Noh, jotain perussoopaa:
Viime syksynä kuljin työpaikalle aina bussilla. Mulla on oikeestaan aina mp3-soitin mukana kun lähden ulos ja kerran pysäkillä kotiapäin lähdössä kuulokkeista hajosi sangat. Keskityin sitten aivan täysillä siihen sankojen korjaamiseen ja en reagoinut mitenkään lähestyvään bussiin. Havahduin seuraavan kerran siihen kun bussi on nenän edessä ja ovi sihahtaa auki. Kuski nauroi täysillä koska olin kuulemma ollut niin huvittava näky syventyneenä monimutkaisen kuuloketeknologian parissa.
Onneksi pysähtyi nappaamaan kyytiin.
Joku perus kännisekoilu 14-15 -vuotiaana. Ensimmäinen oma viinapullo, muistaakseni 0,35l Leijona joka sekoitettiin 1,5 litraan Jaffaa. Sekoitussuhde oli siinä mielessä kohdallaan että sen pystyi juomaan vaikka kerralla alas ja eihän se mun tahti kovin paljoa hitaampi siitä ollutkaan.
Loppuilta meni siinä että maattiin jollain laavulla laverin päällä ja oksennettiin aina välissä kun herättiin sammumistilasta. (kaveri ei ollut paljoa paremmassa kondiksessa) Jossain vaiheessa joku tyttö veti turpaan ja pyörästä hajotettiin takalokari. Sitten kun ilta pimeni niin illan kruunasi se että menin paikalliselle nuorisotalolle ja sammuin lukusohvalle Aku Ankka -lehti naaman päällä. Siskon mies haki mut naureskellen kotiin. Koulussa tuli jäätävää kuittia ja olihan se maailman noloin asia silloin.
Viime kesänä lehdenjakajana yhtenä yönä sattui tuulemaan semmoista 7-8 metriä sekunnissa. Olin just aloittanut hommat ja enhän mä tajunnut että se pyörä kannattaisi tukea seinää vasten. Kun olin jakanut kerrostaloon lehdet ja tulin rapusta ulos, näky oli lohduton: pyörä kumossa, lehtilaukut kaatuneet ja n. 50 sanomalehteä lähtenyt lentämään pitkin maita ja mantuja. Fiilistä kuvasi se että teki mieli lähteä kotiin nukkumaan...
Ajokortin lähtö 18-vuotiaana kun kortti oli kerennyt olla pari kuukautta... En kertonut tätä porukoille vaan ajelin ilman korttia jonkin aikaa mutta sitten se selvisi isälle ja kyllä hävetti ja tuli saarnaa. Kuittia tuli tietysti myös kavereilta mutta myös osanottoja. :D
Joskus piti kevarilla näyttää vähän taitoja huoltsikan pihalla kun oli sankka joukko kavereita katsomassa. Hyvinhän se meni alkuun kun jonkin verran oli jo tullut treenattua mutta sitten keulin koko paskan ympäri. Kukaan ei nauranut mutta kyllä hävetti ja sieluun sattui nähdä kun rakas pyörä valui maata pitkin ja iski kipinää asfalttia vasten. :(
Ja pari viikkoa sitten töissä minua pyydettiin sulkemaan ikkunaluukku kun työpaikan naiset eivät siihen yltäneet. Minä tyhmä lihapää ymmärsin/kuulin väärin ja luulin että piti se ulompi luukku kans avata. No sitten ryskytin sitä jonkun 5 kertaa siinä sisäänpäin muttei se inahtanutkaan ja yksi naisista tokaisi "Se luukku aukeaa ulospäin ja laita vaan se sisempi kiinni". Voi herranjumala...
Monia vuosia sitten oltiin jossain torilla hengaamassa ja yksi kaveri jonka kanssa olin praatannut lähinnä irkin kautta (ties mut kuiteski ulkonäöltään) kulki ohi jossain autossa ja huusi ikkunasta täysillä "MOI SLARTO!!!" Kaikki ihmetteli että kelle tuo oikein huusi ja itse kattelin vaan nolona maahan... :D