punttiantti sanoi:
Laskin liukurilla harjateräkseen joka upposi syvälle perseeseen :(
Tämä ketjuhan on loistava kohottamaan krapulapäivän mielialaa.. Yleensä minua ei naurata toisille aiheutunut kärsimys, mutta jostain syystä tuo ylläoleva postaus aiheutti aivan hillittömän naurukohtauksen (vaikkei varmasti hauskaa ollut)
No mitäs sitten itselle sattunut hmm... Muutama luunmurtuma, noita sukukalleuksiin kohdistuvaa vahinkoa lukemattomia kertoja. En jaksakaan kertoa mistään tapauksesta, missä olisi sattunut jotain, vaan hieman ohi aiheen parista tapauksesta joissa
olisi voinut sattua todella pahasti;
1. ~5v sitten oltiin kaverin kanssa suunnilleen näitä aikoja veneilemässä. Meidän silloisessa soutuveneessä oli 5hevosvoimainen, pari kolme vuosikymmentä vanha moottori, joka ei yleensä käynnistynyt ennen 5minuutin yhtämittaista nykimistä. Lisäksi moottorin vaihdevipu oli jumiutunut "eteen" -asentoon. Aikani sitä siinä sitten nyhdin, kunnes arvelin moottorin saaneen "liikaa bensaa" ja laitoin ryypyn pois ja kaasun pohjaan. Siinä sitten takapenkillä seisoessa kaksin käsin revin (ei se muuten lähtenyt), kunnes kone sitten yhtäkkiä pärähti käymään. Arvatenkin sitten kompuroin ulkoisen tankin kanssa ja lopputuloksena roikuin veneen perässä pitäen kiinni moottorista veneen "kiitäessä" kohti rantakivikkoa.
Kaveri sitten tuli hätiin ja sammutti koneen, mutta vasta kotona minulle paljastui asia, joka vieläkin nostattaa ihokarvat pystyyn. Päälläni olleisiin untuvatakkiin, pitkähihaiseen paitaan ja T-paitaan oli kaikkiin ilmestynyt muutaman sentin mittainen, siisti viilto suunnilleen navan kohdalle. Hätääntyneenä sitten paidat pois ja vatsaa tutkimaan, mutta ehjähän se onneksi oli. Kyllä tuo 5heppaisenkin potkuri olisi voinut täydellä kaasulla ikävää jälkeä masulle tehdä...
2. Pari, kolme vuotta sitten "mopoiässä" itselläni ei vielä ollut mopoa, mutta kaverilla (ei sama) oli. Sain sitten älynväläyksen ollessani polkupyörällä liikenteessä, päätin nimittäin matkustaa kaverin "siivellä" pitämällä tämän olkapäästä toisella kädellä kiinni ja toisella ohjata pyörää. Kaikki menikin hyvin niin kauan kunnes tulimme risteykseen, jossa meillä oli kolmio. Kaveri ei jostain syystä hiljentänyt ollenkaan, joten luotin siihen ettei sieltä ketään tule (järkevää?!). Vilkaisin vielä kumpaakin suuntaan enkä nähnyt ketään. Kun olimme päässeet aivan risteävän tien lähelle huomasin, että autohan sieltä tulee. Kaveri sain skootterinsa pysähtymää juuri ajoissa, mutta eihän siinä pyörällä ollut mitään tehtävissä. Seuraavasta puolesta minuutista muistan vain kaverin huudon "Arto!", seuraava muistikuva on risteävän tien toisella puolella olevasta ojasta, pyörä parin-, kolmenkymmenen metrin päässä solmussa ja tiellä auton takalyhty palasina. Pikkasen aikaa siinä meni miettiessä, mutta lopulta valkeni: olin ajanut kolarin.
Jälkikäteen silminnäkijöiltä kuultuna: Vauhtia oli n.50-60km/h, autolla n.80km/h. Osuin pyörineni auton oikeaan takakulmaan, hieman takaoven taakse. Siitä meno sitten jatkui auton takakontin yli kierien ja päättyi lopulta tien toisella puolella olevaan ojaan.
Tulos: Pyörän ohjaustangon kulma auton takakontista läpi, auton takalyhty irti, auton alumiinivanne vääntyi, pyörä aivan totaalisen solmussa ja takahaarukka poikki. Itseltäni lähti 1cm*1cm kokoinen läntti nahkaa kyynärpäästä!
Taloudellisesti jäin tuosta "voitolle", kiitos anteliaan vakuutusyhtiön, mutta vieläkin ihmetyttää tuo ettei itselleni käynyt mitään. Mitä jos auto olisi ajanut hieman hiljempaa ja olisi tullut risteykseen puoli sekuntia myöhemmin, jolloin auton keula olisi osunut pyöräni kylkeen vaikka 75km/h tuntinopeudella... Eipähän ole ko.tapauksen jälkeen pahemmin "siivellä" tullut matkustettua ja olen katsonut hyvin paheksuvasti, jos olen jonkun nähnyt tuota harrastavan.
Toivottavasti joku otti tästä opikseen... ;)