Ei tullu mieleen sammuttaa? ;)
Tai painaa kytkintä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tullu mieleen sammuttaa? ;)
Tai painaa kytkintä?
Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä minä vuonna tuo ensimmäinen tapahtui.Onko "kukkarojekku" tuttu muiden lapsuudesta?
Eli otetaan esim. nahkakukkaro ja sinne printataan väliin paperisia seteleitä. Setelit näkyvät siis kukkarosta. Kukkaroon sidotaan mahdollisimman ohut siima ja kukkaro asetellaan tien reunaan, ikäänkuin se olisi "pudonnut joltain". Siiman toisessa päässä luonnollisesti irvileukaiset kakarat, jotka vetävät siimasta juuri sillä hetkellä kun joku ohikulkija yrittää kurottaa kukkaroa maasta.
Harmiton pila sinänsä, mutta muistan tästäkin pari kovaa kuumotusta.
Tapaus 1. Bisnesmiehen näköinen kaveri kävelee salkku kädessään tietä pitkin ja huomaa tielle asetellun kukkaron. Hän kumartuu hieman alaspäin ja tällöin kauluspaidan rintataskusta putoaa kännykkä maahan ja palasiksi (pienet kännykät oli tuohon aikaan vielä todella kalliita ja harvinaisia). Alkoi kuulumaan järjetön kiroaminen ja huutaminen (katselimme tilannetta aidan raosta). Kännykän palaset kerättyään bisnesmies kurotti lopulta kukkaroa ja meillä ei tietenkään ollut pelilukutaitoa hävitä siiman toisesta päästä sillä punaisella sekuntilla kun kännykkä lävähti asfalttiin. Nopea nykäys siimasta vei kukkaron miehen ulottuvilta ja tässä vaiheessa ei tällä kaverilla enää huumori riittänyt. Seurasi kuumottavaa takaa-ajoa (vitun kakarat).
Tapaus 2.
Päätettiin ottaa hieman haastetta ja asetella kukkaro autotielle.. Eihän tästäkään hyvä seurannut. Alueella oli 50km/h rajoitus ja ajoittain suht vilkas liikenne. Kun tien pätkä oli hetken tyhjä, veimme kukkaron tielle ja vedimme siiman piiloon pensaan taakse. Sitten odotimme autoja. Ensimmäinen auto ajoi ohi.. Sitten näimme kaksi autoa peräkkäin jotka näyttivät nekin ajavan ohi. Ensimmäinen auto kuitenkin teki yllättäen "hätäjarrutuksen" nähtyään kukkaron tiellä seteleitä pullottaen.
Kaikki varmaan arvaa mitä tapahtui seuraavaksi. Toinen auto ajoi tämän hätäjarrutuksen tehneen perään ja molempien puskurit todella tehokkaasti ruttuun.
Nyt ei jääty enää siiman toiseen päähän vetämään kukkaroa alta, vaan juoksimme kuumotuksissamme karkuun. Palasimme "rikospaikalle" polkupyörillä kun poliisi ja palokunta oli paikalla,esitimme tyhmää ja kyselimme mitä on tapahtunut. Eivät jehut osanneet arvata mitään, että kyseessä oli itse saatanan lapset. :D
heheh, tais löytyä onneton uhri ;DSaanko ihan mielenkiinnosta kysyä minä vuonna tuo ensimmäinen tapahtui.
Se on hyvä. Ja hyvä että selvisit säikähdyksellä. Kannattaa vain muistaa, että joka renkaaseen saa välillä suhtautua aika varauksella kelistä riippuen. Ei tossa kelissä pidä nastarengaskaan, koska sillä ei ole mitään mistä ottaa kiinni.Tuon jälkeen oppinut kyllä suhtautumaan noihin kitkarenkaisiin vähän enemmän varauksella ja arvostamaan tota nelivetoa :D
Penskana oli aina hupia käydä rimputtamassa ihmisten ovikelloja ja juosta sitten jonnekin puun taakse katselemaan ja naureskelemaan, kun oven avanneet asukit kiroavat meidät. Niinpä erään kerran ihan "uran" alkupäässä tuli minunkin vuoro juosta ovelle ja ensikertalaisena toki jännitti. Noh, juoksin nopeasti ovelle, soitin kelloa ja nopeasti takas. Asukki tuli ulos aivan helvetin vihaisena ja kiroilua taisin kuulla siinä kohtaa enemmän kuin ennen sitä hetkeä yhteensä. Lopuksi tuli vielä huuto. että "juoskaa vaan paskat, poliisit on jo tulossa". Minä otin kaiken tietysti tosissaan ja lähdin tuhatta ja sataa karkuun. Ei aikaakaan, kun taivaalle ilmestyi helikopteri ja kaiken päälle vielä valoheittimen kanssa, ilmeisesti etsien jotakin. Ajattelin tietysti, että minä olin se kohde ja sitten se olikin menoa. Varjosta varjoon, puskasta puskaan piti hyppiä, ettei vahingossakaan lentäjät huomaa minua... Loppujenlopuksi pääsin kotia ja kaikki hyvin. Silloin todellakin kuumotti, on tainut tulla liikaa jenkkileffoja katseltua.