-Lukion futispeleissä olin maalivahtina ja yhtäkkiä joku potkasi 3 metrin päästä suoraan mun naamaan. En edes kaatunu, seisoin vaan siinä enkä tuntenu, nähny, tai tajunnu mitään pariin sekuntiin, sitten iski ihan uskomaton kipu kasvoihin. Itse asiassa tällainen on käyny mulle parikin kertaa.
-Joskus kun pelattiin korista niin pallo karkasi ja kun juoksin perään, potkaisin vahingossa jalalla betonikorokkeeseen. Pari päivää myöhemmi käytiin röntgenissä ku sattu vieläki iha pirusti, muttei ollu murtunu. Jotai viikkoon en pystyny kävelee normaalisti. Ku seuraavan kerran kävin pelaamassa nii pallo kimposi jäätävällä vauhdilla levystä mun suorana olevaa pikkusormea päin (yksi ikävimmistä tunteista ikinä) ja käytin sitte sidettä pari päivää, mut sekää ei ollu murtunu.
-Kerran intissä "haavoituin käteen" harjoituksessa ja lähdin evakuointivaunulla lääkintäpaikalle. Olin juuri noussut vaunuun, kun oven lukitus petti ja se lähti paiskautumaan kiinni ja mulla jäi peukalo niiden ylhäällä olevien saranoiden väliin. Taas jälleen ei tullut varsinaista kipua, vaan sellainen shokki. Kerkesin laittaa jotenkin jalan tielle, ettei ovi mennyt kokonaan kiinni. Peukalossa oli sentin levynen violetti painauma molemmilla puolilla, tuntoaistia ei ollut eikä sitä pystyny liikuttamaan. Lääkintäpaikalle sitten todettiin, ettei ole murtunut ja muutamassa päivässä parani ihan kivasti. Tässä olin varmaan lähimpänä luunmurtumaa ikinä. Jos en olisi kerennyt laittamaan jalkaa tielle, koko sormi olisi saattanut lähteä irti, kylmiä väreitä tulee, kun ajattelee tota...
On kyllä käyny uskomaton tuuri, kun ikinä ei ole menny luita poikki.
-Olin klubikeikalla kun yhtäkkii jalkapohjassa tuntu uskomaton viiltävä kipu, menin iha shokkiin ja nilkutin väkijoukosta vessaan. Oli menny lasinpala kengästä läpi suoraan kantapäähän. Kännissä en ees älynny ilmottaa henkilökunnalle vaan raahauduin kotiin ja myöhemmin ku menin lääkäriin nii se kaivo yli sentin päästä haavakohdasta sellasen vähän pikkusormen kynttä pienemmän lasinpalasen ja pari tosi pientä. Operaatio kesti kivat 1,5h koska isoin pala oli poikittain jotenkin. Alussa vedettiin ilman puudutusta, kunnes kipu oli ihan sietämätön. Tosin syvältä kaivettaessa tuntemus oli aika sama sen puudutuksenkin kanssa. En edes lähde mainitsemaan niitä fiiliksiä, mitä muutama tunti myöhemmin alkoi tulla. Pariin viikkoon en kävellyt kunnolla.
-Kerran saunassa ryttäsin totuttuun tapaan kaljatölkin pitämällä päistä kiinni ja kiertämällä käsiä vastakkaisiin suuntiin. Tällä kertaa tölkki repesi keskeltä kahtia ja veti peukaloon sellasen haavan, että koko sormi peittyi samantien vereen ja kun kävelin suihkutilan ohi, siihen jäi kunnon verivana. Sen jälkeen ryttäysmenetelmä vähän vaihtui.
-Joskus mökillä mentiin saunasta uimaan alle 10-asteiseen veteen ja kun olin uinnin jälkeen kusella, huomasin, että reisiä pitkin valuu verta. Kun tuntoa ei kylmän veden takia vielä ollut, kesti vähän aikaa löytää haavakohta, joka oli jossain sormessa. Verta tuli kahden laastarinkin läpi ja paikkailun aikana onnistuin jotenkin raapaisemaan yhden ison finnin auki, niin että naamakin oli yhtäkkiä ihan veressä. Olin aika kauhuleffailmestys...
Ei liene ihme, että kaverit välillä kommentoikin ennen illanviettoa "et sitten rupee vuotamaan!"