Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kieltämättä aika hyviä pointteja löytyi noista ylläolevista linkeistä.

Mutta eipä tästäkään taudista osaa ajatella enää yhtään mitään. Olen viime vuosina menettänyt täysin luottoni mediaan ja oikeastaan ihan kaikkeen mitä Internetissäkin sanotaan. Ei mitenkään voi tietää tuosta rokotteesta, että mikä on oikea totuus jne. Joten ihan pihalla tässä kyllä ollaan:wtf: Olin aiemmin päättänyt rokotteen ottaa, mutta koska en näytä sitä saavan vielä pitkään pitkään aikaan, niin antanee olla. Ihan sama.

Tulisi nyt se tauti, niin olisi siitäkin sitten päästy eikä tarvisi pahimmoillaan kokeiden aikoihin olla koulusta pois:rolleyes: Vaikka tiedän kyllä, että hyvin suurella todennäköisyydellä se tauti iskee juuri silloin...

Varsin mielenkiintoista tekstiä lääkäreiltä, joiden pitäisi olla suht koulutettuja ja samaa helvetin mikrosiruimplantointipaskaa jota Rauni Leena Luukanen selittää. Mikä vittu lääkäreitä nykyään vaivaa?

Mikä vittu lääkäreitä nykyään vaivaa?

Lääkäri(t) sairastaa :eek:

Itse ajattelin ottaa rokotteen jos/kun sen joskus saan. Itse tautia en pelkää, mutta ajattelin että jos nyt saa edes tuolle vastustuskyvyn, niin se voi olla joskus tulevaisuudessa etu jonkin toisen pöpön kohdalla. Nyttenkin vanhemmalla, anteeksi kronologisesti ansioituneella, väestenosalla on jonkin tason vastustuskykyä n1h1 pöpöä vastaan. Sen ajatellaan johtuvan jo sairastetuista influenssoista.

Varsin mielenkiintoista tekstiä lääkäreiltä, joiden pitäisi olla suht koulutettuja ja samaa helvetin mikrosiruimplantointipaskaa jota Rauni Leena Luukanen selittää. Mikä vittu lääkäreitä nykyään vaivaa?

Kyllä näillä tietyillä lääkäreillä on viirannut jo pidempään. Hulluja mahtuu jokaiseen ammattiryhmään valitettavasti.

Eikös tämä Heikkilä ole se lääkäri joka suosittelee diabeteksen hoitoon vähähiilihydraattista ruokavaliota ennemmin kuin insuliinihoitoa?

Itse ajattelin ottaa rokotteen jos/kun sen joskus saan. Itse tautia en pelkää, mutta ajattelin että jos nyt saa edes tuolle vastustuskyvyn, niin se voi olla joskus tulevaisuudessa etu jonkin toisen pöpön kohdalla.

Eiköhän parhaan vastustuskyvyn saa sairastamalla taudin, jos se on tullakseen.
Tänään tais olla jo uutisissa että pahin sikainfluenssa-aalto on jo ohi. Tekemällä tehty tästä taudista tällainen mörkö. Siinä suhteessa Heikkilä on aivan oikeassa.

Eihän Heikkilän teksteissä mitään hullua ole, mies nyt vain sattuu olemaan ns. kaikkien alojen asiantuntija, aivan kuten erään kansakunnan kaikkivoipa johtajakin. Kateellisten panettelua joka muuta väittää.

edit. Tää ei siis ollut kritiikkiä kyseistä kirjoitusta kohtaan, mutta jotenkin karsii miehen uskottavuutta, kun hän esiintyy melkoisen monessa yhteydessä asiantuntijana lähes viikottain. Epäilemättä hänen tietotaitojaan, onkai niitä nyt ihan oikeasti asiaan perehtyneitä tohtoreitakin olemassa nuihin asiantuntija tehtäviin (toivottavasti ainakin!), ettei kyseisen ortopedin tarvitse joka paikassa olla äänessä.

edit2. Näin mäkin olen ajatellut. Eipä nuita piikkejä tule muutoinkaan himottua kausiflunssiin, niin miksipä tätäkään. Jos se possunuha iskee, niin teretulemast, eipähän tule toiste.

"Eiköhän parhaan vastustuskyvyn saa sairastamalla taudin, jos se on tullakseen."

Eihän Heikkilän teksteissä mitään hullua ole, mies nyt vain sattuu olemaan ns. kaikkien alojen asiantuntija, aivan kuten erään kansakunnan kaikkivoipa johtajakin. Kateellisten panettelua joka muuta väittää.

Ja kaiken lisäksi Heikkilä taitaa olla ortopedi koulutukseltaan eikä mikään ravitsemus/virus-lekuri.

Hullu se on. Noratkaa.

Eiköhän parhaan vastustuskyvyn saa sairastamalla taudin, jos se on tullakseen.
Tänään tais olla jo uutisissa että pahin sikainfluenssa-aalto on jo ohi. Tekemällä tehty tästä taudista tällainen mörkö. Siinä suhteessa Heikkilä on aivan oikeassa.

Loppujen lopuksi kummat sairasti enemmän, rokotetut vai rokottamattomat? Meidän päiväkodissa 75% saikulla ja mun poika siellä pyörii vaikka ei ole edes rokotettu..

"Eiköhän parhaan vastustuskyvyn saa sairastamalla taudin, jos se on tullakseen."

Mikäs siinä jos sattuu olemaan opiskelija tai töissä sellaisella alalla, jossa viikon parin saikku ei vaikuta mitenkään. Meillä esim. tiimissä 50% sairastuminen viikoksi tarkoittaisi katastrofia ja helvetillisiä kuluja. Notta kannattaa sitä piikin ottamista ajatella ihan silläkin näkökulmalla, että työyhteisö halvaantuisi ihan kokonaan jos kaikki vaan keräisivät himassa vastustuskykyä.

Mikäs siinä jos sattuu olemaan opiskelija tai töissä sellaisella alalla, jossa viikon parin saikku ei vaikuta mitenkään. Meillä esim. tiimissä 50% sairastuminen viikoksi tarkoittaisi katastrofia ja helvetillisiä kuluja. Notta kannattaa sitä piikin ottamista ajatella ihan silläkin näkökulmalla, että työyhteisö halvaantuisi ihan kokonaan jos kaikki vaan keräisivät himassa vastustuskykyä.

Tuo on kyllä totta. Käänteisesti jos piikki tekee sairaaksi voisi ajatella ettei kannata piikittää. Mutta tää nyt on niin yksi ja sama. Teki miten teki, väärin menee kuitenki.

Palopäällikköki sano "väärin sammutettu"

EDIT: ja pitää toki lisätä. Tottakai piikin taustalla on se että ihmiset pysyisi töissä, viis sivuvaikutuksista. Kunhan kvartaalitalous voi hyvin. Ei kai näinä aikoina sovi sairastaa tai varsinkaa olla pois töistä.

Tuo on kyllä totta. Käänteisesti jos piikki tekee sairaaksi voisi ajatella ettei kannata piikittää. Mutta tää nyt on niin yksi ja sama. Teki miten teki, väärin menee kuitenki.

Tuttavan sanoin, hulluja ootte jos ette piikkiä ota vaikka saisitte. Melkein kaksi viikkoa ollut kipeänä. Kuume huitelee 38-40 välillä, henkeä ei saa ja helvetilliset korvakivut. Kaiken huolen ja murheen kruunaa himassa 5 kuukautinen vauva joka toistaiseksi on ollut oireeton.

Skenaariohan on se, että tauti kun leviää huorana ympäriinsä, vaikutus yksittäiselle sairastajalle on se viikko lepoa, ja on tosi kingi olo kun ei kuollu eikä se tauti ollutkaan mitään (ainakin jos kyseesä on normi pakkislainen]. Mutta noin agressiivinen tauti iskee melkoisella voimalla työssäkäyvään väestöön. Pahimmassa tapauksessa 20-30% väestöstä on sairaana samaan aikaan. Tuntuuko nyt että saa virkakoneiston tiskillä ootella? pankeissa viivettä jne.. :hyper:

Putukiffeli: -No yrittäjän perkule kun olen, niin kyllä nuo saikut vaikuttaapi ja pahasti vaikuttaakin. Mutta kun on tullut poristua lukuisten taudin jo sairastaneiden kanssa ja sitten lukuisten rokotteen ottaneiden kanssa, niin enpä uskalla olla niin rohkea, että menisin väittämään kumpi on parempi/pahempi. On vähäoireisia sairastajia ollut ja julmetun kipeitä rokotettuja ja taas toisinpäin. Siksipä katselen mitä tuleman pitää, ilman rokotusta. Peläten pahinta ja toivoen parasta.

"Mikäs siinä jos sattuu olemaan opiskelija tai töissä sellaisella alalla, jossa viikon parin saikku ei vaikuta mitenkään."

En kuulu virallisesti riskiryhmiin, mutta olen todella paljon tekemisissä ihmisten/rahan kanssa ja lähellä vieläpä suomen suurinta lentokenttää.
Viime kevättalvella oli normi influenssa ja nyt joku vitun virus. Tamifluta lääkäri kyllä mietti, mutta kuume ei ole tarpeeksi kova. Mikäli kuume tästä nousee, sitten vastaTamiflukuuri päälle. Itse en halua ottaa influenssalääkkeitä "varmuuden vuoksi ".

Tauti on tehnyt tuloaan jo pari viikkoa. Pääkipua, röhää, väsymystä, pahoinvointia ja nyt sitten kaksi päivää kuumetta max 38c. Toivoa sopii, että tämä olisi se lievä versio possunuhasta ja saisin immuniteetin tautia vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom