Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Katsellaan nyt miten tämä tästä kehittyy.

Mulla se kehittyi nopeasti keuhkokuumeeksi. Onneksi olen selvinnyt toistaiseksi kotihoidolla. Lääke on niin tujua, ettei tästä ihmisten ilmoille vielä tokene, vaikka tartuntariskiä ei kuulema enää olekaan. Toipumiseen tulee menemään kauan.

Myötätuntoisia ajatuksia sinne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Torstai-perjantaiyönä heräsin lievään kiertofiilariin mahassa. Heräilin normisti kuitenkin aamulla töihin, työmatkalla olo paheni. Kävin työpaikalla pomon tykö, että meen kotio. Kotio kun pääsin, niin alkoi lähes välittömästi voimakkain oksentelu elämässäni ikinä. 4 tuntia 15 minuutin välein sitä kesti, kunnes nukahdin sänkyyn. herättyäni oksettava olo oli kadonnut, joten mittasin kuumeen; 38 astetta. Kuume heitteli tunnissa parhaimmillaan 0.5 astetta, välillä oli pirun kylmä ja välillä kuuma, älytön hiki.

Tänä aamuna heräsin, ei ole enää kuumetta, vatsassa tuntuu "ontolta", ehkä siksi että en ole syönyt päivään. Alaselkä, takareidet ja kylkiluiden alta (pallea?) on lihakset helvetin kipeät.

Oli kyllä ankara koitos.

Edittiä. vielä tulee lieviä vilunväristyksiä. Äsken yritin jogurttia syödä, mutta on toi nielu niin saatanan kipee oksentelusta.

Pojilla todettiin tänään possunuha (tai toisella todettiin, mutta sain kerralla molemmille reseptin kun samat oireet). Nyt punnitaan tosissaan D-vitamiinin voima (mulla kova usko tämän tehoon isoilla määrillä) kun avovaimo on rokotettu, mutta ite en..

On täälläkin kyllä kärsitty. Maanantaista tähän päivään on olo ollut sellaista vuoristorataa, ettei paremmalla väliä. Keskiviikkoon asti oli oireet kyllä mitä oudoimmasta päästä, käsittämätön valonarkuus silmissä, lievää kuumetta, päänsärkyä ja pöhnää. Lisäksi kymmenenvuoden sisään koetut kropan eri kivut palautuivat kaikki kerralla takaisin. Keskiviikosta lähtien tulivat sitten perinteisemmät flunssan oireet, räkää riittää, lämpöä ja alilämpöä ja pääkipua. Työkykyä ei ole ollut maanantaista eteenpäin, saas nähdä kauan tämä kestää. Jos olisin voinut tämän välttää vaikkapa sika- tai kausif-influenssarokotteella, niin olisin sen tehnyt.Enpä vaan ollut rokotustarpeellinen rokottajien mielestä vaikka asun kahden riskiryhmäläisen kanssa samassa taloudessa. Onneksi perhe on saanut rokotteen ja luultavasti ajoissa, kun ei näytä vielä oireet heihin siirtyneen. Itse olenkin tosin majaillut lähinnä eristyksissä omassa huoneessa ja ihmetellyt maailman menoa sieltä käsin.
Katsellaan nyt miten tämä tästä kehittyy.

Eilen olikin jo ihan siedettävä päivä, parilla Buranalla mentiin eteenpäin ja ajattelin jo että homma rupeaa olemaan selvä, mutta pirskales nyt sitten tänään aamutoimien jälkeen tulikin huonovointisuus ja oksennus ja siinähän olikin seassa kirkkaanpunaista verta. Menikin homma ihan uusiksi. Ei sitä nyt paljon ollut mutta vähäkin on liikaa kun verestä sisuskaluissa on kyse. Täytynee laittaa tarkkailusensorit täysille, muita toimenpiteitä nyt tähän hätään taida kehdata..

Naapurin sikatautiset kertoivat juuri, että viime kevään kausi-inluenssa oli heillä noin 10x rajumpi kuin tämä "tappajavirus".

Skidille annettiin tällä viikolla keskiviikkoaamuna rokote ja kipeäksihän siitä tultiin. Eli sen jälkeen alkoi kuumeilu & nokka vuotamaan ja edelleen jatkuu. Todennäköisyys saada flunssa muualta pitäisi olla aika pieni. Hygieniaa on pidetty hyvin korkealla eikä kukaan muu taloudessa ole sairas, eikä vieraitakaan ole tässä käynyt. Rokotetilanteessakin tartunnan saaminen on myös hyvin pieni. Kai nämä nyt on vain niitä rokotteen "haittavaikutuksia". Kausi-influenssarokote annettin aiemmin eikä siitä tälläisiä oireita tullut. Kuten ei muistakaan annetuista rokotteista.

mistähän toi johtuu että kun vedän syvään henkeä niin hengitys rahisee ja yskittää. viikko sitten olin influenssassa ja toi on ollu siitä asti, keuhkoputkessa jotain ylimäärästä ?

mistähän toi johtuu että kun vedän syvään henkeä niin hengitys rahisee ja yskittää. viikko sitten olin influenssassa ja toi on ollu siitä asti, keuhkoputkessa jotain ylimäärästä ?

Sama vaiva. Ei pysty nauramaankaan ku alkaa yskittää.

e: Ja nyt ilmaantu pari päivää sitten semmonen outo juttu että koko kaula on kipeä. Siis kosketusarka, en käsitä mistä tuo vois johtua..

Kävin samanlaisen yskän takia lääkärissä kuunteluttamassa putket. Kuulemma aika tavallinen influenssayskä, voipi jatkua viikkoja.

Itellä nousi nyt kuume uudestaan. Yli viikon oli yskää lukuunottamatta kaikki oireet pois.

Kävin samanlaisen yskän takia lääkärissä kuunteluttamassa putket. Kuulemma aika tavallinen influenssayskä, voipi jatkua viikkoja.

Itellä nousi nyt kuume uudestaan. Yli viikon oli yskää lukuunottamatta kaikki oireet pois.

Eikös tuossa kohtaa ohjeiden mukaan pitäisi ottaa lääkäriin yhteyttä jos joku vittumainen jälkitauti on puskemassa päälle?

Limaahan siellä on. Mulla ollu nytten muutaman (3-4) päivää sellasta vaikka ei ole kuumetta ollut enää. Pikkusenki ku sit yskäsee niin pitää rykiä ihan vitusti ja kunnon tahmeeta limaa tulee ulos.

Kantsii vaan öristä ja möristä ja rykiä pois ne sieltä.

Eikös tuossa kohtaa ohjeiden mukaan pitäisi ottaa lääkäriin yhteyttä jos joku vittumainen jälkitauti on puskemassa päälle?
Äskettäin kävin juuri samanlaisen puuskittaisen yskän ja hengitysvaikeuksien (Astma) takia legurissa, mutta onneksi ei mitään hälyyttävää. Tulehdusarvo alle 1. ja keuhkoista ei kuulunut mitään poikkeavaa.
Sanottiin vain, et saattaa kestää viikosta kahteen ennenkuin rauhoittuu.

Voikohan mulle olla tullut ihan tää oikea tauti, eilen alko yskä, ja vilustunut olo, illalla oli hieman kuumeinen olo, ja aamulla kun heräsin oli olo suorastaan veretseisauttavan viluinen, ja sitten päätin että joo, aamuherätys saa jäädä sikseen, ja nukkumaan, heräsin siihen että oli tullu mielettömän kova hiki, että tyyny suunnilleen on märkä toiseltakin puolelta, ja nyt olo on sellainen perusflunssainen, tuskin on kovinkaan paljoa enää kuumetta, se laski siinä aamunmittaan, en omista mittaria, mutta olo on semmoinen ettei kuumetta varmaan ole ollenkaan..

Jos tää on sitä niin, perin ylimainostettu tauti *koputtaa puuta*, varmaan sitten ihan tavan lenssua?

^No ei sitä mistään erota varmaksi ilman sitä lekurien tekemää testiä, onko normi flunssaa vai sikaa.
ja kuten voit tätäkin treadia vähän takaspäin lukasta, on se joillekkin tämä sikaflunssa pieni vaiva ja joillekkin kovempi koettelemus.

Perin ylimainostettu, no joo on ainakin mediassa. Jo 12 kuollutta, huusi iltalehdenkin otsikot, vaikka se on ilmeisesti vähän verraten normikausi influessaan. EI silti, jokainen kuollut on liikaa:(.
Kuten myöskin turhia kuluja on sairaslomatkin, ei mitenkään silti verrattavissa edellisen lauseen sisältöön.
Mutta mun kaaliin ei sovi se, ajatusmalli mitä väliin saa lukea: En ota piikkiä, tauti iskee jos on iskeäkseen saapahan olla saikulla. Jos joku haluaa sairastaa, niin mikä siinä, mutta missä velvollisuus työnantajaa ja yhteiskuntaa kohtaan?
Mainontaa on myös yllä pitäneet kyllä varsin kiitettävästi rokotepelottelijatkin. Ei sellaista juttua netissä sikaflunssasta, etteikö sitä joku olisi kommentoinut; Minua ei rokoteta. Edes kiihkeimmät uskovaiset ja ateistit, eivät pysty tähän kommentti määrään.:rolleyes:
Kaiken kaikkiaan onneksi tämä sikatauti jäi paljon lievemmäksi, mutta mielestäni oli hyvä että varauduttiin pahempaan. Toisen aallon tulemisesta nyt sitten veikkaillaan, saas nähä kuinka käy.

Olin eilen aamulla vielä kunnossa ja kävin töissä. Töissä kuitenkin huomasin, että on hiukan etova olo, enkä uskaltanut syödä lounasta. Kun pääsin kotiin, oli pakko mennä suoraan sänkyyn kaikki vaatteet päällä kahden täkin alle ja silti palelin niin, että tärisin. Sitten alkoikin oksentelu ja oksensin illan aikana kolme kertaa. Pakotin itseni syömään palan leipää, että olisi edes jotain mitä yökätä, kun maha kramppasi niin kovin. Kuuden maissa mittasin kuumeen, 38, 4° C.

Tänä aamuna olo oli lievästi sanottuna hutera, kuumetta on yhä 38 °, mutta puuroa ja leipää olen saanut närpittyä, eikä mitään ole tullut ylös. Lihaksia ja joka paikkaa särkee. Ainoa oire, joka ei sovi sikainfluenssaan on, että kovaa yskää ei ole. Yöllä yskin paljonkin, ja pientä yskää on ollut jo pari viikkoa, mutta "keuhkot pellolle"-versiota ei ainakaan ole tullut.

Vieläkö näitä tulee? Luulin että rokotehysteria olisi jo rauhoittunut kun rokotettuja alkaa olla jo enemmän kuin yksi kymmenestä suomalaisesta. Tässäkin ketjussa on viimeisten 2-3 viikon aikana käyty läpi hyvin paljon rokotteeseen liittyviä juttuja joten kannattaa vähän selailla taaksepäin vaikka pitkä ketju onkin.

So what.

buranan mahdollisia haittavaikutuksia

Taisivat ihan A-talkissakin sanoa

Ottaako Orion täyden vastuun noista? Voidaanko siis Orion haastaa oikeuteen välittömästi jos jollakin ihmisellä alkaa astma pahentua ja hän hoksaakin että otti edellisellä viikolla nelisatasen buranan? Miten osoitetaan syy-seuraus oikeudessa? Minkä asioiden voidaan katsoa kuuluvan buranan mahdollisiin sivuvaikutuksiin ja minkä ei?[/URL sanoi:
Ei ota eikä tarvi kun on listatttu haittavaikutuksiin, mutta jos vakavempaa tulee ja johtuen buranasta kuin nuo mainitsemat niin silloin ainakin teoriassa ovat vastuussa.

Viisaasta en tiedä, mutta vastaanpa ihan piruuttani silti. Mielipiteeni ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta lääkärikunnan virallista kantaa. Eivätkä mielipiteeni muutu, vaikka kuinka netissä ortopedi Heikkilä sanoo sitä, tätä ja tuota.

Yksittäisen perusterveen ihmisen kannalta lienee se ja sama ottaako piikkiä vai ei sanoi:
Onko sulla tarkempaakin tietoa miksi tämä rokote/piikki on yhtä turvallinen kuin muutkin?
Tuskin rokotteen valmistaja itsekkään sanoutuisi irti mahdollisista haittavaikutuksista jos niitä ei voisi olla. En puhu nyt perinteisitä haittavaikutuksista.

Ajatellaan sitten omaa napaa pidemmälle. Isolla mittakaavalla kannattaa suositella piikkejä. Jos mitään ei olisi sanoi:
Onko tämä faktaa?

Itse olen ottanut joskus influenssa piikin ja sen jälkeen olin jatkuvasti kipeänä. Kalliimmaksi tuli työnantajalle kuin oisin jättänyt väliin. Piikistä hyötyi kuitenkin lääkärit, rokotteen valmistajat ja työterveys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom