Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Rengaskeinut oli ala-asteella vaarallisia. Eli siis Pitkä vanha sähköpylväs tms tuettu n. 45 asteen kulmaan, ja siellä päässä ketjujen varassa roikkui linja-auton rengas tms. Monia kertoja se kolahti otsaan vauhdinantajalle, itselläni aukesi otsa kokonaan. Pari päivää oli tokkurainen ja huono olo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä miksi, mutta jostain syystä repesin tälle täysin!
Sitäpaitsi, tuohan rimmaa... ... ...jotenkin... ...ehkä...

:rock:
Kun rupesin ajattelemaan niin, muuten rimmaa ja repesin itsekkin.
:rock:

Vaikka mulla onkin ikäviä arpia ja runteita muistoina eletystä elämästä, ei mulle ole tapahtunut oikeastaan mitään yhtä kamalaa kuin mitä edelliset jutut (ihan pahaa tekee lukea :urjo: ) tai sitten mulla on erittäin korkea kivun sietokyky.

Kuoleman partaalla muistan olleeni kerran ja sekin tapahtui kun olin suunnilleen 5 v. Parikymmentä vuotta vanhempi serkkuni kidutti minua kutittelemalla. Muistan sen paniikinomaisen tunteen vieläkin. Huusin ja nauroin tuskasta, eikä toinen valopää älynnyt lopettaa vaan jatkoi ja jatkoi... kai se sitten loppui siihen, kun aloin korahdella siihen malliin, että loppu on lähellä. :lol2: Vähäkö olis ollu hölmöö kuolla nauruun.

Nauroin just elämäni naurut piti vaan lukee uudelleen ja uudelleen. Tulos. Melkein tein itsemurhan nauramalla. :worship:

Sattui kerran joo ihan kunnolla. Olin reippaana tyttönä tekemässä puutöitä, olin vaivalla ja työllä saanut aikaseksi liimaamalla ja leikkaamalla (piti eka tulla pöytä :nolo:) puisen tarjottimen. Hiekkapaperilla sitten hioin sitä ihan kunnolla painamalla ja kuin ollakaan oli joku pieni puunsäle jäänyt sopivasti koholleen siihen. se meni sitten voimalla tonne oikean peukalonkynnen alle ja sormen sivusta ulos. Meinasin oikeesti pyörtyä, sattu niin paljon. Ei muutakun sairaalaan puuduttamaan ja leikkaamaan säleet ulos...huh huh.

keräilin joskus muutama vuosi sitten ja kyynärvarsi poikki..taittui tosta keskeltä noin 90asteen kulmaan ylöspäin..ja kun vihdoin sain kipsin pois niin sehän tietenkin katkes uudestaan heti seuraavana päivä kun kipsi otettiin ja siitä asti käsi onkin ollut hieman vino.

- Kokeilin trampoliinilla "Shooting Staria" eli tein takaperinvoltin ja yritin samalla liikkua eteenpäin, tuloksena se että otsa osuu siihen rautahommaan... Se sattui ja verta tuli myös otsasta jonkun verran.

- Jalkaan naula, taisi mennä jotenki läpikin, harmittaa kun ei kunnolla muista, olin tuolluin 5-vuotissynttäreillä :)

- Kokeilin ensimmäistä kertaa trampoliinilta tuplavolttia, ja hups... Ensimmäinenvoltti ilmassa oli jo tehtynä, mutta tulokseksi tuli kuitenkin se, että tulin niskalteni. Se sattui paljon, ja pelotti jo oikeasti.

- Laitoin jalkapallon kannon päälle, potkasin sitten suoraa kantoon.. Isovarvas murtui, pahemmaksi tämän teki se että kaveri vain nauroi vieressä =E

- Kokeilin neljännellä luokalla ns. kiikkuvolttia... Jalka jäi ilmassa kiinni siihen juttuun, ja tulin mahaltani alas. Nenästä ja huulesta tuli verta, leukaan sattui, jalkaan sattui ja myös vatsaan sattui.

- Oltiin tossa about 3 viikkoa sitten kaverin kanssa vapaapainia, kaveri yritti jotakin ihme liikettä, ja pum... Suoraan nyrkillä naamaan :D Nenästä ja huulesta tuli verta, mutta ei sattunut niin paljoa kuin nuo edelliset.

- Lisään kun ehdin/muistan/jaksan.

Ajoin polkupyörällä pienempänä täysiä ojaan ja ohjauskahva kääntyi sopivasti palleaan ja suoraan ojaa vasten poikittain. Onneksi ei sentään mennyt läpi vatsasta tai mitään. Silloin kyllä luulin hetken jo tekeväni kuolemaa. Henkeä ei saanut pitkään aikaa, kun yritti hengittää ja yritti vaan. Ilma ei kulkenut yhtään.

Pikkupoikana könysin jossain metsässä, ja tuloksena oli kämmen auki ja verta kunnolla. Tämä ei vielä sattunut, vaan se, kun seuraavana päivänä haava oli paisunut ja täynnä jotain mätää. Vielä enemmän sattui, kun lääkärisetä veti veitsellä sen auki huonon puudutuksen saattelemana.

1. Molemmat ranteet olen murtanut kun oon kaatuillu ja ottanu vastaan käsillä. 5 minuuttia heikotti ja oksetti, sitten jomotti ja lopulta vaan pisteli joka sekunti.
2. Molemmat polvet olen saanut auki, vasemman kahdestikin. Ajan nimittäin polkupyörällä talvellakin. Alkuun hirveä rytinä kun kaatuu, sitten hiljaisuus ja sitten alkaa kiroilu ja itsensä tarkistus, mihinkä kävi. Aina polvet :D .
3. Pikkupenskana rytkähdin korkeilta saunanlauteilta (minun pituuteen nähden) otsalleni. Pirullinen haava silmäkulmaan ja pari tikkiä. Siitä taitaa olla kuvakin jossain lojumassa...

viikko sitten singahti nivelsiteet nilkasta = ei kävelty pariin päivään.
kikkailin polkupyörällä, ote irtosi ja kivespussit edellä tankoon :hyvä:

Juostiin kaverin kanssa ala-asteella kilpaa puukäsityöluokkaan ja meni viimeinen kurvi vähän suoraksi. Lensin betonilattialle ja koko painolla oikean käden päälle. Äitiä tuli huudettua muutaman sata kertaa ja sitten lääkärille paikattavaksi. Toinen ala-asteen aikainen muisto on kun parijonossa kaveri potkas täysiä palleille koska otin sen lippiksen. Silloin minua sattui

Ala-asteella tuli lennettyä sellaselta 50cm korkealta pukilta naama edellä hiekkaan. Siis ei ehtinyt käsillä edes ottaan vastaan. Kaveri oli vähän että mikä sun naamaa vaivaa? .. :jahas:

Eilen piti laittaa 15kg käsipaino takas telineeseen -> meni ohi ja sormi jäi painon ja terävähkön telineenreunan väliin. Ja verta tuli mukavasti, reeni vedettiin kuitenkin loppuun.

no silloin kieltämättä vähän sattui kun meni naulapistoolilla jumalaton naula kädestä läpi.
toinen EI niin mukava homma oli se kun putosin katolta selälleni.
Ja jotenkin ei yllätä yhtään että äitini joka ei ikinä unohda mitään oli JUURI SILLOIN unohtanut rautalapion siihen alle. kyllä vitutti olla kävelemättä se 3 viikkoa..:curs:

No luulisi, että epäpätevinkin lääkäri lopettaa kun asiakas alkaa liikehtiä levottomasti ja valittaa kivusta - vai oliko kyseessä joku intin sekopäälääkäri?

Kyseessä oli kunnallisen hammashoidon nuori tyttö, vasta aloittanut hommat ilmeisesti kun jälkeenpäin kyselin. Ei kyllä siinä liikehditty yhtään kun pienikin värähdys sai aikaan ihan hullun bonuskivun. Sitten kun kaverille myöhemmin valitin siitä kivusta niin mainitsi että yleensä on tapana puuduttaa tollasissa tilanteissa. Ihan uusi tieto meikäläiselle.

Sen muistan sattuneen, kun joskus kersana puhkottiin tärykalvot ilman etukäteispuudutusta. Lääkäri lupaili, kiireissään, että "laitetaan tähän piikkiin puudutusainetta, niin se samalla vähän puuduttaa". No ei. Muutenkin korvatulehdukset osaa olla kunnolla äityessään kurjia.

Se oli kivuliasta, kun kummatkin jalat oli penikoitten takia availtu yhtäaikaa. Toipumisaika oli kiintoisaa, kun ei osaa käsilläkään kävellä :D

Ei oikeastaan ole mitään ihan älytöntä kuitenkaan käynyt, varsinkaan, että olisi puukko mennyt silmään - kuka siitä puhuikaan, kuulosti... pahalta :(

E. Niin Volmari siitä sano.

Kamalinta ikinä oli tulehtunut umpilisäke. Erityisesti se, että jouduin odottamaan lääkärinaikaa yksin sikiöasennossa kylmässä hiessä mahahappoja puklaten melkein kaksi tuntia, jona aikana umpilisäke puhkesi. (Jos se ei ehdi puhjeta, pääsee seuraavana päivänä kotiin, mutta jos se puhkeaa, makaat sairaalassa neljä päivää ja vedät antibiootteja pari viikkoa.) Kipu oli niin hirveä jo taksissa matkalla YTHS:lle, että muistan ajatelleeni, että jos YTHS tavanomaisen politiikkansa mukaisesti käskee vaan mennä kotiin eikä halua tehdä mitään, niin hyppään tästä rautatiesillalta alas, koska silloin mua on pakko hoitaa jotenkin... hyi saatana kun edes muistelee koko keikkaa. Jos tästä jotain positiivista hakemalla haetaan, niin ainakaan tuohon en joudu ikinä enää koska umppari ei kasva takaisin!

Joskus viiden vanhana vuoleskelin saunassa halkoa puukolla, se vasta oli suurta hupia siihen aikaan. Puukkohan jämähti kiinni oksa kohtaan ja kiskaisin sitten voimieni takaa puukon irti. Vähän liian lujaa tuli nykäistyä ja puukkohan upposi nätisti oikeaan silmään. Siinä kyllä tuli vähän paniikki kun silmä alkaa valumaan poskea pitkin. Kyllä siinä tuli äitimuorillakin hieman paniikki, kun esikoinen rääkyy silmää pidellen puukko kädessä. Sen jälkeen muistikuvat on aika hämäriä, taksilla lasareettiin ja leikkaukseen. Eihän sillä silmällä enää mitään tee mutta ei sitä tohdi ruveta poiskaan ottamaan.

Joo, tää on kyllä varmaan pahin tässä ketjussa. Juttu jonka jälkeen ei enää naurattanut, eikä ainakaan paljon tehnyt mieli mainostaa omia pikku kolhuja...

*Vittumaisin vaiva on kyllä ollu silmienpunotus ja kirvely joka kesti oman tyhmyyden takia liiiiiiiiian kauan.. Sosiaalisuus yms.väheni ku sen näköset silmät hävetti samalla ku kirveli mutta täysin omaa tyhmyyttäni etten aikasemmin menny lääkäriin.:david: Nykyään silmät kuitenkin voivat hjuvin.
Mitäs tuolla lääkärissä sitten tehtiin tuolle? Itselläkin oli nuorempana tuollaista, mutta eipä lääkäri tuohon osannut sanoa mitään, kostutustippoja vain antoi jotka eivät juurikaan auttaneet... :rolleyes: Onneksi ei enää nykyään ole ongelmia :)

Kyllähän noita on sattunu muutamia. Joskus pienenä tulin pää edellä sellaset kohtuu jyrkät rappuset alas. Mitään haavaa yms ei tullu, mutta seuraavana aamuna näin kaiken kahtena. Ihan mielenkiintoinen kokemus. Pelästytti aika hyvin siinä iässä.

Ranteen olen murtanut joskus ala-asteella. Tulin jostain kiipeilytelineestä pää edellä tonttiin. Ensin siihen ei sattunut lainkaan. Vähän ajan päästä tuli helvetillinen kipu. Yritin vielä ajaa pyörällä kotiin, mutta eihän siitä mitään tullut.

Jälleen ala-astella ollessani leikin naapurin pojan kanssa tiellä ja liukastuin irtosoraan sillä seurauksella, että oikeasta jalasta kuoriutui nahka polvesta varpaisiin. Siihen sitten viisaana lykättiin sellaista pulveria ja siihen päälle sidettä. Sitten kun side piti vaihtaa se oli mukavaa puuhaa kiitos kuivuneen veren ja sen pulverin.

Niskat olen nyrjäyttänyt muutamaan kertaan. Vittumaista kun pää ei käänny mihinkään suuntaan ja aina jos hiukankin tärähti niin iski jäätävä kramppi.

Mitäs vielä..ainakin peukalon olen halkaissut. Linkkuveitsellä tökkäsin valotolppaan ja se taittui kiinni. Auts.

Rintalihas repesi joskus töissä. Oltiin pihalla pakkasessa pressuttamassa kun yhtäkkiä viiltävä kipu tuntuu rinnassa. Pelästyin ensin, että joku sydänkohtaus iskee. Oikea käsi meni käyttökelvottomaksi. Ei voinut ovea avata.

Ja sitten vielä kaamein kipu mitä olen kokenut on yllätys yllätys hammaslääkärissä. Jotain isompaa operaatiota mulle tehtiin ja lekuri pisti kauhean kasan puudutuspiikkejä suuhun ja yhden kitalaen läpi. Kuului kauhea rusahdus ja vähän aikaa sattui aivan saatanasti. Hyvä etten hypännyt siitä penkistä. Tuntui että se piikki on aivoissa asti. Hyi helvetti mikä kokemus :( Sen jälkeen ei ole paljoa tullut käytyä hammaslääkärissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom