarinan kertoa..
Pari vuotta sitten näin kavereita sunnuntai-iltana, päätettiin siinä sitten että nyt lähtää juomaa! ei ikinä ennen oltu ryypätty sunnuntaina, joten pitihän sekin kokeilla. No ilta meni ihan hyvin, sitte tuli kotiinlähdön aika. Ite asun maalla nii kotii oli joku n. 10km. Mulla oli mopokypärä mukana koska olin tullu kaverin kyydil juomaa. Lähen sitte kävelee kotiipäin, kunnes nään sellasen lastenpyörän ojassa mis on sellanen pien korikii kiinni :D Vaikka oli kumit tyhjät, otin sen. Laitoin mopokypärän päähän kun ei koriin mahtunu.. kännykän laitoin koriin. Ajelen siinä mettäteitä keskel mitä syksyisint yötä :D sitte alkaa koti lähestyy, aattelin et heitänpäs ton pyörän tohon vähä syvempää ojaa (n.1m) kun ei kotii kehtaa mitää lastenpyörää viedä. Pyörä uppos hyvin sinne paskaojaa, sit lähen kävelee ja mietin et heeihei hetkinen... KÄNNYKKÄ! Kello noin kuusi aamulla. Naapuri hakee postejaan ja näkee minut, paskaojassa,mopokypärä päässä ja pitkät jallut venytettyn reisii asti ettei kastuis.. Ja ei, ei löytyny kännykkää. Saatana.

Eilen koulussa meillä oli äidinkielen tunnilla jokin ihme harjoitus jossa oltiin pareittain ja kun opettaja antoi kaksi sanaa niin piti sanoa toiselle kumpi häntä kuvaa paremmin esim. Kahvi vai tee, suklaa vai salmiakki yms.
Noh, jossain välissä opettaja keskeytti homman ja puhui meille oppilaille jotain, esim. Kertoi sen että kun äsken oltiin menty omatoimisesti parin kanssa niin nyt kun hän antaa vaihtoehdot niin edetäänkin pari kerrallaan. No minähän en tietenkään ohjeita kuunnellut vaan juttelin kaverin kanssa niitänäitä ja kun opettaja sanoi "silikonit vai luomut?" jolloin siis aivan eripuolella luokkaa olevan parin piti kertoa kumpi kuvaa toista paremmin, mutta ennen kuin opettaja sai lausetta loppuun niin meikäläinen tokaisi, vieläpä melko kovaan ääneen "no vittu silikonit" jolloin koko luokka kääntyi katsomaan että mitäs minä huutelen. Vittu että hävettää vielä jälkeenkin päin... :face:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom