Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Mitään kovin hirveitä onnettomuuksia ei ole kyllä mulle sattunut, mutta pari tulee nyt mieleen.

Jalkapallopelissä vasurilla yritin nopeasti purkaa sellaista helvetinmoista roikkupalloa. Monotin suoraan ilmasta tippuvaan vastapalloon ja pallo osui jalan kärkeen, jonka seurauksena nilkka taipui alaspäin ja nivelsiiteeseen tuli repeämä. Siitä suoraan vaihtoon, vähän kylmää ja teppiä. Pienen tauon jälkeen takasin kentälle, mutta jalka ei antanut kävellä niin eipä tarvinnut mennä.

Nilkka leikattiin myöhemmin.

Hassu tilanne sinäänsä, koska miks vitussa purin vasurilla vaikka olin täysin oikea jalkainen ja miksi ihmeessä olin edes niin alhaalla omassa päässä, koska pelasin käressä.

Mopoikäisenä täräytin viritetyllä mopolla poikittain tolppaan missä oli betonialusta. Jalka jäi mopon ja betonin väliin. Vaihtaja upposi ilmeisesti kengästä huolimatta vähän matkaa nilkan sisään. Jalka turposi heti niin ettei kaverit meinaneet saada kenkää pois jalasta. Lääkärissä jalkaa ei voinut kuvata koska nilkka oli niin turvoksissa. Myöhemmin kun jalka kuvattiin, ei jalkapöydässä ollut kuin hiusmurtuma.

Kyseessä oli muuten taas vasen nilkka.... kovia on joutunut toinen kokemaan.

Eli ei mitään pahoja. Noistakin tulee sellainen mukava puuduttava kipu, ei mikään sietämätön, mutta ei myöskään sellainen ärsyttävä jos vaikka lehdellä tekee viillon sormeen, joka ei ole edes kipua vaan ärsyttävän tuntuinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuntui aika pahalta ku koripallo tuli sormille ikäväs kulmas ja lähti pikkurilli paikoiltaa :(

Näytti niin ikävältä et sattu vielä myöhemminkin :itku:

nälkä.. istuin yöllä paskalla kun luulin että kauheet vatsakivut johtuu paskahädästä, onneks en menny mitää risiiniä syömään.. siinä sit tuli mieleen et auttaiskohan jos söis jotain, ryömin sit leipälaatikolle kun en käveleen pystyny ja otin kainalollisen leipää mukaan ja menin peiton alle mussuttaan niitä. helpotti heti:D

tästä on aikaa jo muutama vuosi :D

Viimeksi muokattu:
- 11 Vuotiaana umpisuolen tulehdus. Lääkärin mukaan alle 12 tuntia puhkeamiseen leikkaushetkellä joten ei ihme että hieman vihloi. ( On muuten vielä purkissa tallessa :D )
- 12 Vuotiaana jalkapallo kiveksille
- Samana talvena kiekko kiveksille.
- Karatetreeneissä kahdesti potku palleille. Toisen kerran tuli työntävänä potkuna ja siitä tokeni vartissa. Toisen kerran kiertopotku hipaisi varpaankärjellä ohimennessään. Teki herkkää.
+ Perinteiset tangonpäälle tippumiset. Täytyy olla kiitollinen, ettei tullu mitään pysyvämpää :rolleyes:

- Vasemman käden pikkurilli sijoiltaan kahdesti. Ekan kerran jalkapallo kimposi siihen maasta ja toisen kerran otin potkun huonosti vastaan. Ei se niin kipeää käy mutta sijoilleen väänteleminen ei tunnu kovin hääviltä.

Polven kierukka repesi jalkapallosa. Tähän lisäksi kaikki tärähdykset mitä polveen on tullut viimeisen puolen vuoden aikana niin on saanut pari kertaa purra hammasta.

-Kaikista vittumaisimpia on tähän mennessä ollu migreenit. Pahimmillaan teininä tuli parin migreenikohtauksen kuukausitahtia. Kipu on sen verran kova, ettei pysty tyyliin jalan asentoa muuttamaan ilman, että kipu pistää oksentamaan. Onneksi nykyään tulee vain pari vuodessa ja lääkitys auttaa

-Eniten säikäytti kyllä sählymaila silmään. Silmämunassa hullu tärähdys ja veri sumensi näkökentän. Luulin että nyt se näkö sitten meni. Pari milliä alemmas ja.. Edellisellä kerralla oli osunut sentin ylemmäs joten tuuria ollut mukana

Pientä kun vertaa tästä threadista bongattuihin

Edit: Hampaan paikkaus ilman puudutusta ei ollut niitä fiksuimpia vetoja. Piti vain päästä pian koululle syömään, eikä viittiny kuolata pitkin poskia kun on tunto pois. Tuli vietettyä vartti niskan ja kantapäiden varassa. Jos vain olisin tiennyt.. :)

Ranne murtu ja se väännettiin takas paikoilleen. Neljä hoitajaa piti mua paikoillaan, sattu niin paljon et silti oisin helposti niillä agreilla pystyny vääntäytyyn siitä helvettiin. Pisin 10 sekunnin ajanjakso mun elämässä. :)

Multa leikattiin (lue, leikattiin ja hakattiin jollain taltalla) viisaudenhampaat pois alarivistöstä. Jouduin menemään takas lekurille käymään, koska verenvuoto ei meinannut tyrehtyä toisesta leikkaushaavasta, vaikka operaatiosta oli jo muutama päivä.

Lekuri sanoi, ettei haluaisi puuduttaa, koska näkee tällöin paremmin että mistä kohtaa haava tihuttaa verta. Fiksuna jätkänä sitten sanoin, että ihan miten parhaaksi näät, ja näin ollen lekuri ei puuduttanut.

Lekuri sitten raotti sitä umpeen tikattua leikkaushaavaa, puhalsi sinne ilmaa, jotta sai veret pois ja työnsi sinne jollain pinseteillä tms. jotain verta hyydyttävää massaa.

Silmissä sumeni, mutta ei lähtenyt kuitenkaan taju. Ei ole koskaan sattunut niin VITUSTI. Todennäköisesti siellä oli jotain hermoja paljaana, kun se ronkki sitä haavaa. Myöhemmin päivällä ihmettelin kun forkut olivat jumissa ja niitä vihloi, olin sitten vissiin puristanut käsinojia niin lujaa.

EDIT: Toinen juttu: Junnuna hioin iteltäni vahingossa hiomakoneella sormenpäät pois, niin että luut näkyivät. Siitä hommasta muistan sen verran, että se ei kuitenkaan juurikaan edes sattunut.

Lääkäri puristi peräpukaman pois, taisi se ensin viiltää sitä mutta vittu se sattui kun se puristi sen tyhjäksi. Oikeastaan toinenkin "vittu että sattuu" liittyy myös tonne genitaaliosaston suuntaan. Pimppi oli kyllä mielestäni märkä mutta, kenties kulma oli vääri kun painoin sisään. Aaarght! Joku viiltää mun terskaa, verta nähdessäni meinasin pyörtyä kun tiesin mistä se tuli. Sitten wc-paperia tukko pippelin ympäri ja sassiin päivystykseen. Onnksi ottivat mut ns. jonon ohi vaikken lanssilla mennytkään. Eli mulla oli toi terskan alapuolella oleva kiinnike puoliksi halki! Miespuolinen(onneksi, tajusi paljonko sattuu, eikä ylimääräisiä vempannut) sairaan hoitaja totesi että 5 vuotisen uran aikana on näitä tullut 3 vastaan, kaikilla kokoonaan poikki. Puhdisti mun pippelin ja toivotti hyvää selibaattia. Propsit muijalle kun tuli mukana terkkarin päivystykseen, ei kaikki olisi välttämättä tulleet. Tuskaa oli siitä eteenpäin reilut 2 viikkoa aina kun pesi itseään.

Multa leikatttiin kalkkeutumia sormista, selästä, polvista ja kyynärpäistä. Yhteensä 18 paikasta.

Morfiini ei auttanut lähes ollenkaan kipulääkkeenä.
Parissa viikossa piti parantua kaikkien, mutta
kaikki kalkkeutumat kasvoivat takaisin ja kyynärpäät pysyi auki.

Välillä kyynärpäät oli paremmat mutta sitten jos teloin niitä vähänkin johonkin niin ne tulehtui 3-5kk ajaksi niin kipeiksi ettei voinut liikuttaa
kyynärtaivetta laisinkaan. Luuta pystyi katsomaan peilistä siitä haavasta silloin kun se oli tulehtunut.

Sellasta kierrettä jatkui onneksi vain 8 vuotta, nyt alkaa paranemaan päin olla.

Onhan noita muita ollut, mutta toi nyt oli se kaikista sairain.
8 vuoteen saa öitä kunnolla nukuttua sen takia jne.

Multa leikatttiin kalkkeutumia sormista, selästä, polvista ja kyynärpäistä. Yhteensä 18 paikasta.

Morfiini ei auttanut lähes ollenkaan kipulääkkeenä.
Parissa viikossa piti parantua kaikkien, mutta
kaikki kalkkeutumat kasvoivat takaisin ja kyynärpäät pysyi auki.

:offtopic: On se yks saatana kun ne ei suomessa osaa antaa tarpeeksi niitä kipulääkkeitä :curs: Lähes saattohoidossa olevat syöpäpotilaatkin saavat paskalla säkällä pyöriä tuskissaan. Onneksi mun omalla lääkärillä on henk.koht. kokemukset kivusta ja se kyllä kirjoittaisi vaikka h-respan jos aihetta olisi. Itse asiassa viimeksi kun kävin hänen luonaan hän kirosi juuri tätä asiaa. Sanoi tosin myös että parempaan suuntaan ollaan menossa kun asiasta on kirjoiteltu niin paljon Duodecimissä yms.

Lentopalloillessa tuli joskus pallo peukaloon. Meinasin pyörtyä.
Mulla tuli noin 3kk sitten lentopallo peukaloon, kävi aivan vitusti. En ois uskonu että niin kevyt pallo voi käydä niin kipeästi.. Sitten tasasin väliajoin (:)) olen onnistunu telomaan sitä peukaloa niin se on vieläkin kipeä.. toivottavasti ei menny mitään suurempia paskaksi sieltä.

Eli mulla oli toi terskan alapuolella oleva kiinnike puoliksi halki!
Mullakin halkes kerran puoliks, mutta ei se niin sattunu ja parantu itestään parissa päivässä. Oisko pitäny mennä lääkäriin? Onko se vieläkin sulla halki? Mitä lääkäri sano? Kuolenko?

edit: se ei siis umpeutunu itestään, eli nyt on vaan puoliks kiinni :nolo:

Pienempänä nousin vedestä laiturille ottamalla kahdesta tolpasta kiinni ja laittamalla jalan tätä tolppaa vasten (tikkaita ei ollu vielä). Siinä törötti sit rautanaula, joka liusumisen takia uppos vajaan sentin ja viilti 5 senttiä jalkapohjasta....

Näitä yleisimpiä: tennispallo/jalkapallo/jääpallo munille, pyörän tangolle on tiputtu monet kerrat ja on tullut otettua lyöntejä ja potkujakin munille, kaikki nämä ennen teini-ikää. Toivotaan vaan että vehkeet toimii jos joskus pitää jälkikasvua värkätä tähän maailmaan. Nenääkin on kolhittu. Kerran tuli futis keskelle naamaa, kerran nenänvarsi katsoi pöydänreunaa läheltä ja kovaa.

Tossa viime viikolla noroviruksessa kun olin niin vatsakrampit olivat jotain helvetillistä. Sillon sattui sen verran kovaa että jos synnyttäminenkin on tuollaista niin onneksi olen mies.

tänään liikuntatunnilla heitin rikkinäisen jääkiekkomailan pois niin tietenkinhän ne sivut ovat lasikuitua, jotka tekevät pahaa jälkeä...
sain siinä sitten kunnon viiltohaavan oikean käden etusormen 'juureen/alkuun'... kuka tietää kuinka kauan tälläinen viiltohaava tarvitsee aikaa parantumiseen?:itku:

kun 5luokalla kaaduin rinteessä, ja sain aivotärähdyksen. Se pääsärky oli suoraan helvetistä. Ja nyt armeija aikana kun oli limaa päässyt otsaonteloihin ja se jouduttiin punktiolla poistamaan, nenän kautta ruston läpi jokin rautakeppi ensin ja sitten jollain putkella vettä ruiskutettiin. 2pari tuntia tämän jälkeen särky oli suoraan helvetistä, samoin silloin kun se työnsi ne vekottimet.

Kun jouduttiin poistamaan pieni osa varpaan kynnestä ihan juuresta asti, mainitsemattomasta syystä.
Se sattui niin vitun kovaa että hikosin kylmää hikeä, tärisin ja puristin niin että nyrkki oli kipeä 4 pv :D en sentään pyörtynyt.
Puudukset oli ynnä muut mutta ei paljoa auttanut ku se väänti niillä stnan pihdeillä.
Saattaa kuulostaa että oli pikku juttu mutta toi sattu oikeesti.

Ehkä pahin juttu oli kun jouduin tappeluun muutama vuosi sitten, kävi tosi pahasti ja kipua ei tuntunut ennenkun pääsin sairaalaan, ei helvetti kun alko sattumaan niin vitun kovaa joka paikkaan, poltti ja tuntu kuin olisit palanut sisältä, päässä ihan mieletön kipu ihankuin pää halkeaisi, olisin huutanut kivun takia mutta
pyörryin alle 10 sekunissa, lääkärit yms vielä ihmetteli miten ihmeessä olin edes tajuissani ennen sitä.
Mutta ei siitä sen enempää.

Onhan noita kaikenlaista sattunnu mut tässä nyt pari kivuliainta mitä tulee mieleen.

1. Oli kaunis ja lämmin kesäisä päivä SA-INT ku tehtiin hyökkäysharjotusta, eli sillon tetsattiin hurjalla vauhilla, vihollista tippu ja hyökkäys eteni :evil: no, olin asemissa ja katon uutta paikkaa mihin syöksyä, "ahaa, tossa mättään takana" ja ei muutaku tohinaks, syöksy sinne, maahan ku päästii ni tää poika huutaa ku helvetti ja pitelee säärtä, luulin että sääri meni poikkinakspoks kun kipu aivan tajuton, melkein kävi jo itkettämään ja silmissä sumeni, no siinä varmaan 10min kerkesin huutaa ja pidellä säärtä ja kierii ku tajus muutkin että ei oo kaikki kohillaan, siintä sitten evakointi jsp:lle, sielläki skappari luuli eka että näyttelen että mua ois ammuttu jalkaan eli lämärit alko tutkii, vittu sitä kipua kun nää heiluttelee jalkaa jne, sitku ne huomas tuskanilmeet tässä kauniissa pärstässä ja kerto skapparille että kaikki ei oo ihan kunnossa ni siinä vaiheessa tätä taistelijaa lähtii viemää oikeeseen sairaalaan, siinä matkalla alko kipuki jo edes pikkusen hellittämää.
Päästii sairaalan pihalle ja pihalta sitte huoneesee että pääsee oikea lääkäri tutkimaan jalkaa, ai helvetti kun alko se puristelu ja jalan vääntely, taas vietii miestä.
Lopulta diagnoosi = sääri saanut kovan iskun mutta mitään ei murtunnu. Oli kivan näkönen sääri 3 päivää, koko sääressä lilansininen mustelma ja jalkapallon kokonen kutti :D. En vielä tänä päivänäkää tiedä et mihin jalan iskin, ainoostaa sen että sattu aivan helvetisti.

2. Päätettii joskus pikkuskideinä kaverinkaa leikkia tarzania, senhä nyt tietää että mitä siintä seuraa ku 2 idioottia saa tommosta päähän, jep, oksa katki ja tippuminen 2m korkeudelta suoraan kylki edellä kiveen = 1000* :itku: sillon itketti pientä poikaa.

3. Pikkunaaperona piti koittaa 100m ennätystä pelkät shortsit jalassa, tietenkii että maali on lähellä nokkospuskaa, ilmassa oli voiton katkua että nyt rikotaan ennätys, ei edes williamsit juokse näin lujaan, gepardit jää ku paska tikkuun. Siinä sen puolpäivää kesti ennenku pääsin maaliin mistä matka jatku tangetin suuntaan ku tietenkii piti sit kompastua omiin varpaisiin, eli kohta löydettiin pikku-tonppae nokkospuskaan keskeltä aivan täynnä nokkosenpistoja ja sillon taas :( :itku: kun koko yläkroppa täynnä punasia nokkospisto länttejä.

4. Piti joskus päiväkodissa vähän kiipeillä telineessä, kattoa kuka se apina oikein on. Teline oli rakennettu siten, että sieltä on mahdotonta tippua alas, mitä tekee pikku-tonppae? jep, tipahtaa suoraan pää edellä kiven päälle vaikka ei pitäis olla fysiikanlaitten mukaan mahdollista, tulos = toinen silmäkulma auki, silmä muurautu kiinni täysin, huuli halki ja verta ku teurastamolla, kyseisen tapahtuman jälkeen komeili meikän nimi guinnesin-ennätyskirjassa "kovin itku ihmiskunnassa" miten voikaan maailma kohdella kaltoin pientä miestä.

Tässä nyt jotain mitä tulee mieleen, sitte tietysti on nää normaalit ball breakerit ja suonen vedot pohkeeseen ym missä isoinki mies nöyrtyy.

[edith]

Muutaman kerran tennispallo munille ja sen sellasta perussettiä, mutta suurin poru varmaan silloin kun skidinä tuli kavereiden kanssa rällättyä temppupyörillä. Shortsit jalassa asfaltilla tietysti katottii kuka hyppää pisimmälle ittetehdystä hyppyristä, meikäläinen vetäsee kauheet vaudit jo voiton tuuletus mielessä mut kuinkas kävikään. Siihä suoraan mahalleen maahan niin, että polvi ekana alas. Raahauduin 2,5 sit melkein koko paino polvella sitä asfalttia pitkin, niin et kulu polvi luuhun asti. On muuten komee kuva vieläkin tallessa siitä maasta kun 2,5m kokoajan levenevä verivana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom